1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון, 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. ארמון קנוסוס, כרתים – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Knossos palace

ארמון קנוסוס, כרתים – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Knossos palace

עורכת: מעיינה קורן

עדכון אביב 2024

בעונה זו בכרתים כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בארמון קנוסוס עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון קנוסוס: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

המדריך המקוצר לארמון קנוסוס

ארמון קנוסוס (Knossos palace) הוא אתר ארכיאולוגי מתקופת הברונזה (סביבות האלף השני לפני הספירה), השוכן 6 ק״מ מהרקליון, העיר הגדולה ביותר בכריתים. האתר הארכיאולוגי נחשב לאטרקציה העיקרית למי שמבקר בהרקליון גם בזכות הקרבה לעיר אך בעיקר בזכות השרידים הארכיאולוגים המרשימים שנמצאים בו ובמידה ואתם מגיעים בחודשי הקיץ תצפו לתורים ארוכים בכניסה (כדי להימנע מהתורים הארוכים ניתן להזמין כאן כרטיס כניסה עם דילוג על התור). הארמון התגלה בשנת ,1898 עם סופו של השלטון העות׳מאני באי על ידי הארכיאולוג הבריטי ארתור אוונס. קנוסוס שימשה כמרכז מסחרי ופוליטי של התרבות המינואית וההתיישבות בה החלה בתקופה הניאוליתית (סביבות האלף השביעי לפני הספירה), היא קיבלה את הדרתה עם התפתחות התרבות המינואית, ומהיותה כפר קטן בתקופה הניאוליתית הפכה לעיר המאכלסת 18,000 איש.הארמונות הראשונים של כרתים נבנו לפני כ4000 שנים, בתחילתה של התקופה המינואית, בקנוסוס ובאתרים אחרים כגון מאליה, פאסטוס וזקרו. ארמונות אלו קבעו את דפוס הארגון בכרתים וביוון והיו פריצה דרך מרשימה לעומת מערכת הכפרים הנאוליתית ששררה לפני כן. בניית הארמונות מרמזת על עושר רב, ריכוז סמכויות פוליטיות ודתית ושרידיהם מאפשרים הצצה לתרבות המיסתורית של המינואים בכריתים.

אתר ארכיאולוגי מרתק מתקופת הברוזהאתר ארכיאולוגי מרתק מתקופת הברוזה

איך מגיעים לארמון קנוסוס ?

ארמון קנוסוס הוא האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר בכרתים ולכן תיירים מכל רחבי האי מגיעים אל האתר כדי לחזות בעתיקות שנשתמרו מהתקופה המינואית. ההגעה מהרקליון היא הפשוטה ביותר, ניתן לקחת את אוטובוס מספר 2 שיוצא כל חצי שעה מהתחנה המרכזית של הרקליון (שימו לב שיש שתי תחנות מרכזיות בהרקליון והאוטובוס יוצא מהתחנה ברחוב : Leof. Nerchou). עלות הנסיעה היא 1.5 יורו אם קונים כרטיס מראש ו 2 יורו במידה וקונים את הכרטיס באוטובוס ואורך הנסיעה הוא כ20 דקות. למי שמעוניין להגיע בדרך חוויתית יותר לארמון ניתן לקנות כרטיס לאוטובוס התיירים של הרקליון ולרדת בתחנה של הארמון. האוטובוס מסתובב לאורך היום ברחבי העיר ועוצר בתחנות החשובות וזוהי דרך נפלאה להסתובב בהרקליון, במיוחד למשפחות, בזכות האפשרות לרדת ולעלות בכל תחנה (להזמנת כרטיס לאוטובוס התיירים של הרקליון עם אפשרות ביטול לחצו כאן). תור לארמון קנוסוס - כרתים

כדי להימנע מהתורים בכניסה לארמון הזמינו כאן – כרטיס כניסה עם דילוג על התור

למי שמתכנן להגיע לארמון קנוסוס מכל עיר או עיירה אחרת בכרתים אנו ממליצים להימנע מלהגיע בתחבורה ציבורית, גם מכיוון שתצטרכו לקחת 2 אוטובוסים (אוטובוס ראשון להרקליון ואוטובוס שני לארמון קנוסוס) וגם מכיוון שהנסיעה בתחבורה הציבורית בכרתים יכולה לקחת זמן רב והאוטובוסים מלאים מאוד בחודשי הקיץ. האפשרות הנוחה ביותר להגיע לארמון קנוסוס ולהסתובב בכרתים היא בעזרת רכב שכור (להזמנת רכב בכרתים עם 10% הנחה לגולשי הכל על). אורך הנסיעה לארמון מחאניה היא כשעתיים וחצי ומרתימנו כשעה וחצי ומחוץ לארמון תמצאו חנייה בחינם (מומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי להימנע מתורים ארוכים לחנייה). למבקרים המתכננים להגיע בחודשי הקיץ מומלץ מאוד להזמין רכב מראש, במיוחד אם מדובר על רכבים עם גיר אוטומטי או על רכבים גדולים מהרגיל (להזמנת רכב עם גיר אוטומטי ואפשרות ביטול – לחצו כאן).

הגעה לארמון קנוסוס בסיור מאורגן

האפשרות השלישית להגיע לארמון קנוסוס היא בסיור מודרך שאוסף אתכם באוטובוס ממוזג הכולל מדריך ומחזיר אתכם לאחר הביקור למלון. זוהי אפשרות מעולה למי שמבלה את חופשתו מחוץ להרקליון ולא רוצה לשכור רכב. ניתן להזמין סיור שכולל איסוף ממלונכם בחאניה או רתימנו, הדרכה בתוך הארמון ושעתיים של זמן חופשי בעיר הרקליון אך לא כולל את כרטיס הכניסה לארמון ולמוזיאון (להזמנת סיור זה עם אפשרות ביטול לחצו כאן). זהו סיור משתלם במיוחד כי עלותו כמעט זהה לעלות של אוטובוס רגיל מחאניה להרקליון וחזרה. אפשרות נוספת היא להזמין סיור המשלב בין ארמון קנוסוס לטיול ברמת לאסיטי הנמצאת במזרח כרתים וכולל גם ביקור במערת זאוס ומנזר קרה (Monestery of Kera). גם סיור זה הוא עם מדריך כמובן ושימו לב שגם פה מחיר הסיור לא כולל כניסה לאתרים ולאטרקציות (להזמנת סיור מאורגן לארמון קנוסוס ורמת לאסיטי עם אפשרות ביטול )

  • לצפייה במגוון הסיורים לארמון קנוסוס – לחצו כאן

כדי ענק ששמשו לאחסון שונה בארמון

כדי ענק בארמון מהתקופה המינואית

מה רואים בארמון קנוסוס

לפני הכל חשוב לציין שגודלו של האתר הארכיאולוגי הוא מעל 20,000 מטרים ולכן התכוננו ללכת הרבה ואל תשכחו להביא כובע. עם הכניסה לארמון מקבל את פני המבקרים גרם מדרגות מרשים המעוטר בצירי קיר המתארים את חיי היום יום בתקופה המינואית. בהמשך הביקור ניתן להתרשם מחדר הכס בו שלט המלך מינוס האגדי ובמגרון (אולם מלבני) של המלכה הכולל עמודים אלגנטים ועיטורים חיננים של דולפינים. חוץ מאלו תוכלו להתרשם באתר הענק גם מהמרחצאות של הארמון, מהתיאטרון העתיק ומהחצרות המלכותיים. עבודת השחזור המרשימה של הארכיאולוגים היא אחת הסיבות לפופולריות הגואה של ארמון קנוסוס ומאפשרת למבקרים לראות בעיניהם ולהתרשם מהפאר והמורכבות של הציוויליזציה המינואית. למי שמעוניין, מחוץ לארמון יש שרידים של כפר עתיק שגם בהם ניתן להסתובב.

קטע מפרסקו צבעוני בארמון קנוסוסקטע מפרסקו צבעוני בארמון קנוסוס

כרטיסים לארמון קנוסוס

אפשרויות רכישת כרטיסים לארמון קנוסוס מגוונות, ותלויות בעיקר בהעדפות שלכם ובדרך בה תרצו לחוות את האתר הארכילוגי המרשים. בנוסף, מאחר וארמון קנוסוס הוא אחד מאתרי הארכיאולוגיה הכי מתויירים בכריתים, אנו ממליצים לרכוש כרטיס מראש דרך אחת האפשרוית הבאות, בייחוד אם אתם מתכננים את ביקורכם בחודשי הקיץ.

כרטיס כניסה לארמון קנוסוס ולמוזיאון הארכיאולי בהרקליון עם דילוג על התור

הרוכשים כרטיס זה יוכלו להיכנס לאתר הארכיאולוגי ללא עמידה בתור מיד עם הגעתם. הכרטיס כולל גם כניסה למוזיאון הארכיאולוגי בהרקליון. אנו ממליצים בבחירת כרטיס זה לכי מי שאינו מעוניין להמתין בתור הארוך בכניסה לארמון ובמיוחד למשפחות עם ילדים.

כרטיס כניסה לארמון קנוסוס הכולל דילוג על התור ומדריך קולי

ברכישת כרטיס זה המבקרים יהנו משילוב אופטימאלי של דילוג על תורי הכרטיסים בכניסה לארמון קנוסוס עם מדריך קולי בשימוש עצמי. כרטיס זה מומלץ ליחידים, זוגות ואף משפחות המעוניינים בצלילה עמוקה לעולמות הארכיאולוגיה של כרתים, יחד עם הבנה עמוקה יותר של הקורה סביבכם ומולכם באמצעות המדריך הקולי. אחד היתרונות הגדולים הוא שתוכלו לחקור את הארמון בקצב שלכם ואף לתרגם פיסות מידע מרגשות אם אתם מטיילים עם ילדים. המדריך הקולי מוצע בשפות אנגלית, צרפתית וגרמנית. השימוש במדריך הקולי תקף לארבע שעות מרגע הכניסה.

כרטיס כניסה לארמון קנוסוס עם דילוג על התור ומדריך הכולל גם כניסה למוזיאון הארכיאולוגי

כרטיס זה מאפשר להיכנס לארמון קנוסוס ללא המתנה בתור ולהנות מהדרכה בארמון של מדריך מקומי. זוהי אפשרות המתאימה למי שרותה לשמוע ולהכיר לעומק את ההסיטוריה של האתר בעזרת מדריך מומחה לתקופה המינואית. הכרטיס כולל גם כניסה למוזיאון הארכיאולוגי

מבקרים בארמון קנוסוס

הזמנת כרטיסים לארמון קנוסוס- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בארמון קנוסוס מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, ותרבויות עתיקות. אם מדובר במשפחות עם ילדים צעירים שתוהות אם מותאם הביקור לילדים, עד גיל 5 הכניסה בחינם, תוכלו לנסות ולהצית בילדיכם חיבה לארכיאולוגיה.
  • ההגעה אפשרית לאורך כל השנה. ככלל מדינות אירופה, אתרים מסוג זה נוטים להיות מלאים במבקרים וחמים מאוד בחודשי יולי ואוגוסט, אם בכל זאת הגעתם בזמן זה אנו ממליצים על רכישת כרטיס מראש עם דילוג על התור.
  • אורכו של סיור פרטי מודרך הוא כשעה וחצי, ואורך השימוש במדריך הקולי הוא ארבע שעות. אנו ממליצים על ביקור של בין שעה לשעתיים אם אתם משפחות עם ילדים, וביקור של עד שלוש שעות אם אתם יחידנים או זוגות המגלים עניין רב בארכיאולוגיה. (להזמנת סיור מודרך לחצו כאן)
  • אם אתם מטיילים עם ילדים אנו ממליצים לשלב את הביקור בארמון קנוסוס יחד עם ביקור במערת הנטיפים של זאוס (‪Cave Of Zeus‬) באנוגיה, מרחק שעה נסיעה מהרקליון. ביקור באנוגיה ייצור תמונה מושלמת של טבע ותרבות ביום מלא חוויות. אם אתם מרגישים שברצונכם להעמיק את חווית הארכיאולוגיה ולהשלים את התמונה ההיסטורית, תרבותית של ארמון קנוסוס יחד עם המיסתורין של התרבות המינואית, אנו ממליצים לכם לשלב את הביקור עם המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archeological Museum).
  • ארמון קנוסוס נמצא כשישה קילומטרים מהעיר הרקליון, קו אוטובוס מספר 2 ייקח אתכם בחצי שעה ישירות לאתר. לאלו מכם המטיילים עם רכב תוכלו להגיע לאתר בקלות, שכן הדרך קצרה וקלה לנסיעה.
  • משום שארמון קנוסוס כולל ברובו ממצאים ארכיאולוגים עתיקים, ציורי קיר ומבנים שהשתמרו, המקום מיועד בעיקר לחובבי היסטוריה ועתיקות. עם זאת יכול להוות עולם מופלא, חדש ומסקרן עבור ילדיכם, על כן חשוב להפעיל שיקול דעת בהתאם להעדפות המשפחתיות בנוגע להגעה למקום עם ילדים.
  • מרבית בתי המלון נמצאים בהרקליון, אך אם בכל זאת תעדיפו ללון בסמוך לאתר אנו ממליצים על מלון Pines Design Living הנמצא שלושה קילומטרים מארמון קנוסוס. מלונות מומלצים בקרבת הים בהרקליון הם מלון חמישה כוכבים GDM Megaron, Historical Monument Hotel, ומלון ארבעה כוכבים מטרופולין אורבן הוטל Metropole Urban Hotel.
  • הכניסה חינם לילדים עד גיל 5
  • אמנם מדובר באתר ארכאולוגי ויוון ידועה כמקום מאוד בטוח ותמים, אך בכל מקרה תמיד כדאי לשמור על חפציכם האישיים.
  • מרבית המבקרים בכריתים שוכרים רכב, וישנה חנייה בחינם בארמון.
  • מכיוון שמרבית המבקרים מגיעים בחודשי הקיץ והאתר פתוח לשמיים ללא הרבה אזורים מוצלים מומלץ להצטייד בנעליים נוחות, משקפי שמש, כובע, קרם הגנה ומים.

שאלות נפוצות על ארמון קנוסוס

הביקור באתר הרקכיאולוגי של ארמון קנוסוס מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, ותרבויות עתיקות. אפילו ייתכן שילדים בגילאים צעירים ימצאו עניין באתר מאחר ומדובר בשטח פתוח בו ניתן להתרוצץ בחופשיות.

החודשים המומלצים ביותר לביקור בארמון קנוסוס הם ספטמבר עד יוני, מאחר וחודשי יולי ואוגוסט עשויים להיות מאוד עמוסים מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

הביקור באתר הארכיאולוגי של ארמון קנוסוס יתארך אם אתם רוצים להתעמק בשלל הממצאים הארכאולוגיים שהשתמרו באזור, אם אתם מגיעים רק כדי לספוג את האווירה ולהתרשם מהמבנים העתיקים ושיטות השימור השונות ביקורכם יהיה באורך של שעה וחצי עד שלוש שעות.

סרטון על הארמון קנוסוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשי הקיץ (אפריל-אוקטובר) האתר פתוח כל יום מ 08:00-20:00. בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) האתר פתוח כל יום מ 08:00-17:00.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 15 אירו.
  • Τ.Κ. 71409, Knosos (Prefecture of Iraklio):כתובת
  • דרכי הגעה: האתר הארכיאולוגי של ארמון קנוסוס נמצא 6 קילומטרים מהרקליון, דבר המקל על ההגעה אליו באמצעות תחבורה ציבורית. קו 02 יוצא מהתחנה המרכזית של הרקליון כל 20 דקות, ומשך הנסיעה לארמון קנוסוס הוא כחצי שעה.
  • האתר הרשמי
  • מומלץ לפני ההגעה לבדוק את שעות הסגירה של ארמון קנוסוס, מאחר והן משתנות בין חודשי הקיץ. בנוסף, כל יום ראשון מתחילת נובמבר עד סוף מרץ הכניסה לאתר הארכיאולוגי של ארמון קנוסוס היא בחינם. אנו ממליצים לבקר באתר הרשמי בכדי להתעדכן בשינויים נוספים.