תכנון חופשה עם הכל על

התייצבות לטיסות

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

מידע כללי

יכול להיות שאתם מכירים את זה: הרגע בו אתם מתבוננים בשעון, מחכים למונית וחוששים שתאחרו לטיסה שלכם. כדי למנוע לחצים מהסוג הזה, מומלץ לעשות הכל כדי להגיע לשדה התעופה בזמן. בייחוד אם לוקחים בחשבון את הליך הבידוק הבטחוני, ה-Check In, ביקורת הגבולות וכמובן שגם הזמן שרוצים להקדיש לקניות בדיוטי פרי.
התייצבות לטיסה צריכה להיעשות מספר שעות לפחות לפני המועד ה"רשמי" שלה, כאשר ההנחיות המפורטות מופיעות בכרטיסי הטיסה עצמם. ברוב המקרים יפעלו הישראלים על פי ניסיון החיים שלהם וההמלצות של מרבית החברות, והוא להגיע לשדה התעופה כשלוש שעות לפחות לפני מועד הטיסה. בתקופות העמוסות יותר בשדה התעופה, ובעיקר בחודשי הקיץ והחגים, מומלץ להגיע כארבע שעות קודם מועד הטיסה. בדרך כלל סיום הצ'ק אין הוא כשעה טרם ההתראה, בעוד ששער העלייה למטוס נסגר כעשר דקות לפני הטיסה. בקיצור – אתם ממש לא רוצים את הלחצים האלה, ובטח ובטח איחור לטיסה.

 

חיפוש טיסות

 




מה קורה אם מגיעים באיחור?

מעבר למפלס הלחץ שעולה פלאים, אי התייצבות בזמן לטיסה עלולה לגרום לכך שבמקרים הקיצוניים, הטיסה תצא ליעדה כשאתם לא על המטוס. גם כאשר כן מגיעים בזמן למטוס אך מגיעים באיחור לדלפק הבידוק והצ'ק אין, עלולים לגלות כי חלק מהזכויות שאמורות להגיע לנוסעי הטיסה נשללות מהמאחרים. על פי חוק שירותי התעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, התשע"ב – 2012), יש צורך ב: "התייצבות במועד שנקבע לכך והובא לידיעת הנוסע על ידי מפעיל הטיסה, המארגן או נותן שירותי סוכנות נסיעות, ובלבד שהנוסע לא יידרש להתייצב יותר משלוש שעות לפני המועד המתוכנן להמראת הטיסה, ואם לא נקבע מועד כאמור – 90 דקות לפחות לפני מועד".

רשימת ההטבות הניתנת במסגרת חוק זה, ואשר עלולות שלא להינתן כאשר מאחרים לטיסה, כוללת שירותי סיוע (מזון ומשקאות, אירוח בבתי מלון, שירותי הסעות או שירותי תקשורת), פיצויים כספיים במקרה של ביטוח או דחיית טיסה, מתן כרטיס טיסה חלופי או ביטול העסקה והשבת התמורה אשר שולמה עליה.




המלצות וטיפים

  • כדי למנוע הגעה מוקדמת או מאוחרת לשדה התעופה, מומלץ לבדוק טרם היציאה לשדה התעופה שמועד הטיסה נותר בעינו. ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה דרך לוח הטיסות בזמן אמת המופיע באתר האינטרנט של שדות התעופה דרכם אתם אמורים לטוס.
  • יש נוסעים שנהנים מתנאים מועדפים שבאים לידי ביטוי גם בזמן ההגעה שלהם. נוסעים במחלקת העסקים, במחלקות הראשונות או אח"מים עוברים מטבע הדברים הליך בידוק ורישום מהיר יותר. עבורם, הגעה לשדה התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה אמורה להספיק.
  • במקרה של טיסות פנימיות אפשר להגיע לשדה התעופה מעט מאוחר יותר, אך עדיין לא ברגע האחרון. ההמלצות של ארקיע, למשל, הן להתייצב בשדה התעופה שעה וחצי לפחות טרם הטיסה במקרה של טיסות היוצאות מנתב"ג או משדה התעופה של אילת, בעוד שבטיסות שיוצאות משדה דב או מחיפה אפשר להגיע כ-75 דקות טרם הטיסה.
  • עם כל הרצון להגיע בזמן, חשוב שגם תגיעו מוכנים. קראו היטב את תקנות חברת התעופה, המפורטות בוודאי בכרטיסים, וראו עם מה אתם צריכים להגיע לשדה התעופה. כיום בעידן האינטרנט והכרטיסים האלקטרוניים אין צורך להיסחב עם ניירת רבה, אך עדיין חשוב לקחת לא מעט מסמכים.

 

​למידע נוסף:

אולי יעניין אתכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות

צור קשר
פרטי הפונה (חובה למלא)

בנה לעצמך חופשה
טיסות
מלונות
רכב
כדורגל