מערת הנטיפים של זאוס, כרתים – המדריך המקיף ביותר בעברית | Cave of Zeus

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בכרתים וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן מערת הנטיפים של זאוס, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש למערת הנטיפים של זאוס ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מערת הנטיפים של זאוס בכמה מילים

מערת הנטיפים של זאוס (Cave of Zeus) הידועה גם בשמות מערת פסיכרו (Psychro Cave) ודיקטיון אנדרון (Diktaion Andron) נמצאת ברמת לסיטי המרהיבה ביופיה. המערה ממוקמת בגובה של כאלף מטרים מעל פני הים במרחק שעה נסיעה מהרקליון, ובמהלך הנסיעה תוכלו להנות מנוף דרמטי מעורר התשאות, זה לבדו יבטיח שהביקור במערת הנטיפים יהיה חוויה נפלאה.
על פי המיתולוגיה היוונית מערת זאוס היה המקום בו החביאה אימו של זאוס, אבי האלים, את בנה בינקותו. היא הניחה את זאוס בהשגחתה של נימפת העיזים, אמלתיה, שהזינה וגידלה אותו במערה מכיוון שלאביו של זאוס, הטיטאן קרונוס, נודע כי בנו יהרוג אותו ויירש את מקומו, וכדי למנוע זאת, בלע כל ילד שנולד לו. בני האדמה, הקורטים, סייעו לאמלתיה להגן על זאוס, ונהגו להקיש על המגנים שלהם בכל פעם שהאל התינוק בכה, כדי שאביו, קרונוס, לא יגלה את בנו. כאשר הגיע זאוס לבגרות הרג את אביו, ובכך הסתיים עידן הטיטאנים והחל תור האלים האולימפיים. בזכות הרקע המיתולוגי המרתק והציורי ובזכות ההליכה הקצרה והחוויתית הכוללת ירידה ועליייה תלולות, מערת הנטיפים של זאוס הוא אתר נהדר למשפחות עם ילדים.

נוף הנשקף ממערת הנטיפים של זאוסנוף הנשקף ממערת הנטיפים של זאוס

מה רואים במערת הנטיפים של זאוס

החוויה במערת הנטיפים של זאוס משלבת נוף ים תיכוני עוצר נשימה, תצורות הגיאולוגיות מרשימות וחשיפה לתרבות של תושבי האי כריתים. מערת הנטיפים לא גדולה, מוארת באופן מלאכותי ומשלבת נטיפי אבן היורדים מהתקרה שחלקם אף מגיעים לקרקע או מתחברים עם העמודונים שמתנשאים מלמטה. ההגעה למערה כרוכה בהליכה קצרה של כ 15 דקות המשלבת עליה וירידה תלולות, וגם מדרגות, אך אל דאגה, המערה נעימה וקרירה, דבר ההופך את השהות בתוכה מרגיעה, לאחר ההליכה אליה. אלה שירצו להעמיק את זיכרון היום, או שפשוט יתעייפו מההליכה יוכלו להשתמש בשירות החמורים, בתשלום, בכדי להגיע למערת הנטיפים או לשוב ממנה. האיזור סביב המערה עשיר בצמחייה, כפרים קטנים וערב רב של מסעדות בהן תוכלו לבלות לפני ואחרי ביקורכם במערת הנטיפים. אין ספק שבילוי במערת נטיפים היא חוויה מיוחדת במינה, אך מיקומה ברמת לסיטי בהחלט מוסיף להעצמת השהות.

כרטיסים למערת הנטיפים של זאוס

מכיוון שמערת הנטיפים של זאוס נמצאת כשעה נסיעה מהרקליון מרבית הכרטיסים המוצעים משלבים ביקור במספר אתרים, כחלק מיום סיור עם אוטובוס ומדריך. אם ברצונכם להגיע למערת הנטיפים של זאוס באופן עצמאי, ניתן לרכוש כרטיס כניסה עם הכניסה לאתר, אין אפשרות לרכוש כרטיס כניסה למערה מראש. אלו המעדיפים לחוות יום סיור ולהעמיק את הידע עם הדרכה צמודה, ישנן מספר אפשרויות:

יום סיור מודרך לרמת לסיטי ומערת הנטיפים של זאוס

כרטיס זה כולל איסוף בג׳יפ לנד-רובר ממוזג מבית המלון אל רכס הרי דיקטי ונסיעה דרך כפרים הרריים, מסורתיים וציוריים. הגעה לרמת לסיטי, הליכה 15 דקות במעלה הגבעה התלולה עד לכניסה למערה וכניסה אל מערת הנטיפים, מקום הולדתו של האל היווני זאוס.
בהמשך היום, תיהנו מארוחת צהריים מסורתית של כרתים עם יין מקומי. לאחר ארוחת הצהריים, תמשיכו להקיף את הרמה ולאחר מכן תרדו בליווי נופים של החוף הצפוני וסכר אפוסלמיס המרשים. הסיור מסתיים עם ביקור בעץ דולב בן 2400 שנה, העתיק ביותר באי, כמו גם במנזר סלינארי. כרטיס זה אידיאלי למעדיפים לטייל בכריתים ללא רכב, יחידנים, זוגות ומשפות עם ילדים כאחד יוכלו להינות מהיתרונות של יום מלא עם נהג, והדרכה של מדריך מוסמך. דרך מצוינת להירגע, לטייל ללא מאמץ, ולהעשיר את הידע.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

יום סיור מודרך לרמת לסיטי, מערת הנטיפים של זאוס וארמון קנוסוס

הבוחרים בכרטיס זה יוכלו לשלב ביקור בשני אתרים היסטוריים רבים הממוקמים בשני אזורים שונים, ביום אחד. היום מתחיל באיסוף מבתי המלון, טיול כביש שיאפשר לכם לחקור מקומות ברמת לסיתי כמו מערת זאוס ההיסטורית ומנזר קרה, כמו גם הארמון המינואי ההיסטורי של קנוסוס בהרקליון.
בחירה כרטיס זה מומלצת בעיקר לזוגות ויחידנים או משפחות ללא ילדים קטנים, שכן מספר האתרים בהם מבקרים ביום אחד עשוי להיות מעט עמוס לילדים קטנים. אם אין לכן הרבה זמן בכריתים ואתם רוצים לסייר בכמה שיותר מקומות עם הדרכה והסעה, כרטיס זה הוא בדיוק בשבילכם.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים למערת הנטיפים של זאוס

המלצות "הכל על"

  • הביקור במערת הנטיפים של זאוס מומלץ לחובבי טבע, ארכיאולוגיה וגיאולוגיה. האתר מומלץ בייחוד למשפחות עם ילדים צעירים, מכיוון שמשלב הליכה קצרה, ביקור אטרקטיבי במערה יפייפיה והמון מסעדות וכפרים מסקרנים סביב.
  • הכניסה למערת הנטיפים אפשרית לאורך כל השנה. ככלל מדינות אירופה, אתרים מסוג זה נוטים להיות מלאים במבקרים וחמים מאוד בחודשי יולי ואוגוסט, אם בכל זאת הגעתם בזמן זה אנו על הצטיידות במקדמי הגנה מפני השמש. בנוסף, הרמה מתכסה בגוונים חמימים בעונות הסתיו והאביב בזכות השלכת והפריחה המאפיינות עונות אלה, על כן, מומלץ לנסות ולהגיע בחודשים בהם הטבע משתנה.
  • ביקורכם במערת הנטיפים של זאוס עשוי להתארך לכדי חצי יום אם אתם רוצים להתעמק ברמת לסיטי ולשהות זמן מה בכפרים הציוריים סביבה. אם אתם מגיעים רק בכדי להתרשם ממערת הנטיפים ולהנות מהצעידה הקצרה אליה מדובר בשעה תמימה.
  • למטיילים הלנים באיזור הרקליון ומתחילים או מסיימים את יומכם בעיר, או בקרבתה, אנו ממליצים לשלב את הביקור במערת הנטיפים של זאוס יחד עם היבטים ארכיאולוגיים כמו ארמון קנוסוס (Knossos palace) או המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archeological Museum). בנוסף, מומלץ לבקר בארמון קנוסוס (Knossos palace) אם אתם מטיילים עם ילדים קטנים מאחר וזה אתר פתוח בו ניתן לנוע בחופשיות.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע למקום היא בעזרת סיור מודרך או רכב פרטי.
  • משום שישנה הליכה קצרה למערה מומלץ להכין את ילדיכם מראש לאופי השביל התלול והמדרגות, ממנו ואליו.
  • בקרבת מערת הנטיפים של זאוס ישנם כפרים רבים במרחק של עד חצי שעה נסיעה. מקומות הלינה הקרובים ביותר אליו מקנים אפשרות לבקר במערה בעת פתיחתה מבלי לקום מוקדם מדי בבוקר ולהימנע מעמידה בתורים, כגון מלון דירות דיקטמוס הומס (Dictamus Homes) ובית הארחה דיוניסוס (Dionyssos).
  • אם בבעלותכם כרטיס סטונדט, מחיר הכניסה לאתר בעונת הקיץ יהיה 3 אירו במקום 6 אירו.
  • מרבית המבקרים בכריתים שוכרים רכב, ואין מניעה להגיע לאתר עם רכבכם השכור. למגיעים עם רכב, מחיר החנייה עשוי להשתנות בין חודשי השנה, לרוב מחירו נע בין 2.5-5 אירו, בעת רכישת דבר מה מהחנויות ומהמסעדות להן שייכת החנייה, תוכלו לחנות רכבכם בחינם.
  • אנו ממליצים למשפחות המשתמשות בעגלות, להשאירן ברכב בעת ההליכה למערת הנטיפים. מאחר וההליכה קצרה ניתן להשתמש במנשא תינוקות בעת הצורך.

שאלות נפוצות על מערת הנטיפים של זאוס

הביקור במערת הנטיפים של זאוס מומלץ לחובבי טבע, נוף ותרבות.

הביקור במערת הנטיפים של זאוס מומלץ בעונות הסתיו והאביב, מכיוון שבעונת הקיץ האתר עשוי להיות עמוס במבקרים.

סרטון על מערת הנטיפים של זאוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשי הקיץ (אפריל-סוף אוקטובר) האתר פתוח כל יום מ 08:00-18:00. בחודשי החורף (נובמבר-סוף מרץ) האתר פתוח כל יום מ 08:00-15:00.
  • מחיר: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה בחודשי הקיץ (אפריל-סוף אוקטובר) עולה 6 אירו, ובחודשי החורף (נובמבר-סוף מרץ) 3 אירו.
  • כתובת: Psychro Cave 720 52
  • האתר הרשמי
  • מומלץ לפני ההגעה לבדוק את שעות הסגירה של מערת הנטיפים של זאוס, מאחר והן משתנות בין חודשי הקיץ והחורף. בנוסף, במידה ואתם מתכננים לבקר במערת הנטיפים של זאוס שימו לב שיש לה שני שמות נוספים: מערת פסיכרו, ודיקטיון אנדרון.