טיסה עם עצירת ביניים | טיסות קונקשן

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

מידע כללי

טיסות עם עצירת ביניים (נקראות גם טיסות לא ישירות או טיסות קונקשן) נחשבות כיום לנפוצות בכל קנה מידה. אלו הן טיסות בהן בדרך ליעד הסופי עוצרים למשך מספר שעות בשדה תעופה אחר, ולאחר מכן עולים בו לטיסת ההמשך. טיסות עם עצירת ביניים מגלמות בתוכן מספר יתרונות חשובים, ובראשן המחיר הנוח, אך יש לצד זה מספר מגרעות.







יתרונות טיסות עם עצירת ביניים

  1. המחיר – המעלה הגדולה ביותר של טיסות עם עצירת ביניים היא שהן נוטות להיות זולות פי כמה ביחס לטיסות הישירות, כשלעיתים הפערים הם בעשרות אחוזים. מכאן נובע שבטיסות ארוכות, המאופיינות בתג מחיר גבוה גם כך, ניתן באמצעות טיסות הביניים לחסוך כמה אלפי שקלים. במקרה של טיסות שגם כך יקרות, דוגמת טיסות לתאילנד או ברזיל, מדובר על סכומי כסף משמעותיים. דבר זה הופך להיות משמעותי ביותר כאשר מדובר על תאריכים מבוקשים – כדוגמת קיץ, חגים (פסח וסוכות בעיקר) או לקראת אירועים משמעותיים – לדוגמא, המחירים לטיסות ישירות לברצלונה לפני משחקי כדורגל מבוקשים (ראה גם כדורגל בברצלונה) כמו הקלאסיקו יכולים להגיע למחירים גבוהים מאוד.

נמל התעופה אל פראט בברצלונה, לפני משחקים חשובים, המחירים לטיסות ישירות לעיר יכולים להיות יקרים מאוד
(צילום מקורי)

  1. הגדלת מספר האפשרויות – לא לכל היעדים שהיינו רוצים להגיע אליהם יש טיסות ישירות, בוודאי שלא לאורך כל השנה (ליעדים רבים יש טיסות ישירות רק בזמנים בהם הביקוש גבוה, למשל חודשי הקיץ). ליעדים רבים, יש מעט טיסות ישירות והרבה טיסות עם עצירת ביניים. למשל לרומא יש טיסה עד שלוש טיסות ישירות ביום (תלוי עונה ויום), אך כמה עשרות של טיסות עם עצירת ביניים – ראו גם טיסות לרומא. לעומת זאת לסאן סבטסיאן אין טיסה ישירה מישראל (נכון ל2020) וניתן להגיע למקום רק עם טיסה הכוללת עצירת ביניים בברצלונה או מדריד. לכן, טיסות עם עצירת ביניים מגדילות את ההיצע והופכות יעדים שפעם היו לא זמינים עבורנו לנגישים הרבה יותר.
  2. הפסקה – חשבו על יעדים אקזוטיים ומרוחקים במיוחד, שמצריכים טיסות בנות מספר שעות או אפילו ימים שלמים. זה ממש לא פשוט להיות במטוס, בישיבה, פרק זמן ארוך כל כך, ולכן עצירת הביניים יכולה לסייע ללא מעט אנשים. היא מאפשרת להניח את הרגליים על הקרקע, לנוח או להתרענן.

שדה התעופה של בייגי’נג – הרבה יותר נוח – שטסים ישר לבייג’ינג בלי עצירות… (צילום מקורי)

חסרונות טיסות עם עצירת ביניים

  1. העצירה – כאשר טסים ליעד מסויים בחו”ל, הזמן שלכם יקר מפז. זה לא נעים להעביר שעות ארוכות בשדה תעופה, לרוב בחוסר מעש, תוך ידיעה שייתכן והייתם יכולים כבר להגיע למחוז חפצכם אם הייתם בוחרים בטיסה ישירה – נושא זה משמעותי במיוחד כאשר מדובר בטיסה משפחתית עם ילדים אז העצירות יכולות להיות מאוד לא נעימות.
  2. שיבושים – בטיסות עם עצירת ביניים יש סיכוי גדול יותר שדברים מסוימים ישתבשו. עיכוב בטיסה הראשונה, לדוגמא, עלול להביא לכך שמפספסים את הקונקשן ולכן תמונת ההגעה למחוז חפצינו הופכת למורכבת הרבה יותר, או אפילו בלתי אפשרית. זה יכול כמובן לכלול שיבוש במזוודות שצריכות לעבור עוד מטוס ועוד מעבר מטען. לכן, כשבוחרים באופציה של עצירת ביניים מומלץ לבחור בטיסות מרווחות המאפשרות הגעה וודאית גם במקרה של עיכוב של שעה-שעתיים.
  3. המחיר – לא תמיד טיסות עם קונקשן יהיו זולות. יש פרמטרים שונים שמשפיעים על המחיר של כל אחת מהטיסות האלו ועלולות לייקר אותו – ולפעמים יש טיסות ישירות זולות יותר (כדאי לקרוא עוד על נושא זה תחת טיסות זולות וטיפים להוזלת טיסה).




המלצות וטיפים

  • כל בחירה של טיסה עם עצירת ביניים, בין אם מכורח הנסיבות בגלל שאין טיסה ישירה, ובין אם מבחירה כדי להוזיל מחירים – רצוי מאוד שתהיה מנוהלת היטב. אנו ממליצים לבדוק את המחיר, את זמן הממתנה (שיספיק מצד אחד ולא יהיה ארוך מדי מצד שני), את היעד בו מבצעים את ההחלפה (האם שדה זה נוח להמתנה? האם כדאי לצאת ממנו? וכדומה) ולראות שמאורגנים להמתנה מבחינת ציוד (כדאי גם לבדוק שמאכסנים את הציוד הנצרך להמתנה עם התיק יד שאיתכם במטוס, ולא מעלים אותו למזוודות הגדולות שעולות לתא מטען).
  • חשוב לדעת לגבי כבודה. במרבית החברות (במיוחד בטיסות סדירות) עניין המטען מוסדר בטיסות עם עצירות ביניים, הוא פשוט מועבר אוטומטית ממטוס אחד לשני (בהנחה שמדובר באותה חברת תעופה עבור שתי הטיסות או שיש בניהן הסדר). בטיסות שכר, לעיתים יש בעיות ויש צורך לבצע צ’ק אין בכל טיסה בנפרד.
  • האטרקטיביות של טיסת ביניים היא לא רק פונקציה של המחיר שלה, אלא גם של משך עצירת הביניים. פרק זמן של שעתיים עד ארבע שעות הוא סביר בהחלט, כשאנחנו ממליצים לשמור על מרווח ביטחון של שעה לפחות ובשדות תעופה גדולים ומסובכים בהם צריך להחליף טרמינלים בין הטיסות שעתיים. צריך לקחת בחשבון שצריך לבצע את הליך היציאה מהמטוס, הבידוק הבטחוני והרישום לקראת הטיסה החדשה, צעדים שגוזלים זמן. אם מדובר בפרק זמן ארוך מאוד, טיסת הביניים הופכת לאטרקטיבית הרבה פחות. במקרים אלה מומלץ להיערך מראש, להביא מספיק דברים להעביר איתם את הזמן או אפילו משהו לישון עליו.
    סוג אחר של טיסה עם עצירת ביניים מומלצת היא טיסה עם עצירת ביניים ארוכה של 7 שעות ומעלה המאפשרת לעיתים לנוח מהטיסה ואף לראות עיר או יעד נוסף (עדיף לעשות זאת עם עצירת ביניים בשעות היום), או ללון ולישון לילה בנוחות על מיטה במלון (מומלץ בעיקר ביעדים רחוקים מאוד, למשל טיסה לסאן דיאגו בארה”ב – יכולה להיות נוחה יותר אם ישנים לילה בלוס אנג’לס לפני הטיסה לישראל).
  • טיסות עם קונקשן הן רעיון מוצלח בטיסות ארוכות, למשל למזרח הרחוק, ארצות הברית או דרום אמריקה, או בטיסות לאירופה בקיץ ולקראת אירועים חשובים. בטיסות לאירופה שלא בעונת הקיץ והחגים, שהמחירים שלהן גם כך סבירים ומשך הטיסה קצר יחסית, מומלץ לדעתנו להעדיף את הטיסות הישירות.
  • לגבי כל יעד, מומלץ לבדוק את האפשרויות שעומדות עבור אלה המעוניינים להגיע אליו בנקודת זמן מסויימת. אם הפער משמעותי או אם טיסה לא ישירה מסתדרת טוב יותר עם התכנון שלכם, אפשר לשקול זאת בחיוב.
  • תכנון הטיסות עם עצירות ביניים גם הוא משהו שיש לתת עליו את הדעת. לפעמים מתפתים לקחת טיסה עם זמן המתנה מאוד קצר, יש סכנה במצב כזה שתפספסו את טיסת ההמשך ותתעכבו זמן רב בהמתנה לטיסה חלופית. אנו ממליצים לקחת לפחות שעה+ בין נחיתה לבין הטיסה הבאה. מצד שני קחו בחשבון שזמן המתנה של כמה שעות ספורות הוא הכי גרוע, כיוון שמצד אחד לא מעניק לכם את האפשרות לצאת מהשדה ולטייל ומצד שני מביא אתכם להמתין כמה שעות לטיסת ההמשך.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

  • באפריל אהיה פעם ראשונה בחו”ל, רוצה להזמין טיסה למדריד. ההבדל במחירים בין טיסה ישירה לבין טיסה עם עצירה הוא משמעותי. אני מפחדת ללכת לאיבוד בין המעברים בטיסות. יש לי ממה לחשוש?
    • אני לקחתי טיסה למדריד עם קונקשן בגלל המחירים. דבר ראשון שהוא מאוד חשוב – איפה הקונקשן? דבר שני, תחפשי קונקשן עם הרבה זמן זה יעזור. אני עשיתי קונקשן ברומא (השדה שם ענקי) הסתדרתי, פשוט להסתכל בכרטיס וללכת לפי שילוט.
    • זה מתיש קונקשן. עדיף ישיר. המחירים של אייר אירופה זולים ונוחים. אני הזמנתי ישירות מהאתר שלהם.
    • בעיני מיותר. נכון שעל פניו זה מפתה כי המחיר זול יותר, אבל לעשות קונקשן בטיסה שהיא במילא קצרה יחסית זאת סתם טרחה מיותרת שבסופו של יום לא באמת שווה את הפער הכספי (שבתכלס הוא לא דרמטי). מה גם שאם זו הפעם הראשונה שאת טסה אז בכלל תעזבי את זה ותמנעי מעצמך הסתבכויות מיותרות. כמו שהמליצו לך, תזמיני כרטיס עם אייר אירופה, יש להם מחירים נוחים.
    • אכן מומלץ לטוס עם אייר אירופה. מחירים סבירים בהחלט. עדיף הלי קונקשיין. סתם מסורבל.
    • העלויות לא כאלו זולות ולי נראה מוזר שטיסה של 5 שעות תיקח 10 שעות. אין הצדקה. יוצא שאת יום שלם בטיסות כדי להוזיל כמה שקלים. אני מצאתי ליולי טיסות של אייר אירופה ב- 330 דולר לאדם.
    • בטיסות קצרות לא ממליצה על טיסות קונקשיין אפילו אם זה מתבטא בכסף. תנסי למצא מחיר טוב.
    • בטיסות קונקשיין באירופה, איך שאת יוצאת מהשרוול של המטוס יש לך סימון על הרצפה בסגול ושלטים וגם כוון שעומד ומוודא שלא תטעי בדרך. יש שדות תעופה שאת עוברת עם רכבת מנקודה לנקודה.
    • לנו היה ניסיון רע עם קונקשיין. שרפנו יום שלם על טיסות ולא חסכנו כלום. הטיסות הזולות הן ללא אוכל בטיסה והכל נורא יקר על הטיסה כך שבסיכומו של עניין זה יצא יותר יקר.

אולי יעניין אתכם גם: