מילאנו לדתיים ושומרי מסורת – המדריך המקיף לתכנון החופשה

מידע שימושי לדתיים שומרי כשרות ושומרי מסורת במילאנו

מידע כללי

למרות היות יהדות מילאנו הצעירה ביותר במדינה, כיום היא השניה בגודלה באיטליה (אחרי רומא) ומונה כ-7,000 נפשות. בהתאם לכך, בניגוד לפירנצה בה יש בית כנסת ומסעדה כשרה אחת בלבד, במילאנו יש בתי כנסת רבים (כ-16 במספר) ושפע מסעדות כשרות, חנויות כשרות, ואפילו קייטרינג כשר, וגם מספר אפשרויות לארוחות שבת כשרות.

בית הכנסת המרכזי של מילאנו

בית הכנסת המרכזי של מילאנו

רוצים להכיר את מילאנו בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בסיור היכרות עם בירת האופנה של אירופה או בסיור קולינרי עם מדריך דובר עברית בו תוכלו ללמוד על המטבח איטלקי וחשוב מכך – לטעום מגוון מנות אופייניות לצפון איטליה. תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.




רחוב ויאה לואיג'י סודריני והסביבה

הריכוז המשמעותי ביותר החשוב לשומרי שבת ודתיים במילאנו הוא לאורך החלק המזרחי של רחוב Via Luigi Soderini, שנמצא בשוליים המערביים של מילאנו. ניתן לחשוב על אזור זה כרובע היהודי החדש או העכשווי של העיר. את המרחק מרחוב זה למרכז מילאנו (כיכר הדואמו– אתר המאסט של מילאנו) לא ניתן (או לא מומלץ) לעשות ברגל- מדובר בהליכה של כשעה, אך ישנן שתי תחנת מטרו קרובות- Bande Nere ו-Gambara מהן ניתן להגיע בקו מספר 1 (האדום) לדואומו ב-12 דקות.

ברחוב זה (Via Luigi Soderini) תמצאו בתי כנסת (בית הלוי Bet Halevi במספר 21, בית התלמוד Beit Hatalmud במספר 35), חנות מכולת כשרה למהדרין (Erez במספר 27), מאפיות כשרות (Tuv Tam במספר 27 המציעה צהריים וארוחות שבת, Dolcevita במספר 55) ובית קפה כשר למהדרין  (My Kafè- קפה וגלידות במספר 48, הגלידה משו).

כמו כן תוכלו למצוא ברחובות הסמוכים בתי כנסת נוספים (Angelo Mordechai Donati ו-Jacob Safra שניהם ב-Via Sally Mayer 4/6 ו-Noam ב-Via Privata Raimondo Montecuccoli 27), פיצריה ומסעדה ישראלית כשרה (Carmel ב-Viale S. Gimignano 10) וחנות כשרה המציעה מאפים (Kosher Paradise ב-Viale S. Gimignano 13).

כל אלו נמצאים בטווח הליכה של מקסימום רבע שעה מקצה לקצה. במרחק של רבה שעה הליכה מריכוז זה לכיוון מזרח ניתן למצוא גם את Lubavitch Youth ב-Hotel Marriott, Via Giorgio Washington 66, מסעדת בשרים מזרחית (אקסקלוסיבית וקצת יקרה) רה סלומונה (Re Salomone) ב-Via Sardegna 45 ומסעדה בשרית דנזל (Denzel) ב-Via Washington 9 (שם תוכלו למצוא המבורגר טוב).

שימו לב שרבות מהחנויות, בתי הקפה, המסעדות והמאפיות הכשרות סגורות בחודש אוגוסט, כמו רבות מהחנויות והאתרים בכלל מילאנו.

בית הכנסת הגדול של מילאנו

בית הכנסת הגדול של מילאנו הוא בית כנסת אשכנזי נמצא ברחוב Guastalla 19. הוא תוכנן על ידי האדריכל לוקה בלטראמי שתיכנן גם את פיאצה דלה סקאלה- הכיכר של תיאטרון הסקאלה ושיפץ את מצודת ספורצסקו. בית הכנסת נפתח בסוף המאה ה-19, נבנה מחדש באמצע המאה ה-20 ושופץ ב-1997. בעבר היה ניתן להגיע ולהכנס אליו לסיור אך היום ניתן להגיע רק בתיאום מראש. האזור סביב בית הכנסת היה בעבר הרובע היהודי של מילאנו, אם כי היום יהדות מילאנו מפוזרת במקומות שונים בעיר ולאו דווקא רק באזור זה. למעשה רוב המסעדות והחנויות הכשרות נמצאות ברחוב ויאה לואיג’י ולא כאן.

בצמוד לבית הכנסת נמצא המרכז הקהילתי היהודי של מילאנו. בית הכנסת נמצא במיקום נוח- מדרום מזרח לעיר העתיקה במרחק הליכה של כ-10 דקות מכיכר הדואמו. ב-Via Marcona 1 (מרחק הליכה של רבע שעה מבית הכנסת לכיוון מזרח) תוכלו למצוא חנות כשרה המציעה גם מוצרי בשר בשם Kasher King, ולידה מספר מלונות.

בתי חב"ד במילאנו

מילאנו היא יעד בו ניתן למצוא מספר בתי חב”ד. בכל אחד מהם מתקיים שירותי דת שונים. רשימת בתי החב”ד במילאנו מפורטת פה.

בתי מלון כשרים במילאנו

בניגוד לפירנצה בה אין בתי מלון כשרים ואין יותר מדי מסעדות כשרות, במילאנו ישנו בית אירוח כשר, מלון המציע ארוחת בוקר כשרה ומגוון מלונות ליד המסעדות הכשרות בעיר. במילאנו שני אזורים המתאימים ביותר ללינה לדתיים ושומרי המסורת. האזור הראשון הוא סביב רחוב ויאה לואיג’י סודריני והשני ליד בית הכנסת הגדול. ריכזנו בעבורכם רשימה של מלונות ודירות אירוח המתאימים לשומרי מסורת ודתיים במילאנו, בעמוד הבא- מלונות לדתיים ושומרי מסורת במילאנו.

מסעדות כשרות במילאנו

כאמור יש במילאנו לא מעט מסעדות כשרות באופן יחסי, כולן פורטו תחת הפסקה על רחוב ויה לואיג’י סודריני. להלן רשימה של שמות המסעדות והכתובות שלהן. תוכלו גם לראותן במפה שבתחתית העמוד:

מסעדות ובתי קפה:

  • מסעדת NUN Taste of Middle East כתובת: Via Lazzaro Spallanzani 36, 20129 מילאנו,‎ איטליה.
  • מיי קפהMy Kafè‎- בית קפה כשר למהדרין המציע קפה וגלידות‎‎. כתובת: Via Luigi Soderini, 48, 20146 Milano.
  • כרמלCarmel–  פיצריה ומסעדה ישראלית כשרה. Viale S. Gimignano, 10, 20146 Milano.
  • רה סלומונהRe Salomone– מסעדת בשרים מזרחית (אקסקלוסיבית וקצת יקרה). כתובת: Via Sardegna, 45, 20146 Milano.
  • דנזלDenzel– מסעדה בשרית כשרה בה תוכלו למצוא המבורגר טוב. כתובת: Via Giorgio Washington, 9, 20144 Milano.
  • סנוברSnubar– מסעדה כשרה עם טייק אוואי. כתובת: Via Felice Bisleri, 16, 20148 Milano.
  • NUN Taste of Middle East– מסעדה ים תיכונית עם אוכל ישראלי וערבי. אין כשרות אך יש מנות לא בשריות והבשר הוא חלאל (הכשרות המוסלמית). כתובת: Via Lazzaro Spallanzani, 36, 20129 Milano (מרחק הליכה של כ-20 דקות מתחנת הרכבת המרכזית).
  • מסעדת NUN Taste of Middle East– למסעדה זו אין כשרות אך היא הומלצה על ידי קוראי האתר כמסעדה עם אוכל ים תיכוני, ישראלי וערבי. ניתן למצוא בה מנות צמחוניות של ירקות בלי בשר, והבשר שבה הוא בתקן חלאל (הכשרות המוסלמית). כתובת: Via Lazzaro Spallanzani 36, 20129 מילאנו,‎ איטליה.

מאפיות:

  • טוב טעם – Tuv Tam‎- מאפיה כשרה. כתובת: Via Luigi Soderini, 27, 20146 Milano.
  • דולצ’ויטה – Dolcevita– מאפיה כשרה. כתובת: Via Luigi Soderini, 55, 20146 Milano.
  • כושר פרדייז – Kosher Paradise– חנות כשרה המציעה מאפים. כתובת: Viale S. Gimignano, 13, 20146 Milano.

מכולות וחנויות:

  • Erez– מכולת כשרה למהדרין. כתובת: Via Luigi Soderini, 27, 20146 Milano.
  • כושר פרדייז – Kosher Paradise– חנות כשרה המציעה מאפים. כתובת: Viale S. Gimignano, 13, 20146 Milano.
  • כשר קינג – Kasher King– חנות כשרה המציעה גם מוצרי בשר. כתובת :Via Marcona, 1, 20129 Milano.

שאלות ותשובות נפוצות על חופשה לדתיים ושומרי מסורת במילאנו

כן יש שלושה המרכזי שבהם הוא מקווה מרכז

מרכז מקווה:

Via Carlo Poerio, 35, 20129 Milano MI, Italy

בתיאום מראש בטלפון: +39-229514116

 

בית חבד  במילאנו נמצא בכתובת: Via Luigi Soderini 3 Milano 20146




המלצות "הכל על"

  • בנושא יהדות מילאנו, כדאי לציין את מוזיאון השואה במילאנו שנמצא בתחנת הרכבת המרכזית של העיר, עליו פרטנו כאן- מוזיאון השואה באתרים מרכזיים במילאנו. מבקרים רבים במילאנו עוברים בתחנת הרכבת המרכזית בין כה וכה, לכן אפשר לבקר במוזיאון על הדרך.
  • אם מסתכלים על האופציות שיש בצפון איטליה – מילאנו לצד ונציה הן האופציות בהן דתיים, שומרי מסורת וכשרות ימצאו את המענה הטוב ביותר לצרכים שלהם. זו גם הסיבה שתיירים דתיים רבים מנסים לכוון את השהות שלהם בשבת לאחת משתי ערים אלו (ראו גם ונציה לדתיים ושומרי מסורת ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בונציה). כלומר, גם מי שמבקר באתרים השונים של לומברדיה מחוץ לעיר, מומלץ לו לתכנן את השבת לעשות בעיר עצמה.
  • מגיעים למילאנו בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז העיר. באים בעונות הפחות מתויירות? אם אתם ספונטנים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון. להשוואת מחירי מלנות במילאנו מתוך מגוון אתרים באתר Hotelcombind

המלצות גולשים בנושא דתיים, שומרי כשרות ושומרי מסורת במילאנו

תגובות והמלצות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו –מילאנו למטיילים – Milano for travelers:

  • ממליצה בחום על ה-פיצריה באזור הדומו במילאנו!!! אנחנו שומרים על כשרות מידתית🔯 והמסעדה הזאת מפרידה בין התפריט הכולל של המסעדה (שהוא על בסיס חלבי ברובו) ובין הכנת הפיצות שנעשית בכניסה למסעדה בטאבון גדול. כל התוספות מופרדות בכלים שונים וכל פיצה נפרדת מהאחרת הנאפת על ידה כך שאין ערבוב כלל. המטבח והטאבון פתוחים לעיני כל, נקי וטעים ברמות על חלל😁😃😍 והשווה ביותר – יש פיצות וסלט ירקות עם מוצרלה באפלו בטעם אלוהי טרי ובמחירים סבירים בהחלט. המנות גדולות ואפשר לחלוק.
    אנחנו מצאנו את עצמנו חוזרות לשם שוב ושוב ושוב🤗 ממליצה באהבה
  • מאחר ואנחנו אוכלים רק במסעדות כשרות.. נסענו למסעדה הכשרה Carmel (כתובת ושעות פתיחה יש בטריפ אדווייזר). מסעדה חלבית וטעימה בטירוף!! וגם זולה ממש 😂
  • הייש כאן אולי דתיים שהיו במילאנו בשבת? מחפשים מלון שיהיה ליד בית כנסת ואטרקציות נגישות ברגל שנוכל לטייל בשבת.
    עדיפות שיהיה גם בקרבת מסעדות כשרות.. תודה

    • BB hotels via gulli 1 milano
      זה הכי קרוב מלון דירות יפה הכי קרוב גם לבית חבד גם לאיצטדיון : טלפון של המלון 00390248750072, ויש עוד מלון שאני מכירה hotel des etrangers