צלילה בפאפוס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Scuba diving in Paphos

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בפאפוס ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם צלילה בפאפוס, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לצלילה בפאפוס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

צלילה בפאפוס בכמה מילים

עיר הנמל פאפוס (Paphos) אשר ממוקמת בדרום-מערב קפריסין נחשבת לאחד האזורים היפים ביותר באי. פאפוס ידועה בתור יעד נהדר לבילויים וחגיגות, או לנופש מרגיע ושליו על שפת הים. ניתן למצוא באזור הכל, מנופי טבע פסטורליים ומהפנטים, דרך תרבות מורשת והיסטוריה ועד מסיבות במועדונים עד השעות הקטנות של הלילה. אולם, לצד כל האפשרויות הנפלאות שיש לעיר להציע, כדאי לדעת שגם במעמקי הים טמונות חוויות מלהיבות ומרגשות שכדאי לא לפספס. אם אתם מחפשים הרפתקה בלתי נשכחת בים התיכון, צלילה באזור פאפוס עשויה להיות החוויה המושלמת. הים שבאזור פאפוס טומן בחובו שוניות אלמוגים צבעוניות ומגוון ביולוגי עשיר המתקיים במסתרי המים, ועיר החוף התוססות הזו מלאה בהזדמנויות נפלאות למסעות צלילה. בין אם אתם צוללים מנוסים או מתחילים ללא ניסיון, פאפוס היא מקום נהדר לחקור את מעמקי הים.

דג גדול על רקע הריסות ספינה בים בנמל פאפוסדג גדול על רקע הריסות ספינה בים בנמל פאפוס

על חוויית הצלילה בפאפוס

צלילה בפאפוס היא פינוק אמיתי לאוהבי הים והמעמקים. מי הים התיכון יחסית חמימים ונעימים, והחוויה חושפת את הצוללים לעולם המרתק והיפהפה שמתחת למים. במהלך הצלילה תראו דגים צבעוניים, שוניות אלמוגים ושיירי הריסות של ספינות ישנות. בעונת הקיץ ייתכן שתזכו בהצצה על צבי ים ששוחים באלגנטיות בסמוך לחוף. מסע הצלילה בפאפוס מורכב משלושה חלקים: ראשית עוברים הדרכה על ידי אנשי מקצוע אודות החוקים הבסיסיים של צלילה. לאחר מכן עולים על ציוד מלא ועושים צלילת היכרות ראשונית בבריכה ייעודית. לבסוף יוצאים לחוף שבנמל פאפוס, על יד הריסות החומה הרומית העתיקה, וצוללים לעולם המופלא של המעמקים. זוהי נקודה אידיאלית לצלילה ראשונית באזור ויש בה המון מה לראות. בתוך הים תיתקלו בעתיקות ארכיאולוגיות רומיות, בעוגנים נטושים גדולים של ספינות ובמגוון בעלי החיים והצמחים הימיים המקומיים. היתרון הנוסף של חוויית הצלילה באזור זה הוא שבסיום הפעילות תוכלו להינות מביקור בשכונת קאטו פאפוס (Kato Paphos) המקיפה את הנמל. קאטו פאפוס נחשבת לאחת השכונות הפופולאריות ביותר בפאפוס ויש שם היצע רחב של מקומות בילוי, חנויות, מסעדות, בתי קפה וברים. כך, אפשר להשלים את חוויית הצלילה בטיול ברחובות השכונה ולהינות מארוחת צהריים טובה.

נמל פאפוס היפה ושוקק החיים ממנו יוצאים לצלילה ביםנמל פאפוס היפה ושוקק החיים ממנו יוצאים לצלילה בים

הזמנת צלילה בפאפוס

כרטיסים לצלילה בפאפוס:

האתר גטיורגייד מציע כרטיסים לפעילות במועדון הצלילה Cydive אשר נמצא במיקום מרכזי ליד חוף באזור נמל פאפוס. משך הפעילות הוא כ-4 שעות, והיא כוללת כיבוד קל ושתייה, ואפשרות לביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול. החוויה מתאימה בעיקר לצוללים ללא ניסיון קודם, אולם גם צוללים מנוסים יכולים להינות ממנה עד מאוד. כל הפרטים בקישור.

הגעה לצלילה בפאפוס:

נקודת המפגש של האטרקציה היא במועדון הצלילה Cydive. המקום נמצא ליד סופרמרקט הנקרא Papantoniou Supermarket בנמל. יש חנייה זמינה לרכבים פרטיים. על מנת להגיע באוטובוס יש לנסוע בקו 615 שמגיע מכיוון מפרץ קורל (Coral Bay) ולרדת בתחנת נמל פאפוס (Paphos Harbour stop), מועדון הצלילה נמצא במרחק כמה דקות הליכה משם.

הזמנת כרטיסים לצלילה בפאפוס

המלצות "הכל על" למגיעים לצלילה בפאפוס

  • חוויית הצלילה בפאפוס מומלצת לחובבי הרפתקאות ואקסטרים, ולאוהבי ים ומעמקים מושבעים. כדאי לכל מי שנמצא בפאפוס ורוצה להכיר את האזור מזווית חדשה ומרעננת.
  • התקופה האידיאלית לצלילה בפאפוס היא במהלך הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר חמים ונעים ומתאים לים.
  • חוויית הצלילה בפאפוס אורכת בערך 4-5 שעות.
  • למי שלא יודע שובע מבילוי בים מומלץ לחבר את חוויית הצלילה עם אטרקציה של שייט בפאפוס, ישנן אופציות מגוונות מכל מיני סוגים. אפשרות מומלצת במיוחד היא לצאת לשייט של טיול יום בפארק חצי האי אקאמאס (Akamas) הממוקם בסמוך לפאפוס ויש בו נופי טבע יפהפיים וייחודיים.
  • מרבית התיירים הלנים בפאפוס יבחרו מקום לינה באזור שכונת קאטו פאפוס (Kato Paphos) השוכנת ליד הנמל, בגלל המיקום המרכזי והקירבה למגוון עצום של מקומות בילוי, חופי ים, מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Amavi, MadeForTwo Hotels תהיה בחירה מומלצת. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Dionysos Central. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Crystallo Apartments היא אופציה טובה באזור. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.

שאלות נפוצות על צלילה בפאפוס

חוויית הצלילה בפאפוס אורכת בערך 4-5 שעות.

התקופה האידיאלית לצלילה בפאפוס היא במהלך הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר חמים ונעים ומתאים לים.

חוויית הצלילה בפאפוס מומלצת לחובבי הרפתקאות ואקסטרים, ולאוהבי ים ומעמקים מושבעים. כדאי לכל מי שנמצא בפאפוס ורוצה להכיר את האזור מזווית חדשה ומרעננת.

הזמנת כרטיסים לצלילה בפאפוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחת מועדון הצלילה Cydive: בין 8:00 לבין 18:30. שימו לב שהצלילה נערכת במהלך שעות היום.
  • מחיר: 85 יורו לאדם.
  • כתובת: Poseidonos Ave 1, Kato 8042, Paphos.
  • מידע שימושי: אטרקציית הצלילה מתאימה לאנשים שיודעים לשחות. אין לקבוע צלילה באותו יום של טיסה, זה עלול להיות מסוכן.