כלקידיקי, יוון 2024 – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Chalkidiki

כלקידיקי בכמה מילים

כלקידיקי (Chalkidiki Halkidiki) הוא מחוז בצפון חלקה היבשתי של יוון על שפת הים האגאי. צורת קו החוף של כלקידיקי היא של שלוש לשונות יבשה מאורכות וצרות שניצבות במקביל. חצי האי הדרומי נקרא קסנדרה (Kassandra Peninsula), הוא האזור הפופולארי ביותר לבילוי ונופש. שמו של חצי האי האמצעי הוא סיתוניה (Sithonia Peninsula) ובמרחביו חבויות פינות חמד רבות של טבע בתולי. חצי האי הצפוני הוא אתר מורשת לאומי, שמו אתוס (Athos Peninsula) ועליו ניצב הר אתוס (Mount Athos)- בית למרכז רוחני עתיק וחשוב בנצרות האורתודוקסית. כלקידיקי ידוע בנופי טבע עוצרי נשימה של גלי ים התיכון הנושקים לחופים זהובים ובהיסטוריה ומורשת עשירה הטבועה במקום. זהו אזור פופולארי ביותר לחופשה ביוון ומבקריו הרבים הם גם תיירים וגם יוונים מקומיים. במרחבי האזור פזורים כפרים קטנים ופסטורליים, חופי רחצה מהממים ואתרים ארכיאולוגים מרתקים. מבחינה היסטורית אזור כלקידיקי היה מיושב כבר בתקופות פרהיסטוריות, ולאורך ההיסטוריה התחלפו האימפריות ששלטו באזור, מממלכת יוון עתיקה, דרך האימפריה הרומית ועד העות’מאנים, כל אחת מהן הותירה את חותמה בתרבות המקומית. כיום כלקידיקי הוא יעד חלומי למבקרים מכל רחבי העולם. האזור מציע מגוון רחב של אטרקציות ואפשרויות בילוי, כמו ספורט ימי, מסלולי טיול, בילוי בחוף הים, מוזיאונים ומרכזי מבקרים וכמובן היצע כמעט אין סופי של מקומות נהדרים לאכול ולהינות מהמטבח היווני העשיר. השילוב האידיאלי שבין היסטוריה מרתקת, נופי טבע מפעימים ואין סוף אפשרויות להרפתקאות או נופש ומנוחה, הופך את כלקידיקי ליעד מושלם לחופשה חלומית ביוון.

חוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקיחוף הים השליו והמקסים Sani השוכן באזור קסנדרה בכלקידיקי

מה עושים בכלקידיקי

כלקידיקי הוא אזור די גדול ויש בו שפע עצום של אפשרויות בילוי. גולת הכותרת הבלתי מעורערת של האזור היא חופי הים התכולים זהובים שמקיפים את שלושת חצאי האיים. אזור קסנדרה הוא אחד מהאהובים ביותר בכלקידיקי בשל שפע האטרקציות שבו. המבקרים יכולים לטייל בין כפרים ציוריים עתיקים, לבלות בחופי ים קסומים ולצאת בערב לשבת בטברנות ובברים הרבים שבסביבה. בין חופי הרחצה הטובים ביותר בכלקידיקי יש את Kavourotripes Beach בעל החול הרך שמשובץ בסלעים יפים, את Sani Beach שנחשב מאוד נוח לרחצה, את Nikiti Beach שהוא חוף מרכזי ומסודר ולאורכו יש שלל מסעדות וחנויות ואת Kryopigi Beach השליו והרגוע. אחד מהמקומות החשובים ביותר בכלקידיקי הוא אתר המורשת הלאומי הר אתוס שנמצא בחצי האי אתוס, שם יש מעל לעשרים מנזרים, חלקם עתיקים מאוד ומתאורכים למאה העשירית. אטרקציה מרכזית נוספת היא מערת הנטיפים הענקית והעתיקה פטרלונה (Petralona Cave), שם אפשר לפסוע לתוך חשכת לוע המערה הכבירה ולהתרשם מהתצורות המפליאות של נטיפי הענק. כדאי גם לבקר בכפר אולינתוס (Olynthos) שיש בו אתר ארכיאולוגי עתיק עם הריסות של אמפי תאטרון ובתים מהתקופה של יוון הקלאסית. כפר נוסף שבהחלט שווה ביקור הוא אפיטוס (Afitos) הציורי שמשובץ בתי אבן מסורתיים ויש בו מספר חנויות, טברנות ובתי קפה שמציעים את המיטב של האירוח היווני. אחת מהדרכים המהנות ביותר לחקור את כלקידיקי היא לצאת לסיור שייט בסירה עם מדריך אישי. האתר גטיורגייד מציע כמה סוגי סיורי שייט חווייתים, כמו שייט להר אתוס בסירה עם תחתית זכוכית, או שייט הכולל ארוחת צהריים מפנקת. האתר גטיורגייד מאפשר לבטל הזמנות בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה.

אחד מהמנזרים ההרריים והמרשימים הבנויים על מצלעות ההר אתוסאחד מהמנזרים ההרריים והמרשימים הבנויים על מצלעות ההר אתוס

לינה בכלקידיקי

חלק גדול מן המבקרים הלנים בכלקידיקי יבחרו לעשות זאת באזור קסנדרה וזאת בזכות המיקום המרכזי, הקרבה לאטרקציות והמסעדות הרבות באזור זה. אנו ממליצים על Miraggio Thermal Spa Resort למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. או את מלון Hilltop הנותן תמורה טובה למחיר. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Hotel Paralio היא אופציה טובה באזור. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




המלצות "הכל על" למבקרים בכלקידיקי

  • הביקור בכלקידיקי מומלץ לכל מי שמעוניין בחווית חופשה יוונית בלתי נשכחת עם נופים משכרים ביופיים מסביב. זהו יעד מתאים למי שמחפש להינות מחופשה רגועה על החוף, לאוהבי טבע וטיולי הליכה, לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, לזוגות אוהבים ולמשפחות עם ילדים. התקופה האידיאלית לביקור בכלקידיקי מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מאי ואוקטובר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • כלקידיקי הוא אזור יחסית גדול ויש שם המון מה לראות, לכן מומלץ לבלות שם מינימום שלושה ימים, ואפשר לבלות שם בהנאה אפילו עשרה ימים.
  • אפשר לחבר את הביקור בכלקידיקי עם בילוי בעיר הגדולה הקרובה סלוניקי (Thessaloniki) שנמצאת במרחק של כשעה נסיעה. שני היעדים הללו יכולים להשתלב טוב ביחד משום שעל מנת להגיע לכלקידיקי מומלץ לטוס לסלוניקי ומשם להמשיך ברכב שכור או תחבורה ציבורית, כך שרוב הסיכויים שבדרך לכלקידיקי תעברו בסלוניקי. סלוניקי היא עיר נמל גדולה, יפהפייה ומרתקת עם שלל אתרי מורשת והיסטוריה.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע אל כלקידיקי ולהתנייד באזור עצמו היא באמצעות רכב פרטי. זה מאפשר לבקר בכל המקומות בהם אתם מעוניינים ולהתנהל בקצב שלכם. אולם, זה לא זול לשכור רכב, וישנן אופציות נוספות למי שמעוניין באפשרות זולה יותר. יש תחבורה ציבורית סבירה מסלוניקי לכלקידיקי, וישנם אוטובוסים הנוסעים בין הכפרים בכלקידיקי. כמו כן אפשר להתנייד בהסעת מונית פרטית.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ להינות מהטבע המדהים של האזור, לבלות בחופי הים, לצאת למסלולי טיול או לסיור שייט בסירה עם מדריך (אפשרויות באתר גטיורגייד, אם אופציה לבטל בחינם ולהישאר גמישים במהלך הטיול).
  • למגיעים עם רכב כדאי לשים לב שככל שמתרחקים מכבישים ראשיים ומגיעים לאזורים מרוחקים עם כפרים קטנים, כך הכבישים נעשים מפותלים וצרים יותר. סעו במהירות המותרת ובזהירות.
  • חופשה ביוון מספקת חוויה קולינרית נהדרת. המטבח היווני עשיר ונע ממנות צמחוניות משובחות, דרך דגים ופירות ים ועד לבשרים ותבשילי קדירה אותנטיים. באזור כלקידיקי תוכלו למצוא מסעדות מכל הסוגים: דוכני אוכל מהיר, טברנות מסורתיות ומסעדות שף מתוחכמות. בין המקומות המומלצים ביותר יש את מסעדת Erodios, את המקום The MARIGOULA ואת מסעדת מאכלי הים Trizoni Sea Treasures.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בכלקידיקי מומלץ לכל מי שמעוניין בחווית חופשה יוונית בלתי נשכחת עם נופים משכרים ביופיים מסביב. זהו יעד מתאים למי שמחפש להינות מחופשה רגועה על החוף, לאוהבי טבע וטיולי הליכה, לחובבי היסטוריה וארכיאולוגיה, לזוגות אוהבים ולמשפחות עם ילדים.

התקופה האידיאלית לביקור בכלקידיקי מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מאי ואוקטובר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

כלקידיקי הוא אזור יחסית גדול ויש שם המון מה לראות, לכן מומלץ לבלות שם מינימום שלושה ימים, ואפשר לבלות שם בהנאה אפילו עשרה ימים.

סרטון על כלקידיקי

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: