צוקי פראחוב, צ’כיה – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Prachov Cliffs

המדריך המקוצר לתייר

צוקי פראחוב (Prachovské skály), השוכנים באזור גן העדן הצ’כי (Český ráj) הם אבן שואבת לתיירים המחפשים את להנות מהטבע והפלאים הגיאולוגיים של צ’כיה. תצורת סלע יוצאת דופן זו מאבן חול, מפוסלת במשך מיליוני שנים, מציעה רשת של שבילים המובילה את המבקרים דרך נקיקים צרים, לתוך מערות נסתרות, ועל גבי צוקים מחוספסים, המציגות נופים פנורמיים עוצרי נשימה של הנופים השופעים שמסביב. מרבית התיירים שמגיעים לצוקי פראחוב בוחרים ללון באזור כחלק מטיול רחב יותר בצפון צ’כיה ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמתכנן טיול של כמה ימים באזור.

צוקי פראחוב

הנופים המדהימים של צוקי פראחוב

מלונות באזור צוקי פראחוב

בקרב מי שבוחר להגיע לצוקי פראחוב יש רבים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור צפון צ’כיה. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא העיירה יצ’ין. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם Apartmány v ráji (Českém), Apartmány na Horce או Apartmány U Zvoničky למי שרוצה ללון בשמורה עצמה בדירה, Parkhotel Skalní město, Hotel pod Šikmou Věží או Penzion Prachov למי שרוצה ללון בשמורה עצמה במלון או פנסיון. אופציה נוספת היא לקחת מקום לינה ביצ’ין עצמה שהיא העיירה הגדולה הסמוכה לצוקים, תוכלו להסתכל על Hotel TAMMEL, Hotel U Krále או Hotel reSTART Superior. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

יצ'ין

הכיכר המרכזית של יצ’ין – אפשרות לינה פופולארית באזור

איך מגיעים לצוקי פראחוב

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לצוקי פראחוב באמצעות תחבורה ציבורית, אך צריך להגיע קודם ליצ’ין עם אוטובוס או רכבת מהערים המרכזיות בצ’כיה, ולאחר מכן לעלות על אוטובוס מקומי שמגיע לצוקי פראחוב (נסיעה של בערך 20 דקות). ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

מה עושים בצוקי פראחוב

טיולי הליכה הם האטרקציה המרכזית, עם שבילים מסומנים שמובילים את המבקרים בלב תצורות אבן החול, וחושפים נופים מדהימים ועמקים נסתרים. זהו אזור מוצלח גם לטיפוס צוקים בעבור חובבים ומקצוענים, עם מסלולים רבים המספקים רמות מיומנות שונות. בין אם אתם לנים בה או לא, כדאי לבקר גם בעיירה הסמוכה יצ’ין (Jičín), שנחשבת לעתים קרובות כשער לגן העדן הצ’כי, שנחשבת לביקור חובה בזכות הכיכר המקסימה שלה, שער ולדיצ’ה וטירת יצ’ין היפהפייה, המציעות הצצה למורשת העשירה של האזור. מוזיאון סלעי פראחוב, הממוקם בכניסה למצוקים, מספק מידע תובנות על הגיאולוגיה, החי והצומח של האזור, ומעשיר את חווית המבקר.

מטיילים בצוקי פראחוב

שבילי ההליכה הם האטרקציה המרכזית באזור