1. עמוד הבית
  2. »
  3. צ’כיה 2024 – המדריך המקיף בעברית
  4. »
  5. צ’סקי קרומלוב, צ’כיה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Český Krumlov

צ’סקי קרומלוב, צ’כיה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Český Krumlov

המדריך המקוצר לתייר

צ’סקי קרומלוב (Český Krumlov) היא אחת הערים היפות ביותר בצ’כיה, והיא נמצאת בדרום צ’כיה באזור בוהמיה. העיר הוכרה כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו בזכות הארכיטקטורה יוצאת הדופן שלה, הרחובות המתפתלים וטירת צ’סקי קרומלוב המלכותית המתנשאת מעל נהר הוולטאבה. תיירים רבים מגיעים לעיירה השמורה מימי הביניים כדי לחוות את ההיסטוריה העשירה שלה, לחקור את שלל גלריות האמנות, המוזיאונים שלה, וליהנות מהפסטיבלים התוססים שמתקיימים ברחובותיה לאורך כל השנה. האווירה הקסומה של העיירה, בשילוב עם פעילויות חוצות כמו רפטינג על נהר הוולטאבה וטיולים ציוריים באזור הכפרי, הופכת את צ’סקי קרומלוב ליעד פופולארי מאוד בצ’כיה. מדובר באחד מטיול הפופולאריים ביותר מפראג (לצד קארלובי וארי ודרזדן) ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם).  ניתן כמובן גם להגיע באופן עצמאי עם רכב שכור או אפילו תחבורה ציבורית, ותיירים רבים אף בוחרים להעביר לילה אחד לפחות בעיר הקסומה (למשל במלון Pension Kristian).

רחובות צ'סקי קרומלוב

הרחובות היפים של צ’סקי קרומלוב – לא סתם זכתה להכרה על ידי אונסק”ו

טיולי יום לצ’סקי קרומלוב

מאחר וצ’סקי קרומלוב מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל צ’סקי קרומלוב מפראג. טיולי היום לצ’סקי קרומלוב פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בצ’סקי קרומלוב בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. מרבית הטיולים הם של יום שלם – בין 9 ל-10 שעות, ועוברים גם בצ’סקה בודייוביצה הסמוכה והלא פחות יפה. בכל עיירה יהיה סיור מודרך קצר וגם זמן חופשי בו תוכלו להתרשם ולהנות בקצב שלכם. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

צ'סקה בודייוביצה

כיכר העיר העתיקה של צ’סקה בודייוביצה – מרבית הסיורים יעברו גם בה

מה עושים בצ’סקי קרומלוב

בצ’סקי קרומלוב, תמצאו מגוון רחב של פעילויות. לב העיירה הוא טירת צ’סקי קרומלוב, המתגאה בגנים רחבי ידיים, תיאטרון בארוק ומגדל ממנו נשקף נוף יפיפייה העיר ונהר הוולטאבה. שיטוט ברחובות המרוצפים של העיר העתיקה עם המבנים היסטוריים, בתי קפה מקסימים וחנויות בוטיק הוא גם אטרקציה בפני עצמו. אם אתם נשארים בצ’סקי קרומלוב ליותר מיום אחד תוכלו גם להצטרף לעד מסיורי הלילה בעיר (למשל הסיור הזה). נהר הוולטאבה, המתפתל בעיירה, מזמין את המבקרים ליהנות מרפטינג או שיט בקאנו, ומספק נקודת מבט ייחודית על יופייה של העיירה – זוהי אטרקציה פופולארית במיוחד, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם. לחובבי האמנות המודרנית כדאי לבקר במרכז האמנות של אגון שילה בו יש תערוכות של יצירותיו ואמנות עכשווית. חובבי טבע יכולים לחקור את האזור הכפרי שמסביב על ידי הליכה או רכיבה על אופניים, ולהנות מנקודות תצפית ציוריות. לוח השנה של העיירה זרוע פסטיבלים, כולל פסטיבל חמשת עלי הכותרת הידוע (Five-Petalled Rose Festival), שהופך את צ’סקי קרומלוב למחזה מתקופת הרנסנס. לבסוף אל תפספסו את המאכלים בוהמיים מסורתיים המוגשים באזור.

פסטיבל פסטיבל חמשת עלי הכותרת בצ'סקי קרומלוב

פסטיבל חמשת עלי הכותרת מחזיר את העיר לימי הרנסנס

טירת צ’סקי קרומלוב

טירת צ’סקי קרומלוב היא פנינת המורשת בוהמית, ועומדת כעדות לאבולוציה הארכיטקטונית מסגנונות גותי לבארוק ורנסנס, ומקורה במאה ה-13. כמתחם הטירה השני בגודלו בצ’כיה, ההיסטוריה העשירה שלה, המבנה השמור היטב והנופים המדהימים מושכים תיירים מכל העולם. המבקרים מגיעים לא רק בזכות הפאר הארכיטקטוני של הטירה, אלא גם בזכות חללי הפנים המפוארים, תיאטרון הבארוק (אחד מהתיאטראות העתיקים ביותר שהשתמרו בעולם), וגני הטירה הנרחבים. השילוב הייחודי של הטירה בין השכבות ההיסטוריות מציע הצצה על אורח החיים של האצולה הצ’כית לאורך מאות השנים, מה שהופך את הטירה ליעד מרתק עבור המתעניינים בהיסטוריה, ארכיטקטורה ותרבות. הכניסה למתחם הטירה היא בדרך כלל בחינם, אך נדרשים כרטיסים לסיורים מודרכים בפנים, לתיאטרון הבארוק ולכמה תערוכות מיוחדות. ניתן לרכוש כרטיסים במקום במשרד הכרטיסים של הטירה או באינטרנט דרך האתר הרשמי של טירת צ’סקי קרומלוב, המאפשר למבקרים לתכנן את ביקורם מראש ולהבטיח גישה לכל מה שיש לטירה להציע.

טירת צ'סקי קרומלוב

טירת צ’סקי קרומלוב המיוחדת

מלונות בצ’סקי קרומלוב

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לצ’סקי קרומלוב יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לצ’סקי קרומלוב להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור בוהמיה. האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא אזור כיכר סבורנוסטי (Náměstí Svornosti). כמה ממקומות הלינה המומלצים בצ’סקי קרומלוב הם Garni hotel Castle Bridge, Pension Kristian או Monastery Garden Bistro & Rooms למחפשים מלון ברמה גבוהה, Familia או Villa Conti למחפשים מלון 3 כוכבים נעים או Castle View Apartments למעדיפים ללון בדירה. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

כיכר סבורנוסטי בצ'סקי קרומלוב

כיכר סבורנוסטי – אזור הלינה הפופולארי בעיר

איך מגיעים לצ’סקי קרומלוב

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לצ’סקי קרומלוב באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לצ’סקי קרומלוב כחלק מטיול יום מאורגן מפראג (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בצ’סקי קרומלוב, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

תוכלו להגיע גם מפראג וגם מצ’סקה בודייוביצה באמצעות אוטובוסים (למשל אוטובוס של חברת Flexi bus) וגם באמצעות רכבת פרברית. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

תחנת הרכבת של פראג

תחנת הרכבת של פראג – תוכלו להגיע ממנה בקלות לצ’סקי קרומלוב

רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לצ’סקי קרומלוב היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.




המלצות למבקרים בצ'סקי קרומלוב

  • הקיץ היא העונה הטובה ביותר לבקר בעיר, אך קחו בחשבון שהיא עמוסה מאוד בעונה זו, באביב ובסתיו אומנם קריר יותר, אך עמוס התיירים יורד ולכן יותר נעים ומרווח ללכת ברחובות העיר.
  • הזמינו לינה מוקדם, במיוחד בקיץ או אם אתם מחפשים מקום למשפחה של יותר מ-4 נפשות. בתי מלון ובתי הארחה מתמלאים במהירות, והזמנה מספר שבועות מראש יכולה להבטיח את השהות המתאימה לכם ביותר. תוכלו להזמין מראש עם אפשרות ביטול בקישור הזה וכך לשמור על גמישות על אף ההזמנה זמן רב לפני החופשה.
  • אומנם בעיר עצמה רכב שכור יכול להגביל (גם מבחינת הנהיגה ברחובות הצפופים וגם מבחינת החנייה), אם אתם מתכננים לעשות טיול רחב יותר בדרום צרכיה ולהגיע גם לאזור של אגם ליפנו ושמורת שומבה למשל – רכב שכור הוא האופציה המומלצ ביותר לעשות זאת. כדאי לשריין לעמכם רכב מתאים לפחות שבועיים מראש, וכאשר מדובר בחופשה בקיץ אף יותר. תוכלו להזמין רכבים מראש בקישור הזה עם ביטול בחינם, וכך להשאיר לכם פתח לשינויים.
  • כדאי לדעת שנהוג להשאיר 10% טיפ במסעדות השונות – הדבר נכון לא רק לגבי צ’סקי קרומלוב, אלא בצ’כיה כולה.
  • בדוק את לוח האירועים שבעיר – שכן לא פעם תוכלו לראות שישנם פסטיבלים, אירועים, הופעות וקונצרטים שיעשירו את הביקור שלכם.
  • כדאי להגיע עם נעליים נוחות – זו עיר שהולכים בה, והרבה, ולא תמיד המדרכות סלולות.