דרך היין של אלזס, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Alsace Wine Route

כמה מילים על דרך היין של אלזס

דרך היין של אלזס, המשתרעת על פני כ-170 קילומטרים היא מסע קסום שנשזר בין כרמים ירוקים, כפרים מימי הביניים כמו אגיסהיים ועיירות ציוריות מדהימות כמו קייזרסברג וריקוויר שנראה כאילו יצאה מאגדה. המסלול כולל לא רק כרמים ויקבי יין אלזסים, אלא גם טובל את המבקרים בממלכה של בתי חצי עץ, טירות עתיקות כמו טירת או-קוניגסבורג ומסורות מקומיות תוססות. החמימות של הכנסת האורחים האלזסית מורגשת בכל כרם וכפר לאורך הדרך וישנן הזדמנויות רבות לטעום את הזנים הייחודיים של אלזס, לחקור את האומנות המוקפדת של הייננים המקומיים ולהשתתף בפסטיבלי יין עונתיים. לא כדאי לפספס גם את הערים הגדולות קולמר עם הקסם האלזסי המיוחד שלה ואת שטרסבורג, בעלת השילוב הדינמי של מורשת תרבותית צרפתית וגרמנית שכל אחת מהן מציעה חוויה ייחודית וסוחפת בערים העתיקות הקסומות ובאווירה המדהימה.

לא כדאי לפספס את קולמר המקסימהלא כדאי לפספס את קולמר המקסימה

טיול בדרך היין של אלזס באמצעות רכב שכור הוא חוויה שמשדרגת את הטיול – מלאה בנופים פסטורליים, כפרים קסומים וטעימות יין מלאות טעם. בין אם אתם מתחילים את המסע שלכם בקולמר (ראו השכרת רכב בקולמר) או בשטרסבורג (ראו השכרת רכב בשטרסבורג), מומלץ לשכור רכב שיאפשר גמישות ולעשות זאת זמן רב מראש בעיקר כשמדובר ברכבים גדולים או אוטומטיים שקשה יותר להשיג, ובמיוחד בתקופות השיא בקיץ ובחגים שבהן הביקוש לרכבים גבוה. מי שמעוניין לחסוך יכול לבצע הזמנה לרכב בקולמר בקישור זה עם 10% הנחה בלעדית לגולשינו, למי שמעדיף גמישות ואינו רוצה להתחייב מראש, ניתן לשכור רכב כאן עם אפשרות לביטול. שימו לב כי בקולמר ובשטרסבורג לא מומלץ להתנייד ברכב שכן עשויות להיות בעיות של צפיפות וחניה. בכפרים ובעיירות לעומת זאת ניתן למצוא חניה סמוכה מחוץ למרכזים התיירותיים. למידע נוסף ראו השכרת רכב באלזס.

באמצעות רכב שכור תוכלו להגיע למקומות חבוייםבאמצעות רכב שכור תתנהלו בחופשיות תוכלו להגיע למקומות חבויים

אלו שלא ירצו לשכור רכב יוכלו להגיע מקולמר או משטרסבורג לעיירות ולכפרים באמצעות תחבורה ציבורית, בין אם באמצעות אוטובוסים מקומיים (היוצאים בתדירות נמוכה יחסית) או באמצעות רכבת שכן למולהאוס, אוברנאי וסלסטה יש תחנת רכבת שקרובה למרכזי הערים. למידע על לוחות הזמנים והזמנת כרטיסי נסיעה לחצו כאן. אפשרות נוספת כדי למקסם את החוויה בדרך היין של אלזס היא להצטרף לסיור מודרך המאפשר להעמיק במורשת של האזור עם מדריך מוסמך וליהנות מטעימות יין ללא הצורך בתכנון (אנו ממליצים להזמין אפשרות זו מראש, בעיקר בקיץ ובחגים – אפשר לראות את מגוון הסיורים המודרכים כאן עם אפשרות לביטול).

ישנן אפשרויות לינה רבות בדרך היין ולרוב התיירים יבחרו בין לינה בערים הגדולות (קולמר ושטרסבורג) לבין לינה באחת מהעיירות הקטנות. לינה בעיר גדולה מציעה חוויה אורבנית תוססת, עם שפע של אטרקציות תרבותיות, מסעדות וחיי לילה, יחד עם קישורי תחבורה ציבורית טובים יותר. במקרה כזה אנו ממליצים להתסכל על המלונות המומלצים Le Colombier וHotel Saint-Martin בקולמר (למגוון מלונות בקולמר עם אפשרות ביטול) או על Citadines Kléber Strasbourg וHotel Cour du Corbeau Strasbourg בשטרסבורג (למגוון מלונות בשטרסבורג עם אפשרות ביטול). לעומת זאת, לינה באחת הערים הקטנות יותר מספקת חוויה אלזסית אינטימית ואותנטית יותר אך עם פחות שירותים. במקרה כזה כדאי לראות את Hotel à l’Oriel בריקוויר, Hotel Colmar Vignes Eguisheim באגיסהיים או Hotel La Diligence באוברנאי. אנו ממליצים לקרוא עוד בעמוד מלונות מומלצים באלזס.

ריקוויר - מהעיירות היפות בדרך הייין של אלזסריקוויר – מהעיירות היפות בדרך הייין של אלזס

מה עושים בדרך היין

דרך היין של אלזס מתחילה בכפר מרלנהיים (Marlenheim) בצפון ונמשכת עד העיירה טאן (Thann) בדרום. במהלך המסע בדרך היין תחזו בתמונה ציורית של כרמים מתגלגלים המשולבים בטירות היסטוריות מלכותיות וכפרים מקסימים וציוריים המהדהדים את סיפורי המורשת התרבותית העשירה של האזור ומסורות ייצור יין ארוכות שנים. המסלול, הידוע ביופיו הנופי, מתפתל בין נופים מרהיבים ומזמין לטעום בשלל ייקבי היין ובכרמים הפורחים את ינות אלזס הנודעים כמו ריזלינג, גוורצטרמינר ופינו, הידועים בפרופיל הארומטי ובטעמים שלהם. המסע הנופי מלא בהזדמנויות לחקור עיירות מימי הביניים כמו ריקוויר ואגיסהיים, לטבול בעולם של פאר אדריכלי, רחובות מרוצפים ותצוגות פרחים תוססות, מה שמאפשר לכם לצעוד אחורה בזמן ולחוות את הפיתוי הקסום של המורשת ההיסטורית של אלזס.

כרם ליד ריקווירכרם ליד ריקוויר בדרך היין

סיורים מודרכים בדרך היין של אלזס

סיור מודרך בדרך היין של אלזס, מעבר לכך שהוא חוסך את הלחץ הלוגיסטי של ניווט ותכנון, מאפשר ליהנות מהידע והתובנות של מדריך מקומי, שיכול לחלוק מידע מעמיק על היסטוריית ייצור היין של האזור והמורשת התרבותית ולהעשיר את החוויה הכוללת. בנוסף, סיורים מודרכים מספקים לעתים קרובות גישה למבחר אצור של כרמים וייקבי יין, שחלקם לא נגישים בקלות למטיילים עצמאיים, ומאפשרים לחקור מגוון של יינות וגישות ייצור יין. ישנם מספר סיורי יום מודרכים בדרך היין של אלזס, היוצאים מהערים הגדולות קולמר (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) ושטרסבורג (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול).

ערים ועיירות בדרך היין של אלזס שלא כדאי לפספס

שטרסבורג

שטרסבורג (Strasbourg) היא עיר הבירה התוססת והדינמית של חבל אלזס ומציעה שילוב הרמוני של חוויות תרבותיות עשירות – העיר היא ביתם של שפע של פלאים ארכיטקטוניים, כולל קתדרלת שטרסבורג המדהימה ורובע צרפת הקטנה הציורי, הידוע בבתי העץ המקסימים ובתעלות המתפתלות שלו. למידע נוסף אנו ממליצים לקרוא בעמוד המקיף שלנו על שטרסבורג.

לינה בשטרסבורג

האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון הינו לב שטרסבורג ובמיוחד ליד קתדרלת שטרסבורג, בין המקומות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון ארבעה כוכבים Hôtel Gutenberg ומלון שלושה כוכבים Citadines Kléber Strasbourg למידע והמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות מומלצים בשטרסבורג.

קתדרלת שטרסבורגקתדרלת שטרסבורג

קולמר

קולמר (Colmar) היא עיר שובת לב הידועה בארכיטקטורת ימי הביניים השמורה שלה, בתי העץ הצבעוניים והרחובות המרוצפים היוצרים אווירה ציורית וקסומה. קולמר משמשת כמרכז תרבותי והיסטורי, מאכלסת מוזיאונים שונים כמו מוזיאון אונטרלינדן ומוזיאון הצעצועים אך ידועה גם בתענוגות הקולינריים שלה. למידע נוסף אנו ממליצים לקרוא בעמוד המקיף שלנו על קולמר.

לינה בקולמר

האזור המרכזי סביבו מרבית התיירים בוחרים ללון בקולמר הינו מרכז העיר העתיקה, בין המקומות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון ארבעה כוכבים Le Colombier, מלון שלושה כוכבים Hotel Saint-Martin או דירות COLMARAPPART Grand’Rue המתאימות במיוחד למשפחות. למידע והמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות מומלצים בקולמר.

רובע ונציה הקטנה בקולמררובע ונציה הקטנה בקולמר

מילוז

מילוז (או מולהאוס, Mulhouse) מציעה חוויה מגוונת לתיירים המחפשים שילוב של תרבות תעשייתית, יופי טבעי וקולינריה. במילוז תמצאו מוזיאונים רבים לדוגמה מוזיאון המכוניות (Cité de l’Automobile) ומוזיאון הרכבות (Cité du Train) ותהנו מאפשרויות האוכל המגוונות ומהקרבה להרי הווז’.

לינה במילוז

מיקומה של מילוז בסמוך לגבולות גרמניה ושוויץ ובסמוך לדרך היין של אלזס ולהרי הווז’ הציוריים, הופך אותה לבסיס מצוין עבור אלו המעוניינים לחקור את האזור הרחב ולחוות שילוב של תרבויות, מאכלים ונופים. במילוז כדאי ללון במרכז העיירה לדוגמה במלונות שלושת הכוכבים La Maison Hôtel Mulhouse Centre וBrit Hotel Mulhouse Centre. ראו מלונות נוספים במילוז עם אפשרות ביטול.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על מילוז.

מרכז העיירה מולהאוסמרכז העיירה מולהאוס

אוברנאי

אוברנאי (Obernai) היא עיירה מקסימה וציורית ספוגת היסטוריה, מוקפת חומות מימי הביניים ומעוטרת בבתים יפהפיים מעץ, רחובות מרוצפי אבן ותצוגות פרחים פורחות. זוהי תחנה משמעותית על דרך היין של אלזס, המציעה למבקרים לטעום מהיינות האלזסים הנודעים, יחד עם חקר המורשת העשירה שלה, המוקפת בנקודות ציון כמו מנזר סנט-אודיל.

לינה באוברנאי

השהות באוברנאי מספקת למטיילים חוויה אלזסית מובהקת ומיקומה הופך אותו לבסיס נוח לחקר הכרמים הסמוכים וכפרי אלזס המקסימים. מלונות מומלצים לדוגמה בעיירה הם מלון ארבעת הכוכבים A La Cour d’Alsace ומלון שלושת הכוכבים Hôtel De La Cloche. לחצו כאן למגוון מלונות באוברנאי עם אפשרות ביטול.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על אוברנאי.

אוברנאי הציורית - מוקפת חומות מימי הבינייםאוברנאי – מוקפת חומות מימי הביניים

ריקוויר

ריקוויר (Riquewihr) היא עיירה מימי הביניים הידועה בזכות הארכיטקטורה השמורה שלה שבה ניתן לשוטט ברחובות מרוצפים צרים שלאורכם בתים צבעוניים מעץ ולחוות תחושה כאילו חזרתם אחורה בזמן. כתחנה מרכזית על דרך היין של אלזס, היא מציעה לחובבי יין הזדמנות לחקור יקבי יין רבים ולטעום את היינות המיוצרים במקום, מה שהופך אותה ליעד חובה לביקור עבור אלה המעוניינים לשלב קסם היסטורי עם טעימות יין.

לינה בריקוויר

השהייה בריקווייר מציעה לאורחים את החוויה הייחודית של מגורים בסביבה מימי הביניים, עם מקומות לינה המשקפים לעתים קרובות את הקסם ההיסטורי של העיירה. מיקומה לאורך דרך היין של אלזס הופך אותה לבסיס מועדף עבור חובבי יין המעוניינים לחקור את שלל הכרמים שמסביב. מלונות מומלצים בעיירה הם מלון שלושה כוכבים Hotel à l’Oriel ודירות Laterale Residences Riquewihr. אפשר לראות עוד מקומות לינה בריקווייר עם אפשרות ביטול בקישור הזה.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על ריקווייר.

ריקוויר המדהימה - מהעיירות הבולטות בדרך היין של אלזסריקוויר המדהימה – מהעיירות הבולטות בדרך היין של אלזס

אגיסהיים

אגיסהיים (Eguisheim) הוא כפר מקסים באלזס מוקף בחומות עתיקות עם ארכיטקטורה מימי הביניים, המציע הצצה להיסטוריה העשירה של האזור. בביקור בכפר תחקרו כרמים ידועים ותטעמו יינות משובחים והכל תוך כדי ספיגה של האווירה הקסומה של הכפר.

לינה באגיסהיים

מיקומה של אגיסהיים בלב דרך היין של אלזס מספק בסיס אידיאלי לחקר הכרמים שמסביב, חווית טעימות יין וגילוי המורשת הקולינרית והתרבותית העשירה של אלזס. בין המקומות המומלצים בכפר ניתן למצוא את מלון שלושה כוכבים L’Hostellerie du Château ומלון Auberge du Rempart. ראו מלונות נוספים באגיסהיים עם אפשרות לביטול.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על אגיסהיים.

הכפר הציורי אגיסהיים באלזסהכפר הציורי אגיסהיים באלזס

ריבווילה

ריבווילה (Ribeauvillé) היא עיירה ציורית באלזס, הידועה בקסמה מימי הביניים, בהריסות ההיסטוריות ובסצנת היין התוססת. העיירה ידועה גם כמארחת פסטיבלים מסורתיים, מספקת אווירה תוססת והזדמנות לחוות פולקלור אלזסי.

לינה בריבווילה

הלינה בריבווילה מציעה שילוב של ארכיטקטורה מימי הביניים לצד מבנים מודרניים ומומלצת לאלו שירצו להתעמק בתרבות היין העשירה של האזור ולהשתתף בפסטיבלים מקומיים. מלונות מומלצים בריבווילה הם Hôtel-Restaurant du Mouton וGîtes Strengbach. אפשר לראות עוד מקומות לינה בריבווילה עם אפשרות ביטול בקישור הזה.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על ריבווילה.

מבט על העיירה העתיקה ריבווילהמבט על העיירה העתיקה ריבווילה

קייזרסברג

קייזרסברג (Kayserberg) הוא כפר מקסים הידוע בארכיטקטורה מימי הביניים שלו, כולל בתים מעץ וטירה ייחודית המשקיפה על הכפר, ומציע למבקרים שילוב של היסטוריה, תרבות ויופי נופי.

לינה בקייזרסברג

השהות בקייזרברג מאפשרת למבקרים לטבול את עצמם באווירת כפר מימי הביניים וליהנות מחקר הכפרים שמסביב. מלונות מומלצים בקייזרברג הם מלון ארבעה כוכבים Hotel KLE ומלון שלושה כוכבים Hotel Les Remparts. ראו עוד מלונות בקייזרסברג כאן.

בתים מסורתיים בקייזרסברגבתים מסורתיים בקייזרסברג

סלסטה

סלסטה (Sélestat) מתהדרת במורשת היסטורית עשירה, עם ציוני דרך כמו הספרייה ההומניסטית וכנסיית סנט-ג’ורג’, המציעים למבקרים הצצה לאבולוציה הארכיטקטונית והתרבותית של האזור.

לינה בסלסטה

השהות בסלסטה מאפשרת למבקרים לחוות את האווירה ההיסטורית העשירה של העיירה, עם מגוון מקומות לינה המציעים גישה לציוני דרך ארכיטקטוניים מגוונים, סצנה קולינרית תוססת ופעילויות תרבותיות. מלונות מומלצים בסלסטה לדוגמה הם Chambres d’Hôtes Le Domaine des Remparts וB&B HOTEL Sélestat Centre-Alsace. ראו מלונות נוספים בסלסטה פה.

  • למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד שלנו על סלסטה.

בתי עץ במרכז סלסטהבתי עץ במרכז סלסטה

אתרים ואטרקציות בדרך היין של אלזס

טירת או-קוניגסבורג

טירת או-קוניגסבורג (Haut-Koenigsbourg) היא טירה משוחזרת בקפידה מימי הביניים המציעה נוף פנורמי של עמק הריין, היער השחור והאלפים והמספקת הצצה להיסטוריה הסוערת של האזור. המבקרים בטירה יכולים לחקור את הביצורים החזקים שלה, החדרים המרוהטים והגנים מימי הביניים, והכל תוך כדי למידה על האדריכלות, החשיבות הצבאית האסטרטגית והדיירים המגוונים של אתר אייקוני זה באלזס.

טירת או-קוניגסבורג - אתר חובה בדרך היין של אלזסטירת או-קוניגסבורג – אתר חובה בדרך היין של אלזס

הר הקופים

הר הקופים (La Montagne des Singes) הוא פארק מרתק בו המבקרים יכולים לצפות ולתקשר עם למעלה מ200 קופים מסוג מקוק ברברי המשוטטים בחופשיות באזור מיוער שופע וירוק. לעיתים ניתן להאכיל את הקופים בעזרת הדרכה של עובדי המקום. בנוסף, יש במקום מתקן אתגרים המתאים לילדים קטנים.

מקוק ברברי בהר הקופים, מטרת הפארק היא להגן על הזן שבסכנת הכחדהמקוק ברברי בהר הקופים, מטרת הפארק היא להגן על הזן שנמצא בסכנת הכחדה

פארק הנשרים

פארק הנשרים (La Volerie des Aigles) מתמחה בהצגת עופות דורסים כגון נשרים ובזים במופעים באוויר הפתוח, המאפשר למבקרים לראות את הציפורים הללו במעופם על רקע הנוף של טירת קינצהיים. מטרת המקום ללמד את המבקרים על החשיבות של שימור הציפורים הללו תוך מתן חוויה ייחודית ובלתי נשכחת עם כמה מהציפורים החזקות בעולם.

מופע נשרים בפארק הנשריםמופע נשרים בפארק הנשרים

הר סנט אודיל

הר סנט אודיל (Mont Sainte-Odile) הוא פסגת הרים מפורסמת בהרי הווז’ של אלזס, ביתו של מנזר סנט אודיל ההיסטורי, שמציע נופים פנורמיים מדהימים של מישור אלזס, היער השחור והאלפים. אתר זה, עשיר ביופי תרבותי וטבעי, מהווה יעד משמעותי לעלייה לרגל ומקום מפלט שליו עבור מבקרים המבקשים לחקור את חורבותיו העתיקות, את המנזר השמור היטב ואת השבילים והנופים הציוריים שמסביב.

מנזר סנט אודיל והנופים הפנורמיים המדהימים הנשקפים ממנומנזר סנט אודיל והנופים הפנורמיים המדהימים הנשקפים ממנו

טירת פלקנשטיין

טירת פלקנשטיין (Castle of Fleckenstein) השוכנת במעלה פארק הטבע האזורי הצפוני של ווז’ היא טירה בולטת מימי הביניים עם היסטוריה רווית מלחמות המציעה למבקרים הצצה אל העבר עם חורבות ואזורים משוחזרים היטב. היער השופע שמסביב והנופים הפנורמיים הנשקפים מהטירה, יחד עם החדרים והמעברים התת-קרקעיים המסקרנים שלה, הופכים אותה ליעד שובה לב למי שמעוניין לחקור את המורשת העשירה והיופי הטבעי של האזור.

מבט על טירת פלקנשטייןמבט על טירת פלקנשטיין




לינה בדרך היין

ישנן אפשרויות לינה רבות על דרך היין של אלזס, החל ממלונות יוקרה ועד דירות ובתי הארחה פשוטים. ניתן ללון בערים הגדולות קולמר ושטרסבורג או בעיירות וכפרים קטנים יותר כמו מולהאוס, אגיסהיים וריקוויר. שתי האפשרויות מציגות חוויות ייחודיות כאשר בלינה בערים הגדולות יותר תהנו ממגוון רחב יותר של שירותים, אפשרויות אוכל מגוונות וסצנה תרבותית תוססת, בעוד שעיירות קטנות יותר מציעות קסם, שלווה והצצה אינטימית יותר להיסטוריה ולמסורות של אלזס.

קולמר ושטרסבורג מציעות מגוון רחב של מקומות אירוח והן אידיאליות עבור אלה שמעדיפים להיות בקרבת שפע של מסעדות, מוזיאונים וחנויות. עם זאת, חניה יכולה להיות בעיה בערים אלו, ולכן מומלץ לשקול מקומות לינה המציעים חניה פרטית כמו מלון שלושה כוכבים Colmar Hotel בקולמר ומלון שלושה כוכבים Citadines Kléber Strasbourg בשטרסבורג, במיוחד כאשר מטיילים בדרך היין עם רכב שכור. למידע נוסף כדאי להיכנס לעמודים מלונות מומלצים בקולמר ומלונות מומלצים בשטרסבורג.

מרכז העיירה קולמר, אזור פופולרי ומומלץ אך לא כדאי להגיע לכאן עם רכב שכורמרכז העיירה קולמר, אזור פופולרי ומומלץ אך לא כדאי להגיע לכאן עם רכב שכור

לעומת זאת, לינה בעיירות ובכפרים הקטנים יכולה להיות קסומה במיוחד עבור אלה המחפשים חוויה שלווה ואותנטית יותר וגם ההתניידות עם רכב שכור היא נגישה יותר. לרוב, העיירות המועדפות יותר ללינה הן ריקוויר לדוגמה במלון Best Western Hotel & SPA Le Schoenenbourg, אגיסהיים לדוגמה במלון James Vignoble Hôtel ואוברנאי לדוגמה במלון Hotel La Diligence.

הלינה באלזס היא מבוקשת מאוד, במיוחד בעונות השיא ובמהלך אירועים ופסטיבלים פופולריים ולכן אנו ממליצים להזמין את הלינה זמן רב מראשלחצו כאן למגוון מלונות באלזס עם אפשרות ביטול. מידע נוסף כדאי לקרוא בעמוד מלונות מומלצים באלזס.

השכרת רכב בדרך היין

בביקור בדרך היין של אלזס, השכרת רכב היא אופציה מצוינת המאפשרת את החופש לגלות את האזור בצורה ייחודית ואישית. השכרת רכב מאפשרת גישה לכפרים קטנים, כרמים פסטורליים ונופים עוצרי נשימה שלא נגישים תמיד באמצעות תחבורה ציבורית. זו גם דרך מצוינת להכיר את תרבות היין המקומית, להתנסות בטעמים שונים וללמוד על תהליכי הייצור. מי שמעוניין להכיר את האזור באופן מעמיק ולהנות מחוויה אותנטית, ימצא כי השכרת רכב היא האופציה הנכונה ביותר, בפרט כאשר רבים מהמקומות (בעיקר בעיירות הקטנות ובכפרים) מציעים חניה נוחה. באמצעות רכב שכור תוכלו להרגיש יותר חופשיים להגיע למקומות שלא הייתם מגיעים אליהם אחרת ותוכלו לחוות את האזור בצורה מלאה ומרהיבה.

למידע נוסף אנו ממליצים מאוד להיכנס לעמודים המקיפים הבאים:

איך מגיעים לדרך היין?

הדרך הפופולרית ביותר להגיע לאלזס ולהתחיל את מסלול דרך היין היא לקחת טיסה ישירה לשדה התעופה של באזל (לפרטים נוספים) או לשדה התעופה של פרנקפורט (לפרטים נוספים) ומשם להגיע לאלזס ברכב שכור, בתחבורה ציבורית (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים – כדאי להזמין מראש כדי להבטיח ישיבה משותפת) או בהסעות – פרטיות או משותפות (להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה של באזל עם אפשרות לביטול).

ישנה אפשרות לצאת לדרך היין בטיול יום מקולמר או משטרסבורג, אפשרות זו מומלצת יותר לתיירים שלא ירצו לשכור רכב ולהשקיע בדרך היין זמן רב אלא לטעום מדרך היין ולחוות את המקומות המרכזיים ביותר. כדאי להזמין סיורים אלו מראש, להבטחת מקומכם בטיול יום בדרך היין מקולמר עם אפשרות ביטול | לחצו כאן לטיולי יום בדרך היין משטרסבורג.

מזג האוויר בדרך היין

מזג האוויר לאורך דרך היין של אלזס מאופיין באקלים חצי יבשתי, המציע תנאים נוחים לגידול גפנים. האזור מאופיין בקיץ חמים ויבש ובטמפרטורות הנעות בממוצע בין 25 ל30 מעלות צלזיוס. לעומת זאת, החורף בדרך כלל קר והטמפרטורות הממוצעות נעות בין 1 ל6 מעלות צלזיוס כאשר לעיתים הטמפרטורות אף יורדות מתחת לאפס, במיוחד במהלך החודשים ינואר ופברואר, החודשים הקרים ביותר. אלזס נחשבת לאחד האזורים היבשים ביותר של צרפת בזכות הרי הווז’ שמגנים על האזור מפני גשמים מוגזמים אך בכל זאת ישנם גשמים באזור, עם ממוצע של כ10 ימי גשם בחודש.

ההיסטוריה של דרך היין של אלזס וחשיבותה ההיסטורית

דרך היין של אלזס, שהוקמה ב-1953 לאחר מלחמת העולם השנייה, משמשת סמל להיסטוריה התרבותית של חבל אלזס – אזור המוטבע בהשפעות הכפולות של ההיסטוריה הגרמנית והצרפתית. המסלול, המשתרע על פני 170 קילומטרים ונשזר בין כפרים וכרמים שופעים, מציג מסורות בנות מאות שנים של ייצור יין, שראשיתו בתקופה הרומית. המסלול מקשר בין אינספור יקבים ומציע הצצה לשיטות ייצור היין הייחודיות של אלזס, תוך שימת דגש על המגוון של זני היין המקומיים כמו ריזלינג (Riesling) וגוורצטרמינר (Gewürztraminer). המסלול הוא ייצוג של הפאר של האלגנטיות הארכיטקטונית של האזור, המשתקפת בטירות מימי הביניים ובבתי העץ המיוחדים והוא מספק מסע דרך המיזוג הקולינרי הייחודי של טעמים גרמניים וצרפתיים הטבועים במטבח האלזסי. על ידי משיכת תיירים מרחבי העולם, דרך היין מילאה תפקיד מרכזי בהעלאת המעמד הבינלאומי של היינות המקומיים והמטבח האלזסי. בנוסף, הצלחתה של דרך היין של אלזס הייתה מכרעת בהופעתם של נתיבי יין דומים ברחבי העולם, תוך הדגשת המהות והמשמעות של מורשת ומסורות היין המקומיות.




המלצות "הכל על" למבקרים בדרך היין

  • בדרך היין של אלזס כדאי לבקר בערים הגדולות כמו קולמר הידועה בעיר העתיקה שלה שהשתמרה היטב ובשטרסבורג בעלת הארכיטקטורה מימי הביניים והתעלות המקסימות, אך כדאי לשלב גם ביקור בעיירות הקטנות והמקסימות כמו אגיסהיים, קייזרסברג וריקוויר שכל אחת מהן מציעה סגנונות אדריכליים מובהקים, אתרים היסטוריים וטעמים מקומיים.
  • הביקור במהלך החורף בדרך היין הוא קסום, במיוחד סביב חג המולד. שטרסבורג וקולמר מארחות שווקי חג מולד מפורסמים והכפרים באזור מתקשטים באורות צבעוניים כך שאווירת חג מולד מיוחדת עוטפת את כל האזור.
  • האזור מתאים למשפחות עם ילדים ומציע אינספור פעילויות ואטרקציות כמו מוזיאונים אינטראקטיביים לדוגמה מוזיאון הצעצועים של קולמר ואקומוזיאום אלזס (Écomusée d’Alsace), טירות מדהימות מימי הביניים כמו טירת או-קוניגסבורג ופארקים מרגשים דוגמת פארק הנסיך הקטן.
  • מומלץ מאוד להתנייד בדרך היין עם רכב שכור (ראו השכרת רכב באלזס) כדי לחקור את העיירות הקטנות, הכפרים והיקבים בקצב ובנוחות שלכם וכך גם להגיע לאזורים מבודדים יותר. בעיירות ובכפרים הקטנים יותר כמו אגיסהיים, השימוש ברכב נוח וניתן למצוא מקומות חנייה בסמוך למרכז.
  • לעומת זאת, השימוש ברכב בערים הגדולות כמו שטרסבורג וקולמר ובעיקר במרכזי ערים אלו אינו מומלץ כלל בגלל עומס ובעיות חנייה. בערים אלו עדיף לחנות בחניות בצדדי העיר ולהשתמש בתחבורה ציבורית או ללכת ברגל, שכן מרכזי הערים ידידותיים להולכי רגל.
  • כדאי לתזמן את הביקור על מנת ליהנות מפסטיבלים מקומיים כגון יריד היין של אלזס בקולמר (Foire aux Vins de Colmar) ופסטיבלי יין שונים בעיירות הקטנות, המציעים תובנה עמוקה יותר לגבי התרבות המקומית ומסורות ייצור היין.
  • אל תפספסו את ההזדמנות להתענג על המטבח האלזסי הייחודי והמגוון במסעדות מקומיות ולנסות מאכלים כמו שוקרוט גארני (Choucroute d’Alsace) וטארט פלמבה (Tarte flambée). התענגו גם על טעימות יין בכרמים וביקבים השונים לאורך המסלול ונסו כמובן את היינות המקומיים המיוחדים של אלזס כמו ריזלינג וגוורצטרמינר.

שאלות נפוצות על דרך היין של אלזס

הזמן הטוב ביותר לבקר בדרך היין של אלזס הוא מאפריל עד אוקטובר כאשר מזג האוויר נוח ביותר. עם זאת, דצמבר הוא גם זמן פופולרי בשל שווקי חג המולד המפורסמים באזור.

הערים הפופולריות ביותר ללינה הן קולמר, שטרסבורג, ריקווייר, אגיסהיים ואוברנאי. בלינה בערים גדולות יותר כמו קולמר ושטרסבורג תהנו מיותר שירותים ומסעדות אך עיירות קטנות יותר מציעות חוויה אותנטית ושלווה.

למידע נוסף והמלצות כדאי להיכנס לעמודים:

כן! בדרך היין של אלזס תמצאו מגוון רחב מאוד של אתרים המתאימים למשפחות עם ילדים החל ממוזיאונים כמו מוזיאון הצעצועים (להזמנת כרטיסים עם הנחה, קוד HAKO5) ומוזיאון השוקולד (להזמנת כרטיסים בהנחה), דרך פארקי חיות בר כמו הר הקופים, פארק הנשרים ושמורת החסידות ועד טירות מימי הביניים כמו טירת או-קוניגסבורג, שיכולות לעורר את דמיונם של הצעירים. לא כדאי לפספס גם את אקומוזיאום אלזס שבאוויר הפתוח ואת פארק הנסיך הקטן המתאים ליום של בילוי משפחתי מלא אקשן (להזמנת כרטיסים לפארק הנסיך הקטן עם 5% הנחה).