מוזיאון הרייקס, אמסטרדם | Rijksmuseum

עדכון מרץ, 2024

אנו בתפר שבין החורף לאביב באמסטרדם וכמות התיירים הולכת ועולה. העלייה בעומס מורגשת במיוחד במוזיאונים הפופולאריים, כמו מוזיאון הרייקס, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש. המלצה זו חשובה במיוחד בסופי שבוע ובמידה ואתם מגיעים בסוף החודש - אז נערך חג הפסחא וכמות התיירים בעיר תהיה גבוהה יותר. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הרייקס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון הרייקס – מרכז האמנות של אמסטרדם

מידע כללי

מוזיאון הרייקס (Rijksmuseum) הוא אחד מהמוזיאונים המפורסמים של אמסטרדם, נמצא במרחק הליכה של כ-10 דקות מכיכר ליידספליין המפורסמת ושופעת האמנות בעצמה. המוזיאון פתח את שעריו בשנת 1885 ומציג לפחות כמיליון פריטים בלמעלה מ-250 חדרים שונים! לפני פתיחתו באמסטרדם, המוזיאון נפתח לראשונה בשנת 1800 בהאג במעונה של המלכה. בשנת 1808 העביר המלך לואי בונפארט את המוזיאון לאמסטרדם ובשנת 1885 העובר למקומו המפואר והנוכחי שעיצב האדריכל המפורסם פייר קאופרס. במוזיאון קיים אגף נוסף – האגף הדרומי שאמנם נחשב כחלק מהמוזיאון אך מציג יצירות שונות ובעל כניסה נפרדת.

חזית בניין המוזיאון




מה רואים?

מוזיאון הרייקס מציג יצירות של אמנים כמו רמברנדט, ורמיר ועוד. בין הפריטים תוכלו למצוא מעל ל-5,000 יצירות אמנות, תרשימים וספרייה ענקית עם אוסף של כ-250,000 ספרים. המוזיאון מציג פריטים מתקופות שונות החל מתקופת האמנות הדתית של ימי הביניים ועד לתקופת הרנסנס. האגף הדרומי של המוזיאון נחשב כחלק מהמוזיאון עצמו אך קיימת אליו כניסה נפרדת. האגף מתרכז ביצירות אמנות שונות כמו חפצי אמנות אסייתים ויצירות שונות מהמאה ה-18 ועד המאה ה-19. לאורך כל הסיור במוזיאון תוכלו להיעזר בעמדות המחשב האינטרקטיביות המציגות מפה של המוזיאון ואת חפצי האמנות השונים שהוא מציג וכמובן איפה אתה נמצאים כרגע. בנוסף תמצאו במוזיאון בית קפה וחנות מזכרות.

סיור במוזיאון והסבר מפורט על ההיסטוריה והמוצגים שלו

אופציות שונות לכרטיסי כניסה וכרטיסים משולבים למוזיאון הרייקס

המלצות "הכל על"




  • זה הוא אחד המוזיאונים החשובים של העיר ומומלץ מאוד לבקר בו למי שמתעניין באומנות אפילו במעט. רצוי להזמין כרטיסים למוזיאון מראש במיוחד בחודשי הקיץ.
  • למחזיקים בכרטיס אמסטרדם פאס ישנה הנחה למבקרים באתר זה. אם הינכם מתכננים ביקור במקום, מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם (למידע נוסף על כרטיס אמסטרדם פאס).
  • המוזיאון נמצא במעגל החיצוני של אמסטרדם וקרוב יחסית לכיכר ליידספליין שמלאה גם היא באתרים ששווים ביקור כמו בניין התיאטרון העירוני והארמון האמריקאי. מומלץ לתכנן את הביקור במקומות לאותו יום בגלל הקרבה ביניהם.
  • מומלץ להוריד לפני הביקור את האפליקציה של המוזיאון. מאפשר לכם לשמוע הסברים על המוצגים המעניינים, יש שם גם הצעות לסוגי ביקור, לפי תחומי העניין והזמן.
  • ישנם סיורים מודרכים ומומלץ להתעדכן באתר הבית של מוזיאון הרייקס לגבי שעות וימים.
  • מומלץ להתעדכן באתר הבית של מוזיאון הרייקס לגבי סיורים קבוצתיים, רכישת כרטיסים מוקדמת והנחות לקבוצות של מעל 15 איש.
  • מוזיאון הרייקס הינו בעל גישה לנכים.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת מוזיאון רייק (Rijksmuseum) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • ניתן אך לא מומלץ להגיע ברכב, קיימות מספר מועט של חניות בתשלום באיזור המוזיאון. אם בכל זאת הגעתם עם רכב מומלץ לחנות בחניון מתחת לכיכר המוזיאונים (Museumplein) בכתובת – Van Baerlestraat 33B.
  • לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של אמסטרדם – סמוך למקום יש תחנה נגישה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף על אוטובוס התיירים של אמסטרדם).
  • לא אטרקציה כיפית מידי לילדים אך זמן הסיור במוזיאון הוא כשעה בממוצע ולכן ניתן להגיע עם ילדים לסיור קצר (למידע נוסף על אמסטרדם עם ילדים).
  • באזור זה יש מבחר גדול יחסית של מלונות, בכל דרגות האירוח, כמו גם דירות ובתי הארחה. ברוב בתי המלון באזור זה קיימת גם חניה פרטית, לרוב בתשלום. מגוון המלונות הרחב אידיאלי עבור משפחות המעוניינות לצמצם בעלויות ושהדבר לא יבוא על חשבון איכות הלינה, אך גם עבור מי שמעוניין בחופשה מפנקת, שקטה ולא מעוניין להיות במרכז העיר הסואנת. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון קונסרבטוריום (Conservatorium Hotel)מלון אמסטרדם מריוט (Amsterdam Marriott Hotel) ומלון פארקוויו (Hotel Parkview) (למידע נוסף על מלונות באמטסרדם ומלונות באזור רובע המוזיאונים).
  • מחיר: מבוגר – €18.5. הכניסה חינם למבקרים מתחת לגיל 18.

מידע שימושי על מוזיאון הרייקס

שעות פתיחה

ראשון-חמישי 09:00-17:00. ב-1 בינואר המוזיאון סגור.

כתובת

Jan Luijkenstraat 1, אמסטרדם, הולנד.

הגעה
directions_subway

טראם
קווים 2, 5, 6, 7, 10, 20 לרדת בתחנת מוזיאון רייקס (Rijksmuseum).

directions_bus
אוטובוס

קווים 145 ,170 ,172 ,174 ,197, 272, 358,N70, N97 לרדת בתחנת מוזיאון רייקס (Rijksmuseum). לעוד מידע על תחבורה ציבורית באמסטרדם.

נגישות מלאה לבאים באופניים – למידע על השכרת אופניים ומסלולים באמסטרדם.