סנטרל פארק, ניו יורק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Central Park

סנטרל פארק בכמה מילים

סנטרל פארק (Central Park) הוא פארק ענק הממוקם בין האזור המערבי של העיר ניו יורק (Upper West) והאזור המזרחי שלה (Upper East Side). הפארק, שלמעשה הוא מלאכותי לחלוטין, הוקם בשנת 1856 כאשר העיר ניו יורק הלכה ונהייתה אורבנית יותר והתמלאה בבניינים, והתעורר הצורך לאזור של טבע בעיר. כיום הפארק הוא אחד מהאתרים הפופולאריים והמפורסמים ביותר בניו יורק ואף בארצות הברית כולה. גודלו של סנטרל פארק הוא 3400 דונם ונשתלו בו 25,000 עצים. הפארק מלא באגמים מלאכותיים, דשא, גשרים ואף בניינים היסטוריים וחשובים בניו יורק. בין המבנים המפורסמים בפארק ניתן למנות את מוזיאון מטרופוליטן לאומנות (Metropolitan Museum Of (History Art- מוזיאון האומנות הגדול בעולם ונחשב לאחד החשובים ביותר ומוזיאון הטבע (American Museum of Natural History). מלבד חשיבותו התרבותית של הפארק הוא משמש בעיקר כאזור לפעילות גופנית, מפגשים חברתיים ואזור בילוי מרכזי בניו יורק.

מוזיאון מטרופוליטן לאומנות (מוזיאון האומנות הגדול בעולם),  הינו חלק מבין האתרים המפורסמים בפארקמוזיאון מטרופוליטן לאומנות (מוזיאון האומנות הגדול בעולם), הינו חלק מבין האתרים המפורסמים בפארק

מה עושים בסנטרל פארק

סנטרל פארק הוא פנינת טבע של ממש בתוך הים האורבני של ניו יורק. מצד אחד הוא מקום בילוי נהדר, מלא במרחבי דשא, עצים, אגמים ונחלים ומאפשר לקחת נשימה של אוויר צח ולנוח במרחב של טבע מדהים באמצע עיר. מצד שני הפארק הוא גם מרכז תרבותי חשוב בניו יורק. הפארק מכיל חלק מהאתרים המפורסמים והחשובים בניו יורק, ביניהם נמצאים מוזיאון מטרופוליטן לאומנות, טירת בלוודיר (Belvedere Castle) שנבנתה במאה ה-19, שדות התות ( (Strawberry Fields- אתר הנצחה לזכרו של ג’ון לנון, וכן את גן החיות המפורסם של סנטרל פארק ( The Central Park Zoo) הפארק מכיל גם לא מעט פסלים ויצירות אומנות השזורים לאורכו. בנוסף הפארק מארח מגוון של אירועים שנתיים כמו התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק ומיצגים אומנותיים נוספים. הפארק מכיל גם לא מעט פסלים ויצירות אומנות השזורים לאורך הפארק.

להלן חלק מהאטרקציות המובילות בסנטרל פארק:

  • מוזיאון הטבע (American Museum of Natural History)- מהמוזיאונים החשובים ביותר בארצות הברית. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של הטבע ובעלי החיים מתקופת הדינוזאורים על לתקופתנו, וכולל בתוכו אלפי מוצגים, ביניהם דגמים של דינוזאורים ומאובנים מהתקופה הפרה-היסטורית. לחובבי הסרטים- הסרט “לילה מוטרף במוזיאון” מבוסס על מוזיאון זה וחלק מהסצנות צולמו בו. המוזיאון מעניק חוויה מיוחדת ואינטראקטיבית ומתאימה במיוחד לילדים. להזמנת כרטיס הכולל אפשרות ביטול חינם ניתן ללחוץ כאן.
  • גן החיות של סנטרל פארק (The Central Park Zoo)- גן חיות חוויתי המכיל מגוון רחב של חיות מאזורים שונים בעולם כמו נמר שלג. גן החיות כולל חוויות אינטראקטיביות כמו האכלת פינגווינים. מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים, אך לא רק. לכרטיסים ניתן ללחוץ כאן.(ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון (HAKO5
  • מוזיאון מטרופוליטן לאומנות (The Metropolitan Museum of Art)- אחד מהאתרים החשובים ביותר בניו יורק. המטרופוליטן הוא מוזיאון האומנות הגדול ביותר בעולם ומכיל אלפי תצוגות של ציורים, פסלים ויצירות מתקופת מצרים העתיקה עד לתקופה המודרנית. מומלץ מאוד לכל חובבי האומנות. לכרטיסים הכוללים סיור פרטי מודרך וכניסה לגג של המוזיאון (תלוי במזג האוויר) ניתן ללחוץ כאן (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5)

סיורים ברחבי הפארק היא דרך נהדרת לגלות את הפארק ואת הנקודות החשובות בו. להלן חלק מהאופציות לסיורים:

  • סיור מודרך באורך שעתיים, העובר בנקודות המשמעותיות בפארק ומסביר על ההיסטוריה וההתפתחות שלו. הסיור נגיש לכיסאות גלגלים. להזמנת כרטיס ניתן ללחוץ כאן. (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5)
  • סיור מודרך על כרכרה הרתומה לסוס, העובר ברוב הנקודות המפורסמות והחשובות בעיר, וכולל מדריך המסביר על ההיסטוריה וההתפתחות של הפארק. לכרטיס הכולל אפשרות ביטול חינם ניתן ללחוץ כאן.
  • סיור מודרך בתלת אופן המובל על ידי המדריך וכולל עצירה במקומות המשמעותיים בפארק, בניהם המקום בו נרצח ג’ון לנון. להזמנת כרטיס הכולל אפשרות ביטול חינם ניתן ללחוץ כאן.

שטחו של הפארק עצום, למעוניינים לגלות אותו ולהגיע למרחקים גדולים יותר, או פשוט מעוניינים להתנייד בצורה מהירה וחווייתית, מומלץ לשקול להשכיר אופניים או קורקינט. להלן חלק מהאופציות:

  • להשכרת קורקינט חשמלי הכולל את מפת הפארק ניתן ללחוץ כאן. לאפשרות דומה ניתן ללחוץ כאן. (ניתנת הנחה של 5% בעבור גולשי הכל על בהזנת קוד קופון HAKO5)
  • להשכרת אופניים ל1-12 שעות הכוללת את מפת הפארק ניתן ללחוץ כאן.

למעוניינים לסייר בפארק העצום בדרך חווייתית ניתנת האפשרות לשכור כרכרה הרתומה לסוס, אופניים ועוד.למעוניינים לסייר בפארק העצום בדרך חווייתית ניתנת האפשרות לשכור כרכרה הרתומה לסוס, אופניים ועוד.

לינה בסנטרל פארק

תיירים רבים הלנים בניו יורק יבחרו מקום לינה באזור סנטרל פארק ובמיוחד באזור הדרומי של הפארק שקרוב למרכז מנהטן ולטיימס סקוור בגלל המיקום המרכז והקרבה לאתרים והאטרקציות הפופולאריים ביותר בניו יורק. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Trump International New York הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Da Vinci Hotel. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו AKA Central Park. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. מלונות מומלצים נוספים באזור סנטרל פארק הם Sonder Chambers, Hilton Club The Quin New York ו- The Manhattan Club  אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בניו יורק עם אפשרות ביטול.

כדאי מאוד להיכנס לעמוד מלונות ודירות בסנטרל פארק בו פירטנו בהרחבה בנושא זה.




המלצות "הכל על" למבקרים בסנטרל פארק

  • הביקור בפרק מתאים כמעט לכל זמן בשנה, חוץ מזמנים בהם מזג האוויר קיצוני (בעיקר בחורף) . גם אם מזג האוויר לא מאפשר להסתובב בפארק יש מגוון של אתרים מקורים כמו מוזיאון מטרופוליטן לאמנות. בחורף יש בפארק מתחם החלקה על הקרח ענקי כך שהביקור בפארק יכול להתאים לכמעט כל יום בשנה.
  • הפארק מתאים למנוחה של שעה שעתיים אך גם לבילוי של חצי יום ואף יותר, כאשר לוקחים בחשבון שהפארק עצמו מכיל לא מעט מהאטרקציות המפורסמות ביותר בניו יורק.
  • מומלץ לבקר באתרים הממוקמים בתוך הפארק- כמו מוזיאון המטרופוליטן לאומנות, גן החיותשל סנטרל פארק ומוזיאון הטבע של ניו יורק.
  • יש מגוון דרכי הגעה לסנטרל פארק. ניתן לקחת רכבת תחתית ולרדת בתחנה W 4 St-Wash Sq to Central Park הממוקמת ממש מלב הפארק. ניתן לקחת אוטובוס העוצר גם הוא במרכז הפארק בתחנת Central Park. כמובן שניתן לקחת מונית לפארק. ההגעה ברכב שכור אפשרית אך לא מומלצת כיוון שהחניה עלולה להיות בעייתית באזור מרכזי של העיר. יש לשים לב שכניסת רכבים פרטיים מוגבלת בכמעט כל חלקי הפארק.
  • חניה באזור מרכזי של ניו יורק עלולה להיות בעייתית, ויש לשים לב כי רוב הפארק חסום לכניסת מכוניות, כך שמאוד לא מומלץ להגיע לאזור עם רכב
  • בסמוך לכיכר קולומבוס נפתח כל שנה שוק Columbus Circle Holiday Market- השוק נפתח בין ה28 לנובמבר עד ל24 בדצמבר ומיועד לקניית מתנות לקראת החגים, אך לא רק. השוק מלא בחפצי אומנות, תכשיטים ודוכני אוכל מיוחדים.
  • מומלץ לשמור חפצים יקרי ערך קרוב לגוף וכן לשים לב שלא שוכחים שום דבר מאחור.
  • בפארק יש מספר אירועים שנתיים מיוחדים שבהחלט כדאי לבדוק אותם. בתקופת החורף נפתח בפארק מתחם החלקה על הקרח ענקי. בתקופת הקיץ ישנן לא מעט הופעות של אמנים מפורסמים, לרוב ללא תשלום. מומלץ להתעדכן לגבי אירועים קרובים באתר של הפארק לפני הביקור המתוכנן.
  • מידע לגבי אירועים מיוחדים ניתן למצוא באתר סנטרל פארק
  • סנטרל פארק מומלץ לכולם, לאוהבי טבע, חובבי פעילות גופנית, אוהבי אומנות והיסטוריה, או לכל מי שמעוניין בקצת אוויר נקי וטבע באמצע ניו יורק.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור סנטרל פארק עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ניו יורק. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת כיכר קולומבוס (59 St-columbus circle). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

סרטון על סנטרל פארק

תשובות לשאלות נפוצות

סנטרל פארק הוא אזור ענק המכיל טבע וגם שפע של שבילי הליכה ושבילי אופניים. שבילים אלה נגישים לכיסאות גלגלים, ייתכן שבחלקים של דשא יהיה קשה יותר להתנייד.

בהחלט מומלץ להגיע עם ילדים לסנטרל פארק. מרחבי הטבע מאפשרים שפע של מקום למשחקים ופעילויות וכן בשטח הפארק נמצאים כמה אטרקציות המתאימות לילדים כמו גן החיות ומוזיאון הטבע.

לא מומלץ להגיע עם רכב כיוון שהחניה באזור עלולה להיות בעייתית כיוון שזהו אזור מרכזי, וכן רוב הפארק חסום לכניסת רכבים.