מנזר קרמו, ליסבון – המדריך המקיף בעברית | Carmo Convent

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בליסבון וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן מנזר קרמו, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש למנזר קרמו ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מנזר קרמו בכמה מילים

מנזר קרמו (Museu Arqueológico do Carmo) ניצב בשכונת שיאדו (Chiado) במרכז ליסבון. המבנה בנוי בסגנון אדריכלי גותי מובהק והוא מקושט בקשתות מרשימות. המנזר עמד על תילו מאז ימי הביניים (שנת 1389), אך נחרב ברעידת האדמה המפורסמת שזיזעזה את פורטוגל בשנת 1755 ושינתה את פני השטח של ליסבון. חלקים ניכרים מהמבנה נהרסו והוא נותר ללא גג. בראשית המאה ה-19 עשו בו כמה שיפוצים ותיקונים מינורים, אולם השיפוץ לא הושלם במלואו. בשנת 1864 הבניין נתרם לאירגון הארכיאולוגים הפורטוגלים (Association of Portuguese Archaeologists) שהכריזו על המנזר כאתר ארכיאולוגי לאומי. בראשית המאה ה-20 ביצעו עוד כמה שיפוצים במבנה בניסיון להחזיר אותו לימי גדולותו, אולם רעידת אדמה נוספת שפקדה את האזור בשנת 1969 גרמה נזקים נוספים ומאז המנזר הפך למוזיאון לארכיאולוגיה ולאמנות (Museu Arqueológico do Carmo) אשר מציג פריטים ארכיאולוגים מכל התקופות השונות בהיסטוריה של פורטוגל.

הקשתות המרהיבות של מנזר קרמו שנותר ללא גגהקשתות המרהיבות של מנזר קרמו שנותר ללא גג

מה רואים במנזר קרמו

הקסם של מנזר קמרו נובע מהיותו אתר הריסות ארכיאולוגי. אותות ההרס ניכרים במבנה מחוסר הגג, אולם הם לא גורעים מהרושם הרב שבסגנון הבנייה הגותי הקלאסי. משום שהמנזר שופץ מספר פעמים לאורך ההיסטוריה על-ידי מספר אדריכלים שונים ניתן לראות בו כמה סגנונות ארכיטקטורה שונים שמשקפים היטב את ההיסטוריה של ליסבון. המבנה תוכנן במקור בהשפעת הגותיקה הקלאסית של המאה ה-14, והשיפוצים שנערכו בו במאה ה-19 ובראשית המאה ה-20 הם בסגנון ניאו-גותי מודרני יותר. בפנים, התערוכות במוזיאון מחולקות לפי תקופות שונות בהיסטוריה והמיצגים השונים משלימים יחדיו תמונה היסטורית באמצעות הארכיאולוגיה והאמנות. ניתן לראות שם מצבות עתיקות, פסלים, קרמיקות, פספיסים, מומיות ועוד.
תמונה 1:

מבין המיצגים הרבים ניתן לראות סרקופגיםמבין המיצגים הרבים ניתן לראות סרקופגים

סרטון על מנזר קרמו

כרטיסים למנזר קרמו

ניתן לרכוש כרטיסי כניסה באתר הרשמי של מנזר קרמו בעלות של 5 יורו למבוגר, 4 יורו לקשישים, וכניסה חינם לילדים (גילאי 14 ומטה). באותם מחירים ניתן לרכוש סיור מודרך במקום.

אתר גטיורגייד מציע סיורים מודרכים באזור שכונת שיאדו אשר כוללים את מנזר קרמו שכוללים אפשרות לביטול בחינם. יש מגוון סיורים שונים שמשלבים מספר אתרים ואטרקציות ומתאימים למי שמעוניין להכיר את האזור באופן חווייתי ומלמד. חלקם סיורי הליכה, יש סיור נסיעה בטוק-טוק או בסגוואי, חלקם משלבים הליכה, אופניים, נסיעה בחשמלית ושייט בסירה, וחלקם אפילו מציעים טיסה בשמי ליסבון בהליקופטר. האפשרויות רבות ותוכלו לבחור את סגנון הסיור המודרך שמתאים לכם.




המלצות "הכל על" למגיעים למנזר קרמו

  • הביקור במנזר ז’ירונימוש מומלץ לכל מי שנמצא בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד האתרים האייקונים ביותר במורשת הפורטוגלית וללמוד על ההיסטוריה של האזור.
  • מומלץ לבקר במנזר ז’ירונימוש בשעות הבוקר, סמוך לפתיחה, על מנת להימנע משעות העומס והמתנה ממושכת בתור. החודשים המומלצים לביקור הם חודשי הקיץ (יוני או ספטמבר), מזג האוויר הנעים הופך את ההסתובבות בליסבון למהנה יותר בזמן זה. בחודשים יולי אוגוסט יש לקחת בחשבון אפשרות של עומס במבקרים ובתורים.
  • מומלץ להשקיע בביקור במנזר ז’ירונימוש בין שעה לשעתיים.
  • מומלץ לשלב את הביקור במנזר ז’ירונימוש עם ביקור באטרקציות נוספות בליסבון. באזור המנזר יש מספר רב של אתרים, מוזיאונים ונקודות עיניין ששווים ביקור, למשל מגדל בלם (Belém Tower). על ידי רכישת כרטיס משולב המקנה כניסה לשתי האטרקציות כמו באפשרות הבאה, תוכלו להנות מביקור בשתיהן במחיר משתלם במיוחד. אפשרות נוספת שמספקת דרך יעילה לשלב ביקור במספר אטרקציות היא רכישת ליסבון קארד, כרטיס אטרקטיבי המקנה כניסה חינמית לעשרות אתרים בליסבון, הנחה על אחרים ונסיעה חופשית בתחבורה הציבורית בעיר. מידע נוסף ומקיף על הכרטיס תוכלו לקרוא כאן.
  • מומלץ להגיע למנזר ז’ירונימוש בתחבורה ציבורית הנוחה שקיימת בליסבון. משום שהאתר נמצא במרכז העיר אין צורך להגיע עם רכב.
  • הביקור במנזר ז’ירונימוש מתאים למשפחות עם ילדים, יתכן שילדים שלא מגלים עניין מיוחד באתרים היסטוריים יאבדו עניין במהירות, אך לביקור קצר וממצה ניתן בהחלט לשקול הגעה עם ילדים. אין ספק שבכל גיל ניתן להתרשם מהמבנה המפואר והעתיק ומהסיפור שמאחוריו.
  • מנזר ז’ירונימוש נמצא במקום יחסית מרכזי בליסבון לכן רבים בוחרים ללון באזור ויש בו אופציות רבות. עבור מי שמעוניין בבית מלון מומלץ ללון בWine & Books Lisboa Hotel שכולל מסעדה, חניה פרטית, מרכז כושר, בר, סאונה ועוד, וממוקם במרחק של כ-600 מטר מהמנזר. עבור מי שמעוניין באפשרות מעט זולה יותר מומלץ להתארח באכסנייה Geronimo Guest House Belém, בה יש טרסה וגן, והיא ממוקמת במרחק של כ-200 מטר. מי שמעוניין בחווית אירוח ייחודית יכול להתארח בסירה Veleiro Oceanico de 12 m אשר עוגנת במרינה בנהר הטחו. מקום האירוח מציע חנייה פרטית, מרפסת, שני חדרי שינה, סלון, מטבחון ועוד, ונמצא במיקום של כ-400 מטר מהמנזר.
  • כדאי לדעת שהכניסה למנזר ז’ירונימוש היא בחינם בימי ראשון הראשונים של כל חודש.

שאלות נפוצות על מנזר קרמו

הביקור במנזר קרמו מומלץ לכל מי שנמצא בליסבון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד מאתרי המורשת המרכזיים של העיר. כמו כן הביקור מתאים לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה ואמנות.

הזמן המומלץ לביקור במנזר קרמו הוא בין חצי שעה לשעה.

הזמן המומלץ לביקור במנזר קרמו הוא בין חצי שעה לשעה.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחורף (נובמבר-אפריל) 10:00-18:00, ובקיץ (מאי-אוקטובר) 10:00-19:00. המקום סגור בימי ראשון.
  • עלות כרטיס כניסה למנזר קרמו היא 5 יורו למבוגר, 4 יורו לקשישים, והכניסה חינם לילדים מתחת לגיל 14.
  • כתובת: Largo do Carmo, 1200-092 Lisboa.
  • דרך ההגעה המומלצת למנזר קרמו היא בתחבורה ציבורית. ניתן לנסוע בחשמלית לתחנת Baixa-Chiado שנמצאת במרחק של כ-500 מטר מהאתר.
  • קישור לאתר הרשמי: http://museuarqueologicodocarmo.pt/info_en.html