שייט באגם ז’נבה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Lake Geneva Cruise

שייט באגם ז'נבה בכמה מילים

אגם ז’נבה (Geneva lake), הידוע גם בשם לאק למן בצרפתית (Lac Léman), הוא אגם מים מתוקים גדול הממוקם במערב אירופה, על הגבול בין שוויץ לצרפת. עם שטח פנים של למעלה מ-580 קמ”ר, זהו האגם הגדול ביותר במערב אירופה והשני בגודלו בכל אירופה. בחלקו הדרום מערבי של האגם, בעל צורת הסהר הידועה, שוכנת העיר השוויצרית ז’נבה (Geneva), העיר השנייה בגודלה בשוויץ והמרכז התיירותי החשוב ביותר במדינה (למידע נוסף על אטרקציות ופעילויות בז’נבה בקרו בעמוד שלנו בקישור הזה). במפגש של ז’נבה עם אגם ז’נבה מתחיל נהר הרון (Rhone), אחד הנהרות הידועים והגדולים שבצרפת.

תיירים ומבקרים רבים בג’נבה ובסביבותיה מבקרים באגם, ובמיוחד במזרקת המים הידועה שבו (Jet d’Eau), השוכנת בקרבה למוצא הרון. רבים בוחרים שלא רק להתבונן באגם מגדות חופיו העירוניים, אלא גם לשוט בו באחת מעשרות מתוכניות השייט המוצעות למבקרים באזור (למגוון פעילויות שייט באגם זנבה, עם אפשרות ביטול בחינם במקרה הצורך, לחצו על הקישור הזהשייט באגם ג’נבה היא חוויה ייחודיית ומרתקת, ודרך מעולה לצאת מעט מהעירוניות האינטנסיבית של ג’נבה אל תוך עולם טבעי עשיר ומהמם ביופיו. זוהי גם דרך מעולה לראות את העיר ז’נבה, וערים אחרות סביב האגם, מנקודת מבט שונה ומעניינת. אגם ג’נבה הוא מהמקומות היפים ביותר בשוויץ ובצרפת (שהן בעצמם נחשבות לארצות מהיפות בעולם) ולא קשה להבין מדוע השייט בו הוא פעילות כל כך פופולארית ואטרקטיבית. 

העיר ז'נבה מאגם ז'נבההעיר ז’נבה מאגם ז’נבה

ההגעה לאגם ז’נבה תתבצע בדרך כלל דרך העיר הגדולה ז’נבה, אשר לה טיסות יומיות לישראל (למידע נוסף על הגעה לעיר ז’נבה מישראל, בקרו בקישור הזה). כמובן שתיירים רבים מגיעים לאגם ז’נבה גם כחלק מטיול גדול יותר בשוויץ או בצרפת ללא  מעבר בעיר ז’נבה, בעזרת רכב שכור (למידע נוסף על השכרת רכב בצרפת לחצו כאן, ולמידע על מעבר עם רכב מצרפת לשוויץ לחצו כאן). אגם ז’נבה היא אופציה מצוינת לאטרקציה משמעותית בטיול ארוך ברכב שכור, ותוכלו למצוא בסביבותיו ערים יפות, נופים מהממים, וכמובן פעילויות שייט רבות. כמו כן, סביב אגם ז’נבה תוכלו למצוא אפשרויות לינה רבות, שכן לחופי האגם שוכנות ערים תיירותיות משמעותיות- ז’נבה, מונטרו (Montreux) לוזאן (Lausanne), אוויאן-לה-באן ועוד. למידע נוסף על מעל אלף אפשרויות לינה, ולהזמנת לינה בערי ויישובי חוף אגם ז’נבה, בקרו בקישור זה.

מה רואים בשייט באגם ז’נבה

ישנן תוכניות שייט רבות באגם ז’נבה. רוב ההפלגות יוצאות מהעיר הגדולה ביותר לחופי אגם, שהיא כמובן ז’נבה. ישנן גם תוכניות שייט היוצאות מהעיר לוז’אן (Lausanne), עיר שדה השוכנת בחופיו הצפוניים של האגם. כמו כן, ניתן למצוא גם שייט בצד הצרפתי של האגם, מעיר השוויצרית (אך דוברת הצרפתית) מונטרו (Montreux). אופי ההפלגות משתנה בין תוכנית לתוכנית. התוכנית הקלאסית ביותר כוללת הפלגה קצרה של כשעה, אשר תצא מרציף ההפלגות שבעיר ז’נבה. חלק מהתוכניות יציעו שייט בלבד, וחלק יציעו בילוי מסוגנן יותר, הכולל נשנושים, שתייה קלה, אלכוהול ולפעמים אף פעילויות שונות על כלי השייט. ישנן תוכניות שייט ארוכות יותר (שעתיים או שלוש) בהן בדרך כלל תוצע ארוחת צוהריים או ערב בישיבה, והדרכה על הנופים הטבעיים והאנושיים בהם תיפגשו במהלך השייט.

נופי אגם ז'נבה- כרמי Lavaux והרי האלפים נופי אגם ז’נבה- כרמי Lavaux והרי האלפים

בכל מקרה, בכל תוכניות שתבחרו תוכלו להבין, ממקור ראשון, מדוע רבים אומרים ששווייץ וצרפת הן מהיפות מהמדינות בעולם. המראה של האלפים המושלגים, הטבע הפורח, גפני הצד הצרפתי של האגם ועיירות החוף האירופאיות על רק אגם ז’נבה השקט והצלול הוא מראה עוצר נשימה שילך איתכם לאורך זמן. זוהי אירופה הקלאסית בשיא הדרה ויופיה, ואין דרך טובה יותר לצפות בה מאשר בשייט קליל ונעים על גדות הנהר הגדול ביותר במערב אירופה. לאחר בין שעה לשלוש של של הפלגה תעגון ספינתכם ברציף ממנו יצאתם, ותצאו ממנה נדהמים ומאושרים, כששיא יופייה של שוויץ ושל צרפת אגורים בזיכרונכם.

כרטיסים לתוכניות שייט באגם ז’נבה

ישנן מגוון של תוכניות שייט באגם ז’נבה, כאשר השוני בין תוכנית לתוכנית הינו בנקודת היציאה של ההפלגה, באורך ההפלגה, ובכיבוד (אוכל, שתייה וכו’) שניתן, או לא ניתן, במהלך ההפלגה. מומלץ לקרוא על סוגי הכרטיסים השונים בעיון, בכדי שתוכלו לבחור נכונה את הכרטיס המתאים ביותר לצרכים ולרצונות שלכם:

שייט היוצא מהעיר ז’נבה

תוכניות השייט אשר יוצאות מהעיר ז’נבה מציעות שייט קצר (50-60 דק’), בהן תפליגו למרחק של כמה מאות מטרים מהעיר, ותוכלו להביט בנוף העירוני המהמם שלה מהאגם, ולהשקיף על הטבע היפייפה המאפיין את סביבת האגם. תוכניות אלו מתאימות לאלו אשר מבקרים בעיר ז’נבה, ומעוניינים לראות את הסביבה הטבעית של העיר. ניתן להזמין תוכנית שייט בסיסית הכוללת מדריך שמע אלקטרוני:

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, הכוללים דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

להזמנת כרטיסים עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו על הקישור הזה

ישנה תוכנית שייט נוספת, הכוללת כיבוד קל וכוס יין:

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, הכוללים דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

שייט וסיור מודרך בעיר ז’נבה

תוכנית זו מציעה עסקת חבילה- כרטיס הכולל גם סיור מודרך בעיר ז’נבה וגם שייט באורך שעה בסיום הסיור. בשייט תזכו כמובן לראות את הנופים הטבעיים המהממים שמקיפים את העיר, לאחר שראיתם את הטוב שיש לעיר ז’נבה עצמה להציע. כרטיס זה מומלץ לאלו שממילא מתכננים לקחת סיור מודרך בעיר ושייט, שכן הכרטיס מעניק הנחה משמעותית עבור שתי הפעילויות.

