ונציה עם ילדים – המדריך המקיף ביותר למשפחות וקבוצות עם ילדים

כל המידע על ונציה לטיולי משפחות ותיירים עם ילדים

מידע כללי

ונציה נתפסת בעיקר כיעד למבוגרים. היא נתפסת כעיר רומנטית או  כעיר לצעירים וסטודנטים. אך למען האמת ונציה היא יעד שמושך אליו גם לא מעט טיולים של משפחות ותיירים עם ילדים. הצבעניות של העיר, הייחודיות שלה, הויטליות שלה (במיוחד בקיץ), המסכות, אומנות הזכוכית והסירות – כל אלו הופכים את העיר לאהודה גם על “תיריים קטנים” וגם על בני הנוער. אומנם הם חווים אותה קצת שונה, מהתייר המבוגר, אך הם בהחלט נהנים ממנה. בכיכרות המרכזיות של ונציה היוצרים את המרחבים הפתוחים היחידיים של מרכז העיר, ניתן לראות לא מעט תיירים ילדים המשחקים ומסתובבים בינות התיירים.




אין אתרים ספציפים המיועדים לילדים בונציה, אין בה פארקי שעשועים או נקודות עניין דומות. לפחות לא בתוך העיר. או לפחות לא אתרים מרכזיים במיוחד. אך כנזכר למעלה, יש בה לא מעט אתרים שילדים ונערים יהנו מהם, פשוט יש צורך להכווין אותם לנקודות העניין הרלוונטיות. מצד אחד לקחת את הביקור בונציה שיכול להיות מאוד כבד (אם מחליטים להעמיק בהיסטוריהאדריכלות ואומנות) באופן יותר קליל, ומצד שני לנסות להנגיש את הסיפורים שמאחורי האתרים בצורה טובה. בכל זאת, מי לא אוהב לשמוע סיפורים על עיר שעלתה לגדולה בגלל מגלי ארצות, סוחרים ימיים ומדען שהצליח להציץ לכוכבים.

חנות מסכות בונציה – תרבות המסכות של ונציה
וצבעוניותה של העיר מושכת את העין והלב של התיירים בכל הגילאים (צילום מקורי)

חשוב לומר שיש גם בעיות. להורים לילדים שטרם למדו ללכת או לתינוקות, ישנה בעיה כפולה. זכרו, הדרך היחידה להגיע בונציה ממקום למקום היא ברגל או באמצעות מעבורת/ סירה ויש מספר מפחיד של גשרים. המשמעות של הליכה עם עגלת תינוק היא, שצריך להרים ולהוריד את העגלה על יושביה פעמים רבות במשך היום. אחרי חציית התעלה בפעם האלף עם העגלה, מנשא לתינוק הוא מתנה משמיים.

ילדי תיירים מכל העולם וילדים מקומיים משחקים בכיכר סן מרקו – מראה לא חריג בכלל בונציה (צילום מקורי)

מחירים ועלויות בונציה למשפחות וילדים

ונציה היא יעד יקר. מהיקרים ביותר שיש. הכל מחניה, דרך שירותים, ועד כניסה לאתרים השונים עולה יחסית הרבה כסף. כאשר מטיילים עם ילדים העליות הללו מוכפלות. אך ישנם כמה דרכים לחסוך. ככלל אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמוד שלנו לראות את ונציה בחינם – שמטיילים עם ילדים עמוד זה הופך מידע זהה הופך משמעותי יותר.
בנוסף שווה לזכור שלהרבה אתרים יש מחירים מיוחדים לילדים (טווחי הגיל משתנים)  למשל באתרים הבאים מוזיאון הזכוכיתקא’ פזארומוזיאון קוררפאלאצו מוצ’ניגו וארמון הדוג׳ה יש הנחה לילדים שיהפוך את החוויה המשפחתית לנסבלת יותר מבחינת הכיס שלכם. גם הנסיעה בתחבורה הציבורית של ונציה היא זולה יותר לילדים (יפורט יותר בהמשך). חשוב לומר, עליכם לדרוש את הכרטיס המוזל בכניסה – המוחרים לא יתנו לכם אותו מטעם עצמם

כניסה לארמון הדוג’ה – לאתר יש מחירים שונים לילדים וחשוב לדרוש זאת מהקופאי! (צילום מקורי)

