ויגו, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Vigo

כמה מילים על ויגו

העיר ויגו היא בירתה של מחוז גליסיה, אחד המחוזות המסקרנים והיפים ביותר בספרד. שפתם הייחודית של תושבי העיר שמלווה את המבקר בעיר לאורך שהותו, כמו גם אופיים המיוחד של המקומיים, אשר לרוב מסווגים אותו כשילוב מורכב בין הזהות הפורטוגלית לזהות הספרדית, מזמינות את המבקר בעיר להצצה לתת תרבות שונה לגמרי מעריה ומחוזותיה האחרים של ספרד.
כעיר נמל אשר סבלה התקפות רבות לאורך השנים, ניתן למצוא בכל פינה בעיר עדויות לחומות קדומות ולקרבות ימיים מרתקים, כאשר בכל פעם חזרה ונבנתה העיר, עד שהפכה להיות העיר החשובה ביותר במחוז גליציה, ואחד ממרכזי הדיג המשמעותיים ביותר בספרד.

מה עושים בויגו

ויגו ידועה בתרבות התוססת שלה, בחופים היפים ובמטבח המקומי הטעים. כתייר בוויגו, יש הרבה דברים לראות ולעשות שיכולים להפוך את הטיול לחוויה בלתי נשכחת. העיר עצמה עשירה בהיסטוריה, מורשת ותרבות, ותוכלו להכיר את הסיפור המקומי דרך ביקור באתרים ההיסטוריים הרבים שפזורים ברחביה. בנוסף, ויגו היא עיר חוף שמשלבת נופי טבע יפהפיים של חופי הים שבשוליה, ובים בעצמו פזורים איים קטנטנים יפהפיים בהם ניתן לבקר. לאיים יש חופים בתוליים, מים צלולים, ומגוון מגוון של חי וצומח, מה שהופך אותם ליעד אידיאלי עבור חובבי טבע. בסך הכל, תייר בוויגו יכול לצפות לחוות עיר חוף יפהפייה עם תרבות עשירה, נופי טבע מדהימים ומטבח טעים. בין אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, אומנות או פעילויות חוצות, לויגו יש מה להציע לכולם.

שייט בויגו

כאמור, ויגו היא עיר חוף השוכנת על שפת האוקיינוס האטלנטי הצפוני, ולכן יציאה לאטרקציות ימיות היא אחת מאפשרויות הבילוי המהנות ביותר בה. בויגו תוכלו לצאת לטיולי שייט בים שבמסגרתם תוכלו להתרשם מהנופים הקסומים של האוקיינוס, לבקר באיים קטנטנים סמוכים ולהינות מפעילות מרעננת באוויר הפתוח. ישנם סוגים שונים של טיולי שייט, ביניהם הפלגת שקיעה, או טיול לאיים סמוכים, או שייט זוגי רומנטי כולל לילה ביאכטה וארוחת בוקר למחרת, או אפשרויות שונות של ספורט ימי. לצפייה במגוון סוגי השייט והספורט הימי בויגו והבטחת מקומכם ליחצו על הקישור (כולל אפשרות לביטול בחינם, כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה).

