טיול יום לאקאמאס, פאפוס – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Akamas

עדכון אביב 2024

עם האביב בפאפוס כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו טיול יום לאקאמאס עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לאקאמאס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום לאקאמאס בכמה מילים

בנקודה המערבית ביותר של האי קפריסין שוכנת פנינה אמיתית- חצי האי אקאמאס (Akamas). אקאמאס הוא פארק לאומי שמכיל בתוכו נופי טבע יפהפיים של חופי ים זהובים ותכולים לצד יערות ירוקים מלאי פרחים ובעלי חיים. זהו יעד מושלם לאוהבי טבע, לחובבי טיולים והרפתקאות וגם למי שחפץ לנפוש בשלווה בחופיו הפסטורליים של ים התיכון. ברחבי הפארק מסתתרות פינות חמד טבעיות מקסימות של חופים קטנים חבויים ומפרצונים עם מים בצבעי כחול משגעים. תמצאו שם גם מסלולי טיול בדרגות קושי שונות שמובילים את המטיילים בין עצי יער אקאמאס שידוע בהיותו בית גידול משמעותי למגוון מרשים של בעלי חיים וצמחייה מקומית. לאזור יש היסטוריה עשירה שראשיתה בתקופות עתיקות כאשר היה במקום מכרה נחושת פעיל ותעשייה משגשגת. חצי האי אקאמאס ידוע גם בכך שהיה מרכז רוחני חשוב לקיום טקסים דתיים לכבוד אלת האהבה והיופי אפרודיטה, ובאזור יש כמה אתרים ארכיאולוגיים שמעידים על מנהגי הפולחן.

אזור אקאמאס הוא יחסית גדול ויש שם הרבה נקודות עיניין, לכן האפשרות של טיול יום מאורגן מפאפוס (Paphos) עשוי להיות אפשרות טובה שמאגדת ביחד את כל האירגונים הלוגיסטיים הנדרשים לביקור, ורבים בוחרים לבקר באקאמאס במסגרת זו. עמוד זה סוקר את האפשרויות השונות של סיורי יום מודרכים באקאמאס.

צילום של קו החוף היפהפה באקאמאס באזור הסמוך לאתר הארכיאולוגי מרחצאות אפרודיטהצילום של קו החוף היפהפה באקאמאס באזור הסמוך לאתר הארכיאולוגי מרחצאות אפרודיטה

על חווית טיול יום לאקאמאס

יש הרבה מה לעשות ולראות בפארק אקאמאס שכן זהו אזור רחב ידיים המתפרש על פני שטח רב. אחת מהנקודות הפופולאריות ביותר באזור היא הלגונה הכחולה (Blue Lagoon)- מפרץ מעוגל ורחב שמימיו בצבעי תכלת וטורקיז מושלמים לשחייה, שינרקול וצלילה. הלגונה הכחולה מוקפת בצוקי אבן דרמטיים וניתן להגיע אליה רק בשייט סירה. באזור יש עוד רצועות חוף רבות, קטנות וגדולות, שמתאימות למנוחה ולשחייה. אטרקציה מרכזית נוספת באזור היא האתרים הארכיאולוגים העתיקים שמספרים על תרבות הפולחן הקדומה של קפריסין לאלה אפרודיטה. כדאי לבקר באתר מרחצאות אפרודיטה (Baths of Aphrodite), שם ניתן לראות בריכות עתיקות המוקפות בנופי טבע פסטורליים אשר לפי האמונה בהן האלה נהגה לרחוץ. בסמוך לאתר תמצאו את הגן הבוטני של מרחצאות אפרודיטה (Botanical Garden Baths of Aphrodite) וכדאי לטייל בין שביליו המקסימים ולהתרשם מהצמחים המיוחדים והגינון היפה והמוקפד. קצה הפארק נקרא Cape Arnaoutis, וזוהי הנקודה המערבית ביותר בחצי האי, שם ניתן להינות מתצפית פנורמית אל עבר הים התיכון.

ישנם סוגים שונים של טיולי יום אשר יוצאים מפאפוס ולוקחים את המשתתפים לסיבוב בפארק אקאמאס, והם אינם פוסחים על האתרים החשובים והנקודות היפות ביותר. רוב סוגי הטיולים כוללים שייט בסירה ללגונה הכחולה, את מרחצאות אפרודיטה והגן הבוטני וזמן לטיול והסתובבות בטבע הפסטורלי של האקאמאס.

תיירת רוחצת במים התכולים של הלגונה הכחולה המפורסמת באקאמאסתיירת רוחצת במים התכולים של הלגונה הכחולה המפורסמת באקאמאס

כרטיסים לטיול יום לאקאמאס

כאמור, ישנם כמה סוגים של טיולי יום מודרכים לפארק האקאמאס. רובם המוחלט כולל את גולות הכותרת המרכזיות של האזור, הסעה הלוך וחזור, שייט בסירה וכיבוד קל. האתר גטיורגייד מציע מגוון די רחב של סיורי יום באקאמאס, כולל אפשרות לביטול בחינם, כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה.

סוגי טיולי היום:

  • סיבוב באקאמאס– איסוף מהמלון בו אתם מתארחים בפאפוס ולאחר מכן נסיעה באוטובוס ממוזג, דרך מטעי בננות פסטורליים, לעיירת הדייגים לאצ’י (Latchi) השוכנת על החוף בסמוך לאקאמאס. מהנמל של לאצ’י יוצאים לשייט בסירה שכולל כיבוד קל, אל עבר הלגונה הכחולה המפורסמת. שם יש זמן להינות מהנוף, לטייל בסביבה, לשחות, לשנרקל ולנוח. לאחר זמן מהנה בלגונה הכחולה מתחילים בדרך חזרה לפאפוס באמצעות שייט ללאצ’י ומשם נסיעה באוטובוס.
  • טיול מעגלי מפאפוס לאקאמאס וחזרה– מגיעים ללאצ’י בעזרת הסעה מאורגנת, משם מפליגים לאורך קו החוף של חצי האי אקאמאס דרך כל הנקודות המפורסמות ביותר כמו הלגונה הכחולה והנקודה המערבית ביותר בחצי האי Cape Arnaouti. את הדרך חזרה לפאפוס עושים בהפלגה דרך הים ובדרך ניתן לראות עוד פניני טבע מיוחדות רבות כמו מפרץ לארה (Lara Bay) שידוע בתור אזור הטלה של צבי ים, איים קטנטנים, מערות ים ועוד. לאורך כל היום עושים עצירות והפסקות עגינה במים על מנת להעניק למשתתפים זמן לרחצה והנאה בים.
  • שייט יאכטה של יום מלא– בילוי של יום שלם בהפלגה ביאכטה עם שלל פינוקים של כיבוד קל ומזנון בופה לארוחת צהריים. מסלול ההפלגה הוא מהעיירה לאצ’י עד לנמל פאפוס, כולל עצירות בגולות הכותרות של אקאמאס.
  • שייט יאכטה של 6 שעות– הפלגה מפנקת של 6 שעות ביאכטה מפוארת. כולל כיבוד קל ושתייה, קוקטיילים וארוחת צהריים מושקעת. האיסוף מתבצע מהמלון בו אתם מתארחים, אז תצאו להפלגה ביאכטת הפאר מנמל פאפוס ותהנו מסיבוב דרך קו החוף של חצי האי אקאמאס. השייט כולל שתי עצירות לשחייה ומנוחה, ובדרך חזרה תוכלו להינות ממוזיקה חיה של הרכב נגנים מקומיים.
  • טרק הליכה פנורמי– מסלול הליכה שכולל את כל גולות הכותרות שבאקאמאס. ניתן לבחור בין מסלול של 7 ק”מ לבין 10 ק”מ, לפי העדפתכם.

הזמנת כרטיסים לטיול יום לאקאמאס

המלצות "הכל על" למגיעים לטיול יום לאקאמאס

  • הביקור בפארק הלאומי אקאמאס מומלץ לכל מי שאוהב טבע, לחובבי הרפתקאות ולמי שחפץ בנופש שליו על שפת הים בסביבה עם נופים יפהפיים. אקאמאס הוא יעד שמתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות בחופשה רומנטית, לקבוצות חברים ולכל מי שמעוניין להכיר את אחת מפניני הטבע היפות ביותר של קפריסין.
  • התקופה האידיאלית לביקור באקאמאס היא הקיץ (חודשים מאי-נובמבר), אז מזג האוויר חמים ונעים ואפשר להינות מהים.
  • טיול של יום אחד מהווה מסגרת זמן נהדרת להיכרות עם אזור האקאמאס. הסיורים המאורגנים מציעים לו”ז שיקח אתכם לגולות הכותרת של האזור ויעזור לכם להרוויח את החוויה המקסימלית במינימום זמן, כך שיום אחד בהחלט מספיק על מנת לקבל טעימה מהנה מהאקאמאס.
  • כדאי לצאת לטיול יום לאקאמאס כחלק מביקור ארוך יותר בקפריסין. רבים מהסיורים שנערכים שם יוצאים מפאפוס השוכנת בסמוך, כך שנוח ומתאים לשלב את האקאמאס עם פאפוס.

שאלות נפוצות על טיול יום לאקאמאס

טיול של יום אחד מהווה מסגרת זמן נהדרת להיכרות עם אזור האקאמאס. הסיורים המאורגנים מציעים לו"ז שיקח אתכם לגולות הכותרת של האזור ויעזור לכם להרוויח את החוויה המקסימלית במינימום זמן, כך שיום אחד בהחלט מספיק על מנת לקבל טעימה מהנה מהאקאמאס.

התקופה האידיאלית לביקור באקאמאס היא הקיץ (חודשים מאי-נובמבר), אז מזג האוויר חמים ונעים ואפשר להינות מהים.

הביקור בפארק הלאומי אקאמאס מומלץ לכל מי שאוהב טבע, לחובבי הרפתקאות ולמי שחפץ בנופש שליו על שפת הים בסביבה עם נופים יפהפיים. אקאמאס הוא יעד שמתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות בחופשה רומנטית, לקבוצות חברים ולכל מי שמעוניין להכיר את אחת מפניני הטבע היפות ביותר של קפריסין.

הזמנת כרטיסים לטיול יום לאקאמאס

מידע שימושי

  • מחירים: עלות טיולי היום לאקאמאס נעה בין 35 לבין 80 יורו לאדם. המחיר משתנה בהתאם לסוג הטיול ולמה שהוא כולל.
  • דרכי הגעה: טיולי היום המאורגנים לאקאמאס כוללים הסעה הלוך וחזור מהמקום בו אתם מתארחים. נקודת היציאה היא מהעיר פאפוס.