מפלי דודן, אנטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Duden Watefalls

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים באנטליה במגמת עליה, ובהתאם לכך גם הביקוש לאטרקציות המבוקשות ביותר. לכן, אם אם מתככנים להצטרף לאחד הסיורים הפופולאריים, למשל סיור יום מפלי דודן, מומלץ להזמין מקום בסיור לפחות כמה ימים מראש, שכן הסיורים מתמלאים במהירות, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לסיור יום מפלי דודן ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מפלי דודן בכמה מילים

מפלי דודן (Duden Watefalls) הינם קבוצת מפלים עוצרי נשימה המושכים אליהם תיירים מכל רחבי העולם, אשר ממוקמים במחוז אנטליה שבטורקיה. המפלים מורכבים משני חלקים- מפל דודן העליון, הממוקם על ראש הר, ומפל דודן התחתון, אשר יורד מצוק סלעי הישר לתוך הים התיכון בגובה של כ40 מטרים ונחשב לגבוה ביותר באירופה. המפלים ממוקמים 12 ק”מ צפון-מזרחית לאנטליה. מלבד יופיים המרהיב של המפלים, הם גם ממלאים תפקיד חיוני במערכת האקולוגית המקומית- המפלים הינם ביתם של מגוון רחב של מיני צמחים ובעלי חיים, שרבים מהם בסכנת הכחדה או נדירים. בעזרת הצמחים, המים מוחזרים לדודן דרך תעלה ארוכה, שם הם יוצרים מפל מלאכותי, וגם בימים יבשים זרימת המים מגיעה ל -10 מטרים וניתן לחזות ביופיים המרהיב. בנוסף, המפלים מספקים השקיה חשובה לשטחים החקלאיים שמסביב, מה שהופך אותם לחלק בלתי נפרד מהכלכלה המקומית. אנו ממליצים להגיע למפלי דודן ולהתפאל מהיופי העצום של המפלים, הנוף הטבעי המדהים, בשילוב עם צלילי המים הזורמים והערפל הקריר העולה מהמפלים, ולהינות מאווירה שלווה ושלווה המושלמת לרגיעה והתחדשות. אז בין אם אתם מחפשים לצאת לטיול רומנטי עם אדם אהוב או רוצים לחקור את היופי הטבעי של האזור עם המשפחה שלכם, מפלי דודן הם אתר חובה באנטליה.

מפלי דודן העליוניםמפלי דודן העליונים

מה רואים במפלי דודן

מפלי דודן נחשבים כאחד מן האתרים באנטליה שאסור לכם לפספס. כאשר אתם רוצים להגיע למפלי דודן, ישנם בעצם שני אתרי מפלים שונים בהם אתם יכולים לבקר, המכונים מפלי דודן העליון והתחתון. המפל התחתון אשר למעשה ממוקם קרוב יותר לאזורים העירוניים של אנטליה מציע הזדמנויות צילום נפלאות, ופארק מקסים. תוכלו לצפות במפל היפה מתצפית מיוחדת אשר נמצאת בפארק דודן הסמוך אשר נחשבת בעצמה כמקום בילוי גדול, ירוק ונעים ואשר מציעה גם קפיטריה, מגרש חניה ואזור לפיקניק. מפל דודן העליון ממוקם על ראש הר, והוא נופל לתוך אזור מוקף צמחיה רבה ומרהיבה. מפל דודן העליון מספק נוף מרגיע וציורי ומהווה מקום מפלט קריר בשעות אחר הצהריים החמות של אנטוליה. מקום בילוי זה מועדף על ידי מי שרוצה להתרחק ממרכז העיר ולמצוא שלווה בטבע. משני צידי האגם ניתן למצוא שפע של מסעדות ובתי קפה, אך אנו ממליצים להגיע לשם עם ערכת פיקניק ולהתיישב איתה ליד הנחל ולטבול את הרגליים במים תוך כדי. בנוסף, מאחורי המפל ישנן מערות עם תצורות מעניינות מאוד. חללי המערות הם כמו חלון שמציע נוף יפהפה וניתן לצפות דרכם במפל. לפעמים במערות צריך להתכופף והן יכולות להיות לחות למדי. לכן, חשוב להיזהר לא להחליק. המלצה נוספת לחוות את הטבע הפראי של המפלים היא להגיע למקום בשעות הזריחה, כיוון שאומרים שנוף הזריחה מהמפלים הוא שמימי ומראה שיש לחזות בו לפחות פעם אחת.

בפארק מפלי דודן ישנם דוכנים, בתי קפה ומקומות מהממים לפקניקבפארק מפלי דודן ישנם דוכנים, בתי קפה ומקומות מהממים לפקניק

כרטיסים לסיורי יום משולבים עם מפלי דודן

אם ברצונכם להגיע אל המפלים באופן עצמאי אז קודם כל חשוב לדעת שניתן לבקר במפל דודן התחתון בכל יום ובכל שעה והכניסה היא בחינם. מפל דודן העליון פתוח גם כן כל יום, אך הביקורים בו מותרים בין השעות 09:00-19:30 בקיץ ו-09:00-18:00 בחורף והכניסה אליו כרוכה בתשלום קטן. ההמלצה שלנו היא שאם אתם כבר מבקרים באנטליה, כדאי לשלב את הביקור במפלים עם אחד מסיורי היום המומלצים. כל הסיורים מלווים במדריך וכוללים בתוכם איסוף והורדה במלון בו אתם שוכנים וארוחת צהרים. מחירי הכרטיסים משתנה בהתאם למה שכולל בתוכו הסיור והם נעים בין 130-360 ש”ח לאדם. הסיורים כוללים ברובם טיול רגלי, שייט בסירה ועליה ברכבל. בנוסף לביקור ושהייה במפלי דודן, הסיורים יכולים לכלול (בהתאם לכרטיס שרכשתם) סיור בעיר אנטליה ההומה, סיור במרינה של קאלייצ’י (Kaleici Marina) הידועה גם בשם אנטליה העתיקה, ביקור במפלים נוספים באנטליה כמו מפל קרפוז קאלדיראן (Karpuz Kaldıran Waterfall), עליה לפסגת הר טונק טפה (Tünek Tepe) בגובה 605 מטרים באמצעות רכבל ושייט בסירה אשר מתחיל בנמל הישן של אנטליה ומסתיים במפל Karpuzkaldıran הלוא הוא מפל דודן התחתון. למגוון הסיורים במפלי דודן ולאפשרויות נוספות של כרטיסים באזור אנו ממליצים להזמין דרך הקישור הבא המאפשר גם ביטול חינם בעת הצורך. 

הזמנת כרטיסים לטיול יום הכולל את מפלי דודן

המלצות "הכל על" למגיעים למפלי דודן

  • מפלי דודן הם אתר חובה באנטליה והביקור בהם מומלץ לכולם. עם זאת, ניתן בהחלט לומר שהוא מומלץ מאוד לחובבי הצילום, הטבע הפראי, חובבי השקט ואנשי הרומנטיקה כיוון שזהו מקום מושלם לדייט רומנטי בלב הטבע.
  • הזמן הטוב ביותר לבקר במפלי דודן הוא בין השעות 06:00-08:00, זמן של יופי הזריחה שאסור לפספס ופחות עומס של אנשים.
  • אנו ממליצים לאפשר לעצמכם להשקיע לפחות חצי יום של מנוחה במפלים ולחוות את השקט והטבע הקסום של אנטליה.
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור במפלים ביחד עם אחד מסיורי היום המומלצים על ידנו המשלבים בתוכם טיולים וחוויות נוספות בתוך אנטליה. למגוון הסיורים המשולבים ניתן ללחוץ על הקישור כאן.

     

  • אנו פחות ממליצים להגיע אל המפלים עם רכב, כיוון שהמפלים קרובים מאוד אל אנטליה ויש שפע של קווי אוטובוס המגיעים אל המפלים התחתונים או העליונים . בנוסף, אנטליה נחשבת כעיר עמוסה וצפופה, ועל כן פחות מומלץ להתנייד בתוכה עם רכב.

שאלות נפוצות על מפלי דודן

אנו ממליצים לאפשר לעצמכם להשקיע לפחות חצי יום של מנוחה במפלים ולחוות את השקט והטבע הקסום של אנטליה.

מפלי דודן פתוחים למבקרים בכל יום לאורך כל השנה וניתן להנות ממים נהדרים גם בתקופות היבשות של השנה. הזמן הטוב ביותר ביום לבקר במפלי דודן הוא בין השעות 06:00-08:00, זמן של יופי הזריחה שאסור לפספס ופחות עומס של אנשים.

מפלי דודן הם אתר חובה באנטליה והביקור בהם מומלץ לכולם. עם זאת, ניתן בהחלט לומר שהוא מומלץ מאוד לחובבי הצילום, הטבע הפראי, חובבי השקט ואנשי הרומנטיקה כיוון שזהו מקום מושלם לדייט רומנטי בלב הטבע.

סרטון על מפלי דודן

מידע שימושי

  • שעות פתיחה- מפל דודן התחתון פתוח כל יום ובכל שעה ומפל דודן העליון פתוח מפל דודן העליון פתוח גם כן כל יום, אך הביקורים בו מותרים בין השעות 09:00-19:30 בקיץ ו-09:00-18:00 בחורף.
  • הכניסה למפל דודן העליון כרוכה בתשלום סמלי. הכניסה למפל דודן התחתון היא חופשית וללא עלות.
  • מפל דודן עליון- Düdenbası mah 21 Cad, Düden Cd. 07320 Kepez/Antalya
    מפל דודן תחתון- Çağlayan, Lara Cd. No:457, 07230 Muratpaşa/Antalya.
  • מפל דודן העליון ממוקם במחוז ורסק (Varsak) אשר נמצא בתוך מחוז קפז (Kepez). אפשרות אחת היא לקחת את מיניבוס ורסק היוצא ממרכז העיר אנטליה. אפשרות שניה היא להגיע באמצעות אוטובוסים עירוניים מספרי VC30, CV17A, VL62, VF66, VC69, 524 ו- 524A.
    למפל דודן התחתון ניתן להגיע ממרכז אנטליה באוטובוס ובמיניבוס קווים KL08, LF09, LF10 ו-LC37 מחוף לארה וממרכז העיר Kaleiçi.
  • https://antalyatouristinformation.com/