אלמריה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Almería

אלמריה בכמה מילים

אלמריה (Almería) היא עיר נמל על חופיו של הים התיכון אשר נמצאת בחבל אנדלוסיה בדרום מזרח ספרד. אלמריה הינה יעד נחשק הודות לשילוב הייחודי של אקלים מדברי, קרבה לים ומזג אוויר שמשי לאורך רוב ימות השנה. ביחס לערים האנדלוסיות הסמוכות, אלמריה פחות צפופה ותיירותית אך עדיין מספקת חוויה ייחודית עם אטרקציות היסטורית ותרבותיות רבות.
אלמריה הוקמה במאה ה-10 על ידי הח’ליפה עבד א-רחמן השלישי ובזכות מקומה האסטרטגי בקצה המזרחי של הים התיכון הפכה לאחד ממוקדי המסחר העיקריים של ספרד בתקופת השלטון המוסלמי. על מנת להגן על תושבי אלמריה עבד א-רחמן בנה את מצודת אלקזבה (Alcazaba of Almería), אשר נחשבת למצודה האנדלוסית הגדולה ביותר בחצי האי האיברי ולאחד המבנים המונומנטליים המרשימים ביותר מימי הביניים של אל-אנדלוס. המצודה המפוארת נמצאת על ראש גבעה ומספקת נקודת תצפית מרהיבה לים ולעיר אלמריה.

עיר הנמל אלמריה לאור שקיעה, עם מצודת אל קזבה מתנשאת ממעלה   עיר הנמל אלמריה לאור שקיעה, עם מצודת אל קזבה מתנשאת ממעלה

מה עושים באלמריה

אלמריה משלבת אטרקציות היסטוריות ותרבותיות רבות. אחת המוכרות שבהן היא המוזיאון של אלמרה (Museum of Almería) המציג ממצאים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומית, תקופת הנחושת והברונזה ותקופת הכיבוש המוסלמי. המוזיאון מציע סיור מודרך מרתק, לכרטיסים לחצו כאן. עוד אטרקציה בגוון היסטורי היא סיור מודרך באחד המקלטים התת-קרקעיים הגדולים ביותר (באורך של 4.5 ק”מ) שנבנו במהלך מלחמת האזרחים הספרדית (Civil War Museum), לכרטיסים לחצו כאן. הקתדרלה של אלמריה (Cathedral of Almería) היא אחת הקתדרלות המסקרנות ביותר בספרד. היא עומדת על תילה מאמצע המאה ה-16 ולמעשה מהווה שילוב ייחודי של קתדרלה ומבצר. זהו המבנה היחיד באנדלוסיה שבנוסף להיותו מבנה דתי, שימש גם כמבנה הגנתי עם חומות גבוהות וללא צריחים בחזית והוא נועד להגן על תושבי העיר מפני האיומים הרבים שהגיעו מכיוונו של הים התיכון. לסיור מודרך בקתדרלה לחצו כאן. המעוניינים בהתרעננות מהחום הספרדי יוכלו ליהנות מביקור בספא מרחצאות רומיים עתיקים (Aire de Almería) המספק חוויות רחצה ייחודית ואותנטית. מזרחית לאלמרה נמצא הפארק הלאומי Cabo de Gata המהווה פנינת טבע אמיתית בזכות היותו מדבר סובטרופי (היחיד באירופה) המשתרע עד חופי רחצה בתוליים עם מים צלולים. הפארק נחשב כאחד מהאזורים המוגנים ביותר והוגדר כשמורה ביוספריות של אונסק”ו. תוכלו לחוות את הפארק ולגלות אותו מקרוב באמצעות בהפלגה, שייט בקייאקים וסיורים נוספים, לפרטים לחצו כאן. בנוסף, תוכלו להינות בטיול ג’יפים במדבר טברנס, לחוות את החופים הזהובים והבתוליים באלמריה, להתענג באחת ממסעדות טאפאס הרבות ולסייר בפארק השעשועים מיני הוליווד (Mini Hollywood) שם שומרו הסטים בהם צולמו מערבונים הוליוודים רבים, לעוד פרטים לחצו כאן.

קתדרלת אלמריה אשר נבנתה במאה ה16 ומשלבת בין מבצר לקתדרלה קתדרלת אלמריה אשר נבנתה במאה ה16 ומשלבת בין מבצר לקתדרלה

מצודת אל קזבה המתנשאת מעל העיר ומשקיפה על הנוף היא המצודה האנדלוסית הגדולה ביותר בחצי האי האיברי מצודת אל קזבה המתנשאת מעל העיר ומשקיפה על הנוף היא המצודה האנדלוסית הגדולה ביותר בחצי האי האיברי

לינה באלמריה

מרבית התיירים המגיעים לאלמריה בוחרים להישאר בין יומיים לשלושה על מנת לחוות את האטרקציות הרבות שמציעה העיר. האזור המומלץ לתיירים הבוחרים ללון באלמריה הוא המרכז ההיסטורי של אלמריה (Centro Histórico de Almería). בין אפשרויות הלינה המומלצות הנמצאות באזור המרכזי ניתן למנות את מלון Murallas de Jayrán Hotel Boutique, הנמצא במרכז הליכה מכל נקודות העניין הפופולריות של אלמריה כגון הקתדרלה והאלקזבה. להזמנה לחצו כאן. המלצה נוספת הוא מלון Nuevo Torreluz, הממוקם בלב המרכז ההיסטורי של אלמרה ונמצא בקרבה לנמל, להזמנה לחצו כאן. אופציה נוספת היא מלון Elba Almeria Business & Convention Hotel המתאים במיוחד לתיירים שרוצים להגיע עם רכב, המלון מציע חניה פרטית ונמצא מול מרכז הקניות הים תיכוני. להזמנה לחצו כאן. המלצה נוספת היא מלון קוסטול Hotel Costasol הנמצא בשדרה הראשית של אלמריה, מקום אידיאלי עם גישה נוחה לתחבורה ציבורית והרכבת ונמצא כ-5 דקות הליכה מהמרינה, להזמנה לחצו כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים באלמריה

  • אלמריה היא יעד המתאים למשפחות, חברים, זוגות וכל מי שמעוניין לטייל באזור המדברי השופע אטרקציות שונות. מומלץ לבקר באלמריה בין חודשי אפריל לנובמבר, מהאביב עד הסתיו.
  • מומלץ לבקר באלמריה בין יומיים לשלושה לחוויה המלאה שיש לאלמריה להציע.
  • ישנן אפשרויות רבות להגעה לאלמריה, הראשונה ואולי הנוחה ביותר היא בעזרת רכב שכור,ישנן מגוון אופציות להשכרת רכב, לקבלת הצעה לחצו כאן. במידה ולא תרצו לשכור רכב, תוכלו להתנייד בקלות ובנוחות באמצעות אוטובוס המחבר את אלמריה לכל העיירות השונות במחוז וערים מרכזיות בספרד ובאירופה. ישנם אוטובוסים היוצאים מאלמריה בכל יום לערים הראשיות של ספרד: מדריד, ברצלונה, סביליה, קורדובה, קאדיס, גרנדה, ז’אן, מלגה או מורסיה. אופציה נוספת היא רכבת הלאומית הספרדית (RENFE) המקשרת את אלמריה לערים ספרדיות רבות. בנוסף, תוכלו לנחות ישירות בנמל התעופה של אלמריה, הממוקם כרבע שעה ממרכז העיר. נמל התעופה מציע טיסות המחברות בין אלמריה למדריד, ברצלונה וסביליה.
  • האזור המרכזי ללינה באלמריה הוא המרכז ההיסטורי של אלמריה (Centro Histórico de Almería), מאחר ובאזור ישנו מגוון רחב של מקומות לינה והוא נמצא בקרבה לכל האטקרציות שיש לאלמריה להציע.
  • הקולינריה באלמריה הושפעה רבות מהמטבח הים התיכוני והערבי, עם השפעות עדינות מהמחוזות הקרובים, מורסיה, מלאגה וגרנדה. אלמריה דוגלת בשימוש בחומרי הגלם הטריים ביותר שיש לים וליבשה להציע, כשהאוכל הפופלורי ביותר הוא הדגים המקומיים הטריים. לאלמריים ישנם מתכונים למאכלים מסורתיים שהועברו במשך דורות ויצרו מטבח ייחודי לאזור.
  • לאוהבי הכדורגל, לפני הגעתכם לאלמריה, מומלץ לבדוק האם מתקיים משחק של קבוצת הכדורגל של אלמריה בעת הביקור שלכם. ניתן לעשות זאת כאן.

אלמריה מרחפן

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור באלמריה מומלץ לאוהבי הים והמדבר כאחד, משפחות וזוגות, בזכות השילוב המיוחד הזה שהיא מציעה.

מומלץ לבקר באלמריה בין חודשי אפריל לנובמבר, מהאביב עד הסתיו. בחודשי הקיץ החמים תוכלו להנות מטפרטורות המתאימות לרחצה בים אך גם ייתכן שיהיה עומס באתרים התיירותים של אלמריה.

השהות המומלצת לחוויה המלאה שיש לאלמריה להציע היא בין יומיים לשלושה.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: