השכרת רכב באגם גארדה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בסיומה של תקופת החורף באגם גארדה ולכן בתחילת החודש הביקוש לרכבים עוד יהיה נמוך, אבל הוא ילך ויעלה ככל שנתקרב לסיומו של החודש. עדיין ניתן למצוא רכבים ברגע האחרון, אך למי שמגיע בסוף מרץ ולמי שמתכנן להגיע בחודשי האביב והקיץ מומלץ מאוד לבצע הזמנה מראש. המלצה זו חשובה במיוחד במידה ואתם מחפשים רכב גדול או מתכננים לנהוג עם הרכב ליעדים שמצריכים מנוע חזק. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה באגם גארדה.

בחרתם לנסוע לחופשה באיטליה ולבקר באגם גארדה ואתם מתלבטים האם להשכיר רכב? איך למצוא את הצעת המחיר הטובה ביותר עבורו? מה הם חוקי התנועה החשובים? ובכלל, מה צריך לדעת לפני שנוסעים לאגם הגדול ביותר באיטליה? מטרתו של דף זה היא לעזור לכם להחליט האם ואיך כדאי להשכיר רכב באגם גארדה, איך למצוא את המחיר המשתלם ביותר עבורו ואת המידע החשוב לפני שמתחילים לנהוג.

 

האם צריך רכב באגם גארדה?

באופן כללי, השכרת רכב לשימוש באגם גארדה, בניגוד לערים הגדולות כמו ונציהרומא ומילאנו, דווקא מומלצת מאוד. התחבורה הציבורית ברוב העיירות שסביב לאגם, ובעיקר בעיירות הצפוניות, מגיעה לעתים רחוקות מאוד, ולרוב גם מסורבלת משום שלעתים היא דורשת החלפה של 2 קווים (ולפעמים אף יותר!). אין זה אומר שאי אפשר להסתדר באגם ללא רכב פרטי, אך במידה ותרצו את החופש להגיע ליותר עיירות חוץ מהיכן שאתם בוחרים ללון, ובייחוד לאטרקציות שסביב לאגם כמו פארקי השעשועים (דוגמאת גארדה לנד) ופארקי המים (דוגמאת קאנווה וורלד), בחלק גדול מהמקרים דרך ההגעה הנוחה ביותר היא עם רכב (למעט במקרים מסוימים בהם אתם רוצים להגיע לעיירה שאליה מגיעה המעבורת, ואז ניתן להשתמש גם בה).

עוד סיבה התומכת בנוחות של השכרת הרכב להתניידות סביב האגם היא העובדה שרובם הגדול של המלונות ואפשרויות הלינה כמו הקמפינגים וכפרי הנופש באזור מציעים חניה, במקרים רבים אף בחינם. ברוב העיירות, בניגוד לערים הגדולות של איטליה, ניתן למצוא חניה, אם לא בחינם אז בתשלום וגם אז לא מוגזם מדי (ראו מידע מפורט תחת מלונות עם חניה באגם גארדה וכבישים וחניה באגם גארדה).

רכב שכור הוא הדרך הנוחה להגיע לאזור משדה התעופה בונציה ומשדות התעופה של מילאנו, שהם היעדים העיקריים למי שמגיע לאגם. בנוסף, פעמים רבות התייירים המגיעים לאזור מגיעים כחלק מטיול כולל ומתגלגל בצפון איטליה וסוג כזה של טיול לא אפשרי לעשות ללא רכב שכור.

חברות מומלצות להשכרת רכב באגם גארדה

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב באגם גארדה עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

ערים מרכזיות להשכרת רכב באגם גארדה דרך חברת Rentalcars
🚗 ורונה
🚗 ברשיה
🚗 דסנזאנו דל גארדה

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

ערים מרכזיות להשכרת רכב באגם גארדה דרך חברת AutoEurope
🚗 ורונה
🚗 ברשיה
🚗 דסנזאנו דל גארדה

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

ערים מרכזיות להשכרת רכב באגם גארדה דרך חברת Ofran
🚗 ורונה

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים באגם גארדה בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באגם גארדה דרך חברת Economybookings
🚗 ורונה
🚗 ברשיה
🚗 דסנזאנו דל גארדה

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה באגם גארדה. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב באגם גארדה דרך חברת Discover Cars
🚗 ורונה
🚗 ברשיהדסנזאנו דל גארדה

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




טיפים למציאת ההצעה הטובה ביותר להשכרת רכב באגם גארדה

  • חשבו איפה אפשר לצמצם. תמיד חשוב להבין איזה רכב בדיוק אתם צריכים ובכך לא להוציא יותר מידי (ולחילופין לא להתנייד עם רכב חלש או קטן מידי). רכב עם הילוכים יהיה זול יותר, כך גם רכב קטן וכדומה (אם אתם זוג, רכב מקטגוריית “מיני” יכול להספיק לכם).  אם אתם לא מטפסים יותר מידי להרים אין צורך ברכב גדול וחזק מידי. מצד שני אם אתם מטפסים להרים מעל גארדה, אם אתם יותר מזוג וכו’ אל תתפשרו על גודל הרכב ועוצמתו, זה יכול מאוד לפגוע לכם בטיול.
  • השתדלו להביא מכשיר ניווט (GPS) משלכם, הוספת המכשיר על בסיס חברת ההשכרה יקרה מאוד! מצד שני לא מומלץ לנסוע באזור ללא מכשיר ניווט. בימינו כשלרוב האנשים יש סמטרטפון אפשר להשתמש די בקלות באפליקציות ניווט בפלאפון. המלצה שלנו- כדאי להוריד את האזור בו אתם מטיילים ״אופליין״ לאפליקציה כך שהוא יהיה זמין לכם גם אם אתם מסתובבים בלי כרטיס סים מקומי / בינלאומי. אפשרות אחרת היא להירשם לאחת מהחבילות לשימוש בוויז או גוגל נוויגטור ללא הגבלה.
  • בעונות התיירות (כלומר- בקיץ) – הזמינו מספיק זמן מראש. דגש זה הוא בעיקר לרכבים בעייתים כמו רכבי 4*4, קארוונים ורכבים גדולים. אם לא תזמינו מראש ישארו לכם מעט אופציות ותצטרכו לשלם מחיר מופקע. לעיתים גם לא תמצאו את הרכב אותו אתם רוצים. בעוד שבטיסות ברגע האחרון אפשר למצוא דילים, ומלונות ברגע האחרון הרבה פעמים תמצאו דילים מעולים (במיוחד כאן שאפשר למי שמגיע עם רכב להתפזר על פני אופציות רבות של מלונות) – לרכב שכור כמעט אף פעם אין משמעות לרגע האחרון (פשוט יש מחיר שלחברות ההשכרה לא משתלם להשכיר את הרכב שלהם). באותו הקשר בניגוד למלונות, בהם ניתן להשיג מחירים טובים ברגע האחרון, ולכן יש המזמינים אותם באגם עצמו. מניסיון שלנו- אין הצדקה להזמנת הרכב בזמן החופשה עצמה. המחירים באגם עצמו כמעט תמיד יקרים יותר ויכולתכם לבצע השוואת מחירים טובה נפגעת. הדברים אמורים הן לאגם גארדה והן לכל מקום אחר. תוכלו לחפש הצעות להשכרת רכב במנוע השוואת המחירים המצורף כאן, או להשאיר פרטים ונחזור אליכם.
  • נסו לתכנן את הטיסה שלכם לאגם בסופה של תקופה עמוסה (בסוף הקיץ, אחרי החגים הנוצריים), או בתחילת החורף. במילים אחרות, לפני ואחרי המוני התיירים. כך תשיגו דילים טובים גם לטיסות למלונות (ראה טיסות לאגם גארדה ומלונות באגם גארדה) וגם לרכבים השכורים.
  • אם אתם מתכננים נסיעה קצרה, למשל נסיעה באזור ונטו במרחב שבין ונציה לגארדה, אנו ממליצים להסתפק בחברות מקומיות ולואט קוסט – יש להן הצעות טובות וזולות. אם אתם מתכננים נסיעות מעמיקות יותר, למשל להגיע למילאנו, פירנצה ובמיוחד אם הנכם מתכננים לעבור את הגבול לגרמניה, שוויץ או צרפת – אנו ממליצים לקחת רכב מחברה גדולה (גם במקרה זה יש לוודא את כמות הנהגים בתוכנית ההשכרה שלכם, והאם יש או אין הגבלת קילמוטרז” ליום השכרה – היבטים בעייתים לרוב בעיקר בחברות לואו קוסט אך לעתים גם באחרות).

כביש טיפוסי בתוך העיירות של גארדה – נוח להתנייד פה עם רכב ומלבד צמתים ספצפיים בעונת השיא, לא עמוס
(צילום מקורי)

מחנה קמפינג על גדות האגם – נוח מאוד למגיעים עם רכב שכור לאזור (צילום מקורי)




תחנות איסוף רכבים באגם גארדה

ישנם שלושה מוקדים עיקריים של חברות להשכרת רכב באגם גארדה: ורונה, העיירות הדרומיות של אגם גארדה וברשיה. ורונה נוחה מאוד במידה ואתם מגיעים בטיסה אל ורונה- בנמל התעופה עצמו ישנם משרדים של לפחות 10 חברות, וביניהן החברות המוכרות כמו אוויס והרץ. כמו כן ישנן חברות בעיר עצמה- אך אין צורך להגיע עד לעיר- נוח יותר לאסוף את הרכב בנמל התעופה ולסוע ישירות לאגם גארדה.

בדרום אגם גארדה יש חברות השכרת רכב בעיירות פסקיירה דל גארדה ודסאנזו דל גארדה, בשתיהן יש תחנת רכבת, לכן זו אופציה נוחה למגיעים אל האגם ברכבת. כמו כן ישנן חברות בעיירה סירמיונה שהיא מהעיירות הפופלריות ביותר של האגם ונמצאת בין שתי הקודמות.

בצד המזרחי של האגם יש סוכנויות בעיירה גארדה (גם היא מבין העיירות הפופלריות ביותר של האגם) ובצפון האגם יש סוכנויות בעיירה ריבה דל גארדה שהיא המפורסמת מבין העיירות בצפון האגם.
ראו מפה למטה של סוכנויות השכרת הרכבים באזור אגם גארדה.

בנוסף לאופציות אלו כדאי לדעת, שדווקא רוב המגיעים לחופשה באגם גארדה דווקא משכירים את הרכב בונציה ובמילאנו – אליהן מגיעות הטיסות הישירותמישראל (אל אגם גארדה לרוב אין טיסות ישירות, למידע מפורט ראו טיסות לאגם גארדה והשכרת רכב בונציה).

דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב באגם גארדה

דרישות גיל

  • לרוב החברות יש דרישת מינימום לגיל 21, ולפחות שנה רישיון.
  • מתחת גיל 25 ייתכן שתצטרכו להוסיף תשלום על “נהג צעיר”. ולמעשה במקרה זה כמעט לא משתלם להשכר רכב – זה הופך להיות מאוד יקר.
  • אם אתם מעל גיל 25 תוכלו להשיג רכב גם עם רישיון טרי יותר.

חוקי תנועה חשובים באגם גארדה

  • באיטליה מכבדים רישיון נהיגה ישראלי (לתקופה מוגבלת בלבד) כך שמבחינת המשטרה אתם מכוסים, אך לא תמיד זה מסתדר עם חברות ההשכרה. ראה מידע נוסף בדף על רישיון נהיגה בינלאומי.
  • הגבלת מהירות: שטח עירוני – 50 קמ”ש. כבישים משניים שמחוץ לערים – 90 קמ”ש. כבישים ראשיים שמחוץ לערים – 110 קמ”ש. כביש מהיר – 130 קמ”ש (110 בסופ”ש). מהירות מותרת בכבישי אגרה – 145 קמ”ש.
  • באיטליה נוסעים בצד ימין של הכביש ועוקפים משמאל (כמו בישראל).
  • נהיגה בלי רישיון הינה עבירה על החוק באיטליה, לכן וודאו כי מסמכי ההשכרה והביטוח תמיד איתכם.
  • הגבלת אלכוהול באיטליה – 80 מ”ג על כל 100 מ”ל של דם. חובה לציית לבקשת שוטר לבדיקת נשימה!
  • אסור לדבר במכשיר סלולארי בזמן נהיגה.
  • חובה לחגור חגורות בטיחות מלפנים ומאחור.
  • הישיבה במושב הקדמי אסורה על ילדים מתחת לגיל 12 (למעט תינוקות בכיסא מתאים).
  • חובה להדליק אורות חצי שעה לאחר השקיעה ועד חצי שעה לפני הזריחה, ובכל פעם שנכנסים מתחת לגשרים ולמנהרות.
    חובה לסמן בסרט אדום לבן כל חפץ שבולט מהרכב כמו אוהל, ציוד, או אופניים התלויים על מתקן חיצוני.
  • קטע כביש בו מותקנת מצלמת מהירות מסומן בשלט כחול עם ציור של שוטר והכיתוב: Controllo Elettronico Della Velocità.
  • חובה על הימצאות של משולש אזהרה באוטו.
  • תיירים צריכים לשלם 25 אחוזים מהקנס במקום.
  • לחשמליות ורכבות יש תמיד זכות קדימה ולא משנה אם הן באות מימין או משמאל. בכבישים בהם אין מעבר לשני רכבים בו זמנית, לרכב הכבד יותר יש זכות קדימה!
  • לרשימת התמרורים האיטלקיים באנגלית: https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Italy
  • ראו חוקי תנועה באיטליה.

מערכת הכבישים וחניה באגם גארדה

בכללי צפון איטליה כולה מרושתת בצורה טובה מאוד בכבישים נוחים. אגם גארדה מחובר לשני צירי תנועה ראשיים של איטליה- שניהם כבישי אגרה. האחד מהם, וזה שסביר להניח שתסעו עליו אם תמשיכו ליעדים כמו ונציה ומילאנו, הוא בציר מזרח מערב, ונקרא E70 / A4. השני נמתח על ציר צפון-דרום, A22 / E45. ניתן לומר באופן גס כי מחירי החניה סביב אגם גארדה הם בערך יורו וחצי לשעה (נכון לשנת 2017). מחירי החניה במקומות מבוקרים ועמוסים יותר כמו סירמיונה ומלצ׳סינה (ממנה יש רכבל להר מונטה בלאדו) הם קצת גבוהים יותר מאשר בשאר העיירות.
למידע מורחב ומפורט יותר תוכלו לקרוא בעמוד התוכן – כבישים וחניה באגם גארדה.




המלצות כלליות למטיילים עם רכב שכור באזור האגם

  • הדרך מאגם גארדה לונציה מלאה במכמונות מהירות! זהו קו ידוע לפורענות בקרב תיירים, במקטע זה יש תיירים שיכולים ל”הצטלם” יותר מפעם אחת. לא נעים ויכל לבאס מאוד כאשר מקבלים את הדוח הביתה.
  • למי שאוספים את הרכב בשדה התעופה של ורונה, מומלץ לקחת עגלה למזוודות לטובת ההליכה לאזור השכרת הרכב.
  • משמעות רבה באזור זה יש לשעות של איסוף והחזרת הרכב בדגש על איסוף והחזרה בשדה התעופה. בכל שדות התעופה בסביבה עמדות השכרת הרכב אינן פעילות 24 שעות בעוד שלהחזרת הרכב בשעות מאוחרות ישנו פיתרון לחלק מהחברות. איסוף של רכב באמצע הלילה אחרי טיסה שנוחתת בונציה, מילאנו, ורונה או ברשיה – אינו דבר אפשרי ברוב המקרים. לכן בתכנון הטיול רצוי למצוא לינה סמוך לשדה התעופה ולאסוף את הרכב בבוקר שלמחרת.

מפת תחנות השכרת רכב באגם גארדה