אקווריום פלמה, פלמה דה מיורקה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Palma Aquarium

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בפלמה דה מיורקה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם אקווריום פלמה, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לאקווריום פלמה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

אקווריום פלמה בכמה מילים

האקווריום של פלמה (palma aquarium) נמצא בפלמה דה מיורקה, בירת מיורקה, האי הגדול ביותר באיים הבלאריים והוא אחד המרשימים ביותר בספרד ובאירופה כולה. האקווריום מכיל למעלה מ55 מיכלים בגדלים שונים שמהווים בית למעל 700 מינים של דגים, רכיכות ויצורים ימיים אחרים. המבנה המודרני נפתח ב2007 ומאז זכה באינספור פרסים וציונים לשבח. באקווריום מבקרים מדי שנה כ40 אלף איש, מחציתם מקומיים ומחציתם תיירים. מלבד האקווריום עצמו, המקום משמש גם כמרכז חינוכי ומרכז למחקר. בין המחקרים הבולטים שהאקווריום הוא אחד מהמובילים שלו, הוא המחקר על הטונה כחולת הסנפיר (mediterranean blue fin tuna), מין של טונה שמצוי בסכנת הכחדה חמורה עקב דיג יתר. האקווריום עוסק בחינוך והעלת מודעות למין הספציפי הזה (וכן למינים אחרים), ולעיתים אף עוסק בשיקום וחילוץ בעלי חיים ימיים שנפגעו כתוצאה מפעילות אנושית.

אחד מטנקי ים טרופי אקווריום פלמה פלמה דה מיורקה
אחד מ”טנקי ים” טרופי באקווריום פלמה (צילום: Palma aquarium, רישיון)

מה רואים באקווריום פלמה

הסביבה של האקווריום עשויה מעט להטעות – אמנם הוא נמצא בסמוך לחוף הים, אבל הוא שוכן בפאתי העיר בסמוך לנמל התעופה. למרות זאת, ברגע שנכנסים בדלת המקום כאילו עוברים לעולם אחר לגמרי. האקווריום עצמו מחולק לאזורים שונים על פי בתי גידול או אזורים גאוגרפיים שונים. למשל, תוכלו למצוא את תצוגת הים התיכון, המציגה מיני שונים של בעלי חיים שתוכלו למצוא בים התיכון, וביניהם תמנונים, דגי אבו נפחא, מדוזות ועוד מינים שונים של דגים. בתצוגה הטרופית תוכלו למצוא אלמוגים טרופיים, סוגים שונים של דגים טרופיים וכרישים. מלבד התצוגות הרגילות, לעיתים האקווריום מציע למבקרים גם פעילויות מיוחדות, כמו שחייה עם חתולי ים (stingrays) לאורחים מעל גיל 8, או צלילה עם כרישים למבוגרים ולילדים גדולים יותר.

צלילה עם כרישים באקווריום פלמהצלילה עם כרישים באקווריום פלמה – בין הפעילויות המיוחדות באי (צילום: tiqets)

סרטון על אקווריום פאלמה

כרטיסים לאקווריום פלמה

ישנם מספר סוגים של כרטיסים לאקווריום פלמה. את הכרטיסים לאקווריום מומלץ לרכוש מראש מכיוון שבעת הזמנת הכרטיסים יש לבחור שעת הגעה כך שתבטיחו את מקומכם וגם תוכלו לדלג על התורים בכניסה.

כרטיסי כניסה לאקווריום פלמה

האפשרות הבסיסית היא קנייה מראש של כרטיסי כניסה המבטיחים את מקומכם באקווריום. בנוסף לכך תזכו לראות מופע בתלת מימד על האקווריום ותקבלו גישה למגרש משחקים חיצוני (בקיץ).

כרטיסי כניסה מורחבים לאקווריום

ניתן גם לרכוש כרטיסים מורחבים המשלבים אטרציות בתוך האקווריום, למשל כרטיס המשלב כניסה לאקווריום, סיור מאחורי הקלעים וצפייה בכרישים שוחים מתחתיכם בזמן שאתם שטים בסירה מיוחדת. הכרטיס מומלץ למתעניינים בעולם החי ולאלו הרוצים לחוות חוויה יחודית של שייט מעל כרישים.

  • להזמנת הכרטיס המורחב בתוספת הנחה ייחודית של 5% (קוד HAKO5) לחצו כאן.

כרטיסים משולבים – לאלו הרוצים לראות יותר ולחסוך כסף

ספקים רבים יציעו לכם כרטיסים המשלבים את הביקור באקווריום יחד עם אתרים נוספים, אלו אופציות טובות למי שמעוניין גם כך לבקר בעוד אתרים באזור פלמה דה מיורקה. ברוב המקרים קניית כרטיס משולב תהיה זולה ומשתלמת יותר מאשר רכישת כרטיסים בנפרד לכל אתר.

כרטיס משולב לאקווריום של פלמה ולקתדרלת פלמה דה מיורקה

הכרטיס המשולב הזה מקנה כניסה כולל דילוג על התור לאקווריום וכן כניסה כולל דילוג על התור לקתדרלת פלמה, המבנה המרשים ביותר של פלמה. הכרטיס מתאים למי שגם כך תיכנן לבקר בקתדרלה, שהיא אחד מאתרי החובה בעיר.

כרטיס משולב לאקווריום של פלמה ולפארק האטרקציות טירולינס

כרטיס הכניסה מקנה כניסה כולל דילוג על התור לאקווריום וכן כניסה לפארק האטרקציות טירולינס (Tirolinas Go Mallorca) המספק חוויה אקטיבית למבוגרים וילדים של טיפוס על חבלים. הכרטיס מומלץ לחובבי האטרקציות והאקסטרים.

כרטיס משולב לאקווריום של פלמה ולמוזיאון רפאל נדאל

הכרטיס המשולב הזה מקנה כניסה כולל דילוג על התור לאקווריום וגם כניסה למוזיאון רפאל נדאל, הכולל מיצגים מיוחדים ותערוכות המוקדשות לטניסאי הספרדי שנחשב לאחד מהטובים בעולם. הכרטיס מומלץ לחובבי האטרקציות והספורט אך יש לקחת בחשבון מרחק נסיעה של מעל חצי שעה בין האתרים.

הזמנת כרטיסים לאקווריום פלמה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לאקווריום פלמה

  • הביקור באקווריום מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים, במיוחד למשפחות עם ילדים חובבי טבע ובעלי חיים. הביקור מומלץ יותר לילדים גדולים (מגיל 8) מכיוון שהרבה פעילויות אינן מתאימות לילדים קטנים.
  • הביקור באקווריום מומלץ בחודשי האביב ובקיץ, שבהם יורדים פחות משקעים, אך מכיוון שחלק גדול מהאקווריום הוא במתחם סגור הביקור יכול להתאים גם ליום גשום.
  • מומלץ להקדיש לביקור באקווריום לפחות שלוש שעות ואף יותר, מכיוון שיש הרבה מאוד מה לראות במקום והרבה פעילויות מיוחדות. למשפחות המגיעות לאקווריום מומלץ להקדיש כמה שעות לביקור ועד חצי יום מכיוון שיש הרבה פעילויות המתאימות לילדים.
  • האקווריום נמצא בקצה העיר ליד שדה התעופה ולכן צריך לתכנן את ההגעה אליו במיוחד. ניתן לקחת אוטובוס קו 25 ממרכז העיר לאקווריום, הנסיעה אורכת כ20 דקות בערך.
  • ההגעה ברכב לאקווריום נוחה מאוד (ראו השכרת רכב בפלמה) – ישנו חניון חופשי המיועד למבקרים, ובמקרים שהוא עמוס ניתן לחנות בחניון ציבורי תת קרקעי שבו יש הנחה למבקרי האקווריום. עם זאת, אנו לא ממליצים לשכור רכב במיוחד לצורך הנסיעה לאקווריום, אלא אם שכרתם רכב כחלק מהחופשה שלכם.
  • איזור הלינה הפופולארי הוא במרכז העיר פלמה, שם נמצאים רוב המלונות ורוב האטרקציות ולא באזור האקווריום. אם בכל זאת תרצו ללון באזור זה (הקרוב יחסית גם לשדה התעופה) כדאי לראות את מלון Hotel Seasun Aniram, מלון Hotel Sant Jordi ומלון הדירות Aparthotel Fontanellas Playa.
  • עלות הביקור משתנה לפי הפעילויות השונות. מחיר כרטיס בסיסי הוא כ27 יורו לאדם ו17 יורו לילד מתחת לגיל 12 אך למחיר זה ניתן להוסיף עלויות של פעילויות שונות בתוך האקווריום כגון האכלות, סיורים מיוחדים ועוד.
  • מומלץ מאוד לקנות כרטיסים משולבים, שאמנם עולים יותר אך משלבים בתוכם מספר פעילויות ובכך הרבה פעמים חוסכים כסף (הרחבנו על כך בכרטיסים לאקווריום פלמה).
  • פלמה נחשבת לעיר בטוחה מאוד, עם שיעור פשע נמוך מאוד. למרות זאת, כמו בכל עיר גדולה, מומלץ לשמור על החפצים האישיים שלכם בטווח ראייה במקומות הומים ולהזהר מכייסים.

שאלות נפוצות על אקווריום פלמה

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לאקווריום פלמה. ניתן לקנות כרטיסים באתר הרשמי או בקופות האתר אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים בהם נמוכה ולכן אנו ממליצים על הזמנת כרטיס הכניסה הבסיסי כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) או הזמנה עם אפשרות ביטול בחינם בקישור הזה. כרטיסים אלו כוללים דילוג על התור שבכניסה לאתר. אם תעדיפו לקנות את הכרטיס המורחב הכולל כניסה לאקווריום, סיור מאחורי הקלעים וחוויה יחודית של שייט מעל כרישים, תוכלו לעשות זאת כאן עם ההנחה הבלעדית לגולשינו.

הזמן המומלץ לביקור באקווריום הוא שלוש שעות, אף שחובבי טבע וים ומשפחות עם ילדים יוכלו לבלות הרבה יותר.

זמן הביקור המומלץ באקווריום הוא לאורך כל השנה, אבל מומלץ לא להגיע בחודשים יולי אוגוסט בשל עומסים רבים של תיירים. באופן כללי מומלץ לבקר בפלמה בחודשים ספטמבר-אוקטובר או אפריל-מאי.

הביקור באקווריום מומלץ לחובבי הטבע והים, ומומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים.

כן, ישנם כרטיסים משולבים המאפשרים כניסה לאקווריום ולאתרים נוספים. בהרבה מקרים כרטיסים אלו יהיו זולים יותר מאשר רכישת כרטיסי כניסה לאותם אתרים בנפרד.
הכרטיס המומלץ ביותר הוא כרטיס המשלב כניסה לאקווריום (כולל דילוג על התור) וכן כניסה לקתדרלת פלמה (כולל דילוג על התור), האתר הראשי והמרשים בפלמה דה מיורקה. ניתן לקנות כרטיס זה כאן בתוספת הנחה של 5% (קוד: HAKO5).
ישנם כרטיסים משולבים נוספים, לדוגמה כרטיס המשלב את האקווריום עם פארק האטרקציות טירולינס (לפרטים והזמנה) או עם מוזיאון רפאל נדאל (לפרטים והזמנה), עליהם ניתן לקרוא בהרחבה כאן.

ניתן להגיע לאקווריום באמצעות אוטובוס קו מספר 25 ממרכז העיר, הנסיעה אורכת כ20 דקות בערך או באמצעות רכב שכור. ההגעה ברכב לאקווריום נוחה מצד אחד (ישנו חניון חופשי המיועד למבקרים) אך אנו לא ממליצים לשכור רכב במיוחד לצורך הנסיעה לאקווריום, אלא אם שכרתם רכב כחלק מהחופשה שלכם.

אזור האקווריום הוא אמנם לא האזור המומלץ ללינה בפלמה (קראו על כך בהרחבה בעמוד מלונות ודירות בפלמה דה מיורקה) אך אם בכל זאת תרצו ללון באזור זה (הקרוב יחסית גם לשדה התעופה) כדאי לראות את מלון Hotel Seasun Aniram, מלון Hotel Sant Jordi ומלון הדירות Aparthotel Fontanellas Playa.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בימים שני-שישי 15:30-10:00, ובימים שבת, ראשון וחגים 17:30-10:00.
  • לאתר הרשמי של אקווריום פלמה.