אישרור טיסות

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

מידע כללי

אישרור טיסות הוא מונח המתייחס לצורך שלנו לוודא את פרטי הטיסה – לרוב פרטי הטיסה חזור – מספר ימים לפני המועד המיועד שלה. המטרה בכך היא לראות שלא חלו שינויים במועד הטיסה, או אפילו לוודא שהיא לא התבטלה: במילים אחרות, המטרה כאן היא לאשר שמה שכתוב בכרטיס הוא אכן מה שיתבצע בפועל. אחרת, עלולים להגיע לשדה התעופה בזמן לא נכון, או אפילו לטיסה שבוטלה. וכן, התרחישים האלה שנראים לחלק מאיתנו בדיוניים בהחלט עלולים להתרחש, כפי שחוו על בשרם לא מעט ישראלים במרוצת השנים.




אישרור הטיסה מתבצע בדרך כלל 72 שעות לפני מועד הטיסה חזור, כאשר ניתן לעשות זאת במספר דרכים. הראשונה היא בשיחת טלפון עם נציגי חברת התעופה או סוכנות התיירות, שמציגים את מספר הטלפון הרלוונטי על גבי תנאי הכרטיס (כן, אותן אותיות קטנות ידועות לשמצה). אם אתם טסים לחו”ל ייתכן שאתם לא תהיו עם חבילת תקשורת בסלולר, ולכן אפשר להפקיד את המשימה בידי מישהו שיעשה זאת מהארץ, לבקש מהמלון בו שוהים לעשות זאת וכן הלאה. אופציות אחרות הן לבצע את האשרור באמצעות דואר אלקטרוני או אפילו באתר האינטרנט של חברת התעופה – חלק מהחברות מאפשרות זאת. ההליך עצמו מצריך להצטייד בפרטים הרלוונטיים של הרכישה, למשל מספר ההזמנה, פרטי הטיסה והשמות של הנוסעים, ולראות האם פריטי הטיסה הם בדיוק כפי שחשבתם.
חלק מרכזי בתהליך הוא השארת פרטים ליצירת קשר, במקרה של שינוי לאחר האישרור, כך שאנשי חברת התעופה או התיירות יוכלו לעדכן את הטסים על שינויים של הרגע האחרון. אם במהלך ההזמנה הגורמים מולם התנהלתם לא ביקשו מכם מספר טלפון ליצירת קשר אפשרית, ייתכן שצריכות להידלק אצלכם מספר נורות אדומות. יש לציין ששמענו סיפורים על מקרים בהם חברות התעופה לא עדכנו את הנוסעים על שינויים למרות שעל פי הנוהל היבש כן היו אמורות, כשהמציאות מראה שאי אפשר לקחת את זה שיפצו אתכם במצבים אלה כמובן מאליו. מקרים מהסוג הזה עלולים להגיע לכתלי בתי המשפט השונים, בהם המאפיינים הספציפיים של המקרה ושיקול הדעת של השופט הם שיקבעו.

סוג הטיסה

שימו לב שגם סוג הטיסה משחק תפקיד במקרה של אישרור. הדעה הרווחת היא שטיסות סדירות, מעצם היותן סדירות, אינן מצריכות אישרור מכיוון שבכל מקרה הן אמורות לצאת במועדים קבועים מראש. לעומתן, טיסות השכר מחייבות אישרור. זה לא מדע מדויק ותיתכן מדיניות שונה בחברות שונות, אך חשוב לזכור שהסיכון לבעיות במקרה שלא מבצעים אישרור גדול יותר בטיסות השכר למיניהן.




המלצות וטיפים

  • בדרך כלל, וכל עוד דבר לא משתנה ביחס לטיסה, אפשר להסתדר מבלי שמאשררים אותה. עדיין, כדי לא לקחת סיכונים חשוב שכן לעשות זאת.
  • מומלץ שלא להשאיר את אישרור הטיסה לרגע האחרון. אם מועד הטיסה חזור חל בחג ישראלי או בשבת, הרי שעליכם ליצור קשר עם חברת התעופה לפני המועדים האלה.
  • חשוב שלא להסתפק באישרור בלבד. אם רוצים להיות בטוחים בכל מאת האחוזים לגבי הטיסה, אפשר להיכנס לאתר האינטרנט של שדה התעופה הרלוונטי ולראות את לוח הטיסות המעודכן. אפשר לעשות זאת יום לפני אך גם בבוקר הטיסה, לפני שיוצאים כמובן לשדה התעופה.
  • האחריות של האישרור היא בעיקר עליכם, כך שמומלץ לא להסתמך רק על חברות התעופה וסוכנויות התיירות. אסור לשכוח שאצל חלק מהחברות, האינטרס הכלכלי הוא שמשחק תפקיד: אם הן יידעו שהנוסע לא מגיע לטיסה חזרה, למשל, הן ישמחו לתת את המקום שלו למישהו אחר. חברות לא אמינות עלולות להכניס נוסעים אחרים במקום אלה שכבר רכשו כרטיס במידה והם לא אישררו את החזרה שלהם ארצה.

אולי יעניין אתכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות