לאולנדיה – כרטיסים בהנחה, איך מגיעים ומה עושים בפארק | Leolandia

עדכון אביב 2024

חודשים אלו, אחרי החורף, מביאים איתם התעוררות מחודשת לא רק של הטבע אלא גם של הפארקים במילאנו והסביבה. עם התחממות הימים וההתקרבות לקיץ, תיירים חוזרים אל הפארקים וגם אל לאולנדיה ולכן כדאי לקנות כרטיסים מראש וכך לדלג על התור בכניסה לפארק (שאומנם לא ארוך בימים אלו כמו בקיץ, אבל בעיקר בסופי שבוע הוא יכול להיות משמעותי). אומנם הכרטיס לא יאפשר לכם לדלג על התור למתקנים עצמם, אבל הוא יקצר את זמן הכניסה שלכם לפארק וכך תוכלו לנצל יותר זמן לבילוי עצמו. להזמנת כרטיסים מראש למיני צרפת ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

המדריך המקוצר ללאולנדיה

לאולנדיה (Leolandia) הינו אחד מפארקי השעשועים האהובים והגדולים ביותר באיטליה כולה, ואפשר למצוא בו רכבות הרים לצד מתקנים רטובים ואפילו דגמי מניאטוריה של ערים איטלקיות וגן חיות קטן. לצד גארדה לנד זהו הפארק הפופולארי ביותר בצפון איטליה, ומשפחות רבות מגיעות אליו במהלך חופשה במילאנו או חופשה ארוכה יותר בצפון איטליה (מידע נוסף על חופשה משפחתית תוכלו למצוא בעמוד מילאנו עם ילדים ובני נוער). ההגעה לפארק מאוד נוחה, בין אם ברכב שכור או בתחבורה ציבורית – ישנו קו אוטובוס אשר מגיע לפארק גם ממילאנו וגם מברגמו – עוד על דרכי ההגעה תוכלו לקרוא בהמשך העמוד.
מאחר ומבלים בפארק יום שלם, תיירים רבים בוחרים ללון בקרבת הפארק. חלק בוחרים לעשות זאת באחת העיירות הסמוכות (אחד המקומות המומלצים לכך הוא Guglielmotel), וחלק בוחרים לעשות זאת בברגמו שמהווה נקודת פתיחה או סיום של טיול בשל שדה התעופה הסמוך (ללנים בברגמו מומלץ להסתכל על Domitys Quarto Verde ועל Rial Maison). הרחבנו בהמשך גם על נושא זה.
בשל הפופולאריות של הפארק ישנם כמה סוגי כרטיסים, כרטיס בסיסי (להזמנה ופרטים לחצו כאן), כרטיס תקופתי לכלל הקיץ או כרטיסים משולבים שמאפשרים ביקור בעוד פארקים במחיר זול יותר, המבוקש שבהם הוא הכרטיס המשולב ללאולנדיה ואקווה וורלד (להזמנה ופרטים לחצו כאן).

טעימה מהפארק

מה עושים בלאולנדיה

יש בלאולנדיה עשרות אטרקציות שונות ומתקנים, ואפשר בקלות להעביר בפארק יום שלם. מתוך שלל האטרקציות יש כמה שלא כדאי לפספס – חלקן לחובבי האדרנלין שמבינכם וחלק מתאימות לכל המשפחה. שימו לב שחלק מהמתקנים כוללים גם מים והירטבות.

אזור הפיראטים

בפארק ישנו אזור אשר מוקדם כולו לפיראטים בעיצוב ובמתקנים שיש בו, כאשר גולת הכותרת היא כמובן אחד המתקנים האייקונים והאהובים בפארקים בכל רחבי העולם – ספינת הפיראטים המתנדנדת מצד לצד

ספינת פיראטים לאולנדיה

ספינת הפיראטים בלאולנדיה

מיני איטליה

מעבר למתקנים בפארק תמצאו גם אזור שמוקדש ל”מיני איטליה” בה גרסאות מיניאטוריות של ערים מפורסמות ונקודות ציון אייקוניות באיטליה. בנוסף באזור זה ינשם אקווריום, בית זוחלים ופינת ליטוף.

מיני איטליה בלאולנדיה

סן מרקו של ונציה בגרסת מיני איטליה

אקספו 1906

זהו אזור בפארק אשר מוקדש לתערוכת אקספו העולמית שנערכה במילאנו, באזור זה תמצאו את המתקנים היותר אקסטרימיים של הפארק כמו DONNA CANNONE ו-DONNA CANNONE, מהמתקנים היחידים אשר העלייה אליהם מוגבלת למעל גובה 1.2 מטר גם עם ליווי.

Twister Mountain לאולנדיה

Twister Mountain – מהמתקנים המהירים שבפארק (צילום: Martin Lewison ,רישיון)

אזור ליאונרדו דה וינצ’י – Terre di Leonardo

הפארק נותן מקום של כבוד גם לאחד האיטלקים הכי מפורסמים – האמן והמדען ליאונרדו דה ויצ’י. באזור זה של הפארק יש מתקנים אשר נוצרו בהשראת הרישומים של דה וינצ’י וההמצאות שלו, ובפרט בניסיונות שלו לנצח את כוח המשיכה.

אופני דה וינצי לאולנדיה

מתקן בהשראת אופני התעופה של דה וינצ’י (צילום: Sys76 ,רישיון)

מופעים

בנוסף לכל אלו יש לא מעט מופעים שמתקיימים בפארק, במיוחד במהלך הקיץ. תוכלו למצוא מידע על שעות המופעים והמיקום שלהם בעלון המידע בפארק עצמו שכן ישנם שינויים במועד ובמיקום בהתאם ליום ולעונה.

המופעים של הפארק – הילדים נהנים מהם מאוד

מפגש עם דמויות

בפארק ישנן דמויות רבות מסדרות ילדים פופולאריות כמו כוח פי ג’יי, בלואי, משה והדוב ותומאס הקטר. שימו לב לשעות ומיקום המפגש עם הדמויות בעלון המידע המחולק בפארק.

כרטיסים ללאולנדיה

ישנם כמה סוגי כרטיסים ללאלונדיה. הכרטיס הפופולארי ביותר הוא כרטיס הכניסה הבסיסי, אשר כולל כניסה ליום אחד לפארק. אפשר להזמין את הכרטיס באתר הרשמי של הפארק או בתארים שונים המשווקים אותו, למשל בקישור הזה בהנחה של 5%. האתר הרשמי של הפארק מציע גם כרטיסיות למשך כל הקיץ, אולם אופציה זו פחות רלוונטית במרבית המקרים לתיירים הישראלים.

אופציה נוספת שיכולה להוזיל את עלות הביקור באטרקציות היא כרטיס משולב ללאולנדיה ולפארקים נוספים באזור, אפשרות זו פופולארית בעיקר בקרב משפחות שמבקרות בצפון איטליה עם רכב ומגיעות למספר פארקים באזור. יש כרטיס משולב ללאולנדיה ולאקווה וורלד – פארק המים של צפון איטליה, תוכלו לרכוש את הכרטיס המשולב בקישור הזה עם הנחה. אופציה נוספת היא כרטיס משולב ללאולנדיה ולפארק המים קאבור – גם הוא פארק מים פופולארי באזור. תוכלו לרכוש כרטיס זה בקישור כאן עם הנחה.
על מנת לממש את ההנחה יש להשתמש בקוד הקופון HAKO5

לינה ליד לאולנדיה

מבקרים רבים מבלים יום שלם בפארק, ומעדיפים ללון בסמוך אליו בלילה שלפני הביקור או בלילה שאחריו. למי שמעדיף למצוא מקום לינה באחת מהעיירות הסמוכות ללאולנדיה אנו ממליצים להסתכל על אחד ממקומות הלינה הבאים – Best Western Villa Appiani שבטרצו סול’אדה, Le dimore di San Gervasio שבקפריאטה סן ג’רבסיו או Guglielmotel שנמצא בברמבאטה. כל המקומות הללו מתאימים גם למי שמגיע עם רכב ומציעים חנייה בסמוך למקום הלינה.

אפשרות פופולארית נוספת היא ללון בברגמו הסמוכה – עיר מקסימה בפני עצמה, ובנוסף לכך טיסות רבות מישראל למילאנו למעשה מגיעות לשדה התעופה של ברגמו, כך שהלינה בברגמו יעילה גם מבחינת הקרבה לשדה התעופה. מבין מקומות הלינה המומלצים בעיר למי שמגיע עם רכב ומחפש חניה כדאי להסתכל על Best Western Hotel Piemontese, Domitys Quarto Verde ו-B&B Hotel Bergamo. למי שלא חשובה לו חניה ליד מקום הלינה כדאי להסתכל גם על Palazzo Santo Spirito, Rial Maison ו-Residenza del Borgo.
תוכלו לקרוא בהרחבה על העיר ומה אפשר לעשות בה בעמוד הזה, ובהרחבה על הלינה בברגמו בעמוד הזה.

ברגמו

הלינה בברגמו פופולארית בקרב המבקרים בלאולנדיה, וכדאי להזמין מקום לינה מראש

בכל מקרה אנו ממליצים להזמין מקום לינה מראש, במיוחד כאשר מדובר בחופשה בקיץ אז הביקוש למקומות הלינה באזור גבוה במיוחד וקשה מאוד למצוא מקום מוצלח ברגע האחרון – בעיקר כאשר מחפשים מקום מרווח מספיק למשפחה. תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם וכך לשמור על גמישות ואפשרות לשינויים במועד קרוב יותר לחופשה מצד אחד, אבל להבטיח לעצמם לינה במקום מתאים מצד שני.

איך מגיעים ללאולנדיה

הפארק נמצא בסמוך לכביש המחבר בין ברגמו ומילאנו, וניתן להגיע אליו בכמה דרכים באופן עצמאי – גם עם תחבורה ציבורית וכמובן עם רכב שכור.

אוטובוס – הדרך הזולה

אפשר להגיע ללאולנדיה עם אוטובוס משתי הערים הללו עם אוטובוס מספר Z301. האוטובוס עובר בתחנות Sesto San Giovanni ו-Lampugnano במילאנו (שתיהן נמצאות מחוץ לאזור התיירותי של העיר ויש היגע אליהן עם תחבורה ציבורית), בברגמו האוטובוס יוצא מתחנת האוטובוס המרכזית (Bartolomeo Bono). על מנת להגיע ללאולנדיה יש לרדת בתחנת Capriate San Gervasio שנמצאת במרחק הליכה קצרה מהפארק (בערך 500 מטרים).

תחנת Sesto San Giovanni במילאנוהאוטובוס ללאולנדיה ממילאנו עובר בתחנת Sesto San Giovanni אליה יש להגיע עם תחבורה ציבורית ממרכז העיר

רכב שכור – הדרך הנוחה

במידה ואתם שוכרים רכב לטיול רחב יותר בצפון איטליה אנו ממליצים להגיע לפארק עם הרכב במקום להסתרבל עם תחבורה ציבורית. ההגעה עם הרכב מאוד נוחה מאחר והפארק נמצא ממש בצמוד לכביש A4 הראשי שחוצה את צפון איטליה ממערב למזרח מטורינו ועד ברשיה. ישנה חניה גדולה בפארק בעלות של 6 אירו ליום, ואפילו חניית קראוונים בה ניתן להעביר לילה (בעלות נוספת כמובן).
במידה ואתם מתכננים לשכור רכב אנו ממליצים לדאוג להשכרת הרכב כמה שיותר זמן מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בקיץ כשהביקוש לרכבי ההשכרה מזנק. מי שמפחד מהתחייבות ניתן להזמין פה עם אפשרות ביטול בחינם או בקישור הזה עם 10% הנחה, מומלץ גם לקרוא את בעמודים הבאים בהם יש מידע רב שיעזור לכם למצוא את ההצעה הטובה ביותר עבורכם:




מידע שימושי

  • האתר הרשמי של הפארק: https://www.leolandia.it/en/
  • כתובת: Via Vittorio Veneto, 52 24042 Capriate S. Gervasio (BG)
  • שעות פתיחה – שעות וימי הפתיחה של הפארק משתנים מעונה לעונה, כאשר בקיץ הפארק פתוח לאורך כל השבוע ובשאר חודשי השנה עיקר הפעילות היא בסופי השבוע – כאשר בחודשים ינואר ופברואר הפארק כמעט ולא פעיל. הפארק נסגר לאורך רוב השנה בשעה 18:00 ונפתח בשעה 10:00, אך ישנם ימים בהם שעות הפתיחה שונות ולכן כדאי דמית לברר זאת בעבור מועד הביקור המדויק שלכם.
  • אם מגיעים ביום גשום בו לא ניתן לעלות על המתקנים לאורך שעות רבות מקבלים כרטיס נוסף בחינם אותו ניתן לנצל לביקור נוסף בפארק התקף למשך חודש מיום הביקור הגשום.
  • הפארק מתחשב במבקרים עם מוגבלות, כדאי לקרוא את המידע שמספק בנושא בעמוד הזה.