1. עמוד הבית
  2. »
  3. פורטוגל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. מדיירה, פורטוגל 2024 – המדריך המקיף בעברית | Madeira
  6. »
  7. שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים, מדיירה – כרטיסים, איזה סוגי שייט יש ומאיפה הם יוצאים | Dolphin & whale watching

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים, מדיירה – כרטיסים, איזה סוגי שייט יש ומאיפה הם יוצאים | Dolphin & whale watching

שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים בכמה מילים

יציאה לשייט צפייה בלווייתנים ודולפינים במים התכולים של האוקיינוס האטלנטי, מול חופי מדיירה היא הרפתקה בלתי נשכחת. סיורי שייט שונים מציעים חוויות מגוונות, החל משיט בסירת קטמרן (להזמנת שייט לוויתנים ודולפינים בסירת קטמרן לחצו כאן) ועד לשייט בסירת מנוע מהירה עם דולפינים המקפצים לצידי הסירה (להזמנת שייט דולפינים ולוויתנים בסירת מנוע עם אפשרות ביטול לחצו כאן), כל אחד מספק נקודות מבט ייחודיות על היצורים המלכותיים הללו. נקודת היציאה הפופולריות של סיורי השייט היא עיר הבירה של מדיירה, פונשל. חופיה של מדיירה מארחים מגוון מרשים של יצורים ימיים, כולל לווייתני ראשן גדול ראש, דולפינים מנוקדים ולוויתנים קצרי סנפיר. משך השייט נע בדרךך כלל בין שלוש לחמש שעות, תלוי בחבילה שבחרתם וישנם סיורים הכוללים גם ארוחות על הספינה, קוקטיילים ועצירה בחופים  עם זמן לצלילה עם שנורקלים (להזמנת שייט יוקרתי עם ארוחות וקוקטיילים לחצו כאן). מחיר השייט תלוי כמובן בסוג הסיור שבחרתם כאשר הסיור הזול ביותר מתחיל ב35 יורו לאדם והסיורים היקרים יותר יגיעו למחירים של 80 יורו לאדם.

לוויתן בחופי מדיירהלוויתן בחופי מדיירה

כרטיסים לשייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים במדיירה

כפי שהתחלנו לספר בפסקה הקודמת, ישנן אפשרויות שונות של שייט, חלקן מתאימות יותר למשפחות, חלקן לזוגות המחפשים חוויה רומנטית וחלקן לחובבי אדרנלין, סקרנו כאן את אפשרויות השייט המומלצות ביותר. בכל מקרה, אנו ממליצים להזמין את השייט שתבחרו מראש ולא לחכות לרגע האחרון בשל הפופולאריות הרבה של האטרקציה, בקישור כאן תוכלו להזמין שייט עם אפשרות ביטול.

שייט צפייה בלוויתנים ודולפינים בסירת קטמרן

זוהי האפשרות הפופולרית ביותר וגם הזולה ביותר. נקודת הפגישה היא בנמל של פונשל משם גם יוצא השייט הכולל צפייה בדולפינים, לוויתנים וצבים ועצירה לשחייה במי האוקיינוס. משפחות רבות בוחרות באפשרות זו בזכות המחיר הנח והווירה הנעימה בסיור

שייט בסירת קטמרן הוא הסיור הפופולרי ביותר באישייט בסירת קטמרן הוא הסיור הפופולרי ביותר באי

שייט צפייה בלוויתנים ודולפינים בסירת מנוע

זהו אחד הסיורים המומלצים במדיירה ובו תעלו על סירת מנוע ותחקרו את המים סביב האי בחיפוש אחר יצורים ימיים מיוחדים. סירת המנוע כוללת מושבים נוחים שינעימו את זמנכם ואת הסיור ילווה ביולוג ימי שיסביר על סוגי הלוויתנים והדולפינים שתראו. גם סיור זה יוצא מפונשל והוא אינו מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים.

לוויתן מסןג ראשתן גדול ראש קופץ מהמיםלוויתן מסוג ראשתן גדול ראש קופץ מהמים

שייט צֱפייה בלוויתנים ודולפינים – הכל כלול

למתפנקים מבינינו אנו ממליצים על שייט הכל כלול בסירה יוקרתית הכולל יין מבעבע עם העלייה לסירה ובר פתוח לאורך כ השייט שאורך כ 3 שעות וכולל גם נשנושים ליד השתייה. כמובן בין נשנוש למשקה צוות הסירה יקח אתכם למקומות בהם תוכלו לצפות ביונקים הימיים המרשימים.

שייט הכל כלול מתאים לזוגות שרוצים להתפנקשייט הכל כלול מתאים לזוגות שרוצים להתפנק

מיני הליוויתנים והדולפינים החיים במדיירה

בניגוד למקומות רבים בעולם בהם האפשרות לצפות בלוויתנים ודולפינים היא עונתית, במדיירה תוכלו לצפות בהם לאורך כל השנה. במימי האי שוחים מגוון עצום של יונקים ימיים והסיכוי לפגוש בהם במהלך הסיור הוא גדול מאוד, סקרנו כאן את הלוויתנים והדולפינים הנפוצים ביותר במדיירה.

לוויתני ראשתן גדול ראש (Sperm Whales)

לוויתני הזרע ידועים בראשם המרובע וביכולות צלילה עמוקות מרשימות, מה שהופך את הצפייה ביצורים המלכותיים הללו לחוויה מרשימה במיוחד.לוויתני ראשתן גדול ראש נראים לרוב מול חופי מדיירה במהלך חודשי האביב והקיץ, מאפריל עד ספטמבר, כאשר הם נודדים לאזור בחיפוש אחר מזון.

לוויתן ראשתן גדול ראשלוויתן ראשתן גדול ראש

לוויתנים קצרי סנפיר (Short-finned Pilot Whales)

לווייתנים קצרי סנפיר ידועים בראשם המעוגל באופן מובהק ובגופם השחור או האפור כהה, וניתן לזהות אותם כשהם גולשים בחן לאורך האוקיינוס. תוכלו לצפות בהם במידה ותגיעו למדיירה במהלך החודשים החמים יותר, במיוחד מאפריל עד אוקטובר, במקביל לנדידתם העונתית.

דולפינים מנומרים אטלנטיים (Atlantic Spotted Dolphins)

דולפינים אלו ידועים בסימון המנוקד הייחודי שלהם, הם שובבים ולעתים קרובות מתקרבים לסירות, מה שהופך אותם לחביבי הסיור. תוכלו לצפות בדולפינים אלו במימי מדיירה לאורך כל השנה.

דולפינים בקבוקיים (Bottlenose Dolphins)

ניתן לזהותם על ידי גופם החזק והפנים ה”מחייכות” האופייניות, דולפינים בקבוקים הם יצורים חברתיים מאוד ונראים לעתים קרובות במימי החוף של מדיירה. בדומה לדולפינים מנומרים אטלנטיים, דולפיני בקבוק שוחים במימי החוף של מדיירה כל השנה.

דולפים בקבוקדולפין בקבוק

 

המלצות "הכל על" למגיעים לשייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים

  • ישנם סוגי שייט רבים, חלקם מתאימים למשפחות עם ילדים וחלקם פחות, הקפידו לקרוא על השייט המועדף עליכם לפני ההזמנה.
  • מומלץ מאוד להגיע לסיור עם קרם הגנה, כובע ובקבוק מים.
  • מכיוון שהלוויתנים והדולפינים שוחים במי האוקיינוס ולא במתחם סגור קחו בחשבון שיכול לקחת זמן מה עד שתצליחו לצפות בלהקת דולפינים או בלוויתן.
  • זוהי הפעילות הפופולרית ביותר במדיירה ולכן מומלץ מאוד להזמין מקום מראש בשייט המועדף עליכם. בקישור הזה תוכלו לראות אופציות השייט ולהזמין מקום עם אפשרות ביטול
  • הקפידו להגיע חצי שעה מראש כי הסיורים לא יחכו למאחרים וכדי לתפוס את המקום הטוב ביותר בצדי הספינה.

שאלות נפוצות על שייט לצפייה בלוויתנים ודולפינים

כן, מומלץ להזמין מקום מראש, במיוחד בעונת הקיץ, כדי להבטיח את המקום שלכם בשייט. בקישור הזה תוכלו לראות מגוון אופציות של שייט עם אפשרות ביטול בחינם.

בהחלט, השייט מתאים למשפחות עם ילדים אך מומלץ לקחת שייט בספינה גדולה באופן יחסי כדי להימנע מבחילות. השייט בסירת מנוע מוגבל בדרך כלל לילדים מעל גיל 6

מידע שימושי

  • מחירי השייט נעים בין 35 אירו לשייט הזול ביותר ועד 100 אירו לשייט היוקרתי ביותר.
  • אורך השייט הוא בין שעתיים לחמש שעות.
  • מרבית הסיורים יוצאים מהנמל של פונשל ואלו גם הסיורים האיכותיים ביותר.