כלקידיקי, יוון 2024 מה עושים ואיך מגיעים לחצי אי הקסום של צפון יוון | Chalkidiki

כלקידיקי בכמה מילים

חלקידיקי / כלקידיקי (Chalkidiki Halkidiki) הוא מחוז בצפון חלקה היבשתי של יוון על שפת הים האגאי. צורת קו החוף של כלקידיקי היא של שלוש לשונות יבשה מאורכות וצרות שניצבות במקביל. חצי האי הדרומי נקרא קסנדרה (Kassandra Peninsula), הוא האזור הפופולארי ביותר לבילוי ונופש (יש בו מקומות לינה מומלצים  רבים כמו: Domes Noruz Kassandra, Halkidiki – Adults Only, Akrathos Houses,  וNewStory Luxury Suites Possidi). שמו של חצי האי האמצעי הוא סיתוניה (Sithonia Peninsula) ובמרחביו חבויות פינות חמד רבות של טבע בתולי. חצי האי הצפוני הוא אתר מורשת לאומי, שמו אתוס (Athos Peninsula) ועליו ניצב הר אתוס (Mount Athos)- בית למרכז רוחני עתיק וחשוב בנצרות האורתודוקסית (המוקד הפופלארי ביותר לטיולים יומים המשולבים עם שיט באזור, לפרטים והזמנה).

 שלושת האצבעות של חלקדיקי/כלקידיקי – אתוס בחזית, סיתוניה אחריו ובאופק קסנדרה.

כלקידיקי ידוע בנופי טבע עוצרי נשימה של גלי ים התיכון הנושקים לחופים זהובים ובהיסטוריה ומורשת עשירה הטבועה במקום. זהו אזור פופולארי ביותר לחופשה ביוון ומבקריו הרבים הם גם תיירים וגם יוונים מקומיים. במרחבי האזור פזורים כפרים קטנים ופסטורליים, חופי רחצה מהממים ואתרים ארכיאולוגים מרתקים. מבחינה היסטורית אזור כלקידיקי היה מיושב כבר בתקופות פרהיסטוריות, ולאורך ההיסטוריה התחלפו האימפריות ששלטו באזור, מממלכת יוון עתיקה, דרך האימפריה הרומית ועד העות’מאנים, כל אחת מהן הותירה את חותמה בתרבות המקומית. כיום כלקידיקי הוא יעד חלומי למבקרים מכל רחבי העולם. האזור מציע מגוון רחב של אטרקציות ואפשרויות בילוי, כמו ספורט ימי, מסלולי טיול, בילוי בחוף הים, מוזיאונים ומרכזי מבקרים וכמובן היצע כמעט אין סופי של מקומות נהדרים לאכול ולהינות מהמטבח היווני העשיר. השילוב האידיאלי שבין היסטוריה מרתקת, נופי טבע מפעימים ואין סוף אפשרויות להרפתקאות או נופש ומנוחה, הופך את כלקידיקי ליעד מושלם לחופשה חלומית ביוון.

חוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקיחוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקי

חוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקיחוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקי

מה עושים בכלקידיקי

כלקידיקי / חלקידיקי הוא אזור די גדול ויש בו שפע עצום של אפשרויות בילוי. גולת הכותרת הבלתי מעורערת של האזור היא חופי הים התכולים זהובים שמקיפים את שלושת חצאי האיים. אזור קסנדרה הוא אחד מהאהובים ביותר בכלקידיקי בשל שפע האטרקציות שבו. המבקרים יכולים לטייל בין כפרים ציוריים עתיקים, לבלות בחופי ים קסומים ולצאת בערב לשבת בטברנות ובברים הרבים שבסביבה. בין חופי הרחצה הטובים ביותר בכלקידיקי יש את Kavourotripes Beach בעל החול הרך שמשובץ בסלעים יפים, את Sani Beach שנחשב מאוד נוח לרחצה, את Nikiti Beach שהוא חוף מרכזי ומסודר ולאורכו יש שלל מסעדות וחנויות ואת Kryopigi Beach השליו והרגוע. אחד מהמקומות החשובים ביותר בכלקידיקי הוא אתר המורשת הלאומי הר אתוס שנמצא בחצי האי אתוס, שם יש מעל לעשרים מנזרים, חלקם עתיקים מאוד ומתאורכים למאה העשירית. אטרקציה מרכזית נוספת היא מערת הנטיפים הענקית והעתיקה פטרלונה (Petralona Cave), שם אפשר לפסוע לתוך חשכת לוע המערה הכבירה ולהתרשם מהתצורות המפליאות של נטיפי הענק. כדאי גם לבקר בכפר אולינתוס (Olynthos) שיש בו אתר ארכיאולוגי עתיק עם הריסות של אמפי תאטרון ובתים מהתקופה של יוון הקלאסית. כפר נוסף שבהחלט שווה ביקור הוא אפיטוס (Afitos) הציורי שמשובץ בתי אבן מסורתיים ויש בו מספר חנויות, טברנות ובתי קפה שמציעים את המיטב של האירוח היווני. אחת מהדרכים המהנות ביותר לחקור את כלקידיקי היא לצאת לסיור שייט בסירה עם מדריך אישי. האתר גטיורגייד מציע כמה סוגי סיורי שייט חווייתים, כמו שייט להר אתוס בסירה עם תחתית זכוכית, או שייט הכולל ארוחת צהריים מפנקת. האתר גטיורגייד מאפשר לבטל הזמנות בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה.

אחד מהמנזרים ההרריים והמרשימים הבנויים על מצלעות ההר אתוסאחד מהמנזרים ההרריים והמרשימים הבנויים על מצלעות ההר אתוס

חצי האי קסנדרה

חצי האי קסנדרה הוא האי המערבי ביותר מבין שלושת ה”אצבעות” המרכיבות את אזור חלקידיקי שבצפון יוון. חצי האי קסנדרה מציע נוף מרהיב עם חופים ציוריים, מים צלולים ואטרקציות תיירותיות רבות (לפרטים והזמנה של שלל פעיליות באזור). חצי האי קסנדרה ידוע בחיי הלילה התוססים שלו, המסעדות המצוינות והאווירה הנעימה, מה שהופך אותו ליעד פופולרי למטיילים מכל העולם. זהו אחד האזורים המבוקשים ללינה בכלקידיקי (יש בו מקומות לינה מומלצים כמו: Domes Noruz Kassandra, Halkidiki – Adults Only, Akrathos Houses,  ו NewStory Luxury Suites Possidi)האי מציע שילוב מושלם של טבע פראי ונופש מודרני, עם אפשרויות רבות לפעילויות ספורט ימי, טיולים רגליים ורכיבה על אופניים.

הקצה של קסנדרה – בקיץ תיירים רבים פוקדים את חוף זה

למבקשים להינות מחיי לילה: כאמור אזור קסנדרה ידוע בחיי הלילה התוססים שלו, במיוחד באזור קליתיאה, שבו תמצאו מועדונים וברים פופולריים המציעים מסיבות עד השעות הקטנות של הלילה. אילו שיחפשו לחוות מעט חוויה כפרית בתוך הנופש כפרים כמו אפיטוס (Afytos) ונאה פוקיה (Nea Fokea) מציעים חוויות תרבותיות והיסטוריות עם בתים מסורתיים, כנסיות עתיקות וטברנות מקומיות או יבקרו בשוקי האיכרים הרבים באזור. מחפשי הארכיאולוגיה יבקרו במקדש אמון זאוס (Temple of Ammon Zeus).

נאה פוקיה – מהעיירות הפופלאריות של קסנדרה – דייגים, מסעדות מצויינות ועיירה שבקיץ תוססת

סיורי סירות בחצי האי קסנדרה

מאוד פופלארי לשכור סירה ולצאת לשייט סביב חופי קסנדרה, לבקר במפרצים נסתרים וליהנות מהנוף המרהיב של הים. למי שלא מעוניין לשכור סירה ולהשיט אותה בעצמו, אפשר להצטרף לאחת ממהפלגות הרבות בחצי האי קסנדרה ולחקור את כל אזור כלקידיקי. (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)

החופים הפופלארים של חצי האי קסנדרה

  1. חוף סאני (Sani Beach): אחד החופים הפופולריים ביותר בקסנדרה, עם חול לבן ומים צלולים. החוף מציע מגוון מתקנים כולל מסעדות, ברים ומועדוני ספורט ימי.
  2. חוף קליתיאה (Kalithea Beach): חוף יפהפה עם מים כחולים וחול זהוב. החוף ידוע גם בחיי הלילה התוססים שלו, עם מגוון מועדונים וברים באזור הקרוב.
  3. חוף פפקוחורי (Pefkohori Beach): חוף מרהיב נוסף עם מים צלולים וחול רך, מתאים מאוד למשפחות. ישנם בתי קפה, טברנות ומתקני ספורט ימי לאורך החוף.
  4. חוף חאניוטי (Hanioti Beach): חוף פופולרי עם מים רדודים ונקיים, המתאים במיוחד לילדים. באזור ישנם גם מגוון חנויות, מסעדות ובתי קפה.
  5. חוף פוליכרונו (Polychrono Beach): חוף שקט ונעים עם מים צלולים וחול רך, מושלם לרוגע ושלווה. ישנם גם מספר בתי קפה וטברנות בקרבת מקום.

מסעדות פופלאריות בחצי האי קסנדרה

  1. מסעדת Μαρίνα – Marina: מסעדת דגים ופירות ים הממוקמת במרינה של סאני. המסעדה מציעה מבחר רחב של מנות מהמטבח היווני הטרי ונהנית מנוף מרהיב של הים.
  2. מסעדת Τα Κύματα – Ta Kimata: מסעדה פופולרית בכפר חאניוטי שמציעה מנות מסורתיות מהמטבח היווני לצד מאכלי ים טריים.
  3. מסעדת Glarokavos: מסעדה הממוקמת על חוף הים בפפקוחורי, ידועה במנות הדגים ופירות הים שלה, כמו גם באווירה הנעימה והמקומית.
  4. מסעדת Villa Stasa Sea Bar: בר-מסעדה השוכן בכפר לוטרקי, מציע נוף פנורמי מהמם על הים ומנות טעימות מהמטבח היווני והבינלאומי.
  5. מסעדת Lemonis Bakery: בית קפה ומאפה בחוף קליתיאה, מושלם לארוחות בוקר וקפה. מציע מבחר מאפים טריים, כריכים וסלטים.
  6. מסעדת Ο Σταύρος – O Stavros: מסעדה בכפר Nea Fokea הידועה במנות הגריל שלה והמנות המסורתיות מהמטבח היווני.

הר אתוס

הר אתוס (Mount Athos), הממוקם באצבע המזרחית של חצי האי כלקידיקי (חלקידיקי) ביוון, הוא אזור קדוש ומנזרי המיועד לגברים בלבד. האזור ידוע בכינוי “המדינה המנזרית של אתוס” ומכיל כ-20 מנזרים אורתודוקסים. גישה לתוך הר אתוס מוגבלת ויש צורך באישור מיוחד לבקר בו, ולכן מתי מעט מבקרים בו. אבל  רבים מאוד מהתיירים יוצאים לשיט באזור ההר (מומלץ מאוד להזמין מראש – לפרטים והזמנה), דרך השיט מגלים את ההר המופלא על מנזריו והטבע היחודי שיש בו.

המנזרים של הר אתוס הם מראה מרשים – גם אם אפשר לראות אותם רק דרך הים.

להר עצמו אי אפשר לעלות ללא תיאום אך ניתן להגיע לעיירות הקרובות – ורבים בוחרים ללון בהם, או לבלות בהם לפני היציאה לשיט להר, לאחריו.

  1. Ouranoupoli (אורנופולי): העיירה הקרובה ביותר לכניסה להר אתוס ומהווה נקודת יציאה לסיורים מודרכים וטיולים בסירות סביב האזור. בעיירה ישנם בתי מלון, מסעדות וחנויות לתיירים.  אפשרויות לינה מומלצות: Pension Antonakis Ouranoupolis Greece,  Archodiko Toliadi Boutique Apartments and Suites וViva Properties בעיירה זו יוצאים מהנמל לשיט מאורגן סביב הר אתוס או לחילופין אפשר להשכיר סירה ולשוט עצמאית (לפרטים והזמנה).
  2. Nea Roda (ניה רודה): עיירה קטנה הממוקמת צפונית לאורנופולי, גם היא מהווה נקודת יציאה טובה לביקור באזור. מקומות לינה מומלצים: Aigli Luxury Studios, Diolkos 2 ו Mount Athos Resort.
  3. Ierissos (איריסוס): עיירה נוספת באזור, הממוקמת קצת יותר צפונית לניה רודה, עם חופים יפים ואפשרויות לינה ותיירות נוספות. אפשרויות לינה מומלצות: VIGLA IERISSOS ו Salud Ierissos

. אורנופולי – המקפצה הפופלארית ביותר לשיט הצופה להר אתוס – מומלץ להזמין מקומות מראש – במיוחד בקיץ! (לפרטים והזמנה)

טיולים מאורגנים לכלקידיקי / חלקידיקי והר אתוס

מסלוניקי, העיר הגדולה בצפון יוון, ישנן אפשרויות רבות לטיולים מאורגנים להר אתוס את רובם מומלץ להזמין מראש (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול חינם). טיולים אלה כוללים לרוב הסעה מסלוניקי לנמל אורנופולי (Ouranoupoli), משם יוצאים לשייט מסביב לחופי הר אתוס. נקודת מוצא אחרת לשיט מאורגן וטיול יומי להר אתוס היא מנמל אורנופלי בלבד (כלומר משלמים על השיט ולא עלהנסיעה והטיול המלא כפי שמשלמים הבאים בטיולים מאורגנים מסלוניקי). (לפרטים והזמנה).חלק מהסיורים כוללים גם עצירות בעיירות סמוכות כמו ניה רודה (Nea Roda) ואורנופולי, שבהן ניתן לחוות את החיים המקומיים ולבקר בחנויות ומסעדות.

ספינת טיולים היוצאת לשיט להר אתוס.

השייט להר אתוס מציע נופים מרהיבים של המנזרים האורתודוקסים העתיקים והנוף הפראי של האזור. במהלך השייט, מדריכים מקצועיים מספקים הסברים מעמיקים על ההיסטוריה והתרבות של המקום הקדוש. הטיולים המאורגנים להר אתוס מספקים חווית ביקור נוחה ומעשירה, עם ליווי מקצועי והסברים מרתקים והם פופלאריים מאוד, מומלצים ומבוקשים. כדאי מאוד לסובלים מבחילה להביא כדורים מתאימים, להביא בגדים חמים נגד רוח גם בקיץ, קרם הגנה וכובע.

לינה בכלקידיקי

חלק גדול מן המבקרים הלנים בכלקידיקי יבחרו לעשות זאת באזור קסנדרה וזאת בזכות המיקום המרכזי, הקרבה לאטרקציות והמסעדות הרבות באזור זה. אנו ממליצים על Miraggio Thermal Spa Resort למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. או את מלון Hilltop הנותן תמורה טובה למחיר. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Hotel Paralio היא אופציה טובה באזור. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. לחוששים מהתחייבות ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.

יש לנו עוד מידע רב על לינה בכלקידיקי בעמוד המקיף שלנו מלונות מומלצים ודירות נהדרות בכלקידיקי.

איך מגיעים לכלקידיקי?

