וואיקיקי, הולנלולו – המדריך המקיף ביותר בעברית | Waikiki

וואיקיקי בכמה מילים

וואיקיקי היא יעד תיירותי פופולרי הנמצא בהונולולו (Honolulu), בירת הוואי, וידועה בחופים הנראים כגן עדן טרופי, קולינריה מסקרנת, והיצע הקניות המגוון. ניתן לעקוב אחר ההיסטוריה של העיר לתחילת המאה ה-19, כשהייתה כפר דייגים קטן. עם זאת, בתחילת המאה ה-20, וואיקיקי החלה לצבור פופולריות בקרב תיירים בזכות יופיה הטבעי והדרמטי שמעורר התרגשות בקרב הנוכחים בה, וכיום היא אחת הערים המתויירות ביותר בהוואי. וואיקיקי היא יעד נהדר עבור מגוון רחב של מבקרים, כולל משפחות, זוגות ומטיילים בודדים. משפחות יעריכו את המים השלווים של חוף וואיקיקי, האידיאליים לשחייה וצלילה בעזרת שנורקל. זוגות ייהנו מהשקיעות הרומנטיות ומאפשרויות ההסעדה המשובחות, בעוד שמטיילים בודדים יכולים לחקור את התרבות וההיסטוריה העשירה של העיר, ולבטח לפגוש עוד מטיילים רבים, שכן, וואיקיקי ידועה כיעד מובחר לבילוי ופנאי.

שקיעה יפיפייה בחופיה של וואיקיקי שקיעה יפיפייה בחופיה של וואיקיקי

מה עושים בוואיקיקי

המרכז התיירותי של וואיקיקי נחשב בדרך כלל לאזור המקיף את שדרת קלאקואה (Kalakaua). רחוב פופולרי זה עובר במקביל לחוף וואיקיקי ונמצאים בו רבים מהמלונות, המסעדות ומרכזי הקניות המפורסמים ביותר של העיר. בנוסף לכך, טיילת וואיקיקי, הפרושה לאורך שדרת קלאקואה, היא בהחלט מקום בו תרצו לצעוד כדי לספוג את אווירת החופש של וואיקיקי. אזורים אלה במקביל לחוף, תמיד שוקקים פעילות, כשמבקרים מכל העולם מטיילים, נהנים מהנוף היפייפה והסביבה חסרת הדאגות. לאחר שצעדתם כמה עשרות מטרים לאורך החוף, השדרה והטיילת ונרגעתם על חוף וואיקיקי שנחשב אחד החופים המפורסמים והיפים בעולם, עם מים צלולים וחול לבן ורך, ונדמה שאתם מוכנים להישאב לעולם האטרקציות שוואיקיקי מציעה הנה מה שאנו ממליצים עליו: לחובבי הרפתקאות, שייט ועולם החי באוקיאנוס, ועם זאת, אוהבים לקחת דברים במתינות ונינוחות, הצטרפו לסיור יומי בסירה בעלת תחתית זכוכית, תיהנו מהיופי של החוף הדרומי וגלו את העולם התת-ימי. החוויה על הסיפון מרגיעה, והצוות אף מעודד להביא משקאות לבחירתכם, גם אלכוהולייםלחצו כאן לרכישת כרטיס אם ברצונכם לצפות בשלל חיות ים כגון צבי ים, צלופחים, כרישי שונית, דולפינים ולהקות של דגים טרופיים, ולחוות נקודת מבט ייחודית של הונולולו, מעל ומתחת לפני השטח.

אפשרות פופולארית נוספת היא סיור כולל שייט לנקודה ידועה בה שוחים צבי הים ומספק שנורקל למשתתפים כדי שיוכלו להתחבר עם המגוון הרחב של החיים הימיים המדהימים באוקיינוס השקט. הסיור כולל ליוווי של מציל מוסמך, ומתאים לכל סוגי המטיילים, פרט לילדים מתחת לגיל 3, לחצו כאן להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול.

מבקרים המעוניינים למתוח את הגבולות ולשלב בין המים והשמים, יכולםי להמריא מחוף וואיקיקי הציורי עם מנצחי רחיפה, ולצפות בחופי החול המוזהבים משתלבים עם מי הטורקיז והנוף העירוני. תוכלו אפילו לתפוס הצצה ייחודית של דיימונד הד (Diamond Head) מנקודת מבט מיוחסת. החוויה מתאימה לזוג או שלשה, ומאוד מומלצת למשפחות עם ילדים (מעל גיל 5), לחצו כאן להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול.

לבסוף, ואחרי הכל (או לפני הכל, תלוי את מי שואלים), וואיקיקי ידועה בזכות מרחבי הגלישה הפוטוגניים והמלהיבים שלה, תיירים המעוניינים להתנסות בחווית הגלישה, יוכלו להזמין כרטיסים לשיעור גלישה פרטי. השיעור מתאים לכל הרמות, מיועד בייחוד למתחילים, ולכל גולש מעל גיל 8. עם זאת, וואיקיקי מציעה שיעורי גלישה גם לילדים, לחצו כאן להזמנת כרטיסים לשיעור גלישה לילידים עד גיל 12.

שדרת קלאקואה , המרכז התיירותי של וואיקיקי שדרת קלאקואה , המרכז התיירותי של וואיקיקי

לינה בוואיקיקי

כמעט כל אזור בו תבחרו לשהות ברחבי וואיקיקי ישמח ליבכם, שכן מרביתה בסמיכות לחוף, אבל אחד הטובים ביותר הוא האזור לאורך רצועת החוף עצמה. זהו לב ליבה של סצנת התיירות ומציע, כמובן, גישה נוחה לחוף הים, כמו גם מגוון רחב של מסעדות ואטרקציות. באיזור זה אנו ממליצים על מלון מלון חמישה כוכבים, טראמפ אינטרנטיונל הוטל וואיקיקי (Trump International Hotel Waikiki). שדרת קלאקואה, הנמשכת במקביל לחוף הים, היא יעד פופולרי לתיירים ורצופה בחנויות, מסעדות ואפשרויות בילוי. אנו ממליצים על אתר הנופש והספא הייאט ריג‘נסי וואייקיקי ביץ‘ (Hyatt Regency Waikiki Beach Resort & Spa), ועל מלון שלושה כוכבים, אסטון וואיקיקי סירקל (Aston Waikiki Circle Hotel). אזורים פופולריים נוספים ללינה בוואיקיקי כוללים את דיימונד הד, שנמצא בקצה המזרחי של חוף וואיקיקי ומציע נופים מדהימים של האוקיינוס ​​והעיר, ופארק קפיולאני, שנמצא בקצה המערבי של החוף ומציע אווירה שלווה עם גישה נוחה לפארק ולאטרקציות הרבות שבו, כמו מלון ארבעת הכוכבים, קווין קפיולאני (Queen Kapiolani Hotel) המציע נוף פנורמי של דיימונד הד.




המלצות "הכל על" למבקרים בוואיקיקי

  • הזמן הטוב ביותר לבקר בוואיקיקי הוא בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) כאשר מזג האוויר שימשי וחמים. עם זאת, אם אתם מחפשים פחות עומס תיירים ומחירים נמוכים יותר, ביקור בעונות המעבר (סוף האביב ותחילת הסתיו) או עונת השפל (ספטמבר-נובמבר) עשוי להיות אפשרות טובה עבורכם. כדאי לקחת בחשבון שבהוואי, יש עונה גשומה מנובמבר-מרץ.
  • מרבית המבקרים בדרך כלל מבלים בוואיקיקי לפחות 4-3 ימים כדי לחוות באופן מלא את האטרקציות והפעילויות של האזור, אך משך השהות עשוי להשתנות בהתאם לתחומי העניין והתקציב.
  • תיירים רבים בוחרים לקחת יום סיור לדימונד הד (Diamond Head) להתפעל מהנוף של וואיקיקי.
  • הדרכים הנפוצות ביותר לנוע בוואיקיקי הן ברגל, ברכב שכור, במונית או באמצעות מערכת האוטובוסים לשירות הציבור. מכיוון שוואיקיקי הוא אזור קטן יחסית ויכול להיות עמוס בתנועה, הליכה או נסיעה באוטובוס עשויות להיות האפשרויות הקלות והנוחות ביותר. עם זאת, אם אתם מתכננים לחקור חלקים בהוואי מחוץ לוואיקיקי, השכרת רכב יכולה להיות אפשרות טובה.
  • בין המקומות המומלצים למשפחות עם ילדים בוואיקיקי, פרט לפעילויות החוף השונות, הם גן החיות של הונולולו (Honolulu Zoo) וביקור בדיאמונד הד (Diamond Head). משפחות השוהות בהוואי ומעוניינות לצאת מוואיקיקי, מומלץ לבקר בסיי לייף פארק (Sea Life Park) נמצא קרוב לנקודה המזרחית ביותר באי אואהו (O‘ahu), במרחק חצי שעה נסיעה מוואיקיקי.
  • בעוד שיש הרבה אירועי חג ושווקים ברחבי הוואי, אין הרבה שווקי חג מסורתיים בוואיקיקי עצמה.
  • וואיקיקי היא ביתם של מגוון רחב של מסעדות המגישות מאכלים מקומיים טעימים, כולל מאכלי ים טריים, קערות פוקי ומנות הוואי מסורתיות כמו קלואה (Kalua) ולאולאו (Laula). קלואה היא שיטה לבישול בשר חזיר, בדרך כלל בתנור תת קרקעי, בעוד שלאולאו כוללת עטיפה של דגים, חזיר או עוף בעלי טארו ואידוים. שתי המנות הן יסודות במטבח הוואי ולעתים קרובות נהנים מהן במסעדות מקומיות וגם כמובן במסעדות תיירותיות שיותר מונגשות לחך שאינו מורגל בטעמים אלה.
  • וואיקיקי מציעה מגוון רחב של אפשרויות קניות, החל מבוטיקים יוקרתיים, מותגים בעלי שם עולמי, ועד לחנויות במחירים סבירים יותר, תוכלו להתחיל בשדרת קלאקואה, המקבילה לרצועת החוף והטיילת. זהו רחוב הקניות הראשי של וואיקיקי, ביתם של מותגי יוקרה כמו גוצ’י, שאנל, טיפני ועוד. בנוסף, באזור הטיילת התוססת, תמצאו חנויות מזכרות, חנויות מוצרי גלישה וחנויות בגדים הכוללות שילוב של מותגים מקומיים ובין-לאומיים.

סרטון על וואיקיקי

תשובות לשאלות נפוצות

מומלץ להשקיע בוואיקיקי בין יומיים לשלושה.

חודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) הם הזמן האידיאלי לביקור בוואיקיקי כאשר מזג האוויר אידיאלי לרחצה בים. עם זאת, יתר החודשים הם גם אפשרות נוחה, פרט לספטמבר עד נובמבר, הנחשבים לעונה הגשומה.

הביקור בוואיקיקי מומלץ לאוהבי חופים, קניות, קולינריה, חובבי תרבות וגם משפחות, מכיוון שיעד זה מציע מגוון חופים עוצרי נשימה, ורשימה ארוכה של אפשרויות לפעילויות תרבותיות ידידותיות לילדים.