1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. גליסיה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Galicia
  6. »
  7. סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Santiago de Compostela

סנטיאגו דה קומפוסטלה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Santiago de Compostela

סנטיאגו דה קומפוסטלה בכמה מילים

סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago de Compostela) היא עיר הבירה של הקהילה האוטונומית גליסיה שבספרד. “סנטיאגו” הוא בעצם השליח הנוצרי יעקב בן זבדי והאגדה מספרת שעצמותיו הגיעו מהמזרח התיכון לחופי ספרד על גבי קונכייה, וההגמון תאודומיר קבר אותן במקום שאליו הוביל אותו כוכב. פירוש המילה קומפוסטלה בלטינית הוא שדה כוכבים ועל כן שם העיר- סניטאגו דה קומפוסטלה- “הקדוש יעקב בשדה הכוכבים”. העיר סנטיאגו היא עיר הגמונית- הגמונות הינו כינוי ליחידה טריטוריאלית המנוהלת בידי הגמון (אחת הדרגות הגבוהות בהיררכיה של הכנסייה הנוצרית). סנטיאגו נחשבת כאחד מהמוקדים החשובים לעלייה לרגל בקרב הנצרות עוד מימי הביניים ועד היום. בשנת 1985 הוכרזה העיר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו ובשנת 2000 זכתה בתואר עיר התרבות האירופית.

רחובות סנטיאגו דה קומפוסטלה היפיםרחובות סנטיאגו דה קומפוסטלה היפים

מלבד כך שסנטיאגו נחשבת כעיר תרבות יפהפיה וגם מציינת את סופו של אחד המסלולים המפורסמים בעולם- קמינו דה סנטיאגו (Camino De Santiago), מסלול שמתחיל בהרי הפירנאים שבצרפת ומסתיים בסנטיאגו דה קומפוסטלה, המוקד המפורסם ביותר שלה הוא קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago de Compostela Cathedral) – שמלבד היותה יצירת מופת מעוררת השתאות של ארכיטקטורה בארוקית, היא גם נחשבת כאחד מהמקומות הקדושים בקרב הנוצרים, כיוון שהיא אחת מהכנסיות הבודדות שנבנו מעל קברו של שליח- הלא הוא יעקב בן זבדי.

אחד מהשלטים בקמינו דה סנטיאגו, שעד היום משוכת אליה עולים לרגלאחד מהשלטים בקמינו דה סנטיאגו, שעד היום משוכת אליה עולים לרגל

מה עושים בסנטיאגו דה קומפוסטלה

העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה נחשבת כמוקד עלייה לרגל בעיקר בזכות הקתדרלה המפורסמת שלה שנבנתה על קברו של השליח הנוצרי יעקב בן זבדי. ועל כן, כנראה שאם החלטתם לנסוע לבקר בעיר סנטיאגו אז אתם חובבי אומנות והיסטוריה וכנראה שביקור בקתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה (Santiago de Compostela Cathedrel) ובמוזיאון סנטיאגו דה קומפוסטלה (Museum Santiago de Compostela) הינם הסיבה העיקרית לביקורכם. הקתדרלה נחשבת כיצירת מופת מעוררת השראה אשר מבנה הבסיסי מתקופת ימי הביינים נשמר, אך אופיו של המבנה שינה פנים רבות במשך השנים כמו בתקופת הרנסאנס למשל ובמיוחד בתקופת הבארוק בה הוקמו בקתדרלה יצירות כגון הקפלה הראשית (The main chapel), העוגבים (The organs), סגירת השבט ( The closing of the chevet) או חזית אוברדוירו ( The Obradoiro facade). ישנו מגוון של סיורים מודרכים שאתם יכולים לקחת בקתדרלה ובמוזיאון כמו בקישור הבא לדוגמא. בנוסף לקתדרלה, ושתי דקות הליכה ממנה, תוכלו לבקר באתר ההיסטורי החשוב גם כן- מלון פאראדור דה סנטיאגו דה קומפוסטלה (Parador de Santiago de Compostela) הידוע גם בשם הוסטל דוס רייס קטוליקוס (Hostal dos Reis Católicos), אשר נבנה בשנת 1486 ומפורסם בזכות היותו המלון העתיק ביותר הפועל ברציפות בעולם. תוכלו לקחת סיור מודרך במלון ההיסטורי ודרכו לשמוע על סיפורו ההיסטורי של המלון אשר שימש תחילה בכלל כבית חולים לעולי רגל דתיים, ולשמוע עוד על ההיסטוריה של העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. הזמנה לסיור מודרך במלון תוכלו למצוא כאן . בנוסף, יש לכם אפשרות לקחת סיורים מודרכים פרטיים בעיר עצמה. ישנן מגוון אפשרויות לסיורים כאלה. דוגמא לסיור כזה תוכלו למצוא כאן . כמו כן, אם אתם במקרה מטיילים בעיר פורטו שבפורטוגל, ישנם מספר סיורי יום מודרכים היוצאים מפורטו אל העיר סנטיאגו. דוגמא לסיור כזה בקישור הבא . את מגוון הסיורים בסנטיאגו דה קומפוסטלה תוכלו למצוא כאן  או כאן.

קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה המפורסמתקתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה המפורסמת

לינה בסנטיאגו דה קומפוסטלה

בסנטיאגו ישנו מגוון רחב של אפשרויות לינה. אזור הלינה המרכזי הוא איך לא, באזור קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה. בין המלונות המומלצים תוכלו למצוא כמובן את מלון פראדור דה סנטיאגו – הוסטל רייס קטוליקוס (Parador de Santiago – Hostal Reis Catolicos) אשר נחשב כמלון העתיק ביותר הפועל ברציפות בעולם ואליו גם תוכלו לקחת סיור מודרך גם אם בחרתם ללון במלון אחר. קישור להזמנת מקום במלון פראדור דה סנטיאגו . מלון קצת פחות יוקרתי אך מומלץ גם כן הינו Hotel Miradoiro de Belvís  . אם אתם משפחה ומתחשק לכם לשכור דירה שלמה אתם מוזמנים לבדוק את Lux Apartamentos Santiago . אם אתם רוצים לחסוך בהוצאות הלינה אנו ממליצים לבדוק את Hotel Atalaia B&B  .




המלצות "הכל על" למבקרים בסנטיאגו דה קומפוסטלה

  • סנטיאגו, עיר הבירה של הקהילה האוטמנית גליסיה שבספרד הינה מוקד היסטורי חשוב עוד מאז ימי הביינים, ובשנת 1985 הוכרזה העיר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו, ועל כן סביר להניח שתמשוך אליה בעיקר את חובבי התרבות, ההיסטוריה והאומנות העתיקה. החודש העמוס ביותר לביקור בעיר הוא חודש מאי ואחריו יולי ואוגוסט- אלו זמנים בהם מחירי הטיסות והמלונות יתייקרו באופן משמעותי וחשוב לקחת זאת בחשבון. זמן מעולה להגיע לסנטיאגו יהיה בין החודשים ספטמבר-לאוקטובר, חודשים בהם עדיין חמים ונעים בחוץ, אך המחירים ועומס התיירים יפחת בצורה משמעותית.
  • אם אתם חובבי היסטוריה ואומנות ובחרתם לצאת לחופשה בסנטיאגו, מומלץ לשהות בה לפחות שלושה ימים כדי להספיק להינות מכל השפע ההיסטורי והאומנותי שיש לה להציע. אם אתם מטיילים באירופה והייתם רוצים רק טעימה מהעיר החשובה והמרתקת הזאת, סיור יום בעיר לגמרי יכול להספיק.
  • הרבה מהתיירים אשר מגיעים לעיר סנטיאגו עושים זאת עם סיור מודרך היוצא מהעיר פורטו (Porto) שבפורטוגל. ועל כן זוהי הזדמנות נהדרת לשלב את הביקור בסנטיאגו עם טיול בעיר פורטו ובכלל, בפורטוגל. בנוסף, ישנו סיור מודרך היוצא מפורטו המשלב בתוכו גם ביקור בעיירה ואלנסה דו מינהו (Valença do Minho) שבפורטוגל. ניתן להזמין את הסיור המשולב כאן.
  • סנטיאגו היא עיר קטנה כך שהכי קל ונוח זה ללכת ברגל ממקום למקום.
  • האזור המרכזי ללינה בסנטיאגו הוא באזור קתדרלת סנטיאגו דה קומפוסטלה, המקום המרכזי שלשמו מגיעים תיירים אל העיר.
  • אנו לא ממליצים להגיע לאזור עם רכב כיוון שהאזור מאוד נגיש להליכה או להשכרת אופניים. אם בכל זאת אתם בוחרים להגיע עם רכב, שימו לב שלא ניתן להכניס רכב ללא אישור מיוחד לאזור הקתדרלה.
  • חשוב לדעת שיש בסנטיאגו כמה מסעדות מישלן. אז אם אתם כבר מבקרים בעיר אז כדאי ללכת לפחות פעם אחת למסעדה כזאת. מסעדות מישלן מומלצות- Abastos 2.0, Cafe de Altamira וCasa Marcelo.
  • אנו ממליצים בחום לשמור את הדברים יקרי הערך שלכם במקום בטוח, ולפקוח עין מפני כייסים (בעיקר במקומות הומי אדם)

סרטון על סנטיאגו דה קומפוסטלה

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בסנטיאגו מומלץ בעיקר לחובבי התרבות, ההיסטוריה והאומנות העתיקה, שכן היא עיר הבירה של הקהילה האוטמנית גליסיה שבספרד והינה מוקד היסטורי חשוב עוד מאז ימי הביינים.

החודש העמוס ביותר לביקור בעיר הוא חודש מאי ואחריו יולי ואוגוסט- אלו זמנים בהם מחירי הטיסות והמלונות יתייקרו באופן משמעותי וחשוב לקחת זאת בחשבון. זמן מעולה להגיע לסנטיאגו יהיה בין החודשים ספטמבר-לאוקטובר, חודשים בהם עדיין חמים ונעים בחוץ, אך המחירים ועומס התיירים יפחת בצורה משמעותית.

אם אתם חובבי היסטוריה ואומנות ובחרתם לצאת לחופשה בסנטיאגו, מומלץ לשהות בה לפחות שלושה ימים כדי להספיק להינות מכל השפע ההיסטורי והאומנותי שיש לה להציע. אם אתם מטיילים באירופה והייתם רוצים קצת לטעום מהעיר החשובה והמרתקת הזאת, סיור יום בעיר לגמרי יכול להספיק.