1. עמוד הבית
  2. »
  3. צ’כיה 2024 – המדריך המקיף בעברית
  4. »
  5. אגם ליפנו, צ’כיה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Lipno Dam

אגם ליפנו, צ’כיה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Lipno Dam

המדריך המקוצר לתייר

אגם ליפנו (Lipno Dam) נמצא בדרום בוהמה בצ’כיה, והוא המאגר הגדול ביותר במדינה, המכונה לעתים קרובות “הים הצ’כי” בשל אפשרויות הפנאי הנרחבות שאזור זה מציע. התיירים הרבים מגיעים ליפנו בשל הנופים עוצרי הנשימה, ספורט המים והפעילויות הידידותיות למשפחות, כולל שייט, רכיבה על אופניים וטיולים לאורך חופיו. זהו אזור נהדר לחובבי הטבע שלרוב משלבים בביקור גם את שמורת שומבה המקסימה (Šumava). מרבית התיירים שמגיעים לאגם ליפנו בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור צ’כיה ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמעונין להנות מהטבע המקסים שצ’כיה מציעה.

גשר בשמורת שומבה

שמורת שומבה היפייפיה – לרוב משלבים טיול בליפנו עם טיולים בה

מלונות באגם ליפנו

בקרב מי שבוחר להגיע לאגם ליפנו יש רבים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור בוהמיה. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא אזור בעיירה ליפנו נאד ולטאבו  (Lipno nad Vltavou) שבדרום האגם, ובעיירה פרימבורק (Frymburk) שקרובה יותר למרכז האגם. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Wellness Hotel Frymburk, Lipno Lake Resort, Element Lakeside Apartments, KORZO Lipno או Hotel Element שבדרום אגם ליפנו, Penzion-Na Navsi, Penzion DaJa או Aparthotel & Wellness Knížecí cesta שבצפון האגם. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

פרימבורק באגם ליפנו

העיירה פרימבורק – אופצייה לינה פופולארית מאוד

מה עושים באגם ליפנו

אגם ליפנו, נמצא באזור שומבה הציורי והוא יעד מוביל עבור הרפיה מצד אחד ושלל פעילויות ספורטיוביות מצד שני. בין האטרקציות הפופולריות ביותר הוא שביל עצי ליפנו (Lipno Treet Walkway), בו המבקרים יכולים להתפעל מהנוף של ההרים והאגם שמסביב מלמעלה, ששיאו במגלשה מלהיבה למטה. חובבי ספורט ימי יוכלו להנות משיט או גלישת רוח וגלישה במי האגם. האזור הוא גם גן עדן לרוכבי אופניים ומטיילים, עם שבילים רבים המתפתלים בפארק הלאומי שומבה, המציעים מסלולים לכל הרמות בתוך נופים עוצרי נשימה. בחורף, אתר הסקי ליפנו הופך את האזור לגן עדן מושלג עבור סקי, סנובורד וסקי קרוס קאנטרי, אליהם מגיעים משפחות ויחידים בכל רמות המיומנות. מעבר לכל אלו, טיול יום לעיירה הסמוכה צ’סקי קרומלוב, שקיבלה הכרה על ידי אונסק”ו כאתר מרושת עולמי, עם הטירה המדהימה שלה ורחובות ימי הביניים המקסימים שלה, הוא בגדר חובה. חובבי דייג ימצאו הזדמנויות רבות להטיל את השורות שלהם במים העשירים של האגם, בעוד שחובבי האוכל יכולים להתענג על המטבח המקומי, הכולל דגים טריים בין שאר התמחויות הצ’כיות המסורתיות (למשל במסעדת MOLO Restaurant שנמצאת בעיירה ליפנו ממש על גדות האגם ומסעדת Restaurace Pohoda שנמצאת בעיירה פרימבורק). תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן.

אגם ליפנו בקיץ

יש סביב האגם שלל שבילים מקסימים

איך מגיעים לאגם ליפנו

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לאגם ליפנו באמצעות תחבורה ציבורית. ישנה רכבת פרברית שמגיע לעיירה ליפנו נאד ולטאבו שבדרום האגם וגם אוטובוס שמגיע אליה ולעיירות מרכזיות נוספות. תוכלו להגיע בתחבורה ציבורית גם מפארג וגם מצ’סקה בודייוביצה. ישנה תחבורה ציבורית מסויימת סביב האגם, אך התדירות שלה עשויה להיות נמוכה לעיתים והיא אינה מגיעה לכל העיירות, אלא למרכזיות יותר שהן. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.




המלצות למבקרים באגם ליפנו

  • כדאי לבחור באחת מאפשרויות הלינה בדרום האגם, העיירה הפופולארית ביותר היא ליפנו נאד ולטאבו.
  • כשמגיעים לחופשה בקיץ כדאי להזמין מקום לינה לפחות שבועיים מראש – זהו אזור תיירותי מאוד ומגיעים אליו תיירים מכל אירופה בעונה זו של השנה. בקישור הזה תוכלו להזמין עם ביטול בחינם מתוך מגוון אפשרויות בעיירות סביב האגם.
  • תוכלו לשכור ציוד לספורט ימי כמו גלישת רוח או קיאקים – זו הזדמנות מעולה למי שחובב את הספורט הימי.
  • לחובבי הטבע שמתכננים לעשות מסלולים בשמורת שומבהוודאו הייטב לפני היציאה כי רמת המסלול מתאימה לכם (גם מבחינת האורך וגם מבחינת תוואי השטח) וכי הצטיידתם בכל הציוד הנדרש – החל ממים וכובע ועד למפה עדכנית של המסלול.
  • דרך מומלצת להנות מהאגם והנופים השונים היא לשכור אופניים ולסוע בשבילים סביבו.
  • מאחר לא כל הכפרים והעיירות מחוברים היטב עם תחבורה ציבורית רכב שכור יאפשר לכם להנות מכל מה שיש לאזור להציע, כדאי לעשות את ההזמנה לפחות שלושה שבועות מראש, במיוחד אם אתם מחפשים רכבים גדולים למשפחה (תוכלו להזמין מראש בקישור הזה עם ביטול בחינם).