1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ליסבון, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Lisbon
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בליסבון
  8. »
  9. אוטובוס התיירים האמפיבי, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Amphibious Bus and Boat Tour

אוטובוס התיירים האמפיבי, ליסבון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Amphibious Bus and Boat Tour

עדכון אביב 2024

האביב בליסבון מביא איתו אווירה אחרת וקסומה לעיר מצד אחד ומזג אוויר משתנה מצד שני - יכולים להיות ימים של גשם וגם ימים של שמש חמה. אוטובוס התיירים הוא פתרון נהדר לשני המקרים האלו. תוכלו לסוע ברחבי העיר ולראות את כל האתרים המפורסמים כמו כיכר רוסיו באוטובוס מקורה לימים בהם יש גשם או ממוזג לימים החמים. להזמנת כרטיסים מראש לאוטובוס התיירים האמפיבי ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

אוטובוס התיירים האמפיבי בכמה מילים

אוטובוס התיירים האמפיבי (Amphibious Bus) בליסבון (Lisbon) הינו אטרקציה מהווה פתרון מושלם למי שמעוניין לחוות את הביקור בבירתה היפה של פורטוגל בצורה חוויתית ומיוחדת. פירוש המושג “אמפיבי” הוא שילוב של יבשתי וימי, ואכן כלי הרכב המיוחד אינו עוד אוטובוס תיירים רגיל, אלא מסוגל לשוט בנהר הטאחו (Rio Tejo או River Tagus) אשר חוצה את ליסבון ונשפך לאוקיינוס האטלנטי שממערב אליה. אוטובוס התיירים האמפיבי מתחיל את נסיעתו בנמל Doca de Santo Amaro הקרוב למרכז העיר, עובר דרך נקודות מרכזיות בעיר כגון מנזר ז’ירונימוש (Jerónimos Monastery) ומגדל בלם (Belém Tower), ובנקודה מסוימת הופך לסירה השטה בנהר הטאחו על מנת לצפות מקרוב במבנים מרשימים בעיר כגון גשר ה-25 באפריל (Ponte 25 de Abril), התאום הפורטוגלי של גשר הזהב בסן פרנסיסקו. במהלך הסיור תוכלו להנות מדרך מלאת היסטוריה, תרבות ורגעי שיא של העיר דרך הסיור המודרך מפי מדריכים בזמן אמת אשר מעבירים את ההדרכה באנגלית ובפורטוגזית. הסיורים פועלים מדי יום בכל ימות השנה, בחודשי הקיץ והחורף, ועל כן מהווים פתרון מושלם לסקירה כיפית של העיר בכל תנאי מזג האוויר.

נקודות מרכזיות בהן עובר אוטובוס התיירים האמפיבי

בסיור של אוטובוס התיירים האמפיבי תוכלו לגלות את ליסבון מהמים ומהיבשה דרך מעבר וחקר השכונות ההיסטוריות ונהר הטאגוס. תוכלו לקבל נקודת מבט כללית על הסיור באמצעות צפיה בסרטון הבא:

סרטון על אוטובוס תיירים אמפיבי

הסיור עובר בנקודות מרכזיות במרכז ההיסטורי של ליסבון ובנהר שלה, כגון הנקודות הבאות:

כיכר קומרסיו (Praça do Comércio)

כיכר קומרסיו היא כיכר גדולה ומרכזית בליסבון אשר פונה לנמל ומונה כמה ממוסדות המדינה החשובים ביותר כגון משרדי האוצר ובית המשפט העליון. הכיכר הוכתרה בתחילת המאה שעברה כאנדרטה לאומית של פורטוגל, ובמהלך הסיור תוכלו לשמוע מפי המדריך הסבר מפורט לגבי ההיסטוריה המפוארת שלה וחשיבותה הלאומית.

כיכר קומרסיו: צבעים ומרחב מרהיבים בליסבוןכיכר קומרסיו: צבעים ומרחב מרהיבים בליסבון

 

כיכר רוסיו (Praça do Rossio)

הכיכר ההיסטורית היתה רוויה באירועים מרתקים שהתרחשו לאורך המורשת של פורטוגל: מרידות, חגיגות, מלחמות שוורים והוצאות להורג, נדמה שאין אירוע שלא התרחש בכיכר זו. כיום היא מהווה מקום מפגש מועדף על תיירים ומקומיים כאחד, במיוחד משום שקשה לפספס את הפסל המרשים של אחד ממלכי פורטוגל הידוע בתור “המושיע” (the Liberator), פדרו הרביעי (Pedro IV).

כיכר רוסיו המרשימה במבט מלמעלהכיכר רוסיו המרשימה במבט מלמעלה

פארק אסטרלה (Jardim da Estrela)

הגן הציבורי מהווה פנינת טבע באמצע המרחב העירוני של ליסבון. הגן נבנה בסגנון הגנים האנגליים ובהשראה רומנטית, שטחו כמעט 5 דונם והוא פתוח לקהל הרחב בחינם. אם תרצו להעמיק את ביקורכם בגן לאחר הסיור באוטובוס תוכלו להנות מהאכלת ברווזים וקרפיונים באגם ולהנות מבית הקפה וערוגות הפרחים היפות שלאורך הפארק. קיימת גם עמדת תזמורת בה מנגנת תזמורת חיה בחודשי הקיץ להנאת הקהל. במהלך הסיור באוטובוס תזכו לשמוע על הסטוריית הגן אשר הוקם באמצע המאה ה-19.

פארק אסטרלה כפנינת טבע באמצע העירוניותפארק אסטרלה כפנינת טבע באמצע העירוניות

מנזר ז’ירונימוש (Jerónimos Monastery)

מנזר ז’ירונימוש הוא לא פחות מאשר פנינה היסטורית המספרת על התרבות של בירת פורטוגל. במהלך הסיור באוטובוס תוכלו להתרשם מהארכיטקטורה המרשימה שלו וההיסטוריה כמבנה השימש את הדייגים המקומיים לתפילות לפני יציאתם לדיג. המנזר שרד רעידת אדמה גדולה שהתרחשה באמצע המאה ה-18 וכיום מהווה אטרקציה תיירותית פופולרית בשל הייחודיות והיופי שלו.

מנזר ז'ירונימוש מזווית הנהרמנזר ז’ירונימוש מזווית מיוחדת

מגדל בלם (Belém Tower)

במגדל בלם (Torre de Belém) המרשים אשר שוכן על שפת הנהר תביטו מהמים – שכן בנקודה זו האוטובוס כבר הופך לסירה והסיור הופך לחוויתי עוד יותר, עם נקודות מבט שלא מתאפשרות מהיבשה. המגדל נבנה במאה ה-16 כחלק ממערך ביצורים אימתני וכיום ידוע כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו המהווה חלק מנופה ההיסטורי של העיר.

מגדל בלם ההיסטורי מהמיםמגדל בלם ההיסטורי והעתיק

גשר ה-25 באפריל (Ponte 25 de Abril)

גם בגשר המרכזי החוצה את פורטוגל ומזכיר במראהו את גשר הזהב בסן פרנסיסקו, תוכלו לחזות מהמים. הגשר מספר את סיפור המהפכה המפורסמת שהתרחשה ב25 באפריל, 1974 והביאה לסיומו של משטר דיקטטורי ארוך שנים בפורטוגל. כעת הוא מהווה חיבור בין ליסבון לבין העיירה אלמדה (Almada) אשר שוכנת בגדה הדרומית של נהר הטאגוס.

גשר ה-25 באפריל לציון מהפכה היסטורית וחשובהגשר ה-25 באפריל לציון מהפכה היסטורית וחשובה

כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי

כרטיסים לסיור באמצעות אוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון

כרטיס זה מספק סיור באורך מלא (כשעה וחצי) היוצא מנקודת ההתחלה Doca de Santo Amaro ועובר בנקודות מרכזיות בליסבון כפי שפירטנו בחלקו הקודם של העמוד. חשוב לשים לב שבניגוד לאוטובוסי תיירים אחרים בערים מרכזיות בעולם כגון אוטובוס התיירים בלונדון או בברלין, בהם אפשר לרדת ולעלות בכל תחנה לאורך המסלול, במקרה של אוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון עולים בנקודה אחת בשעה מוגדרת מראש ויורדים בסוף הסיור לאחר שהוא מסתיים. הסיור באוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון מומלץ לכל מי שרוצה להכיר את האתרים הכי חשובים בעיר מקרוב ולשמוע את המידע עליהם ממקור מוסמך באופן חי באמצעות הדרכה מקצועית וחוויתית לאורך כל הסיור.

  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיסים משולבים: סיור באוטבוס התיירים האמפיבי בליסבון יחד עם כניסה למוזיאון הכירכרות הלאומי של ליסבון

כרטיס זה משלב את הסיור באוטובוס התיירים האמפיבי יחד עם כניסה למוזיאון הכירכרות הלאומי של ליסבון (National Coach Museum) במחיר משתלם. מוזיאון הכרכרות מציג תערוכות של מגוון כרכרות מלכותיות מתקופות היסטוריות שונות, והכרטיס אליו יספק גם הדרכת שמע. כרטיס זה מתאים למי שרוצה למצות את המקסימום מליסבון, גם על ידי התבוננות מבחוץ באתרים המרכזיים בה וגם כניסה לאחד מהמוזיאונים המושקעים ביותר שלה.

  • להזמנת כרטיס משולב לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לאוטובוס תיירים אמפיבי- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לאוטובוס התיירים האמפיבי

  • הסיור באוטובוס התיירים האמפיבי מומלץ עבור מי שמגיעים לליסבון בפעם הראשונה ורוצים להכיר את העיר בצורה הטובה ביותר בזמן אידיאלי. הסיור באוטובוס יעביר אתכם ברחובות העיר המרכזיים, בקרבת האתרים החשובים ביותר בליסבון מבחינה היסטורית, לאומית ואדריכלית, וכמובן ייתן את הבונוס המרענן שבירידה למים מבלי צורך להחליף כלי תחבורה. ההדרכה החיה מפי מדריך מוסמך לאורך הסיור הופכת אותו לסיור חובה שכן ללא ספק הידע שלכם לגבי ליסבון ואתריה החשובים יגדל בזכות הסיור.
  • כלל עונות השנה מתאימות ומומלצות לסיור באוטובוס התיירים: הוא פעיל בכל תנאי מזג האוויר ותנאי הנסיעה בו נוחים. האוטובוס אטום למים ולכן חווית הנסיעה בו מהנה גם כאשר גשום.
  • אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש בשל הביקוש הגבוה שיש לסיור מיוחד זה. האוטובוס יוצא מספר פעמים ביום ותוכלו להבטיח את מקומכם בשעה המועדפת עליכם (תוכלו לקרוא עוד בעמוד זה על כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי).
  • מומלץ לשלב את הסיור באוטובוס התיירים של ליסבון יחד עם ביקור באחד האתרים המיוחדים בהם הוא עובר כגון מגדל בלם המרשים או מנזר ז’ירונימוש ההיסטורי. למשפחות עם ילדים קטנים אשר רוצים להשלים את חווית הסיור באוטובוס המיוחד עם חוויה נוספת המתאימה לגילאים צעירים מומלץ להגיע לגן החיות של ליסבון (Lisbon Zoo), חוויה מעשירה וחינוכית לכל המשפחה אשר תפגיש אתכם עם מעל 2,000 מיני חיות ועופות שונים, מופעי דולפינים, ועוד.
  • מומלץ להגיע לנקודת ההתחלה של אוטובוס התיירים באמצעות תחבורה ציבורית הידועה כנוחה במיוחד להתניידות בליסבון. תחנת האוטובוס והמטרו הקרובה ביותר לנקודת ההתחלה נקראת Alcântara Mar.
  • נקודת ההתחלה של אוטובוס התיירים האמפיבי נמצאת לא רחוק ממרכז ליסבון ובקרבתה אפשרויות לינה שונות ומגוונות (ראו עוד תחת מלונות ודירות בליסבון). בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את Garam Lisboa (אכסניה פונקציונלית), Jardim da Lapa by Shiadu (מלון שלושה כוכבים מומלץ) או את מלון חמישה כוכבים Pestana Palace Lisboa Hotel & National Monument אשר שוכן בארמון המשוחזר מהמאה ה-19.
  • איננו ממליצים להתנייד בליסבון באמצעות רכב בשל צפיפות ובעיות חניה, ובשל כך שהתחבורה הציבורית בעיר לא פחות ממצוינת. אם בכל זאת החלטתם להגיע עם רכב לנקודת ההתחלה של אוטובוס התיירים, ישנה חניה קרובה בתשלום בכתובת הבאה: Docas de Santo Amaro, s/n
    1300-353 Lisboa. בחניה זו המחיר לשעה הוא יורו אחד, וליום חניה שלם 5 יורו. אם ברצונכם לשלב את הביקור בליסבון יחד עם ביקור בערים פחות נגישות ועיירות בסביבה, מומלץ לקרוא מידע על השכרת רכב בעמוד שלנו לגבי השכרת רכב בליסבון.

שאלות נפוצות על אוטובוס התיירים האמפיבי

הסיור באוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון מומלץ למי שמעוניין להכיר את העיר בצורה אידיאלית, לשמוע מידע מהימן ממקור מוסמך ולראות את נופי ליסבון הן מהיבשה והן מהמים. הסיור מומלץ במיוחד לחובבי הרפתקאות לא שגרתיות אשר רוצים לקחת חלק בנסיעה באוטובוס אשר הופך לסירה - ולעשות זאת תוך כדי קבלת הסברים ומידע על האתרים החשובים ביותר בליסבון.

הביקור באוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון מומלץ לאורך כל עונות השנה, בשל היותו מקורה ופעיל בכל תנאי מזג האוויר. האוטובוס אטום למים ולכן חווית הנסיעה בו מהנה גם כאשר גשום.

הסיור אורך שעה וחצי וכולל הן סיור בחלק העירוני של ליסבון והן סיור בנהר אשר במהלכו תצפו בעיר מנקודת מבט ייחודית זו.

חשוב לדעת שבניגוד לאוטובוסי תיירים אחרים בעולם, אוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון יוצא מנקודה אחת אשר רק בה מותר לעלות ומסיים את סיורו באותה נקודה אשר בה כולם יורדים.

יש שתי אפשרויות מומלצות לרכישת כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון. שתי אפשרויות אלו יעניקו לכם את האפשרות לבחור את היום והשעה המתאימים לכם לסיור, אשר כולל הדרכה חיה מפי מדריך - אפשרות אחת כוללת את היכולת לבטל את הכרטיס בחינם למקרה ותוכניותיכם ישתנו ואפשרות אחרת כוללת הנחה.

  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

מומלץ להגיע לנקודת ההתחלה באמצעות תחבורה ציבורית. תחנת האוטובוס והמטרו הקרובה ביותר לנקודת ההתחלה נקראת Alcântara Mar, וזמן הנסיעה אליה מנקודות שונות במרכז העיר (כתלות מהמיקום המדויק ממנו אתם יוצאים) יכול לנוע בין 20-30 דקות.

הסיור באוטובוס התיירים האמפיבי בליסבון מומלץ במיוחד לילדים. אמנם ההדרכה מתקיימת באנגלית אך את החוויה המשולבת של נסיעה באוטובוס שהופך לסירה, אשר ממנו רואים את מראות העיר היפים - יהיה קשה לילדיכם לשכוח. חשוב לשים לב שפעוטות ותינוקות מגיל שנתיים ומטה אינם יכולים להצטרף לנסיעה ושילדים עד גיל 17 חייבים בליווי מבוגר, כמו כן כרטיס עבורם יהיה זול באופן משמעותי מאשר כרטיס למבוגר.

שעות הסיור משתנות בהתאם לחודשי השנה:

  • מאוקטובר עד מרץ סיורי האוטובוס יוצאים בשעות 10:00, 12:00, 14:05, 16:00.
  • מאפריל עד ספטמבר הסיורים יוצאים בשעות 10:00, 12:00, 14:05, 16:00, ו-18:00.
  • בתקופות של ביקוש גבוה במיוחד כדוגמת סופי שבוע ובחודשי הקיץ יכולים להיות סיורים בזמנים נוספים. על מנת להבטיח את מקומכם במשבצת זמן מסוימת המתאימה לכם תוכלו לרכוש כרטיסים מראש ולהנות מראש שקט בנוגע להזמנת המקום. למידע על כרטיסים תוכלו לקרוא בחלק המיועד בעמוד זה.

מידע שימושי

  • אוטובוס התיירים האמפיבי פעיל כל ימות השנה: גם בחודשי הקיץ וגם החודשי החורף. למעט בתנאי מזג אוויר קיצוניים במיוחד שלא נפוצים בליסבון באופן כללי – לא צפוי שינוי במסלול, ואוטובוס התיירים יבצע במלואו את המסלול הן ביבשה והן במים.
  • הסיור יוצא כל יום מספר פעמים ביום אך חשוב להזמין אליו מקום מראש משום שהמקומות מוגבלים ונוטים להתמלא מהר. תוכלו להבטיח מקום מראש ביום ובשעה הנוחים לכם על ידי הזמנת כרטיס כפי שמפורט בחלק המסביר על הכרטיסים בעמוד.
  • המחירים משתנים בהתאם לגיל: המחיר למבוגר (מעל גיל 17) הוא 30 יורו, מחיר לילד (בין הגילאים שנתיים עד 16) הוא 18 יורו.
  • שימו לב שלא ניתן לעלות לסיור עם פעוטות או תינוקות בני שנתיים ומטה ולכן אם אתם מגיעים עם תינוקות בגילאים אלו יש לשקול לבקר באטרקציה אחרת.
  • כתובת נקודת ההתחלה: Doca de Santo Amaro, Edificio Hippotrip, 1350-353, Lisbon
  • תוכלו להגיע לנקודת ההתחלה באמצעות המטרו המקומי של ליסבון, תחנת Alcantara-Terra היא הקרובה היותר ומשם תוכלו להגיע בהליכה קצרה של כ-6 דק’ אל היעד.
  • כל נוסע צריך לדעת לעלות ולרדת מהאוטובוס בכוחות עצמו ולכן הסיור לא מתאים לאנשים בעלי הגבלות התניידות.
  • אסור להעלות לאוטובוס אוכל ושתיה, או תיקים גדולים כגון מזוודות.
  • אתר רשמי: https://www.hippotrip.com/