הגעה עם רכב שכור

השכרת רכב בנמל התעופה של סלוניקי: ניתן לשכור רכב בנמל התעופה של סלוניקי (Thessaloniki Airport – SKG) ממרבית חברות ההשכרה הבינלאומיות והמקומיות. אנו ממליצים להשכיר רכב מראש, במיוחד בקיץ בגלל הביקוש הרב. מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה. קראו עוד בנושא בעמודים המקיפים שלנו: השכרת רכב ביוון והשכרת רכב בסלוניקי.

הנסיעה בכבישים הכפריים,ההררים והמיוחדים של כלקידיקי הם חלק מהחוויה

נסיעה לכלקידיקי:

    • לקסנדרה: הנסיעה מסלוניקי לקסנדרה אורכת כשעה וחצי (כ-85 ק”מ). יש לנסוע בכביש המהיר A24 לכיוון דרום-מזרח ולהמשיך לפי השילוט לכביש Moudania-Kassandra.
    • לסיתוניה: הנסיעה לסיתוניה אורכת כשעה ו-45 דקות (כ-100 ק”מ). יש לנסוע בכביש המהיר A24 ולאחר מכן להמשיך בכביש Sithonia-Kassandra לפי השילוט.
    • להר אתוס: הנסיעה להר אתוס אורכת כשעתיים (כ-120 ק”מ). יש לנסוע בכביש המהיר A24 לכיוון דרום-מזרח ולהמשיך לכיוון Ouranoupoli.

חניה בכלקידיקי:

חניה עם רכב שכור בחלקידיקי בדרך כלל נוחה וזמינה, במיוחד בעיירות ובכפרים המרכזיים. רוב המלונות והנופשונים מציעים חניה פרטית לאורחיהם, לעיתים ללא תשלום נוסף. באזורים התיירותיים כמו חופים פופולריים ומרכזי עיירות, ישנם חניונים ציבוריים בתשלום, אך יש גם לא מעט מקומות חניה חופשיים ברחובות הסמוכים. חשוב לשים לב לשילוט ולתמרורים המקומיים המורים על אזורי חניה אסורה או מוגבלת, כדי להימנע מקנסות מיותרים. בעונת הקיץ, כשהאזור מלא בתיירים, מומלץ להגיע מוקדם לאתרי התיירות והחופים כדי למצוא חניה קרובה ונוחה.

הגעה בטיולים מאורגנים

סיורים מאורגנים מסלוניקי: קיימים סיורים מאורגנים רבים מסלוניקי לכלקידיקי, הכוללים תחבורה, וטיולים באזורים המרכזיים. אפשרות זו נוחה ומאפשרת הימנעות משכירת רכב ונהיגה והיא בחירה פופלארית על רוב התיירים שרוצים להגיע לאזור ליום אחד בלבד (לפרטים והזמנה).

הגעה בתחבורה ציבורית

  1. אוטובוסים מקומיים: קווים של חברת האוטובוסים KTEL מקשרים בין סלוניקי לבין חלקידיקי (לפרטים והזמנה).
    • לקסנדרה: ישנם אוטובוסים תדירים מנמל האוטובוסים המרכזי של סלוניקי (KTEL Halkidiki Bus Station) ליישובים המרכזיים בקסנדרה. הנסיעה אורכת כשעתיים.
    • לסיתוניה: אוטובוסים לסיתוניה יוצאים גם הם מנמל האוטובוסים המרכזי של סלוניקי. הנסיעה אורכת כשעתיים וחצי.
    • להר אתוס: ישנם אוטובוסים ישירים לאורנופולי מנמל האוטובוסים של סלוניקי, משם ניתן להמשיך בסירה להר אתוס.




המלצות "הכל על" למבקרים בכלקידיקי

  • הביקור בכלקידיקי מומלץ לכל מי שמעוניין בחווית חופשה יוונית בלתי נשכחת עם נופים משכרים ביופיים מסביב. זהו יעד מתאים למי שמחפש להינות מחופשה רגועה על החוף, לאוהבי טבע וטיולי הליכה, לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, לזוגות אוהבים ולמשפחות עם ילדים. התקופה האידיאלית לביקור בכלקידיקי מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מאי ואוקטובר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • כלקידיקי הוא אזור יחסית גדול ויש שם המון מה לראות, לכן מומלץ לבלות שם מינימום שלושה ימים, ואפשר לבלות שם בהנאה אפילו עשרה ימים.
  • אפשר לחבר את הביקור בכלקידיקי עם בילוי בעיר הגדולה הקרובה סלוניקי (Thessaloniki) שנמצאת במרחק של כשעה נסיעה. שני היעדים הללו יכולים להשתלב טוב ביחד משום שעל מנת להגיע לכלקידיקי מומלץ לטוס לסלוניקי ומשם להמשיך ברכב שכור או תחבורה ציבורית, כך שרוב הסיכויים שבדרך לכלקידיקי תעברו בסלוניקי. סלוניקי היא עיר נמל גדולה, יפהפייה ומרתקת עם שלל אתרי מורשת והיסטוריה. אפשר לקרוא בהרחבה של סלוניקי והאזור  בעמוד זה: סלוניקי- המדריך המקיף לבירת צפון יוון
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע אל כלקידיקי ולהתנייד באזור עצמו היא באמצעות רכב פרטי. זה מאפשר לבקר בכל המקומות בהם אתם מעוניינים ולהתנהל בקצב שלכם. מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. אנו ממליצים לקרוא עוד בנושא בעמודים הבאים:השכרת רכב ביוון והשכרת רכב בסלוניקי למי שלא רוצה לשכור רכב, יש תחבורה ציבורית סבירה מסלוניקי לכלקידיקי, וישנם אוטובוסים הנוסעים בין הכפרים בכלקידיקי. כמו כן אפשר להתנייד בהסעת מונית פרטית. קראו עוד בנושא בעמוד זה בחלק העוסק בשאלה איך מגיעים לכלקידיקי.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ להינות מהטבע המדהים של האזור, לבלות בחופי הים, לצאת למסלולי טיול או לסיור שייט בסירה עם מדריך (אפשרויות לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול, אם אופציה לבטל בחינם ולהישאר גמישים במהלך הטיול).
  • למגיעים עם רכב כדאי לשים לב שככל שמתרחקים מכבישים ראשיים ומגיעים לאזורים מרוחקים עם כפרים קטנים, כך הכבישים נעשים מפותלים וצרים יותר. סעו במהירות המותרת ובזהירות.
  • חופשה ביוון מספקת חוויה קולינרית נהדרת. המטבח היווני עשיר ונע ממנות צמחוניות משובחות, דרך דגים ופירות ים ועד לבשרים ותבשילי קדירה אותנטיים. באזור כלקידיקי תוכלו למצוא מסעדות מכל הסוגים: דוכני אוכל מהיר, טברנות מסורתיות ומסעדות שף מתוחכמות. בין המקומות המומלצים ביותר יש את מסעדת Erodios, את המקום The MARIGOULA ואת מסעדת מאכלי הים Trizoni Sea Treasures.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בכלקידיקי מומלץ לכל מי שמעוניין בחווית חופשה יוונית בלתי נשכחת עם נופים משכרים ביופיים מסביב. זהו יעד מתאים למי שמחפש להינות מחופשה רגועה על החוף, לאוהבי טבע וטיולי הליכה, לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, לזוגות אוהבים ולמשפחות עם ילדים.

התקופה האידיאלית לביקור בכלקידיקי מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מאי ואוקטובר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

כלקידיקי הוא אזור יחסית גדול ויש שם המון מה לראות, לכן מומלץ לבלות שם מינימום שלושה ימים, ואפשר לבלות שם בהנאה אפילו עשרה ימים.

סרטון על כלקידיקי

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: