מצודת סביליה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Royal Alcázar

עדכון אביב 2024

האביב מבשר על תחילת עונת התיירות בסביליה ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם מצודת סביליה, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש למצודת סביליה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מצודת סביליה בכמה מילים

מצודת סביליה (Alcázar of Seville) המרהיבה ממוקמת בעיר סביליה בדרום ספרד. המצודה, תאווה של ממש לעיניים, היא ארמון מלכותי בעל אין סוף היכלים מרשימים, גינות נוי ובריכות נוי, תצפיות וכמובן רקע היסטורי עשיר. אם ראיתם תמונה של המצודה ויכלתם להשבע שראיתם את המקום הזה כבר פעם אתם לא טועים, המצודה מהווה אתר צילום קולנועי עבור מספר הפקות, ובין הייתר שימשה כארמון המלוכה של ממלכת דורן במשחקי הכס, ואם זה לא מספיק, המצודה גם מוכרת כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו. מצודת סביליה מושכת אליה תיירים רבים הודות למורכבות האדריכלית, ריבוי ומגוון החללים והגנים וסגנונות העיצוב של כל איזור במצודה וכמובן ההיסטוריה הענפה של המצודה. מצודת סביליה נבנתה תחילה כמבצר על ידי המורים (הכובשים המוסלמים) ב-712, ועם הזמן הורחבה ושימשה כארמון עבור שליטי שושלת אל-מוחאידון. לאחר הכיבוש הנוצרי של סביליה המצודה שמשה כארמון עבור בית המלוכה ושופצה עוד. כך, ניתן להבחין בסגנונות בנייה שונים ומגוונים במצודה: מודחאר המאפיין את המוסלמים המורים, אדריכלות רנסנסית, גוטית ואדריכלות ניאו-קלאסית. המבנים העליונים של המצודה עדיין משמשים את בני המלוכה הספרדיים כאשר הם מבקרים בסביליה.

מה רואים במצודת סיביליה

המבקרים במצודת סיביליה יזכו לשוטט במסדורנות מקושטים בעלי תקרות גבוהות, לחוות את המבנים והגנים היפיפיים של המצודה, החל מפוארטה דה לאון (Puerta del León), חצר הכניסה של הארמון, פטיו דונצ’לס (Patio de las Doncellas) גן פנימי בעל בריכת נוי, מוקף שתי קומות פתוחות מקושטות קשתות מעוטרות, חדר השגריר (Salon de Embajadores) ששימש כהיכל הכס של השליטים השונים של המצודה ועוד אין סוף חללים וגנים עוצרי נשימה. ביקור במצודה יכול להעשות באופן עצמאי, לאחר רכישת כרטיסים לכניסה להיכלים בלבד, או דרך סיור מאורגן מטעם המקום. כמו כן, ניתן לשכור סיור חיצוני אשר כולל במחירו גם כניסה למקום (למשל כאן או כאן) , וברוב המקרים גם יסייר ביעדים נוספים בסיביליה, כמו הקתדרלה של סיביליה ומגדל הפעמונים שלה (Seville Cathedral and Giralda)

פוארטה דה לאון במצודת סביליה (צילום: פוארטה דה לאון במצודת סביליה

סרטון על טיולי יום מקטניה

כרטיסים למצודת סיביליה

ניתן לרכוש כרטיסי כניסה וכרטיסים עבור סיורים במצודת סיביליה באתר הרשמי של המצודה, או דרך גופים חיצוניים (למשל כאן ). רכישת כרטיס מראש מאפשרת לקצר את התור בכניסה למקום, וכן מסייעת בבחינת האפשרויות השונות. ניתן לרכוש כרטיס כניסה בלבד, ללא השתתפות בסיור, או כרטיס הכולל את אחד מהסיורים שמציע המקום. חשוב לציין כי כרטיסי הכניסה הרגילים מאפשרים כניסה לכל ההיכלים הפתוחים לתצוגה, מלבד חדר השינה המלכותי, אליו יש לרכוש כרטיס נוסף. ישנם תעריפים מיוחדים עבור מבוגרים מעל גיל 65, תלמידים בגיל 14-30, וילדים מתחת לגיל 13 רשאים להכנס בחינם בליווי מבוגר. הכניסה חינם לכולם בימי שני בשעות מסויימות (אפריל – ספטמבר 18:00-19:00 / אוקטובר – מרץ 16:00-17:00). ניתן להגיע למצודת סיביליה ברגל או בתחבורה הציבורית של סיביליה. לא מומלץ להגיע ברכב מכיוון שזהו איזור עמוס ותיירותי. המצודה ממוקמת ברובע ההיסטורי של סיביליה בסמוך לכיכר המרכזית פלאסה דה אספניה (Plaza de Espana). למגיעים בתחבורה ציבורית יש לרדת בתחנת Puerta Jerez, אליה מגיעים קו L1 של המטרו, T1 של החשמלית, או באוטובוס לתחנת Menéndez Pelayo דרך קווים רבים ובניהם A1, A3, A4, A8, 21, 05.

