קוסטה בראווה עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

קוסטה בראווה, מהאזורים היפים של ספרד, הוא יעד פופולארי עבור משפחות רבות שבוחרות לצאת לחופשה בחלק זה של המדינה. ברחבי הקוסטה בראווה תמצאו שלל פעילויות ואטרקציות המתאימות לילדים החל מפארק ווטר וורלד אקוואטיק ועד לשייט בסירה וצלילת שנורקלים ביורט דה מאר (תוכלו לראות את מגוון הפעילויות לילדים בפירינאים בקישור הזה). האופן בו תטיילו בקוסטה בראווה ייקבע לרוב לפי גיל הילדים והעדפות המשפחה, כאשר חלק מהמשפחות בוחרות ללון באזור מרכזי, כמו חירונה (למשל – Hotel Gran Ultonia), ומשם לצאת לטיולים יומיים בעיירות השונות באזור, וחלק מהמשפחות מעדיפות לעשות טיול מתגלגל ולישון במקומות שונים בקוסטה בראווה במהלך החופשה (למשל – Hotel Helios Lloret ביורט דה מאר ), כאן תוכלו למצוא מגוון מקומות לינה בקוסטה בראווה שמאפשרים ביטול בחינם.

כאשר יוצאים לטיול מתגלגל בקוסטה בראווה הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא עם רכב שכור (אותו לרוב שוכרים בעיר בה נוחתים), כך תוכלו להגיע גם למקומות הפחות נגישים וגם להיות גמישים בתוכנית הטיול שלכם. מאחר ורכבים שכורים מבוקשים מאוד בקוסטה בראווה מומלץ להזמין רכב מראש, אפילו חודש מראש במידה ומגיעים בקיץ – תוכלו לעשות זאת כאן עם ביטול בחינם. בעמוד הזה ננסה לעשות לכם סדר בכל מה שמשפחה צריכה לדעת לפי שמגיעים לחופשה המיוחלת בקוסטה בראווה – מהן האטרקציות שאסור לפספס, באילו עיירות כדאי לבקר, איך לבחור מקום לינה מתאים למשפחות ומה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב לטיול.

העיירה טוסה דל מרהעיירה טוסה דל מר

5 פעילויות ואטרקציות למשפחות בקוסטה בראווה

וואטר וורלד אקוואטיק (Water World Aquatic)

המגלשות בוואטרוורלד אקוואטיק

פארק המים וואטר וורלד אקוואטיק הנמצא בעיירה יורט דה מאר נחשב לאחת האטרקציות המועדפות על משפחות המגיעות לאזור קוסטה בראווה. בפארק תמצאו מגוון של מגלשות מים ופעילויות המתאימות לכל הגילאים. חוץ ממגלשות ומתקנים תמצאו בפארק גם שלל מסעדות ודוכני מזון מהיר וכך תוכלו להנות מיום שלם של כיף לילדים.

צלילה בטוסה דל מאר

העיירה טוסה דה מאר

טוסה דה מאר הוא יעד נפלא לצלילה במיוחד לילדים וצוללים מתחילים הייהנו מהמים החמימים והראות הטובה. תוכלו לבחור בין צלילת היכרות של שעה לבין קורסים שונים המתאימים למי שמתכננן להישאר בעיירה יותר מיום אחד. במהלך חודשי הקיץ העמוסים מומלץ להזמין כרטיסים מראש לצלילת ההיכרות.

שייט ביאכטה ביורט דה מאר

יאכטה ביורט דה מאר

שייט ביאכטה הכולל גם זמן לצלילת שנורקלים וארוחת על האש היא אטרקציה נפלאה למשפחות הרוצות להנות עם הילדים בים הצלול של קוסטה בראווה. במהלך השייט תפליגו ליד חופים נטושים וצוקים מדהימים ולאחר שעה של שייט הספינה תעצור ואתם תהנו ממספר שעות של שנורקלים ושחייה במים הצלולים ומארוחת על האש מפנקת הכוללת גם משקאות קלים ובירות ויין להורים.

שייט קייאקים בסאגארו

קייאקים בקוסטה בראווה

זוהי פעילות נפלאה למשפחות המגיעות עם בני נוער שרוצים להפעיל את השרירים ולהולציא קצת מרץ. השייט כולל גם זמן לשנורקלים והחותרים ייהנו ממדריך חתירה שיספר גם על ההיסטוריה של קוסטה בראווה ומחליפות הצלה ושנורקלים.

הגנים הבוטנים של בלאנס

הגנים הבוטנים של בלאנס

הגנים הבוטנים בבלאנס יספקו למשפחות יום חוויתי עם יותר מ4000 סוגי צמחים מחמש יבשות שונות. בתוך הכן תוכלו לסייר בשטחים העצומים ולהנות מיום מרגיע בחיק הטבע.

יש עוד הרבה פעילויות ואטרקציות המתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בקוסטה בראווה כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

5 עיירות וכפרים בקוסטה בראווה

יורט דה מאר (Llort de Mar)

העיירה יורט דה מאר

יורט דה מאר היא מעיירות הנופש הפופולריות ביותר בקוסטה בראווה ובספרד כולה. העיירה קרובה מאוד לברצלונה ולכן קל מאוד להגיע אליה ברכב ואף בטיול יום. ביורט דה מאר תמצאו חופים יפהייפים ופראיים, חיי לילה תוססים ומגוון חנויות לחובבי השופינג. הפעילות הפופולרית ביותר בעיירה היא כמובן בילוי באחד החופים הנפלאים הנמצאים בקרבתה ובנוסף תוכלו להנות שייט לאורך החופים וממסעדות הדגים הנפלאות. לעוד מידע היכנסו לעמוד – יורט דה מאר – המדריך לתייר הישראלי | LLORET DE MAR

חירונה (Girona)

חירונה

חירונה השוכנת ליד הנהר אוניאר היא עיר הבירה של קוסטה בראווה. העיר משלבת בין היסטוריה עתיקה הכוללת גם היסטוריה יהודית ענפה לבין אווירה נעימה ותוססת המתאימה מאוד למשפחות. ואכו, משפחות רבות בוחרות בה כבסיס לטיולי כוכב לעיירות החוף באזור קוסטה בראווה ולפיגארס. לעוד מידע היכנסו לעמוד – חירונה – המדריך המקיף ביותר בעברית על העיר הקטלונית

טוסה דה מאר (Tossa De Mar)

העיירה טוסה דה מאר

טוסה דה מאר היא עיירת דייגים קטנה שהפכה בשנים האחרונות לעיירת נופש פופולרית ועמוסה בתיירים. בעיירה תמצאו חופים מדהימים עם מים צלולים ושקטים המתאימים למשפחות כמו גם פעיללויות מים רבות. בנוסף מומלצת לבקר בטיילת המקסימה עם המסעדות ובתי הקפה הצופים על הים ולבקר באזור העתיק והמרשים של העיירה.  לעוד מידע היכנסו לעמוד – טוסה דה מאר TOSSA DE MAR

טמריו (TAMARIU)

החוף בטמריו

טמריו היא עיירת חוף הנמצאת במרחק של כשעתיים נסיעה מברצלונה, ובניגוד ליורט דה מאר וטוסה דה מאר התוססות, בטמריו תהנו מאווירה ורגועה המתאימה מאוד למשפחות המחפשות חופשה שקטה. בעיירה תמצאו מפרצונים קטנים ושקטים הנפלאים לשחייה ורביצה על החוף לצד מסעדות משפחתיות ואתנטיות המגישות מאכלי אופיינים לקוסטה בראווה. לעוד מידע היכנסו לעמוד – טמריו TAMARIU

פיגארס (Figueres)

העיירה פיגארס

פיגארס השוכנת כ40 ק״מ מחירונה היא עור הולדתו של הצייר הספרדי המפורסם – סלבאדור דאלי ובה שוכן גם מוזיאון דאלי. בנוסף תמצאו בעיירה את מוזיאון הצעצועים המכיל בתוכו כ – 4,000 צעצועים ומתאים מאוד למשפחות. העיירה עצמה היא עיירה. טיפוסית לאזור עם עיר עתיקה וסמטאות מפותלות. לעוד מידע היכנסו לעמוד: פיגארס – דאלי ומוזיאון הצעצועים | FIGUERES

לינה למשפחות בקוסטה בראווה

טיול באזור גדול כמו קוסטה בראווה כולל לרוב ימים ארוכים, מלאים בחוויות ושעות של נסיעה בכביש, לכן כשמטיילים בקוסטה בראווה, מומלץ לוודא כי מקום הלינה אליו מגיעים בסוף היום מותאם למשפחות. היעד בו רוב המשפחות ילונו לפחות לילה אחד הוא יורט דה מאר בזכות בזכות החופים הנפלאים, מקומות הלינה המומלצים הם – Hotel Helios Lloret או – L’Azure Hotel 4* Sup. אפשרות פופולרית נוספת ללינה, ממנה ניתן לצאת לטיולי כוכב הוא טוסה דה מאר שם מומלץ ללון ב – Hotel Windsor.

כפי שציינו, טיול בקוסטה בראווה כולל גם ביקור בכפרים ועיירות ציוריות. בין כל הכפרים והעיירות יש שני יעדים מומלצים במיוחד ללינה: הראשון הוא בלאנס בשל הנגישות לברצלונה ולעיירות של קוסטה בראווה (למשל ב – Hotel Horitzó by Pierre & Vacances). היעד השני בו מומלץ ללון לפחות לילה אחד הוא טמריו וכך תוכלו להנות מהמפרצונים היפהייפים והאווירה האותנטית, כאשר מקום הלינה המומלץ בטמריו הוא Hotel Hostalillo. מאחר ומשפחות ישראלית הן לרוב גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם מציאת מקום לינה מתאים יכולה להיות משימה מאתגרת ולכן אנו ממליצים להזמין לינה מספר שבועות לפני הטיול. למי שחושש מביטולים ושינויים מהרגע האחרון, ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם וכך לשמור על גמישות. למשפחות שמתכננות טיול מתגלגל עם רכב שכור חשוב לוודא כי מקום הלינה מציע חנייה. להזמנת מקום לינה עם חנייה בקוסטה בראווה לחצו כאן.

טיול משפחתי בקוסטה בראווה עם רכב שכור

הדרך הנוחה ביותר לטייל כמשפחה בקוסטה בראווה היא בעזרת רכב, ולכן רובן המוחלט המשפחות המטיילות באזור שוכרות רכב בתחילת הטיול. הסיבה העיקרית לכך היא שישנם כפרים קטנים ומקומות מיוחדים, כמו שמורת אורדסה, אליהם קשה מאוד להגיע עם תחבורה ציבורית וממש חבל לפספס. את מגוון הרכבים הגדול ביותר ניתן למצוא בברצלונה אך מכיוון שזוהי עיר גדולה מומלץ לא להיכנס אליה עם רכב ואם החלטתם ללון בה הקפידו לבחור מלון עם חנייה (כמו למשל – Hotel Casa Sagnier). אנו ממליצים לא להתפתות לרכבים קטנים מדי ולשלם מעט יותר עבור רכב סטיישן מרווח או אפילו מיני וואן, כדי שגם לילדים מאחור יהיה נח. רכבים גדולים מומלצים במיוחד למשפחות עם ילדים בגיל המחייב כסא תינוק אך קחו בחשבון כי חברות ההשכרה גובות מחירים מופקעים על כסא תינוק ומסיבה זו משפחות רבות בוחרות להביא איתן את הסל-קל מישראל. כדי לחסוך בעלויות השכרת הרכב תוכלו להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.

את הרכבים מומלץ להזמין חודש מראש לפחות מכיוון שרכבי משפחה מבוקשים מאוד, במיוחד רכבים עם מעל לחמישה מושבים, והאפשרויות הולכות ומצטמצמות ככל שהולכים ומתקרבים לטיול. למי שחושש מביטול טיסות ושינוי תוכניות ניתן להזמין כאן רכב עם אפשרות ביטול וכך תוכלו להזמין את הרכב שתרצו בראש שקט. למשפחות קטנות ולמי שמתכנן לנסוע מרחקים קצרים ניתן להזמין כאן רכב לואוקוסט אבל שימו לב להגבלה במעבר בין מדינות ולעלויות הנלוות.




המלצות לטיול משפחות בקוסטה בראווה

  • אופי הטיול שלכם בקוסטה בראווה יושפע מאוד מגיל הילדים. משפחות המטיילות עם בני נוער יתמקדו בפארקים ובאטרקציות המתאימות לגיל זה, כאשר המרחקים הארוכים בין האטרקציות לא יהוו בעיה לרוב. לעומת זאת, אנו ממליצים למשפחות עם ילדים קטנים להתמקד באזור אחד עיקרי וביעדים צמודים באופן יחסי כדי להימנע מנסיעות מעייפות.
  • בשבועות הקרובים מזג האוויר מתחמם, והביקוש למקומות למקומות לינה במגמת עלייה בקוסטה בראווה מה שגורם לעליית מחירים ומחסור במקומות לינה המתאימים למשפחות. לכן אנו ממליצים למשפחות המגיעות בתקופת האביב להזמין מלון לפחות שבועיים לפני הטיול ולמשפחות המתכננות להגיע בקיץ להזמין שלושה שבועות מראש. תוכלו לעשות הזמנה בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • מלאי הרכבים הגדולים למשפחות בקוסטה בראווה הוא מוגבל מאוד, במיוחד לרכבים של מעל 5 מקומות ישיבה, ולכן מומלץ להזמין רכב מוקדם ככל האפשר, ניתן להזמין כאן רכב עם 10% הנחה לגולשי הכל על.
  • ההוצאה העיקרית של מרבית המשפחות המטיילות בקוסטה בראווה היא על לינה. כדי לנסות לצמצם מעט בהוצאות מומלץ להיכנס לקישור כאן ולחפש דירות ומלונות במחירי מבצע.
  • באטרקציות רבות בקוסטה בראווה מוצעות הנחות מיוחדות לילדים לכן אנו ממליצים תמיד לשאול בקופות על הנחה לפני קניית הכרטיסים.
  • למשפחות הלנות בדירה עם מטבח ולמי שמעוניין להוזיל את ההוצאות על אוכל, ישנה אפשרות לעצור בסופרמרקטים הפזורים ברחבי הקוסטה בראווה ולהצטייד בלחם, ירקות טריים גבינות וממרחים. הרשתות המובילות באזור הן קוסטה בראווה