אוכל בונציה עם ילדים

אין בעיה למצוא אפשרויות לאוכל עם ילדים בונציה. יש לא מעט מסעדות בעיר, מסוגים רבים ובסה”כ ניתן למצוא מאכלים מוכרים רבים לילדים שאינם אוהבים להתנסות בדברים חדשים מאורז ועד פסטה, וכמובן הקינוחים שבאזור – ונטו וונציה מצטיינים בהם (מגלידות סורבה ועד לטרמיסו). אך יש לקחת בחשבון שגם המסעדות המשפחתיות הן יקרות יחסית. ישנה אפשרות גם בונציה (למי שמגיע ליום קצר או יומיים) לאוכל בפיצריה פשוטה או ארוחת פסטה מינמאלית ואת הארוחה המשפחתית במסעדה לבצע מחוץ לעיר – החוויה תהייה זולה יותר, אוטנטית ולא פחות טעימה (ראו גם אוכל בונציה). קחו בחשבון – אומנם גלידה היא מאכל נפוץ מאוד באיטליה כולה ובמיוחד בצפון, אך ונציה אינה מוכרת בגילדות שלה במיוחד בהשוואה לורונה הסמוכה למשל.

תחבורה בונציה עם ילדים

התחבורה בונציה היא נושא שיש להבינו. השימוש הדחוף בסירות והקרבה למים יכולה להיות בעיה בטיחותית. כדאי גם לשים לב לילדים, ולהיות מוכנים לכך שבוואפורטו ישנה צפיפות רבה, ואין מקום לשבת (ישנן משפחות שיעדיפו בגלל זה פתרונות תחבורה אחרים כמו מונית המים של ונציה). חשוב לדעת כי ילידם עד גיל 6 נוסעים בוואפורטו בחינם (כמובן בליווי מבוגר). “סיבוב” שלם עם מעבורת מספר 82 (אדום) יספק לילדים הצצה גם לאזור התעשייתי של ונציה וכן “טעימה” מהתעלה הגדולה. קו נוסף החביב על הילדים הוא קו 41 או המקביל 42, הלוקח אתכם לנמל של הספינות, שבו נבנו כל הספינות העתיקות של ונציה (ראו גםתחבורה בונציה).

רבים מהילדים יצהלו משמחה בעבור נסיעה באמצעי התחבורה האולטימטיבי והמאפיין את העיר- הגונדולה (עם או בלי זמרי הליווי הרומנטיים). זכרו כי השייט היקר בגונדולה יכול להיות מוחלף בחוויה לא פחות נעימה והיא הטראגטו החוצה את התעלה הגדולה ועוצרת בגשרים משמעותיים. הנסיעה בטראגטו הופכת הרבה יותר אותנטית כשמסבירים לילדים שרק תיירים יושבים, וונציאנים “אמיתיים” עומדים.

מלונות ולינה למשפחות עם ילדים בונציה

כאמור ונציה עיר יקרה, נושא המתבטא באופן משמעותי כמובן במחירי מלונות בונציה, ומביא לכך שתיירים עם ילדים מחפשים אפשרויות לינה זולות יותר ממה שלמשל זוגות או תיירים בודדים מחפשים. לכן אנו ממליצים לרוב לתיירים עם ילדים ומשפחות לחפש מלונות בחלקים יותר פריפריאליים של העיר (כמו למשל מלונות באזור סנטה קרוצ’ה, ומלונות באזור קאנארג’ו)  ואף מחוץ לעיר לגמרי (מעולה למשפחה המטיילת באזור עם רכב שכור – ראו השכרת רכב בונציה,השכרת רכב באיטליהומלונות עם חניה בונציה).  באופן כללי אנו ממליצים למשפחות המגיעות לאזור לחשוב על הימנעות ממלונות. לדעתינו למשפחות האופציה של דירה ו/או וילה מחוץ לעיר הן אופציות מתאימות בהרבה. אנו מפרטים על נושא זה רבות תחת העמוד על מלונות למשפחות בונציה.




המלצות "הכל על" לונציה למשפחות וונציה עם ילדים

  • את ונציה ניתן לבקר בשתי צורות עיקריות: או ליום או יומיים לסיור קצר, או לשהות בה יותר מכך. לדעתינו למשפחות עם ילדים יום או יומיים הם בהחלט מספיקים. חווית השהייה בעיר של יותר מכך מתאימה או לצעירים המחפשים להנות מחיי הלילה של ונציה והפאבים הפתוחים שלה, או לתיירים הרוצים להעמיק באדריכלות, בכנסיות או באומונות הייחודית של ונציה. כך או כך פחות מתאים לטיול משפחתי.
  • אם תרצו שילדיכם יהנו יותר מונציה ויבינו אותה קצת יותר אנו ממליצים לספר להם/ן מראש על גיבורי העיר – מרקו פולו וגליליאו גלילי (אפשר גם אנטוניו ויוואלדי). אלה דמויות ציוריות וגיבורים שקל להתחבר אליהם וניתן לפגוש אותם בחלק גדול מאתרי העיר. שווה גם להסביר להם על נושא התעלות, והייחודיות של העיר כמו גם על נושא הגאות והשפל שמשמפיע מאוד על העיר. למהדרין אפשר לספר על האריה – הסמל של ונציה, על יהדות ונציה ועל הדוג’ות הנסיכים של ונציה.
  • למחפשים סיורים מודרכים עם ילדים – זה נושא הקיים, ישנם הרבה מאוד סיורים כאלה שפונים למשפחות. אלא שמטבע הדברים הם לא בעברית כך שזה לא מתאים לרוב התיירים הישראלים. ראו מידע בנושא פה. בנוסף ניתן להשתתף במספר סדנאות בעיר, הרלוונטיות לאומנות המיוחדות שלה. ישנן גם סדנאות למשפחות ליצירת מסכות ונצייות וגם סדנה ליצירת פיסול בזכוכית.
  • דגש חשוב בונציה להורים עם ילדים קטנים הוא נושא הבטיחות, הסמיכות לכמויות גדולות של מים, והתכיפות של מצבים בהם אין במקומות מסוימים מחסום בין המדרכה לתעלות – כל אלה מציבים בעיה עבור הורים לילדים קטנים. לכך ניתן להוסיף צפיפות גדולה וסכנה גדולה של הליכה לאיבוד במיוחד בקיץ ובאתרים המרכזיים של העיר. זה הזמן לחדד את כל הרגלי הבטיחות ואף להחמיר ולהוסיף כמה חדשים.
  • כאמור למעלה, לתיירים עם ילדים קטנים ממש- עגלה פחות תתאים לונציה. היא תמנע מכם נגישות לרוב העיר, מנשא עדיף בהרבה.

לקריאה נוספת:

תגובות והמלצות על מידע שימושי בונציה

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ונציה למטיילים – Venice for travelers