הזמנת כרטיסים למצודת סביליה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למצודת סביליה

  • ביקור במצודת סיביליה מומלץ עבור אלו המתרשמים מארכיטקטורה, אמנות, שפע תרבותי והיסטוריה. המראות השובים יכוליים לרתק גם את אלו שלא מתעניינים בתחומים אלו בדרך כלל, ולכן גם משפחות מסויימות עשויות להנות בהחלט מאתר זה. מומלץ להגיע בשעות הבוקר, שכן החל מ-11 המקום נעשה עמוס, וגם עבור אלו שרכשו כרטיס מראש וחסכו את העמידה בתור עשוי להיות מעט צפוף. כמו כן, העונה המומלצת לביקור בסביליה היא באביב, מכיוון שהאיזור נעשה חם מאד בתקופת הקיץ.
  • מומלץ להגיע למצודת סיביליה בשעות הבוקר, כיוון שמשעה 11 המקום מתחיל להתמלא מבקרים והעשוי להיות צפוף. העונה המומלצת לביקור בסיביליה היא האביב (מרץ – יוני).
  • מומלץ להקדיש לביקור במצודת סיביליה כשעה וחצי עד שעתיים.
  • מומלץ לחבר את הביקור במצודת סיביליה עם קתדרלת סיביליה והחירלדה, מגדל הפעמונים שלה (Seville Cathedral and Giralda), ישנם סיורים רבים המחברים את מצודת סיביליה וקתדרלת סיביליה ומציעים למתעניינים סיור מודרך בשני האתרים (https://www.getyourguide.com/seville-l48/guided-visit-to-alcazar-cathedral-giralda-in-seville-t124094/? ). כמו כן, ניתן לחבר את הביקור במצודת סיביליה עם ארכיון איי הודו, מוזיאון שמוכר גם הוא כאתר מורשת עולמית (Archivo General de Indias), המוזיאון לאמנות (בסגנון הבארוק) Hospital los Venerables, ולמבקרים בשעות מתאימות, ניתן לשלב את הביקור גם עם מופע פלמנקו באחמד מהאולמות הגדולים הנמצאים באיזור (לדוגמא: La Casa del Flamenco).
  • מצודת סיביליה ממוקמת ברובע ההיסטורי של סיביליה ולכן מאד לא נח לבקר בה ברכב, כיוון שזהו איזור תיירותי ועמוס. מומלץ להגיע ברגל (המקום קרוב למרבית איזורי התיירות האחרים בעיר) או בתחבורה ציבורית (יש לרדת בתחנת Puerta Jerez, אליה מגיעים קו L1 של המטרו, T1 של החשמלית, או באוטובוס לתחנת Menéndez Pelayo דרך קווים רבים ובניהם A1, A3, A4, A8, 21, 05).
  • מצודת סיביליה, אף על פי שמוקד העניין המרכזי בה הוא היסטורי ואמנותי, היא מקום מסקרן ומושך גם את הקופצניים והמתרוצצים שבנינו, ולכן אתר זה יכול להיות מעולה עבור משפחות שמעוניינות לחשוף את ילדיהן לתחומי העניין שמצודת סיביליה מציעה בצורה נעימה ואטרקטיבית. כמו כן, העניסה עבור ילדים מתחת לגיל 13 היא חינמית, ועבור תלמידים בני 14 ומעלה הכרטיס מוזל, מה שהופך את המצודה ליעד אף יותר נח עבור משפחות.
  • מצודת סיביליה ממוקמת באיזור מרכזי בסיביליה, ובקרבתה מלונות איכותיים רבים, לכן לינה בקרבתה עשויה להיות נעימה ביותר, אך אין צורך ממשי בדבר על מנת לבקר במקום, מכיוון שהמצודה נגישה מאד בתחבורה ציבורית ובהליכה ברגל.
  • טווח המחירים עבור כניסה למצודת סיביליה הוא 13.5 אירו עבור אדם, כאשר מבוגר (בגיל 30-65) נדרש למחיר מלא, תלמידים בני 14-30 ומבוגרים מעל גיל 65 זכאים להנחה (ונדרשים לכ-6 אירו עבור כניסה) וילדים מתחת לגיל 13 נכנסים בחינם. ניתן לרכוש כרטיס נוסף עבור כניסה לחדר השינה המלכותי בעלות של כ-5 אירו. עלות הסיורים מטעם המקום גבוהה מכרטיס הכניסה הרגיל באירו אחד בממוצע, אך ישנם גם סיורים חיצוניים אותם ניתן לשכור. מחירם של סיורים אלו מעט יקר יותר ומגיע לכ-150 שקלים עבור משתתף, אך במקרים רבים הם משלבים ביקור באתרים נוספים (https://www.getyourguide.com/seville-l48/guided-visit-to-alcazar-cathedral-giralda-in-seville-t124094/? )
  • ככלל, הכניסה למצודת סיביליה עבור בני 65+, תלמידים בני 14-30 או ילדים מתחת לגיל 13 היא מוזלת או חינמית. בימי שני בזמנים קבועים (אפריל – ספטמבר 18:00-19:00 / אוקטובר – מרץ 16:00-17:00) הכניסה בחינם עבור כולם.
  • לא מומלץ להגיע עם רכב למצודת סיביליה היות והיא ממוקמת באיזור עמוס ותיירותי.
  • אף על פי שהכניסה החינמית בימי שני (אפריל – ספטמבר 18:00-19:00 / אוקטובר – מרץ 16:00-17:00) מפתה, חשוב להבין כי מדובר בשעה אחת בלבד בה הדבר אפשרי, מה שגורר עומס רב וייתכן כי למרות הפיתוי תרצו להימנע מתורים ארוכים וצפיפות.
  • המקום מציע סיורים שונים ומגוונים, מומלץ לחקור מעט באתר הרשמי של מצודת סיביליה. האתר נגיש ביותר ומציג בצורה ברורה את כל האפשרויות לסיורים וביקורים.
  • הסיורים המוצעים מטעם מצודת סיביליה עולים רק כאירו אחד יותר ממחירו של כרטיס כניסה רגיל. לכן, מומלץ לנסות ולקחת את הסיור בהתחלה, הדבר ייתן נפח רב יותר לביקור ויותיר נקודות רבות למחשבה.

שאלות נפוצות על מצודת סביליה

ניתן לרכוש כרטיסים מראש באתר הרשמי של המצודה, מה שיחסוך את התור לקניית הכרטיסים. כמו כן, ישנם סיורים חיצוניים המבטיחים כניסה מהירה למצודת סיביליה גם במקרה של תור בכניסה לבעלי כרטיסים מוזמנים מראש (למשל כאן)

הסיור אינו מחייב כלל, אך מעמיק מאד את המידע הקיים באינטרנט ובשלטים הקיימים במקום. לאלו שאינם מעוניים ברקע היסטורי ואמנותי מעמיק, כניסה ושוטטות יכולות להספיק בהחלט. לאלו שמעוניינים לקבל את התמונה המלאה ביותר מומלץ לקחת סיור.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 29 באוקטובר עד 21 במרץ: 9:30-17:30. 1 באפריל עד 28 באוקטובר: 9:30-19:00. יש להתעדכן בשעות פתיחה בחגים דרך האתר הרשמי של המצודה.
  • כניסה למצודת סיביליה עבור מבוגר (30-65) עולה 13.50 אירו, בעוד עבור מבוגרים מעל גיל 65 ותלמידים בני 14-30 כניסה תעלה 6 אירו בלבד. ילדים מתחת לגיל 13 רשאים להכנס בחינם בהשגחת מבוגר. כניסה גם לחדר שינה המלכותי עולה כ-5 אירו נוספים. ניתן לרכוש סיור מטעם המקום בעלות של כאירו נוסף עבור משתתף, או לרכוש סיורים חיצוניים שברוב המקרים יבקרו באתרים נוספים באיזור המצודה, סיורים כאלו עולים כ-150 ₪ עבור משתתף.
  • כתובת: Royal Alcázar of Seville Patio de Banderas, 41004, Seville
  • ניתן להגיע למצודת סיביליה ברגל ממרבית האיזורים התיירותיים בעיר, למגיעים בתחבורה ציבורית יש לרדת בתחנת Puerta Jerez, אליה מגיעים קו L1 של המטרו, T1 של החשמלית, או באוטובוס לתחנת Menéndez Pelayo דרך קווים רבים ובניהם A1, A3, A4, A8, 21, 05.
  • אתר רשמי: https://www.alcazarsevilla.org/en/
  • בימי שני בזמנים קבועים (אפריל – ספטמבר 18:00-19:00 / אוקטובר – מרץ 16:00-17:00) הכניסה בחינם, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שבשעה זו ישנם תורים ארוכים בשל כך והכניסה מוגבלת לאיזורים מסויימים במצודה בלבד.