סאמיט וואן, ניו יורק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | SUMMIT One Vanderbilt

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בניו יורק במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו סאמיט וואן מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד אם מתכננים להגיע בסוף שבוע. הזמנה מראש תאפשר לכם להבטיח את כניסתכם במועד המתאים לכם ביותר ותחסוך לכם המתנה בתור לרכישת הכרטיסים. להזמנת כרטיסים מראש לסאמיט וואן: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

סאמיט וואן בכמה מילים

מתחם הסאמיט וואן (SUMMIT One Vanderbilt) מאפשר תצפית עוצרת נשימה על מנהטן והעיר ניו יורק כולה. המתחם ממוקם בחלקו העליון של גורד השחקים One Vanderbilt – אחד מתוך 30 הבניינים הגבוהים בעולם וארבעת הבניינים הגבוהים בעיר כולה. הבניין מתנשא לגובה של מעל 420 מטר ובנוי בצורה מעוררת השראה משילוב של זכוכית, בטון ופלדה. מתחם התצפית (הנחשב לתוספת החדשה למגוון נקודות התצפית בעיר כמו מצפה וואן וורלד ותצפית טופ אוף דה רוק) מתחיל בקומה ה73 בבניין ומגיע עד לקומה ה100, הוא נפתח ב2021 ומהווה כיום נקודת ציון אדריכלית בעיר עם תצפית פנורמית ייחודית. גובהו של הבניין מאפשר למבקרים בו לראות את נופי העיר ניו-יורק מנקודת מבט חדשה שעדיין לא נראתה. המתחם כולל ארבע קומות שונות ומציע בכל קומה חוויה אטרקטיבית שונה, החל מהכניסה לחלל מלא במראות והשתקפויות, דרך הנסיעה במעלית הזכוכית הגדולה לקומה העליונה בבניין יחד עם תערוכות האומנים השונות הפרוסות ברחבי התצפית. מתחם התצפית משתרע על פני למעלה מ6,500 מ”ר ובתוכו נמצאות מספר מסעדות וברים שמושכים כמות עצומה של מבקרים במיוחד בחודשי הקיץ העמוסים, ולכן כדי להימנע מהמתנה בתורים וכדי להבטיח את כניסתכם ביום ובשעה שתיכננתם, אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש עם אפשרות של דילוג על התור (לחצו כאן להזמנת כרטיסים למתחם סאמיט וואן עם תוספת 5% הנחה לגולשי הכל על בעזרת קוד קופון Hako5).

 בניין One Vanderbilt מואר בצורה מהממת בשעות החשכה בניין One Vanderbilt מואר בצורה מהממת בשעות החשכה

מה רואים בסאמיט וואן?

התצפית של סאמיט וואן כוללת ארבע קומות, כשל אחת מהן מעוצבת בצורה ייחודית וחדשנית. מעצבי התצפית הקפידו שכל קומה תספק חוויה למבקרים, אם בעזרת מראות וחלונות המספקים אשליות אופטיות ואם בעזרת תערוכות אינטרקטיביות.

המתחמים השונים בתצפית סאמיט ווטן:

  • מתחם RISE (התרוממות) – במתחם זה קיימות שלוש מעליות חדשניות מהירות שמסיעות את המבקרים מקומת הכניסה אל אזור התצפית הראשוני, עד לגובה של כ350 מ’ תוך פחות מדקה אחת
  • מתחם Levitation (ריחוף) – בנוי ממרפסות זכוכית חיצוניות לבניין בהן החוויה של הקולות והמראות מהעיר היא בלתי רגילה, בנוסף המתחם כולל גם בית קפה המיועד למבקרי התצפית.
  • מתחם Ascent (עליה) מוביל לשתי מעליות נוספות חיצוניות לבניין העשויות כולן זכוכית ואיתן נגיע לקומה ה-100. רצפת המעלית עשויה אף היא זכוכית ולמבקרים עם פחד גבהים זהו הזמן לעצום את עיניהם, אך אם אתם לא חוששים מובטחת לכם חוויה מפעימה.
  • מתחם Infinity Room (חדר אין סוף) – בחלק העליון נמצא המתחם הרביעי והאחרון בבניין ובו תמצאו תקרה הגבוהה ותערוכות אומנותיות אינטראקטיביות מפתיעות. קירות התצפית כולן עשויים מזכוכית וחלק מן הקומות בנויות ממראות כדי להעצים את חווית ה״אין סוף״. וכך הביקור בתצפית הסאמיט וואן מאפשר לא רק לראות את קו האופק של ניו יורק אלא גם לקבל את התחושה שאתם עפים כמו ציפור מעל העיר.

התצפית מסאמיט וואןהתצפית מסאמיט וואן

כרטיסים לסאמיט וואן

תצפית הסאמיט וואן היא תצפית חדשנית ומתויירת מאוד ולכן מומלץ בהחלט לרכוש כרטיסים מראש במטרה לשריין עבורכם תאריך וזמן לבחירתכם. קיימים שני סוגי כרטיסים שניתן לרכוש לתצפית, כרטיסי כניסה בלבד עם דילוג על התור וכרטיסים משולבים עם אתרים אחרים בעיר.

כרטיס כניסה מוזל לסאמיט וואן הכולל דילוג על תור

כרטיס זה הוא הכרטיס הפופולרי ביותר המקנה כניסה לכל מתחמי התצפית יחד עם אפשרות דילוג על תור ההמתנה בכניסה, הכרטיס מומלץ למי שמעוניין לבקר במתחם התצפית בלי הצורך בהמתנה בתורים הארוכים ומומלץ במיוחד לרכישה בחודשי הקיץ העמוסים בתיירים.

כרטיס משולב ומוזל לסאמיט וואן ולמוזיאון לאומנות מודרנית

כרטיס משולב לסאמיט וואן ולמוזיאון האומנות המודרנית בניו-יורק (Museum of Modern Art MOMA) מאפשר כניסה מוזלת לשני המתחמים. מוזיאון ה – MOMA,הוא המוזיאון לאמנות מודרנית המפורסם בעולם והוא מציג תערוכות של מיטב האמנים בהווה ובעבר ביניהם ואן גוך ופיקאסו (לקריאה מעמיקה על המוזיאון היכנסו לעמוד: מוזיאון המומה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית) הכרטיס מומלץ למבקרים אוהבי אמנות שמתכננים לבקר בשני האתרים ומעוניינים לנצל את ההנחה שמגיעה עם הכרטיס המשולב.

כרטיס משולב ומוזל לסאמיט ווטן ולאמפייר סטייט בילדינג

אפשרות נוספת היא לקנות כרטיס משולב לשתיים מהתצפיות המוכרות ביותר בניו יורק, הסאמיט וואן והאמפייר סטייט בילדינג – גורד השחקים המפורסם ביותר בעיר. בעזרת הכרטיס המשולב תוכלו להיכנס לשתי התצפיות כולל הקומה ה86 באמפייר סטייט בילדינג ולכל הקומות בסאמיט וואן. כמובן שעם רכישת כרטיס זה תהנו מהנחה לכניסה ל 2 המתחמים ולהנחה נוספת של 5% רק לגולשי הכל על.

הזמנת כרטיסים לסאמיט וואן - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • החוויה בתצפית מומלצת כמובן למי שאוהב ומתעניין בארכיטקטורה אך החוויה מומלצת ומהנה עבור כול הגילאים, חברים ילדים ומשפחות. החוויה אינה מומלצת למי שסובל מפחד גבהים
  • העומס העיקרי בתצפית הוא בימי ראשון ובשעות הצהריים. לכן מומלץ לתכנן את הביקור לאמצע השבוע או לשעות הבוקר המוקדמות (עד השעה 12) או לאחר השקיעה
  • זמן הביקור המומצע בתצפית הוא בערך שעה וחצי
  • בניין הסאמיט וואן ממוקם בלב מנהטן בסמוך לאתרי תיירות נוספים כמו בניין האמפייר סטייט האייקוני והמפורסם (Empire State Building), מוזיאון לאמנות מודרנית (MoMA (Museum of Modern Art)) ועוד.
  • הדרך הנוחה והמומלצת ביותר להגיע היא דרך תחנת הגרנד סנטרל ומעקב אחרי השילוט עד לכניסה למתחם הסאמיט וואן
  • החוויה בתצפית היא רב חושית כזו שעוד לא חוויתם, מומלץ מאוד למשפחות עם ילדים
  • ישנם מספר מקומות לינה מומלצים בקרבת בניין הסאמיט וואן, ביניהם נמצא מלון Pestana Park Avenue הממוקם במרחק של כ-400 מ’ מהמתחם ומציע למבקריו חדרים מעוצבים ונעימים, אינטרנט בחינם, שירותי מיני בר ועוד שלל פינוקים. מלון נוסף בקרבת מקום הוא מלון Library Hotel המציע שירות חדרים, מרכז כושר ומסעדה וממוקם אף הוא במרחק של שתי דקות הליכה. חשוב לציין כי מרכז העיר הוא אזור תיירותי במיוחד עם שפע של אפשרויות לינה מסוגים שונים וניתן ללון גם ברחבי העיר ולהגיע בעזרת התחבורה הציבורית עד למתחם התצפית. כדאי לקרוא עוד על לינה בניו יורק בעמוד על מלונות בניו יורק.
  • עלות הביקור נעה בין 120-150 שקלים
  • אפשרות נוחה להוזלת הביקור היא ברכישת כרטיס משולב לכניסה לסאמיט וואן יחד עם כניסה לאתר תיירותי נוסף, דרך כרטיסים אלו גם ניתנת האפשרות לדלג על זמן ההמתנה בתור.
  • המתחם מעניק שירותי אבטחה כללים על ידי אבטחת הבניין ללא אפשרות של שמירה ואחסון על חפצים אישיים בזמן הסיור. קיים מרכז אבידות ומציאות במידת הצורך.
  • ההמלצה שלנו היא להימנע מהנהיגה בפקקים בעיר, אלא להגיע דרך קווי הרכרבת התחתית

שאלות ותשובות

הביקור בתצפית מומלץ לחברים משפחות וילדים וכן לאוהבי הארכיטקטורה.

הזמן המומלץ לביקור בתצפית הוא בעיקר באמצע שבוע או בשעות הבוקר המוקדמות או הערב כדי להימנע מהעומסים הצפויים.

הזמן המומלץ להשקיע בתצפית הוא בערך שעה וחצי עד שעתיים.

כן! כל חללי התצפית נגישים באופן מלא, ניתן להגיע עם כיסא גלגלים מהבית או לקבל במתחם על בסיס מקום פנוי. מלבד זאת קיים אישור להיכנס עם חיות שירות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: התצפית פתוחה בכל יום בין השעות 9:00-24:00 והכניסה האחרונה המותרת לבניין היא בשעה 22:30
  • מחיר הכניסה: נכון לשנת 2023, מחיר כניסה ממוצע למבוגר (13+) הוא 150 שקל ולילד(3-12) הוא 120
  • 45 East 42nd St, New York, NY 10017כתובת:
  • חשוב לציין שאין כלל גישה לתצפית הסאמיט וואן דרך לובי הבניין המרכזי, אלא בדרכים הבאות.
    ניתן להגיע דרך תחנת הגרנד סנטרל על פי השילוט המוביל לתצפית. לחלופין קיימים קווי רכבת תחתית 4,5,6,7 המגיעים לרחוב 42, או קווי אוטובוס ביניהם M1,M2,M3,M4 ועוד. קיימים בסמוך לבניין חניונים מסודרים בתוספת תשלום, המחיר והזמינות למקומות החנייה משתנים ועומס התנועה בעיר גורמים לנו לא להמליץ לכם להשתמש בתחבורה פרטית.
  • קישור לאתר הרשמי: https://summitov.com/
  • מומלץ ביותר להצטייד במשקפי שמש על מנת להימנע מסנוור הזכוכויות הרבות בבניין וכן במכנסיים. בנוסף, נעלי עקב או נעלי עבודה אסורים במתחם התצפית מכיוון שהם הורסים את הריצוף, בואו עם נעליים מתאימות