  • שלום, אשמח לעזרה. טסים בשבוע הבא לסופש בונציה, עם תינוקת בת חצי שנה. לפי התחזית בונציה אמור לרדת גשם כל הימים. מה אפשר לעשות שם כשיורד גשם? יש מקומות סגורים שאפשר לתייר בהם? כשמדובר על גשם זה גשם קליל שמאפשר טיול בחוץ, בביגוד מתאים כמובן, או גשם כבד וסערה? ואשמח לכל טיפ, מקום שווה לראות וכו’.
    • חזרנו עכשיו מונציה, בלי ילדים. קחו בחשבון שקצת קשה להתנייד עם עגלה, יש הרבה גשרים שאין להם רמפה. אנחנו נפלנו על מזג אוויר מצוין, לא יודעת מה היינו עושים אם היה יורד גשם. אולי לבוא עם מעילי גשם/ מטריות/ כיסוי לעגלה, כי כל הטיול בונציה זה הליכה בחוץ.
    • גם אנחנו טסים בשבוע הבא עם תינוק, אולי נפגש במטוס. וגם אנחנו מבואסים מהגשם. מקווה שנסתדר. תיכננו בינתיים כמה מוזיאונים ליום ראשון שאמור להיות הכי גשום לפי התחזיות. מחזיקים אצבעות שלא ירד כ”כ הרבה גשם.
    • אנחנו מתוכננים להגיע בעוד שבועיים. חברה סיפרה לי שכשיורד גשם מוכרים שם ברחוב מעין מגפיים מניילון לשים על הנעליים, כי הרחובות מוצפים.
  • חזרנו מחמישה ימים בוונציה עם קטנה בת 6. היה נפלא! למי שחושב שאין מה לעשות בוונציה עם הילדים – קבלו תיקון. הילדה ואנחנו נהננו מכל רגע למרות שלא הגענו בשבוע הקרנבלים ובסוף לא לקחנו סיור בעיר. צריך לדעת לבנות את הטיול כספר אגדה, להכין לפני שמגיעים את הילדים, ולבנות את המסלולים בהתאם לילדים. היה כיף גדול!
  • ביקור עם ילדים בונציה – סיבוך מיותר? אני מתכנן טיול בסוף אפריל – תחילת מאי עם ילדות בנות 4,7. הטיל בעיקרון לאגם גראדה עם רכב מושכר. חשבתי לשלב גם את ונציה ללילה או שתיים אבל אני נתקל בקשיים. האם להשאיר את הרכב בכניסה לונציה ליומיים שלושה? או אולי להחזיר את הרכב ולהיכנס ברכבת בלבד? או שכל העניין הוא סיבוך מיותר? תודה.
    • מיותר.
    • אני אומר לא לוותר על ונציה. ליום אחד יש חניה בכניסה לונציה, משלמים קצת. ונציה שווה, תני לילדים להוביל אותכם.
    • חזרנו מאיטליה היום, היינו יום אחד בונציה. המקום מהמם גם למבוגרים וגם לילדים. בכניסה לעיר, יש המון חניונים מסודרים. תגיעו מוקדם, ולא תתקלו בשום בעיה. קנו מפה של העיר ב- 2.5 יורו, ותתחילו לשוטט. תטיילו בתוך הסימטאות, תגיעו לגטו היהודי, לכיכר סן מרקו (ואל תעשו את הטעות שאנחנו עשינו ואכלנו במסעדה בכיכר הזו: האוכל היה ממש לא מוצלח, מנות של ציפור, והמחיר…. הזוי. נאלצנו ללכת למסעדה אחרת כדי לשבוע. לא זוכרת את שמה, אבל היא נמצאת בדיוק מאחורי ומלפני התזמורת, במרכז הרחבה של סאן מרקו). על כל פנים, לא שטנו בגונדולה, אבל שטנו בסירה גדולה (מין מונית ימית), וככה ירדנו במספר מוקדים שהתרשמנו מהם). חשוב לבחור יום לא גשום לטיול כזה. אל תפספסו את ונציה. ילדיי נהנו מאוד שם!
    • יש חניון גדול שעולה 29 יורו ללילה. עדיף להחזיר את הרכב לחברת השכרה אם זה יומיים. יש ליד הטרמינל של הסירות אוטובוס סוכניות של השכרת רכב מרחק הליכה קצרה ברגל.
    • אני ממליצה מאד. הילדים שלי מאד נהנו מונציה. אם כן – ממליצה מאד לקחת אותם לאטליה של הכנת מסכות – לסדנה. ממש שווה. אם מעניין אתכם אמסור את הפרטים של האטליה בה עשינו סדנה כזו. אנחנו החזרנו את האוטו בפירנצה ומשם נסענו ברכבת לונציה – וזו היתה חוויה מעולה. נוח ופשוט.
    • ונציה ביום וונציה בלילה חויה שונה. התעלות מוארות העיר יותר שלווה רכה ונעימה. תטיילו עם הבנות בדורסודורו, קחו אותן לבית המכס -אחת הנקודות היפות בעיר פונטה דה לה דוגנה כנסית הסלוטה גשר האגרופים. להאכיל את היונים בסן מרקו, להכנס לתוך השעון לעלות למגדל בככיכר ולהשקיף על העיר, לספר להן את סיפור הבריחה של קזנובה מבית האסורים כאשר אתם עומדים מול גשר האנחות, לספר את הסיפור של הקצב בתחנת ריבה דה ביאסו, לשוט לאורך התעלה הגדולה, לעלות ולרדת בגשרים, ללכת לכיכר השוק ולראות את פסל הסבל. הרובע היהודי. מבינת חניה יש ממש על פיאצלה רומא חניונים עלות יומית כעשרים וחמש – שלושים יורו.
    • בשום אופן לא לוותר. טיילתי עם ילדים בני 3,7,8 ויכולה להגיד לך שנהננו מאוד מאוד לקחנו מלון ליד תחנת רכבת מחוץ לונציה ובכלל לא קשה.
    • רצוי להשאיר את הרכב במסטרה ולנסוע באוטובוס. אם אתה מתכוון לישון לילה במסטרה אז תוודא שיש חניה לרכב במלון.

מפה