גלריית האקדמיה בונציה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Gallerie dell’Accademia

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בונציה עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס בגלריית האקדמיה בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לגלריית האקדמיה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מוזיאון יצירות המופת של ונציה

מידע כללי והיסטוריה

גלריית האקדמיה (Gallerie dell’Accademia) הוא מוזיאון הנמצא באזור דורסודורו בונציהאיטליהגשר האקדמיה הסמוך נקרא על שמו. בונציה ישנן גלריות רבות, מוזיאונים רבים ואוספי אמנות בלתי נדלים – זה אולי האוסף החשוב ביותר. בגלריה תוכלו לראות אומנות ונציאנית בחתך עומק של שנים מתקופות מוקדמות מאוד (מהתקופה הביזנטית בראשית דרכה של העיר, דרך אמנות הרנסאנס בתקופת שיגשוגה ועד לאמנות בת זמננו) הגלריה הועברה למבנה זה אותו אתם רואים היום בידי לא אחר מאשר נפוליאון שכבש את נציה בראשית המאה ה-19.

מלאך הבשורה והבתולה – מציורייו החשובים של בליני המוצגים באוסף האקדמיה
(צילום: Sailko, רישיון)




מה רואים?

הבניין עצמו הוא מאמצע המאה ה-14, ובמוזיאון מוצגות בעיקר עבודות אמנות עד לתקופת המאה ה-18, עם תוספות מאוחרות יותר של אומנות ונציאנית בת זמננו. העבודות מסודרות בסדר כרונולוגי עם מעט סידור לפי נושאים. במוזיאון לא מוצגות סתם עבודות, אלא יצירות מופת של אמנים ונציאניים, ביניהם טינטורטו וטציאני בליני ועוד. עיקר המוצגים החשובים מרוכזים באולמות המוקדשים לתקופת הרנסאנס (אולמות 2-10) שגם עם הגיעה באיחור מה לונציה היא הייתה תקופת הזוהר שלה מבחינה תרבותית ואומנותית.

סרטון המציג את גלריית האקדמיה וחלק מהתמונות המוצגות בה

המלצות "הכל על"




​לקריאה נוספת:

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

מידע שימושי על גלריית האקדמיה

שעות פתיחה

שני 8:15-14:00 (כניסה אחרונה למוזיאון בשעה 13:00)ֿ שלישי-ראשון 8:15-19:15 (כניסה אחרונה למוזיאון בשעה 18:15)ֿ. בתאריכים 1.1, 5.1, ו-25.12 המוזיאון סגור.

כתובת

Campo della Carità,
1050, 30123, ונציהאיטליה.

אתר רשמי
הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)
  • קווים 1 2  N  לרדת בתחנת Accademia.
  •  קווים  2  5.1  5.2  6  10  16  B  ו- N  לרדת בתחנת Zattere.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.