סיורים וטיולים מודרכים בויגו

ויגו עצמה היא עיר יפהפייה ומומלץ לטייל בין רחובותיה על מנת לספוג את האווירה המקומית. דרך נהדרת לחוות את האזור היא באמצעות סיור מודרך. ישנם סיורים מסוגים שונים בויגו, בלחיצה כאן תוכלו למצוא סיור עם מדריך מקומי בקיא שיקח אתכם לכל גולות הכותרת הפופולאריות ביותר באזור. מומלץ להזמין מקומות מראש על מנת להבטיח את מקומכם (עם ביטול בחינם). כשתלכו ברחוב המרכזי של העיר (Praza de Compostela) תוכלו לראות את מבני האבן המרשימים השולטים בעיצוב הבתים בעיר, ובהם מגוון רב של מסעדות, בתי קפה וחנויות. אם תסטו מהרחוב המרכזי אל סמטאות העיר העתיקה, תוכלו לשוטט בתוך אזור שקט יותר, כאשר בכל סיבוב בדרך ממתינה הפתעה נעימה, לדוגמה רחוב Cesteiros המלא בגלריות וסדנאות מלאכה מקומיות. חדי האוזן יבחינו שהתושבים המקומיים מדברים שפה שונה מספרדית. הגליסיאנית, בדומה לקטאלונית המפורסמת יותר, היא עוד ניב של השפה הלטינית אך היא לא סוג של ספרדית. ישנם הבדלים רבים בין השפות ומומלץ לנסות להקשיב לאופייה המיוחד של שפה זו. בשל גודלה היחסית קטן של העיר העתיקה רוב האתרים החשובים בעיר הם מרחק הליכה קצר זה מזה, ובשעות הלילה כל המרחב הקטן הזה מכיל בתוכו סצנת חיי לילה גדולה ומפותחת במיוחד, אשר מושכת אליה אנשים רבים מכל רחבי גליסיה וספרד כולה.

סיורי קולינריה ויין בויגו

ויגו ידועה בסצנה קולינרית מקומית עשירה ובמטבח מגוון ומפנק. רבים מהמבקרים בויגו בוחרים לצאת לסיור של טעימות יין בייקבים במקומיים, חוויה שמשלבת בין תעשיית היין המקומית ובין מפגש עם תושבים מקומיים, להזמנה מראש עם אפשרות לביטול בחינם ליחצו על הקישור. לזוגות בחופשה רומנטית מומלץ לצאת להפלגה זוגית לאור שקיעה שכוללת יין וארוחת ערב על בסיס המטבח המקומי, פרטים מלאים בקישור.

4 אתרים מרכזיים בויגו

המוזיאון לאמנות מודרנית

המוזיאון לאמנות מודרנית (Museum of Contemporary Art vigo) של ויגו הוא מוזיאון האמנות המודרנית החשוב בגליסיה, והוא אוצר בתוכו תערוכות רבות (קבועות ומתחלפות) אשר שמות דגש על תחום האמנות המודרנית המתפתח.
הכניסה חינם, שעות הפתיחה הן משלישי עד שבת- 11:00-14:30 ו17:00-21:00
ראשון 11:00-14:30
שני סגור
לעוד פרטים על התצוגות ושעות הפתיחה ניתן להיכנס לקישור https://www.marcovigo.com/es/content/visitas

מונטה דה קסטרו

מונדה דה קסטרו (Monte do Castro) הוא גבעה בשולי העיר העתיקה והמקום בו התיישבו לראשונה בתקופה הרומית, ובהתאם ישנם עדויות שונות למנהגי השבטים המקומיים באותן תקופות (המרוכזות באתר ארכיאולוגי בתחתית הגבעה). כמו כן ישנו גן בוטני עשיר ומיוחד בפסגת ההר, ונוף מרהיב על העיר והאוקיינוס האטלנטי לו היא נושקת
הכניסה חינם אך שעות הפתיחה משתנות לפי ימים בשבוע, ולפי חודשים בשנה.
ללוח הזמנים המלא ניתן להיכנס לקישור https://www.turismodevigo.org/en/o-castro-site

קתדרלת סנטה מריה

קתדרלה סנטה מריה (The Church of Santa María) שוכנת בלב העיר העתיקה של ויגו והיא המבנה המרשים ביותר בעיר. הקתדרלה, שנבנתה בסגנון ניאו-קלאסי ב1811 היא גם ביתו של הפסל הדתי החשוב ביותר בגליסיה- El Cristo de la Victoria

איי סייס

איי סייס (Barco Islas Cies) הם איים המצויים מרחק של שעה הפלגה מהעיר. האיים, אשר הכניסה אליהם מוגבלת ל2,000 אנשים ביום מציעים מגוון רחב של מסלולי טיול חד יומיים, תצפיות נהדרות וחופים אטלנטיים בתוליים לחלוטין. המעבורת יוצאת כ3 פעמים ביום מנמל העיר (ב09:40, 11:30 ו17:45). עלות כרטיס מבוגר-23 יורו
עלות כרטיס ילדים (3-12)- 10 יורו
לעוד פרטים והזמנת כרטיסים ניתן להיכנס לקישור https://www.crucerosriasbaixas.com/islas-cies/

קתדרלה סנטה מריה  (צילום: )קתדרלה סנטה מריה




לינה בויגו

בויגו ישנם כ- 400 מלונות ובתי אירוח מסוגים שונים. אפשרות הלינה הנפוצה ביותר היא דירות, בנוסף לדירות בויגו יש מעט מלונות מסוגים שונים. רוב המלונות בויגו מדורגים בשלושה כוכבים, כמו מלון Hotel Sercotel Tres Luces. תיירים המתכננים חופשה המפנקת יופתעו לגלות כי על אף שמדובר בעיר גדולה, ישנם רק שני מלונות המדורגים בחמישה כוכבים, אך לצדם ישנם מלונות מומלצים המדורגים בארבעה כובים, כמו למשל מלון Maroa Hotel.

5 מלונות מומלצים בויגו

Gran Hotel Nagari Boutique & Spa – זהו אחד משני המלונות חמישה כוכבים היחידים בויגו, מומלץ בעיקר לזוגות המעוניינים בחופשה מפנקת. במלון יש ספא, חמאם וחדר כושר בתוספת תשלום. בנוסף המלון ממוקם במיקום מרכזי – בקרבת מוזיאון ויגו לאומנות מודרנית.
NH Collection Vigo – זהו מלון ארבעה כוכבים הממוקם במרחק של כ10 דקות הליכה מהנמל ומהעיר העתיקה, המלון מתאים גם למשפחות עד ארבע נפשות וגם לזוגות המעוניינים בחופשה מפנקת במיקום מרכזי בעיר.
Oca Ipanema Hotel – זהו מלון שלושה כוכבים המתאים בעיקר לזוגות המחפשים מקום לינה פונקציונלי במחיר נוח. בנוסף המלון מארגן פעילויות ימיות בתוספת תשלום כמו צלילה, שייט בקאנו וגלישת רוח.
Hotel Compostela Vigo – זהו מלון שני כוכבים הממוקם במרחק הליכה מהעיר העתיקה, המלון מתאים בעיקר לזוגות המחפשים לינה במחיר נוח ובמיקום מרכזי.
Cíes Suites García Barbón 73 – Flats with Hotel Services – זהו מלון דירת המתאים במיוחד לזוגות ולשפחות של עד ארבע נפשות, המחפשים חווית אירוח נעימה וביתית בסמוך לעיר העתיקה.
עוד על מלונות בויגו אפשר לקרוא כאן.

השכרת רכב בויגו

השכרת רכב בויגו עצמה במידה ואתם לא יוצאים ממנה ליעדים נוספים בגליסיה פחות מומלצת – זוהי עיר גדולה מאוד ועמוסה, ולכן ההתניידות בה עם רכב יכולה להיות מעיקה – מציאת חניה, נסיעה בעיר עמוסה ועוד הופכים את הנהיגה בה ללא פשוטה. לעומת זאת, אם רוצים לצאת מהעיר למרחבים סביב השכרת רכב הופכת מומלצת מאוד, ובמקרים מסויימים זוהי הדרך היחידה להגיע לכמה מהמקומות היפים שבמרחב סביב ויגו. מאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.

עוד על השכרת רכב בויגו ועל איך אפשר לחסוך בעלות ההשכרה תוכלו לקרוא כאן.

איך מגיעים לויגו?

על מנת להגיע לשדה התעופה של ויגו, ניתן לקחת טיסה מנתב”ג עם עצירת ביניים באחת מערי אירופה. משדה התעופה של ויגו ניתן לקחת אוטובוס (קו L9A) למרכז העיר.
תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
עלות הנסיעה היא 1.35 יורו, היא אורכת כ40 דקות והאוטובוס יוצא בתדירות של אחת לארבעים דקות בשעות היום.
לחלופין ניתן לנחות גם בעיר פורטו (בפורטוגל) ולקחת רכבת אשר אורכת כשעתיים וחצי נסיעה ויוצאת פעמיים ביום ( ב8 בבוקר וב7 בערב). עלות כרטיס לרכבת היא בין 11-12 יורו. לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.

מזג האוויר בויגו

הטמפרטורות הממוצעות בחורף בויגו נעות בין 10-11 מעלות בממוצע ואילו בקיץ הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 23-25 מעלות, אך עם אחוזי לחות מאוד גבוהים. החורף גשום הרבה יותר, כאשר החודש הגשום ביותר הוא לרוב נובמבר, והחודש היבש ביותר הוא יולי. אך גשם עשוי לרדת בויגו לכל אורך השנה, לכן המלצתנו היא לבדוק את התחזית מבעוד מועד ולהיערך בהתאם, הן מבחינת ביגוד מתאים והן מבחינת מציאת חלופות לימים גשומים.

מקור השם ויגו והמשמעותה ההיסטורית של העיר

ההשערה היא שהשם ויגו מהמילה הלטינית vicos שמשמעותה “כפר קטן”, ואכן ויגו הייתה כפר קטן וזניח עד למאה ה15, אז היו בעיר כ850 תושבים סה”כ. במאות השנים לאחר מכן, ניסתה העיר להתפתח ולהיבנות אך התקפות רבות, מצד ויקינגים, אנגלים וטורקים החריבו את העיר פעם אחר פעם. רק במאה ה-19, כשההתקפות הימיות הבלתי פוסקות חדלו, החלה העיר לגדול במהירות שיא, אשר הובילה לתכנון עירוני לא מדויק ומתוכנן כמו בערים אחרות בגליסיה.במאה ה-20 היוותה העיר אחד מהנמלים הראשיים של המהגרים האירופאיים הרבים אשר עברו לארצות הברית.

ויגו היפה שבגליציה ומה לראות בה




המלצות "הכל על" למבקרים בויגו

  • ביום הראשון לחודש אוגוסט נערך בעיר המצעד המפורסם של העיר, אשר חוגג את הניצחון הספרדי על הצרפתים ושחרורם מידי שליטת נפוליאון. המצעד הוא יריית פתיחה לשבוע של חגיגות, הופעות ואירועי תרבות שונים המתרחשים בעיר לכל אורך השבוע
  • רבים מהחנויות נסגרות בשעות הצהריים ונפתחות מחדש לקראת הערב, לכן מומלץ לבדוק שעות פתיחה של חנויות אותם רוצים לפקוד, ולקחת בחשבון שרבות מהן עלולות להיות סגורות בין 13:00 ל17:00
  • מומלץ לשלב את הביקור בעיר ויגו כחלק מטיול גדול יותר הכולל את פורטו,גליסיה וקמינו דה סנטיאגו המפורסם.
  • מומלץ לא להיכנס עם רכב לאזור העיר העתיקה, ישנם חניות בסמוך לכניסה למרכז העיר (בתשלום) אשר בהם ניתן להשאיר את הרכבים ולהיכנס ברגל. ניתן גם להשאיר את הרכבים באזורים מרוחקים יותר ולהיכנס עם התחבורה הציבורית לעיר
  • ישנם מספר חופים מומלצים לרחצה בעיר ויגו, ביניהם Playa Samil המשקיף על איי סייס ,Playa del Vao עם החול הלבן והדק, וPraia do Tombo do Gato

שאלות נפוצות על ויגו

הביקור בטנריף מומלץ בעיקר לחובבי החופים והשיט, אך גם חובבי תרבות ימצאו בעיר הצצה מיוחדת לתרבות ולשפה הגליסיאנית הייחודית לאזור.

התקופה המומלצת לביקור בויגו היא בעיקר בחודשים יוני עד ספטמבר, ובייחוד אוגוסט אז נערך הפסטיבל המסורתי של העיר.

ניתן להשקיע בביקור בעיר יום או יומיים, כאשר המלצתנו היא לשלב את הטיול יחד עם יעדים נוספים בגליסיה .

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: