1. עמוד הבית
  2. »
  3. בריטניה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. ליברפול, בריטניה 2024 – המדריך המקיף בעברית | Liverpool
  6. »
  7. אתרים אטרקציות ומסלולים בליברפול
  8. »
  9. שייט בליברפול – נקודת מבט יחודית לעיר היפה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

שייט בליברפול – נקודת מבט יחודית לעיר היפה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

מידע כללי על שייט מודרך בליברפול

שיט על הנהר של ליברפול הוא דרך נהדרת לראות את העיר ליברפול ולהיחשף להיסטוריה ולאדריכלות שבה. המוניטין של ליברפול הוא מעט אפרורי ולא נוצץ, אך אם נותנים לה הזדמנות, מבינים שזו עיר שיש לה הרבה מאוד מה להציע לתיירים שלה. בליברפול יש המון אטרקציות, כמו אצטדיון אנפילד האצטדיון של קבוצת הכדורגל ליברפול, או מוזיאון הביטלס. בנוסף, הרבה אנשים לא זוכרים שבליברפול יש את נהר המרסי (ומכאן הכינוי של הקבוצה, המרסיסייד), שהוא נהר מרשים עם כמה נקודות עצירה נחמדות וכמובן כזה שמאפשר מבט יפה על קו הרקיע הנאה של העיר. אז איך עושים את השיט המודרך בצורה הטובה ביותר? המשיכו לקרוא.

גדת הנהר בליברפול
גדת הנהר בליברפול (צילום:Stephen McKay, רישיון)

50 דקות על המיים - שיט זריז ומהיר

חברות רבות מציעות שיט מודרך בנהר המרסי כשלרוב הוא נמשך כ-50 דקות על המים. במהלך השייט, תוכלו ליהנות מקו הרקיע של ליברפול וממעבר ליד כמה מהנקודות המפורסמות בעיר, כולל רציף רויאל אלברט ומוזיאון ליברפול, שנמצאים על קו המים. תוך כדי שאתם שטים לצידו של נהר המרסי, תשמעו מהמדריך על ההיסטוריה של העיר, כולל פרשנות נחמדה של שכוללת הרבה חוש הומור. תגלו את העובדות החשובות על הבניינים המרכזיים בעיר וכמובן, תקבלו אנקדוטות על אחד האלמנטים המרכזיים – המוזיקה. במרכז הסיפורים, תוכלו כמובן לשמוע על הביטלס ועל החיבור העמוק של הלהקה המשפיעה ביותר בהיסטוריה על העיר עצמה.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

במהלך הסיור, תוכלו לשמוע גם מוזיקה מקומית, ואף לשמוע על התפקיד של המעבורות בנהר בזמן מלחמת העולם הראשונה. את העלונים, עם כל המידע על הסיפון, תוכלו לקבל במגוון רחב של שפות. בסופו של דבר, מדובר בחוויה יוצאת דופן, מרגיעה, מאוד אינפורמטיבית ומהנה. אחד הדברים הכי מהנים בשיט הוא השירים של הביטלס, של ג’רי והפייסמייקרס, שפשוט לא יצאו לכם מראש עד לסוף היום. אגב, אפשר לקבל גם מדריך אודיו בכמה שפות, כולל צרפתית, גרמנית, איטלקית, יפנית, מנדרין וספרדית.

נהר ריבר הוא נהר שאורכו 113 ק”מ באופן כללי וליברפול נמצאת איפשהו במרכזו, שכן הוא מתחיל בסטוקפורט ומסתיים במנצ’סטר הסמוכה. הוא נהר די שקט מבחינת טראפיק והוא גם נחשב לנהר מאוד רגוע מבחינת הזרמים שלו. לכן, גם אנשים שסובלים בדרך כלל ממחלת ים, לא אמורים לסבול ממנה במהלך הסיור הזה. השיט בנהר הוא מאוד נעים והסירות הן מאוד מותאמות ונוחות. השיט עובד לרוב לאורך חודשי הקיץ, אם כי גם בקיץ, כאשר יש מזג אוויר קשה, השיט יתבטל ותוכלו לקבל את כספכם בחזרה או לקבוע תאריך חדש. החוויה בקיץ היא נעימה מאוד, מומלצת ולא צריכה להיות כזו שמבזבזת יום שלם – אפילו לא חצי יום.

עלויות ופרטים חשובים על השיט בליברפול

העלות של השייט היא אינה גבוהה, כאשר נכון לכתיבת שורות אילו: מבוגר, מעל גיל 16, משלם 11.5 פאונד וילד משלם 7.5 פאונד. רוב החברות שומרות על קו אחיד של חיוב וכולן גם מספקות פחות או יותר את אותו שירות. העדיפות היא להזמין את השיט מראש ולסמן את ההעדפות שלכם לגבי מקום והאם יש לכם צרכים מיוחדים, בהם צריכים לטפל בזמן העלייה לסיפון או כאשר אתם על הספינה. תוכלו לעלות על הספינה כסא גלגלים, עגלות ואפילו חיות נחייה אם יש בכך צורך. מרבית הסירות יוצאות מנמל פייר הד המרכזי, הקרוב לתחנות רכבת ואוטובוס מרכזיות.

טיפים והמלצות למי שמזמין שיט בליברפול

  • ליברפול היא כאמור לא עיר אפורה כלל ויש בה הרבה מאוד מה לעשות. היא מציעה מגוון אטרקציות מגוונות מכל מיני סוגים ויש בה גם סצינה קולינרית נהדרת. השייט לא חייב להיות מרכז היום, הוא יכול להיות פעילות ‘אגבית’ אותה עושים כדי להעביר שעה וזה בסדר גמור. באמצעות השייט תוכלו גם להבין יותר טוב את המיקום שלכם בעיר, להבין אם פספסתם אטרקציה מסוימת, או סתם ליהנות משייט נעים ונוח אחרי יום שבו הלכתם הרבה. אל תפספסו את השייט המודרך בליברפול, שייתן לכם ערך מוסף מהרבה מאוד כיוונים שונים.
  • חווית השיט בליברפול כלולה בכמה וכמה אופציות של חבילות הנחה. אם אתם מתכננים יותר מאטרקציה אחת (בסוף השיט הבסיסי הוא לא ארוך) שווה לשקול לבחון אותם. אחת האופציות הפופלאריות לחבילה זו היא הכרטיס המשולב לשיט ולאוטובוס התיירים של ליברפול אם מעניין אתכם להזמין רק את אוטובוס התיירים אפשר לעשות זאת פה.
  • זהו סיור מומלץ לכל המשפחה הביקורות עליו גם של משפחות עם ילדים מאוד טובות למרות העובדה שמדובר בחוויה מאוד “אינפורמטיבית”. מצד שני הוא זוכה לתשבוחות גם תיירים מבוגרים עם קשיי ניידות
  • מחירי האוכל והשתיה על הסירה לא מאוד גבוהים – שזה מפתיע בהשוואה לחוויות דומות בערים אחרות באנגליה (ראו למשל שיט על התמזה בלונדון) לכן אפשר לבנות על הזמנת אוכל ושתיה על הסיפון ולא צריך להיסחב עם סנדווצים וכו’.
  • רוב הזמן אין עומס באטרקציה זו, אבל מומלץ לתכנן את היום שלכם בעיר בחוכמה, במיוחד למי שמתכנן לבקר בה בסוף שבוע במיוחד בעונת התיירות, יש לקחת בחשבון עומס ותורים. מומלץ להזמין כרטיסים מראש. כדאי לקרוא עוד על סיור יומי בליברפול כאן.