פסאז’ דה גרסיה, ברצלונה | Passeig de Gracia

מידע כללי

פסאז’ דה גראסיה / פסאו דה גראסיה (Passeig de Gràcia) היא אחת מהשדרות המרכזיות ביותר בברצלונה ואחת היפות שבהן. השדרה ממוקמת בריבוע הזהב במרכז רובע האישמפלה (Eixample), ונמשכת מכיכר קטלוניה (Placa Catalunya) דרך רחוב דיאגונל ועד לכיכר הנמצאת בראש השדרות (ליד הקאסה פוסטר) כאשר היא הופכת משדרה גדולה לרחוב קטן יותר הנקרא – Carrer Gran de Gràcia.

שדרות הפאסיג’ דה גארסיה – צילום מערכת

השדרה היא אחד מאיזורי העסקים והקניות החשובים ביותר של ברצלונה ואחד מהרחובות התיירותיים ביותר שלה. היא נחשבת לאחד מהרחובות היוקרתיים ביותר בספרד ובברצלונה בפרט. זהו איזור מומלץ במיוחד לקניות בברצלונה – והשדרות מלאות בתיירים המנסים לחבר קניות ותיור בין המבנים והשדרות המטופחות.




מה רואים?

שדרת פסאז’ דה גראסיה במבט מקאסה באליו (צילום מקורי)

בשדרה נמצאות פנינות אדריכלות מפורסמות ביותר מסגנון האדריכלות שכל כך מזוהה עם ברצלונה – המודרניסטה. ראויים לציון הם הקאסה מילה שתוכננה על ידי האדריכל הקטלני המפורסם אנטוני גאודי והקאסה בליו ומתחם המריבה המאחד מבנים של גאודי, מונטנר ופוץ’. מבנה מעניין אחר הוא פלאו רוברט (Palau Robert) ב- pasig de Garcia 107 , מבנה יפה במיוחד שהיה אחוזתו של אציל ספרדי בשם רוברט אי סריס והיום נמצאת בו לשכת התיירות הקטלונית (אחת מיני רבות בעיר).

קאסה באליו של גאודי וקאסה אמאלייר של פוץ’ הסמוך אליו ששניים ממנה מתחם המריבה המפורסם (צילום מקורי)

מלבד מבנים יפיפהים השדרה עצמה מטופחת מאוד וכדאי לדעת גם על נקודות כמו כיכר דה הורוס (נמצאת בחיבור שבין השדרות לשדרות דיאגונל), הגנים של סלווטור אספרו ועוד נקודות קטנות ויפות.

סרטון על קניות בברצלונה שצולם בפסאז’ דה גראסיה

לינה בפסאז’ דה גרסיה

אחד האזורים המבוקשים ללינה בקרב תיירים המבקרים בברצלונה הוא פסאז’ דה גרסיה בשל קירבה למרכז ולאתרי כיכר קטלוניה ושדרות דיאגונל. למי שמחפש קרבה למרכז מומלץ ללון בחלק הקרוב לכיכר קטלוניה, מי שמחפש יותר שקט ומחירים טובים יותר מומלץ ללכת לחלקים הצפוניים יותר של השדרה. ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון ME Barcelona הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב La Casa de Antonio Boutique Rooms . אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Serennia Apartamentos Ramblas – Plaça Catalunya . בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש . לעוד מידע על לינה באזור פסאז’ דה גרסיה כדאי להכינס לעמוד מלונות באישאמפלה. (למידע נוסף על מלונות בברצלונה).

המלצות "הכל על" למבקר בפסאז' דה גרסייה




  • מאוד ממולץ לעבור ולטייל גם בשדרה המקבילה – שדרת ראמבלה דה קטלוניה – שהיא יפיפיה בפני עצמה – פחות עמוסה וכוללת כמה בתי קפה ומסעדות מצויינות.
  • החלק התיירותי של השדרה הוא בין כיכר קטלוניה לבין רחוב דיאגונל. מעבר לרחוב דיאגונל – השדרה הופכת לרחוב צר יותר ופחות מעניין מבחינת קניות ואטרקציות ייחודיות – אך הרחוב Carrer Gran de Gràcia הוא עדיין רחוב יפה ומאוד נעים להליכה.
  • אל תמהרו להיכנס לכל המבנים המרשימים ברחוב (גם לאלה של גאודי), רובם מרשימים בהרבה מבחוץ מאשר מבפנים והתשלום עבור כניסה לא כל-כך זול (כלל זה נכון לכל ברצלונה אך במיוחד בסיור באזור זה).
  • שווה לבקר בשדרות ובכל אזור האישמפלה גם בלילה. האזור נחשב למקום הבילוי המועדף על תושבי ברצלונה (במיוחד על האוכלוסייה ההומו-לסבית, עובדה שבגינה זכה האזור לכינוי “גיי-פלה”). בשדרה וברחובות הסמוכים לה אפשר למצוא מסעדות, בתי קפה, מועדונים ופאבים רבים.
  • למשכירי הרכבים, לא להתקרב לשדרה עם רכב, יש עומס תנועה רציני ובעיות חניה קשות. ראה מידע נוסף “השכרת רכב בברצלונה” ו”השכרת רכב בספרד“. יש חניונים ב-Passeig de Gràcia, 31 או בנקודת ההתחלה של השדרות עם רחוב דיאגונל – אך המחירים יקרים ופשוט מומלץ לבוא עם מטרו.
  • בימי חג המולד מתקיים בתחילת הרחוב שוק קריסמיס קטן ואינטמי, שמופעל בעיקר על ידי ארגוני צדקה. הוא פחות שוקק מהאחרים (למידע נוסף ראה – שווקי כריסמס בברצלונה) אך יותר שכונתי ואוטנטי. הוא פעיל פחות ימים ונמצא על יד תחנת המטרו Diagonal. כמו כן הרחוב מפורסם באווירה הלילית שלו בימים שלפני החג. למידע נוסף על שווקי כריסמס. באופן כללי ניתן לומר שהאווירה בשדרות מאוד נעימה גם בחורף והם שוקקות תמיד מלבד ימים סוהרים וגשומים במיוחד ראה גם חופשת חורף בברצלונה.
  • ההליכה בשדרות הנ”ל היא חלק מהמאסט של חופשה רומנטית בברצלונה – במיוחד לקראת שקיעה.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • לכל הקניינים/ות שמגיעים לרחוב גרסיה. אם התעייפתם משוטטות/ות, קניות ובזבוזים ובא לכם הפסקה קלה ולא שגרתית, ממליצה להיכנס לחנות מסימו דוטי, גרסיה מספר 96 (נקרא גם בית רמון) לעלות לקומה הראשונה, להתרשם מרצפת הפסיפס המקורית, מעמודי העץ המיוחדים, התערוכה המתחלפת, ואז לצאת לפטיו המקסים לשבת ולשתות שוקו חם או קפה קטן. אני נהניתי, אולי זה יעניין גם אתכם
  • אני רוצה להמליץ על הCasa Amatller הבית הצמוד לקאסה בטיאו של גאודי הוקם עבור תעשיין השוקולד אנטוני אמטייה. תיכנסו לבית, יש שם חנות למוצרי שוקולד ולמזכרות שם רואים את מטבח הבית. בכניסה ניתן להציץ על בתקרת הזכוכית הצבעונית. יש סיורים מודרכים במקום אם רוצים. כדאי לעשות שם אתנחתא קלה ולהנות מקפה או שוקולטה חמה – נפלא!! נמצא ברחוב: Passeig de Gràcia 41.

מידע שימושי על פסאז' דה גראסיה

שעות פתיחה

שטח ציבורי, פתוח כל היום

כתובת

Passeig de Gràcia, Barcelona, ספרד




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 3 (ירוק) או 5 (כחול) לרדת בתחנת Diagonal.

קו 2 (סגול) או 3 (ירוק) או 4 (כתום) לרדת בתחנת Passeig de Gràcia

directions_bus
אוטובוס

קווים 22, 24