1. עמוד הבית
  2. »
  3. צ’כיה 2024 – המדריך המקיף בעברית
  4. »
  5. גן העדן הצ’כי, צ’כיה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Český ráj – Bohemian Paradise

גן העדן הצ’כי, צ’כיה – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Český ráj – Bohemian Paradise

המדריך המקוצר לתייר

צ’סקי ראיי (Český ráj), הידוע כגן העדן הבוהמי או גן העדן הצ’כי, הוא אזור ציורי להפליא בצפון צ’כיה, שמפורסם בזכות תצורות הסלע הייחודיות, יערות שופעים וטירות מלכותיות שיש באזור זה. תיירים רבים מגיעים לאזור זה ובביקורם חוצים נופים זרועים חורבות מימי הביניים, בריכות שלווה ונקודות תצפית מרהיבות. האטרקציות הבולטות של האזור כוללות את צוקי פראחוב (Prachov Rocks), חורבות טירת טרוסקי (Trosky Castle) מהאגדות, מה שהופך את גן העדן הצ’כי ליעד שובה לב לחובבי טבע, חובבי היסטוריה וצלמים כאחד. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור צ’כיה, ואפשר להגיע ולהנות מהאזור גם עם סיורים מודרכים (ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם הדרך הנפוצה והנוחה יותר לעשות טיול באזור היא באמצעות רכב שכור (אותו כדאי להזמין מראש) ולבלות באזור כמה ימים, ללכת במסלולים השונים ולהנות מהעיירות המיוחדות של האזור – למשל ייצ’ין (Jičín) שהיא גם עיירה מקסימה שכדאי לבקר בה וגם אחד ממוקדי הלינה המרכזיים למי שעושה טיול של כמה ימים באזור (להזמנת מקומות לינה בייצ’ין עם ביטול בחינם לחצו כאן).

טירת ולדשטיין בגן העדן הצ'כי

הגשר המוביל לטירת ולדשטיין (Valdštejn) – אחת מהטירות היפות באזור זה

איך מגיעים לגן העדן הצ’כי

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לגן העדן הצ’כי באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לגן העדן הצ’כי כחלק מטיול יום מאורגן מפראג (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בגן העדן הצ’כי, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

על אף שאפשר להגיע עם תחבורה ציבורית כדאי לקחת בחשבון שהדרכים לרוב מסורבלות וכוללות החלפה של שני קווים ויותר (וגם התדירות של הקווים לא תמיד מספקת).תוכלו להגיע יחסית בנוחות מפראג לטורנוב או ליצ’ין – שאלו הן העיירות המשמשות כשערים לאזור גן העדן הצ’כי. משם ישנם אוטובוסים מקומיים אשר מגיעים לאזורים של האטרקציות המרכזיות והעיירות המרכזיות – אך גם כאן התדירות והמקומות אליהם ניתן להגיע עם התחבורה הציבורית מוגבלים. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

טורנוב גן העדן הצ'כי

פאתי טורנוב – אפשר להגיע אליה עם תחבורה ציבורית מפראג

רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לגן העדן הצ’כי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

מה עושים בגן העדן הצ’כי

גן העדן הבוהמי הוא אוצר של יופי טבעי המציע מגוון פעילויות לכל סוג של מטייל. אחת האטרקציות שחובה לבקר בהן היא צוקי פראחוב (Prachov Rocks), תצורת אבן חול יוצאת דופן שמספקת נופים דרמטיים ואתגר טיפוס למתקדמים. הריסות טירת טרוסקי מושכות גם הן תיירים סקרנים, ההריסות נמצאות הממוקמות על גבי שני שקעים געשיים, ומספקות הצצה לעבר וכמובן נוף יפייפה. בהורבה סקאלה (Hrubá Skála), תוכלו לראות תצורות סלעים בולטת נוספת, מרתקת עם הצוקים הנישאים והשבילים הנסתרים שלה המובילים אל טירת הורבה סקאלה. העיירה הציורית ייצ’ין (Jičín), הידועה כשער לגן העדן הבוהמי, קוסמת למבקרים עם הארכיטקטורה האגדית שלה ושער ואלדיס (Valdice Gate). טירת קוסט (Kost Castle), אחת המבצרים הימי-ביניימיים השמורים ביותר בגן העדן הבוהמי, מזמינה את חובבי ההיסטוריה לחקור את המקום שלה. נהר ג’יזרה השליו ומפל Mumlava מציעים מפלט שליו לאוהבי הטבע, בעוד טירת Sychrov קסומה עם הארכיטקטורה הניאו-גותית והפארק השופע שלה. בנוסף לכל אלו, אפשר לצאת לטיולי אופניים לאורך השבילים המסומנים החוצים את האזור הכפרי. לבסוף, אזור מאלה סקאלה (Malá Skála), הידוע ביופיו הנופי ובפעילויות חוצות כמו קיאקים ורפטינג הוא גם אופציה נהדרת לבילוי בגן העדן הצ’כי.

השבילים באזור מאלה סקאלה בגן העדן הצ'כי

השבילים באזור מאלה סקאלה נופים יפייפיים

טיולי יום לגן העדן הצ’כי

מאחר וגן העדן הצ’כי מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל גן העדן הצ’כי מפראג. טיולי היום לגן העדן הצ’כי פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בגן העדן הצ’כי בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. לרוב יהיה מדובר בטיולים של יום שלם (לפחות 8 שעות) הכוללים הסעה הלוך וחזור מפראג. מרבית הטיולים כוללים גם מסלול הליכה בגן העדן הצ’כי, וחלקם כוללים גם ביקור במבשלת בירה מקומית בה הצ’כים מתפארים. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

שביל הליכה בצוקי פראחוב

טיולי יום רבים יכללו גם הליגה באחד מהמסלולים הרבים שבגן העדן הצ’כי

מלונות בגן העדן הצ’כי

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לגן העדן הצ’כי יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לגן העדן הצ’כי להציע או יוצאים מכאן לטיולים נוספים באזור צפון צ’כיה. האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא ייצ’ין (Jičín) שממזרח לאזור, טורנוב (Turnov) שבדרום האזור ומיכוו הרדישטה (Mnichovo Hradiště) שממערב לאזור. כמה ממקומות הלינה המומלצים בגן העדן הצ’כי הם Bohemia Inn Hotel שבטורנוב או EA Zamecky Hotel שבהרובה שקאלה שיתאימו למי שמחפש מלון ברמה גבוהה, Hotel Karel IV שבטורנוב, Hotel Obecní dům שבסמילי או Hotel Štekl שבהרובה שקאלה ויתאימו למי שמחפש מלון שלושה כוכבים נעים או Penzion Kairos למי שמחפש מקום לינה כפרי. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.




המלצות למבקרים בגן העדן הצ'כי

  • מדובר באזור יחסית קטן, ולכן כדאי לבחור מקום אחד ללון בו ומשם לעשות טיול כוכב (למשל יצ’ין או טורנוב).
  • אל תפספסו את צוקי פראחוב – מדובר בגולת הכותרת של האזור הזה.
  • לחובבי הטבע שמתכננים לעשות מסלולים רגליים באזור גן העדן הצ’כי – וודאו הייטב לפני היציאה כי רמת המסלול מתאימה לכם (גם מבחינת האורך וגם מבחינת תוואי השטח) וכי הצטיידתם בכל הציוד הנדרש – החל ממים וכובע ועד למפה עדכנית של המסלול.
  • למרות שתיירים רבים מגיעים לאזור בזכות תצורות הסלע והיופי הטבעי של המקום, אך כדאי להיכנס גם לעיירה או שתיים ולהנות מהאופי הייחודי שלהן.
  • אם זמנכם בידכם מומלץ להצפין עוד ולהגיע לפארק שוויץ הבוהמית המקסים, אזור מיועד ומקסים שמחולק בין צ’כיה לגרמניה.
  • הדרך הנוחה ביותר לעשות טיול באזור זה (במיוחד אם מתכננים להמשיך לאזורים נוספים בצ’כיה) היא עם רכב שכור. הנסיעה מפראג אינה ארוכה (לרוב תיקח בערך שעה לאזור גן העדן הצ’כי) והרכב יאפשר לכם גמישות רבה בתכנון הטיול וספונטניות. כדאי לעשות הזמנה לפחות שבועיים-שלושה מראש לרכבים, במיוחד בקיץ. תוכלו לעשות זאת כאן עם ביטול בחינם.