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, הכוללים דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

שייט מלוזאן

מטיילים ומבקרים בלוזאן, אשר שוכנת גם היא לחופי אגם ז’נבה, יכולים ליהנות גם הם מתוכניות שייט באגם. הנוף הטבעי של לוזאן וסביבתה הוא פשוט מקסים, ואין דרך טובה יותר משייט באגם ז’נבה בכדי לחוות אותו. תוכלו להזמין כרטיס לתוכנית הכולל דילוג על התור הארוך שנוטה להצטבר ברציף ההפלגה, ועלייה מיידית לכלי השייט. התוכנית מציעה תצפית על ה”ריביירה” של אגם ז’נבה, על פסגות האלפים ועל כרמי לאבו- אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. ישנן שתי תוכניות שייט. התוכנית הראשונה מציעה הפלגה באורך של כשעתיים:

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, כולל דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

וישנה תוכנית המציעה הפלגה באורך של כשלוש שעות, לכלי שייט עליו בר (בתשלום). בתוכנית זו תזכו להפליג בנוסף לטירת שיון (Chillon Castle), אטרקציה מפורסמת על חופי האגם:

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, כולל דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

שייט ממונטרו

העיר מונטרו, עיר מקסימה בצידו הצפון מזרחי של אגם ז’נבה, מבוססת במידה רבה על האגם, וכמובן שגם בה תוכלו למצוא תוכניות שייט באגם ז’נבה, בה תראו את הנופים הייחודיים של הצד הצפון מזרחי, והפחות מוכר, של האגם. הכרטיס כולל דילוג על התור ברציף להפלגה. כלומר- עלייה מיידית לסירה. בשייט תצפו בטירת שיון, בעיירות שבסביבה וכמובן באלפים ובכרמי לאבו- אתר מורשת של אונסק”ו

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, כולל דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

שייט מוווה (Vevey)

העיירה הקטנה וווה, מצפון למונטרו, פחות מוכר לתיירים, אך גם בה תוכלו למצוא שייט באגם ז’נבה בו תוכלו לראות את טירת שילון, כרמי לאבו, האלפים השוויצרים ואת כפרי האזור. בתוכנית השייט מדריך מוסמך, אשר יסביר לכם על הנופים בהם תצפו במהלך ההפלגה. גם כרטיס זה מציע עלייה מיידית לכלי השייט, ללא צורך לחכות בתור. 

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול מראש, כולל דילוג על התור, לחצו על הקישור הזה

 

הזמנת כרטיסים לשייט באגם ג'נבה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בשייט באגם ג'נבה

  • שייט באגם ז’נבה מתאים לחובבי הטבע, הצילום, ההיסטוריה, השייט והטיולים. אתר ז’נבה הוא מקום מהמם, ומעטים לא יהנו מהשפע שיש לו להציע.
  • הזמן המומלץ לשייט באגם ז’נבה תלוי בעונה. בשיא עונת הקיץ, בימים חמים, מומלץ לקחת שייט בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים בכדי להימנע משהייה ארוכה בחוץ (לעיתים ללא צל) בשעות החמות. בעונות האביב והסתיו מומלץ לקחת שייט דווקא בצהריים, שכן בשעות אלו השמש נעימה ומחממת.
  • אורך תוכניות השייט באגם ז’נבה משתנה ונע בין שעה ליום שלם.
  • מומלץ לחבר את הביקור באגם ז’נבה עם ביקור בעיר ז’נבה, עיר מהממת ומסבירת פנים לתייר עם הרבה מה להציע (למידע נוסף על הפעילויות והאטרקציות בעיר לחצו כאן). כמו כן, מומלץ מאוד לבקר בטירת שיון שבחלק המזרחי של האגם, עליה תוכלו למצוא מידע נוסף בקישור הזה.
  • נוח להגיע לאגם ז’נבה בתחבורה ציבורית (למידע נוסף להגעה מפריז לחצו כאן ומברן לחצו כאן). כמו כן, נוח מאוד להגיע לאגם ז’נבה בעזרת רכב שכור מצרפת או משוויץ.
  • ייתכן שעבור ילדים קטנים, שאינם מנוסים בשייט ארוך, עדיף לקחת פעילות שייט קצרה יחסית (ראו פעילויות שייט קצרות בפסקת הכרטיסים). מומלץ לקחת איתכם לשייט פעילויות ומשחקים לזמנים מתים ולימון או כדורים נגד בחילה למקרה הצורך (למרות שמים באגם ז’נבה ידועים כרגועים רוב הזמן).
  • סביב אגם ז’נבה קיימות מעל 1600 אפשרויות לינה (בצד השוויצרי והצרפתי יחדיו), מכל הסוגים וברמות מחירים מגוונות. עם כל כך הרבה אפשרויות, אתר הכל על עושה לכם סדר וממליץ לכם על 3 אפשרויות לינה מעולות:

    אפשרות לינה יוקרתית ומומלץ בעיר ז’נבה הוא מלון ארבעה כוכבים citizenM Geneva, השוכן בעיר העתיקה, חמש דקות הליכה מאגם ז’נבה

    להזמנת לינה במלון זה לחצו על הקישור הזה

    מלון מומלץ בעיר לוזאן הוא מלון ארבעה כוכבים היוקרתי Agora Swiss Night by Fassbind שבעיר העתיקה, מרחק של עשרים דקות הליכה מאגם ז’נבה.

    להזמנת לינה במלון זה לחצו על הקישור הזה

    בעיר מונטרו תמצאו מלון ארבעה כוכבים מומלץ ביותר, מלון Eurotel Montreux אשר שוכן במרכז העיר, ממש על הטיילת של אגם ז’נבה.

    להזמנת לינה במלון זה לחצו על הקישור הזה

     

     

  • תוכניות השייט הבסיסיות ביותר עולות כ18 יורו (להזמנה כרטיסים בתוכנית זו לחצו כאן).
  • אזור אגם ז’נבה נחשב לבטוח ומתויר, ולא צפוי שתיתקלו בסכנות או בעיות כלשהן הקשורות לביטחון אישי
  • מומלץ להגיע לאגם ז’נבה עם רכב, ובעיקר לערי השדה הקטנות יותר אשר שוכנות לחופיו, כמו מונטרו, וווה ואביאן לה באן. לערים הגדולות- לוזאן וז’נבה, ניתן להגיע עם רכב אך מומלץ להשאיר את הרכב בחניון, שכן לעיתים במרכזי הערים יהיה קשה למצוא חנייה. להלן מפת חניונים בעיר ז’נבה:

  • מומלץ להצטייד מראש בכדורים נגד בחילה או באמצעים אחרים שיוכלו להקל על מחלת ים ספונטנית.

שאלות נפוצות על שייט באגם ז'נבה

הזמן המומלץ לשייט באגם ז'נבה תלוי בעונה. בשיא עונת הקיץ, בימים חמים, מומלץ לקחת שייט בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים בכדי להימנע משהייה ארוכה בחוץ (לעיתים ללא צל) בשעות החמות. בעונות האביב והסתיו מומלץ לקחת שייט דווקא בצהריים, שכן בשעות אלו השמש נעימה ומחממת.

אורך תוכניות השייט באגם ז'נבה משתנה ונע בין שעה ליום שלם.

ההבדל טמון בעיר ממנה השייט יוצא, באורך השייט, ובכמות ה"כיבודים" והאטרקציות במהלך השייט.

בקלות! תוכניות שייט רבות מציעות דילוג על התור שנוטה להצטבר בכניסה לכלי השייט, לדוגמא התוכנית הזו, הזו והזו.

סרטון על שייט באגם ג’נבה

מידע שימושי

  • מחיר: מחיר תוכניות השייט מגוון, ונע בין 18 יורו לאדם לתוכניות הבסיסיות ביותר ו200 יורו לאדם לתוכניות של יום שלם לקבוצה קטנה
  • דרכי הגעה: ניתן להגיע לאגם ז’נבה בעזרת רכב שכור (למידע על השכרת רכב בצרפת לחצו כאן). ניתן להגיע כמו כן לעיר ז’נבה מהעיר פריז בתחבורה ציבורית או בטיסה (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לחצו כאן) או מהעיר ברן (Bern) שבשוויץ (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לחצו כאן).
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.visitlakegeneva.com/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: