1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. איביזה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Ibiza
  6. »
  7. פורמנטרה, ספרד – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Formentera

פורמנטרה, ספרד – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים | Formentera

המדריך המקוצר לתייר

במרחק הפלגה של מעט יותר מחצי שעה מאיביזה, נחבא האי הקטן והלא מוכר פורמנטרה (Formentera). בניגוד לאיביזה, בפורמנטרה לא תמצאו מסיבות עד אור הבוקר והמוני אנשים בחופים אלא שקט, שלווה, חופים מדהימים ואווירת חופש. שייט לפורמנטרה נחשב לאחת האטרקציות הפופולריות והאהובות באיביזה (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, למשל לטייל ברחובותיה המרוצפים של בירתה של האי סנט פרנצ’סק (Sant Francesc), לשכב על החול בחוף פלאיה דה סס אייטס (Playa de Ses Illetes) הנחשב לאחד החופים היפים בעולם ולהנות מהנופים הנשקפים מהמגדלור של פארו דה לה מולה (Faro de la Mola)

האי פורמנטרה נחשב לאח הקטן והשקט של איביזההאי פורמנטרה נחשב לאח הקטן והשקט של איביזה

טיולי יום לפורמנטרה

מאחר ופורמנטרה מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורי שייט מאורגנים שיוצאים אל פורמנטרה מאיביזה טאון ומסן אנטוניו. טיולי היום לפורמנטרה פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך להמתין למעבורות. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, חלקם יתמקדו בפורמנטרה בלבד, וחלקם ילוו בנקודת עניין אחת או שתיים נוספות או זמן חופשי. השייט לפורמטרה כולל לרוב משקאות וארוחה על על הספינה וזמן חופשי להסתובב באי ולהנות מהחופים. בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

איך מגיעים לפורמנטרה

ישנן כמה דרכים בהן ניתן להגיע לפורמנטרה באופן מאורגן או עצמאי.

הגעה בסיור שייט יומי מאורגן – הדרך המפנקת והמסקרנת (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לפורמנטרה כחלק מטיול יום מאורגן מאיביזה טאון (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בפורמנטרה, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

מעבורת – הדרך הזולה

מהעיירות איביזה טאון וסן אנטוניו ישנן מעבורות שיוצאות וחוזרות לאורך היום. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

השכרת רכב בפורמטרה

יש מבקרים שבוחרים לשכור רכב באי הקטן, במיוחד כדי להגיע לחוף המרוחקים יותר בפורמנוטרה. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים וההיצע הנמוך שלהם באי. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

מלונות בפורמנטרה

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לפורמנטרה יש רבים שבוחרים ללון באי, ונהנים מהשקט והטבע הפראי שיש לפורמנטרה להציע. האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא אזור עיירת החוף אס פוחולס (Es Pujols). כמה ממקומות הלינה המומלצים בפורמנטרה הם Hotel Cala Saona & Spa, Paraíso de los Pinos, Apartamentos Castaví. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: