מידע כללי
וירוס הקורונה שנפוץ בכל העולם הוביל לגל ביטולים ושינויים של טיסות, ירידה חדה במספר הטיסות והגבלות כניסה למדינות שונות ברחבי העולם. הדבר הוביל לאי ודאות ותביעות רבות לקבחת החזר כפסי בעבור טיסות שהתבטלו ולא יכלו לצאת לפועל, כמו גם בעבור הזמנות למלוננות שלא יצאו לפועל (לקריאה נוספת על מדיניות החזר ושינוי מלנות בקורונה כאן). בשלב זה אנו כבר קצת יותר מבינים את ההתנהלות ואת האופן בו מתקיימת תיירות לצד ויקוס הקורונה. אך עדיין ישנה אי ודאות ושאלות רבות בנוגע לטיסות ומה קורה במידה וצריך לבטל אותן. מה עושים במקרה והטיסה בוטלה? האם אקבל החזר וכיצד? מה קורה אם לא ניתן לטוס בשל בידוד? מה קורה אם יש להיכנס לבידוד בסוף החופשה? שאלות אלו ושאלות רבות נוספות מטרידות את מי שמתכנן לסגור טיסה. פירטנו עבורכם מה המדיניות של מספר חברות שהנוסע הישראלי משתמש בשירותיהן לצורך החופשה שלו באירופה.
דבר ראשון שיש לקחת בחשבון, שאף אחד, לא אנחנו, לא הממשלות ובטח שלא חברות התעופה לא יודעות מתי וכיצד המשבר הזה יגמר. במקרה והטיסה שלכם בוטלה על ידי החברה, לרוב תהיו זכאים להחזר, בין אם כספי (לרוב) ובין אם בצורת ואוצ’ר איתו ניתן יהיה לרכוש טיסה חלופית בעתיד. אך במקרה בו הזמנתם טיסה ואתם בוחרים לבטל אותה בשל הנחיות הקורונה ביעד עצמו או בידוד בחזרה מהיעד הדבר יהיה תלוי במדיניות ביטוח הטיסה שרכשתם. כיום ניתן לעשות ביטוח הכולל את כרטיס הטיסה ומאפשר ביטול או שינוי של כרטיס הטיסה אותם הביטוח מכסה במקרים מסוימים.
התיקון לחוק שירותי התעופה אפשר הסדיר את החזרת הכספים בשל ביטולי טיסה בעקבות הקורונה כבר אינו בתוקף, ולכן נכון לעכשיו אין תיקון בחוק אשר מחריג את ההחזר הכספי המגיע לנוסעים בעקבות ביטולים הנובעים מהקורונה.
בעמוד זה תוכלו למצוא את המידע שמצאנו לעניין ביטולי ושינוי הטיסות בשל הקורונה באתרי חברות התעופה הגדולות.