ארמון טופקאפי, איסטנבול – המדריך המקיף ביותר בעברית | Topkapi Palace

ארמון טופקאפי בכמה מילים

ארמון טופקאפי הוא אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר באיסטנבול, נחשב לאחד מציוני הדרך ההיסטוריים החשובים ביותר בעיר, ומבקרים בעיר יגידו שהביקור בו הוא חובה. הארמון שוכן בעיר העתיקה של איסטנבול, בצד האירופי, בין קרן הזהב וים מרמרה, לבין גדת מצר הבוספורוס. בתרגום לעברית קוראים לארמון, ארמון “שער התותח” על שם השער המלכותי והמרשים שדרכו נכנסים לארמון.
הארמון נבנה על ידי מחמד השני בין השנים 1453 – 1465, ובמהלך השנים שימש כמבנה המגורים הרשמי של הסולטאנים העות’מאנים וגם כמרכז הניהולי של האימפריה העות’מאנית. המבנה עצמו של הארמון מחולק למבנים קטנים המוקפים ב4 חצרות המכילות מבנים שונים, גנים, ספריות וכנסיות. אחד המבנים למשל הוא “מגדל הצדק”, בו נשמרים שרידים של הנביא מוחמד ומתקופתו, כמו למשל שערות מזקנו וטביעת כף רגלו וכן שרידים של ח’ליפים אחרים.
כיום משמש ארמון טופקאפי כמוזיאון המתאר את חייהם של שליטי האימפריה העותומנית, וביקור בו מאפשר לתיירים היכרות עם ארכיטקטורה עות’מאנית ועם ההיסטוריה המרתקת של האימפריה העתיקה.

 ארמון טופקאפי נקרא גם ארמון ארמון טופקאפי נקרא גם ארמון “שער התותח” על שם השער המלכותי בכניסה

מה רואים בארמון טופקאפי?

הארמון טופקאפי הוא כמו כפר מלכותי המכיל מבנים רבים המשמשים לצרכים שונים, והוא מוקף בגנים מלכותיים יפייפיים. הכניסה לארמון היא דרך שער המורכב מדלתות ענק המכוסות שיש ומעוטרות בפסוקים מהקוראן שמובילות אל החצר הראשונה מתוך 4 חצרות, בהן תוכלו להנות מנופים יפייפיים וממזרקות מרהיבות. הארמון מכיל אינספור חדרים, אולמות ומבואות המלאים בכ-250,000 פריטים, ביניהם יצירות אומנות, ערבסקות ועיטורי זהב. ארבע החצרות של הארמון מתחלקות כך: החצר הראשונה (Alay Meydanı) היא החצר הכי גדולה ובה תוכלו לראות את המוזיאון לארכאולוגיה של איסטנבול, כנסיית איה אירנה, היחידה מהתקופה הפרה-עותמנית שלא הומרה למסגד, וגם גנים נרחבים וירוקים. החצר השנייה (Divan Meydanı) מכילה את המאפייה והמטבחים המלכותיים, בית החולים המלכותי, האורוות ומגורי החיילים. החצר השלישית, שקרויה גם הארמון הפנימי (Enderûn Avlusu) אסורה לכניסה, שם יש את בית האוצר של הממלכה, ספריית אהמט השלישי ובית הספר של הנסיכים. בחצר הרביעית נמצאים הגנים הפרטיים של הסולטאן, החצר שלו וביתנים נוספים, ביניהם גם בית קפה מלכותי, בו תוכלו לבקר ולשתות קפה ולאכול.

הארמון מכיל אינספור חדרים ואלמות יפיפיים מעוטרים בזהבהארמון מכיל אינספור חדרים ואלמות יפיפיים מעוטרים בזהב

כרטיסים למוזיאון טופקאפי

ישנן אפשרויות שונות לרכישת כרטיסים לארמון טופקאפי, כתלות בהעדפתכם ובאופי הטיול.

ישנן אופציות לכרטיסים שמאפשרים “מסלול מהיר”, ומתאימות למי שהגיע לביקור קצר באיסטנבול ומעוניין לחסוך בזמן, או רק למי שמעוניין לבקר בארמון ביקור בקצב שלו, ללא מדריך.

  • להזמנת כרטיס עם דילוג על התור, ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) שמקנה כניסה ל3 חצרות ותה טורקי מסורתי – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס עם דילוג על התור, ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5), שכולל מדריך אודיו – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס עם דילוג על התור, ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5), הכולל גם כניסה להרמון, ומדריך אודיו – לחצו כאן אופציה זו מתאימה למי שרוצה לחוות ולחקור את הסיור בארמון במלואו, כולל החלק של ההרמון.

אופציות נוספות הן אופציות הכוללות סיורים מודרכים בארמון
אופציות אלו מתאימות לתיירים שמעוניינים להקדיש זמן לביקור בארמון, ולשמוע על ההיסטוריה המרתקת:

  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך על ידי היסטוריון מקומי בארמון ובהרמון, באורך שעה וחצי, עם דילוג על התור, ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן
  • להזמנת כרטיס לסיור מודרך בארמון ובהרמון, באורך שלוש שעות, עם דילוג על התור ועם אפשרות ביטול – לחצו כאן

עוד אפשרות, היא כרטיסים המשלבים מספר כרטיסי כניסה למספר אטרקציות באיסטנבול, עם או בלי סיור עם מדריך. כרטיסים אלו יוכלו לאפשר לכם לחסוך בכסף, ויקנו כניסה מהירה יותר לכל אחת מהאטרקציות.

  • להזמנת כרטיס משולב, לסיור יומי באורך 7 שעות, עם אפשרות ביטול ודילוג על התורים, הכולל כניסה וסיור עם מדריך לכיכר סולטנאחמט, מסגד סולטן אחמד, ארמון טופקאפי, איה סופיה ולשוק הגדוללחצו כאן
  • להזמנת כרטיס משולב, לסיור מודרך באורך 5 שעות, עם אפשרות ביטול ודילוג על התורים, כולל כניסה מהירה לארמון טופקאפי, איה סופיה, ובור הבזיליקהלחצו כאן
  • להזמנת כרטיס המקנה כרטיס לסיורים מודרכים לאורך 3 ימים, בהם עוברים בין האטרקציות והיעדים הגדולים של איסטנבול (כולל כמובן ארמון טופקאפי) עם אפשרות לביטוללחצו כאן. מומלץ במיוחד לאלו המגיעים לאיסטנבול לזמן ארוך ומעוניינים להעמיק ולחקור את ההיסטוריה של העיר.

הזמנת כרטיסים למוזיאון טופקאפי- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון טופקאפי

  • הביקור במוזיאון מתאים לכל המבקרים באיסטנבול, ובעיקר לחובבי היסטוריה, אדריכלות, וגם לאלו שיודעים להתרשם ולהעריך איכות ומורשת עתיקה. הארמון הוא לב ליבה של האימפריה העות’מאנית האדירה, ונחשב יעד פופולארי במיוחד. נציין, כי ייתכן שילדים בגילאים צעירים לא ימצאו עניין באתר, אך ניתן להגיע גם לסיור קצר.
  • הביקור בארמון טופקאפי מומלץ בשעות הבוקר או בשעות הצהריים המאוחרות. שעת העומס היא 12:00, ולכן עדיף להגיע בשעות הפתיחה או הסגירה.
  • משך הביקור משתנה כתלות ברמת העניין וההעמקה בהיסטוריה של האימפריה העותמאנית, המינימום המומלץ לביקור במוזיאון הוא שעה וחצי.
  • ניתן לחבר את הביקור המוזיאון טופקאפי עם יעדים רבים, שכן הוא נמצא במיקום מרכזי. אופציות מומלצות לביקור הן האגיה סופיה, שנחשבת למבנה הגדול והמפורסם בעולם, ונמצאת במרחק של 4 דקות הליכה בלבד מהארמון. בנוסף, תוכלו לבקר גם במסגד הכחול, המסגד ההיסטורי והמרשים שנחשב לאחד מאתרים החשובים ביותר באיסטנבול, ונמצא במרחק 7 דקות הליכה מהארמון.
  • הדרך הנוחה והמומלצת ביותר להגיע לארמון טופקאפי היא דרך הרכבת החשמלית: קו מספר T1 (הקו הכחול), עד תחנת Çemberlitaş Tramvay Durağı.
  • משום שארמון טופקאפי כולל ברובו ממצאים עתיקים, המקום מיועד בעיקר לחובבי היסטוריה ועתיקות. אם ילדיכם מתעניינים בתחום הם יהנו, גם הצעירים וגם הבוגרים. אם לא, מומלץ להפעיל שיקול דעת בהתאם להעדפות המשפחתיות בנוגע להגעה למקום עם ילדים.
  • ישנם מספר בתי מלון מומלצים בקרבת ארמון טופקאפי, הקרובים גם לעוד שלל אטרקציות תיירותיות ולמגוון אפשרויות תחבורה ציבורית. בית מלון מומלץ ביותר שנמצא במיקום מעולה, ובמרחק 10 דקות הליכה מהארמון הוא Miss Istanbul Hotel & Spa, הכולל ארוחות בוקר, בריכת שחייה, מרכז ספא וחמאם טורקי. בית מלון מומלץ נוסף הוא Grand Sirkeci Hotel, המעוצב בסגנון אדריכלי ייחודי ואלגנטי, מציע גם הוא ארוחות בוקר כלולות במחיר ונמצא במרחק 15 דקות הליכה מהארמון. אופציה נוספת, היא בית המלון Great Fortune Hotel & Spa הנמצא במרחק 10 דקות מהארמון, ממוקם בחצי האי ההיסטורי, ומציע בריכה מקורה, מרכז ספא וארוחות בוקר כלולות.

  • מומלץ לרכוש כרטיס כניסה משולב למספר אטרקציות, וכך תוכלו להוזיל את המחיר של כל אחת מהכניסות לאטרקציה ועל הדרך לחסוך בזמן העמידה בתורים.
  • בכניסה למוזיאון כל המבקרים עוברים בידוק קפדני (כמו בשדה תעופה).
  • מומלץ להגיע למקום בעזרת תחבורה ציבורית, שנחשבת זולה, פשוטה ונוחה להבנה ולתפעול. ארמון טופקאפי נמצא ליד תחנות תחבורה ציבורית, וההגעה אליו פשוטה. באופן כללי, אופציה מומלצת ביותר לתחבורה הציבורית באיסטנבול היא כרטיס “איסטנבול קארד”, שניתן לקנות בתחנות המטרו ובקיוסקים, והוא תקף לכלל התחבורה הציבורית, וניתן לטעון אותו באיזה סכום שתבחרו וכך להתנייד בקלות בעיר.
  • לכניסה לארמון יש חוקי לבוש ספציפיים, יש לכסות ברכיים וכתפיים ולהימנע ממכנסיים קצרים ונעליים פתוחות.
  • בתוך הארמון מומלץ ביותר להתרשם מאולם הקהל, המטבח האימפריאלי, האוצר וגם לבקר בטרסות כדי להתרשם מהנוף של העיר והבוספורוס.
  • המוזיאון נגיש לכיסאות גלגלים.

שאלות נפוצות על ארמון טופקאפי

הביקור בארמון מומלץ בשעות הפתיחה או לקראת שעות הסגירה. השעות העמוסות הן סביב השעה 12:00 ולכן עדיף להגיע לפני או אחרי.

מומלץ להשקיע לפחות שעה וחצי לביקור במוזיאון, אך משך הביקור משתנה כתלות ברמת העניין וההעמקה שלכם במוזיאון.

סרטון על ארמון טופקאפי

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 10:00-16:00, מלבד ימי ג’ בהם המוזיאון סגור.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023, מחיר כניסה בודדת לאדם לאופציית הסיור הסטנדרטית ביותר (לא כולל הדרכה, לא כולל כניסה להרמון ולא כולל כניסה לחצר הרביעית) הוא 33 יורו.
    ישנן אופציות רבות ומשתנות לכרטיסי הכניסה למוזיאון ומומלץ לרכוש את האופציה המתאימה לכם ביותר. בנוסף, הכניסה לילדים עד גיל 12 היא בחינם.
  • כתובת: Cankurtaran, 34122 Fatih/İstanbul, טורקיה
  • ההגעה לארמון טופקאפי מומלצת בחשמלית קו מספר T1 (הקו הכחול), המגיעה לתחנת Çemberlitaş Tramvay Durağı, שנמצאת במרחק של 5 דקות הליכה מהמוזיאון.
  • https://www.millisaraylar.gov.tr/en/saray-kosk-ve-kasirlar/topkapi-sarayi