סיורי יום מנאפולי – המדריך המקיף בעברית | day trips from Napoli

סיורי יום מנאפולי בכמה מילים

נאפולי היא עיר נמל, השלישית בגודלה מערי איטליה, ומשמשת כעיר בירה לפרובינציית נאפולי ומחוז קמפניה, שבדרום איטליה. נאפולי מתקשרת מייד עם מאכלים פופולריים הספציפיים למטבח הנפוליטני, כמו פיצה, מטוגנים למיניהם, דגים ומאכלי ים ועוד. לא סתם נאפולי נחשבת לאחת הערים היפות באיטליה, ויש שיאמרו בכלל. היא ממוקמת על מפרץ שנקרא על שמה, “מפרץ נאפולי”, בין הר הגעש וזוב (Mount Vesuvius) לבין האזור הוולקני. נאפולי העתיקה התחילה במה שהיום נחשב למרכז ההיסטורי של נאפולי, ונמצא במרכז העיר, שם גם נמצאות רוב המסעדות, חנויות ומוקדי תיירות. מרכז העיר, שאף הוגדר ע”י אונסק”ו כאתר מורשת נמצא בין תחנת הרכבת המרכזית של נאפולי לבין הים, עניין שמזמין לצאת לטיול יום לאחד האיים הקסומים, כמו סורנטו (Sorrento),  פוזיטנו (Positano), או אמלפי (Amalfi). מומלץ גם לצאת לטיול יום לאחת הערים הסמוכות עם ההיסטוריה המפוארת, כמו לדוגמא פומפיי (Pompeii) המפורסמת. לחובבי הטבע ישנה אופציה לצאת לטיול להר וזוב, או לחלופין להכיר את הארמון המלכותי שבקזרטה. המיקום הייחודי של נאפולי, יחד עם ההיסטוריה והטבע המקומיים מציעים שלל אפשרויות לטיול יום מוצלח.

מה רואים בסיורי יום מנאפולי

בקרבתה של נאפולי תוכלו למצוא עוד מספר יעדים ששווה לראות. אחד האתרים המפורסמים שנמצא כ-23 קילומטר דרומית-מזרחית לנאפולי, והוא העיר המיתולוגית פומפיי. מדובר בעיר רומית עתיקה, שנוסדה במאה השישית או השביעית לספירה ע”י רועי צאן וצוענים שהגיעו מחבל קמפניה. בשנת 79 לספירה התרחשה התפרצות הר געש שקברה את כל העיר. תושבי העיר, שבאותה תקופה כלל לא החשיבו את הר ווזוב כהר געש, לא היו ערוכים לתרחיש, מה שגרם לנטישה פתאומית המונית. פומפיי התגלתה לגמרי במקרה בשנת 1748 ע”י איכר שחפר בשדה ונתקל בשרידים העתיקים. מה שמייחד את פומפיי מערים עתיקות אחרות, היא העובדה שרוב חורבותיה נשתמרו בצורה מופלאה, זאת הודות לאפר של הר הגעש שכיסה את העיר כולה ובכך בעצם שימר אותה.

בשנת 1997 האתר הוכרז ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמית. במהלך הסיור תוכלו להתרשם משרידי העיר, כאילו הזמן בה עצר מלכת. האתר מכיל בתי מגורים, חנויות, מבני ציבור ועוד. לאחר מכן סעו לפסגת הר הגעש ווזוב שהרס אותה. משם המשיכו להליכה לכיוון מכתש ההר, שם תוכלו להתרשם מהנוף המדהים של מפרץ נאפולי. עוד אפשרות לטיול יום מנאפולי, בסגנון מעט שונה, היא ביקור בארמון המלכותי קזרטה (Caserta) ובאאוטלט המעצבים לה רגייה (La Reggia Designer Outlet). את הסיור תתחילו בביקור באאוטלט המעצבים לה רגייה, המכילה את כל המותגים הנחשבים. לאחר מכן תחזרו למעבורת ותמשיכו לכיוון הארמון המלכותי קזרטה. מדובר בארמון שעד היום נחשב לאחד המבנים המרשימים ביותר באדריכלות הבארוק באיטליה. במהלך הסיור תוכלו להתרשם מהמבנה הגרנדיוזי, בעל 1200 החדרים, המעוצבים בסגנון אנגלי ואיטלקי. עוד תוכלו להתרשם מהגנים המלכותיים עם המזרקות והצמחייה מרשימה. אפשרות נוספת לטיול, היא ביקור ב3 עיירות מקסימות. סעו לסורנטו (Sorrento), עיר קיט בחצי האי סורנטו. כבר מהדרך מנאפולי לסורנטו, אפשר להתפעל מהנוף המיוחד. בהגעה לעיירה, עיצרו לטעום מליקר הלמונצ’לו המקומי ולאחר מכן הסתובבו ברחובות הצרים, מומלץ להכנס לחנויות אומנים ומעדניות קטנות שבדרך. משם, המשיכו לפוזיטנו (Positano), שם תוכלו ללכת לחוף יפיפה, ובעונת הקיץ, תוכלו גם להתפעל מהפריחה המדהימה. בחנות מודה פוזיטנו (Moda Positano), תוכלו לקנות בגדים מסורתיים של המקום ולאחר מכן לשבת במסעדה נחמדה עם נוף המשקיף אל הים. לבסוף הגיעו אל אמלפי (Amalfi), שם תוכלו לבקר בקתדרלה המרשימה ולהירגע על חוף הים עם גלידה משובחת, עשויה עבודת יד.

כרטיסים לסיורי יום מנאפולי

יש כמה אופציות שונות לסיורי יום מנאפולי, ואתרים שונים ששווה לראות במידה ואתם כבר בנאפולי.

סיור לארמון המלכותי קזרטה ושופינג בחנות אאוטלט

אם אתם חובבי אדריכלות ופנאי, מתעניינים בארמונות ורוצים על הדרך לעשות שופינג עם הנחה משתלמת, אופציה מומלצת היא סיור לארמון המלכותי קזרטה ושופינג בחנות אאוטלט. במהלך הסיור תקבלו כרטיס הלוך ושוב באוטובוס ממוזג לארמון ולחנות האאטוטלת. הכרטיס כולל 10 אחוז הנחה לקנייה בחנות. הכרטיס אינו כולל כרטיס כניסה לארמון, כמו כן אוכל ושתייה גם כן, אינם כלולים במחיר. מחיר הסיור כ-15 יורו. כרטיסים לסיור ניתן לרכוש כאן.

סיור לעיירות נופש קסומות בקרבת נאפולי

עוד אפשרות לטיול, היא סיור בשלוש עיירות נופש קסומות: סורנטו, פוזיטנו ואמלפי. במהלך הסיור תוכלו להתהלך ברחובותיה היפים של סורנטו, להנות מהים הצלול של אמלפי ולבסוף לבקר גם בעיירה הציורית פוזיטנו. הסיור כולל הסבר ממדריך מקומי בסיור בעיר סורנטו, ארוחת צהרים קלה, מים מינרליים וכן, איסוף והחזרה מהמלון, או מנקודת איסוף מוסכמת. הסיור לסורנטו, פוזיטנו ואמלפי, מומלץ למי שרוצה להספיק לראות עוד שלוש עיירות ציוריות במרחק קצר מנאפולי בליווי הסבר וכן למי שאוהב לשוטט בעיירות באווירה פסטורלית ולהרגע מול נוף עוצר נשימה. הסיור פחות יתאים לאנשים עם בעיות התניידות בשל ההליכה המרובה יחסית לאורך היום בשלושת העיירות. הסיור כולו עורך כ-8 שעות. שימו לב, הסיור מתחיל ב 8:00 או 08:30 והאיסוף יערך 30-40 דקות לפני. על כן יש ליצור קשר מראש, כדי לקבוע את זמן האיסוף ונקודת המפגש. כמו כן, סיור זה אינו מומלץ לבעלי קשיי הליכה או כיסא גלגלים. ה-Green Pass נדרש למסעדה בה תאכלו ארוחת צהרים. ניתן לקבל ארוחת צהרים צמחונית וללא גלוטן בהזמנה מראש. לוח הזמנים או מסלול הטיול עשויים להשתנות במקרה של סגירת כבישים. מחיר הסיור כ-90 יורו, כרטיסים לסיור ניתן להזמין כאן.

סיור היסטורי לפומפיי וביקור בהר געש מרשים

אם אתם חובבי היסטוריה או טבע, תוכלו לצאת לסיור לעיר החרבה פומפי וכן לביקור בהר הגעש וזוב. הסיור כולל מדריך, כרטיס כניסה לאתר של פומפיי, פיצה ומשקה. ההסבר ניתן באנגלית, ספרדית, צרפתית ואיטלקית. הסיור כולו אורך כ-7 שעות, איסוף וחזרה להמלון, או מנקודת איסוף בתיאום מראש. הסיור לעיר החרבה פומפיי הכולל ביקור בהר הגעש וזוב מתאים למי שרוצה לבלות יום שלם בהכרות עם האתרים ההיסטוריים החשובים הללו, מי שמעוניין בהסעה מאורגנת, ומי שרוצה לשמוע מידע על האתרים ממקור מוסמך. הסיור פחות מתאים למשפחות עם ילדים קטנים ועגלות בשל בעיות התניידות. במקרה של מזג אוויר בעייתי, לא תתאפשר הליכה אל ההר, במקרה כזה כספכם יוחזר. כרטיס לסיור עולה כ-100 יורו, ניתן לרכוש אותו כאן.

- 5% הנחה רק לגולשי הכל עלהזמנת טיול יום לסורנטו ולחוף אמלפי מנאפולי

המלצות "הכל על" למגיעים לסיורי יום מנאפולי

  • סיורי יום מנאפולי מומלצים פחות או יותר לכולם. ישנם סוגים שונים של סיורים, הסיורים יתאימו לחובבי ההיסטוריה והארכיטקטורה, כמו גם למי שמתעניין בטבע, וגם למי שאוהב לערוך קניות, או סתם להנות משמש, נוף לים וגלידה טובה.
  • מומלץ להגיע לנאפולי בעיקר בעונות המעבר, ספטמבר- אוקטובר, או מאי- יוני. אז הטמפרטורות הנוחות ביותר, אין כמעט גשם, והשמש לא כל כך חזקה כמו בקיץ.
  • כל סיור אורך כיום שלם
  • אפשר לחבר את סיורי היום מנאפולי עם ביקור באחת מהערים המרכזיות האחרות באיטליה כגון רומא או טורינו, שימו לב, לא מדובר ביעדים קרובים ולכן מומלץ להקדיש לכל יעד כמה ימים שונים אם אתם מתכננים להגיע לביקור ארוך באיטליה.
  • דרך ההגעה המומלצת לסיורים היא בסיוע של איסוף וחזרה שהסיורים מציעים. על כן מומלץ להיעזר בשירותים אלו.
  • ישנם סיורים שונים כדוגמת סיורים לעיירות החוף היכולות להתאים לילדים, כך גם סיור להר הגעש הפעיל יכול לרגש אותם. אולם, יש לקחת בחשבון שסיור ארוך מדי בפומפיי יכול אולי מעט לשעמם, כמו כן, יש לשקול את הביקור עם ילדים קטנים, מאחר וחלק מהממצאים שבאתר יכולים להיות קצת מלחיצים מדי עבורם.
  • ממומלץ ללון במרכז העיר נאפולי, המוכר כאזור תוסס עם אווירה ייחודית. לצד מסעדות טובות, וחנויות רבות, במרכז העיר, נמצאת גם תחנת הרכבת של נאפולי סטציונה צ’נטראלה וכן פיאצה גריבאלדי המפוארת. מהצד השני של מרכז העיר תוכלו לראות את הים ואת מבצר נאפולי המפורסם. לינה במרכז נאפולי תאפשר לכם להכיר את העיר נאפולי, ואת אתריה המרכזיים, תוך הליכה או בנסיעה. מלון מומלץ הוא מלון Toledo Boutique Rooms שנמצא ברחוב Via Pasquale Scura המרכזי. מלון מומלץ נוסף הוא המלון Luxury Experience | WelcHome Napoli שנמצא ב-Piazza Giacomo Matteotti palazzo Troise.
  • ישנם סיורים שונים לאתרים שונים. המחיר משתנה בהתאם לסוג הסיור וכל הדברים שהוא כולל.
  • בהזמנת כרטיס לסיור לשלושת העיירות, מחיר כרטיס עבור ילד עד גיל 12, יעלה כ- 72 יורו, במקום 90 יורו. כמו כן, ילדים מתחת לגיל 4 פטורים מתשלום. בהזמנת כרטיס לסיור לחורבות פומפיי מחיר כרטיס לילד עד גיל 14 יעלה כ-84 יורו, במקום 100 יורו, כמו כן, ילדים עד גיל 4, פטורים מתשלום.

שאלות נפוצות על סיורי יום מנאפולי

ככלל ההמלצה היא להגיע לנאפולי בעונות המעבר, אז לא חם מדי ולא גשום מדי וניתן לצאת לסיור לאחד היעדים הקרובים בצורה נעימה.

סיורי יום מנאפולי מומלצים לכל מי שאוהב טבע, הסטוריה, ארכיטקטורה, נופים יפים, שמש חמה, ים כחול, פיצה מקומית וגלידה טובה.