העיר העתיקה של אנטליה, טורקיה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Kaleici

העיר העתיקה של אנטליה בכמה מילים

העיר העתיקה של אנטליה, הידועה גם בשם הרובע העתיק קאלייצ’י (Kaleiçi) היא יעד פופולרי בקרב תיירים בשל ההיסטוריה העשירה והארכיטקטורה הייחודית שלה. הקמתה של העיר אנטליה עצמה מתוארכת לתקופה הרומית ומאז הושפעה מתרבויות שונות כמו הביזנטים, הסלג’וקים והעות’מאנים. עם זאת, אזור קאלייצ’י ידוע במיוחד בזכות המבנים מהתקופה העות’מאנית השמורים היטב והרחובות הצרים והמפותלים המציעים למבקרים הצצה לעברה של העיר, באופן מסתורי וייחודי.

אחד האזורים הפופולריים ביותר בקאלייצ’י הוא שער אדריאנוס, שער ניצחון שנבנה לכבוד ביקורו של הקיסר הרומי אדריאנוס בעיר בשנת 130 לספירה. ציוני דרך בולטים נוספים באזור כוללים את מינרט יבלי, מגדל מהמאה ה-13 שהוא כיום סמל של אנטליה, ואת מגדל הידירליק, מגדל מהמאה ה-2 לפני הספירה שנבנה במקור על ידי היוונים. הביקור בעיר בעתיקה של אנטליה מומלץ לכל מי שמתעניין בהיסטוריה ואדריכלות וגם למי שמחפש חוויה תרבותית ייחודית. העיר העתיקה של אנטליה היא גם ביתם של חנויות, בתי קפה ומסעדות רבים, מה שהופך אותה למקום נהדר לבלות בו יום בחקר היסטורי קדחתני עם מנוחה או שתיים באחד מבתי הקפה. בנוסף, העיר אנטליה ממוקמת על חוף הים התיכון, כך שהמבקרים יכולים ליהנות גם מהחופים ומפעילויות המים באזור.

מה עושים בעיר העתיקה של אנטליה

השם קאלייצ’י מתורגם ל”בתוך המבצר” בטורקית, והוא מתייחס לעובדה שהעיר העתיקה של אנטליה הייתה מוקפת בעבר בחומות וביצורים. העיר נוסדה על ידי הרומאים במאה ה-1 לספירה, והחומות נבנו בתקופה הביזנטית במאה ה-5 לספירה כדי להגן על העיר מפני פולשים. עם הזמן, העיר גדלה והתרחבה מעבר לחומות, אך האזור שבתוך הביצורים נותר מוקד פעילות, עם שווקים, מסגדים ומבנים אחרים שצמחו במשך מאות שנים. בעוד שהחומות והביצורים שהקיפו פעם את קאלייצ’י נעלמו ברובם, האזור עדיין נחשב לליבה של אנטליה, והוא נותר יעד פופולרי למבקרים המתעניינים בהיסטוריה, תרבות וארכיטקטורה. בשכונה מקסימה והיסטורית זו יש הרבה אטרקציות למבקרים לחקור, בעודכם משוטטים בחופשיות שימו לב לכמה החשובות שבהן:

שער אדריאנוס היא קשת ניצחון מרשימה מהתקופה הרומית הנבנתה בשנת 130 לספירה לכבוד ביקורו של הקיסר אדריאנוס באנטליה. בנוסף, מינרט יבלי, הוא צריח לבנים מהמאה ה-13 נחשב סמלה של אנטליה והוא מעוטר בדוגמאות גיאומטריות יפות. הרשימה ממשיכה עם מגדל הידירליק מתוארך למאה ה-2 לפני הספירה. נקודות ציון אלה ועוד רבות אחרות קיימות בעיר העתיקה של אנטליה, תיירים עם מעט עניין בהיסטוריה ותרבות ימצאו יתרונות בהשתתפות בסיור יום ברחבי אנטליה ובעיקר בעיר העתיקה, הלוא הוא אזור קאלייצ’י. הסיור מודרך, כולל ארוחת צהריים ויחד עם סיור בקאלייצ’י ההיסטורית, כולל נסיעה ברכבל טוניקטפה (Tünektepe) וביקור במפלי דודן התחתונים. לחצו כאן להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול.

מבקרים המעוניינים בחוויה יותר עצמאית יכולים להוריד את יישומון המדריך האישי לטלפון הסלולרי ולשוטט באופן חופשי תוך האזנה למדריך מוקלט, הנחייה ושימוש במפה המורה את הכיוון לאתר הבא. לחצו כאן להורדת היישומון. באמצעות הפונקציות השונות של היישומון תוכלו לבקר במוזיאון אנטליה בו נמצא אוסף מרשים של חפצים מהעיר העתיקה של אנטליה, כולל כלי חרס, פסלים ופסיפסים, נמל אולד, מגדל השעון בכניסה לקאלייצ’י ועוד אתרים רבים נוספים.

לינה בעיר העתיקה של אנטליה

העתיקה של אנטליה היא אחד האזורים האהובים ללינה בקרב תיירים המגיעים לאנטליה זאת בזכות מיקומה בלב אנטליה, וקירבתה לכל האטרקציות ההיסטוריות והתרבותיות של העיר. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Saye Konak Hotel ‘ Kaleiçi&Oldtown’
הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. או את מלון Puding Hotel הנותן תמורה טובה למחיר. לאלו אשר מעוניינים בבית הארחה Bacchus Pension הוא אופציה טובה באזור. שימו לב כי בתקופת קיץ המלונות רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בהעיר העתיקה של אנטליה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.




המלצות "הכל על" למבקרים בעיר העתיקה של אנטליה

  • העיר העתיקה של אנטליה היא יעד פופולרי עבור מגוון רחב של מטיילים, כולל מטיילים יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות, ולכל המתעניינים בהיסטוריה, תרבות, קולינריה וקניות. מבחינת מתי הכי פופולרי לבקר בקאלייצ’י, שיא עונת התיירות באנטליה היא בדרך כלל מיוני עד ספטמבר כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש. עם זאת, האזור יכול להיות צפוף בתקופה זו, ומחירי הלינה והפעילויות יכולים להיות גבוהים יותר מאשר בתקופת מחוץ לעונה. אנו ממליצים על ביקור בעיר העתיקה של אנטליה בעונות המעבר, מאפריל עד מאי ומספטמבר עד נובמבר, אופציה זו טובה למטיילים שרוצים להימנע מההמונים וליהנות ממזג אוויר נעים יותר. בתקופות אלו, הטמפרטורה בדרך כלל מתונה, והאזור פחות צפוף, מה שמקל על חקר הרחובות הצרים והאתרים ההיסטוריים של הרובע.
  • אנו ממליצים על משך ביקור של יום או יומיים בעיר העתיקה של אנטליה, ויותר אם מתעננים לצאת ולחקור את נפלאות אנטליה.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בעיר העתיקה של אנטליה עם אתרים אחרים הנמצאים בעיר הגדולה כמו אקווריום אנטליה (Antalya Aquarium) או מפלי דודן (Duden Watefalls) ובכלל אנו ממליצים על יציאה מהעיר באופן עצמאי או באמצעות סיורי יום שונים ברמת אנטליה.
  • דרך ההתניידות הנוחה ביותר בעיר העתיקה של אנטליה היא ברגל.
  • למשפחות המגיעות עם ילדים אנו ממליצים לשוטט בעיר העתיקה בין אם באמצעות סיור או באופן עצמאי, לחקור את שער אדריאנוס, ילדים יאהבו לדמיין איך היו החיים בימי קדם, וימצאו עניין רב בצבעים, הרעשים והריחות סביב. בנוסף, אטרקציה משעשעת למשפחות היא להשתתף בסיור בסירה, ישנם סיורי סירה רבים זמינים מנמל קאלייצ’י המציעים פרספקטיבה ייחודית של העיר וקו החוף. ילדים ייהנו משיט בסירה ומההזדמנות לראות את המראות מזווית אחרת.
  • לעיר העתיקה של אנטליה יש כמה שווקים קבועים ובזארים שבהם המבקרים יכולים לרכוש מוצרים טורקיים מסורתיים, כולל תבלינים, טקסטיל, קרמיקה ומזכרות. אנו ממליצים על ביקור בפורסם ביותר, הלוא הוא בזאר קאלייצ’י, זהו שוק מקורה הממוקם בלב העיר העתיקה, והוא מוכר מגוון רחב של סחורות, כולל תכשיטים, טקסטיל ועבודות יד. מבקרים הרוצים לחוות את הבזאר שוב ובגדול יותר, אנו ממליצים על בזאר אנטליה, שוק זה ממוקם ממש מחוץ לרובע קאליצ’י והוא אחד השווקים הגדולים באנטליה. יש בו מגוון רחב של סחורות, כולל תוצרת טרייה, טקסטיל ומזכרות.

תשובות לשאלות נפוצות

התקופה המומלצת ביותר לביקור בעיר העתיקה של אנטליה היא עונות המעבר, האביב והסתיו, מכיוון שהקיץ, שהוא שיא העונה התיירותית, עשוי להיות די עמוס במבקרים.

בביקור בעיר העתיקה של אנטליה מומלץ להשקיע בין יום ליומיים ועד כשבוע אם מעוניינים לחקור את אנטליה וסביבתה.

סרטון על העיר העתיקה של אנטליה