דיאמונד הד, הונולולו – המדריך המקיף ביותר בעברית | Diamond Head

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים בהונלולו במגמת עליה, ובהתאם לכך גם הביקוש לאטרקציות המבוקשות ביותר. לכן, אם אם מתככנים להצטרף לאחד הסיורים הפופולאריים, למשל טיול יום לדיאמונד הד, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לדיאמונד הד: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

דיאמונד הד בכמה מילים

דיאמונד הד (Diamond Head) הוא חרוט געשי המכונה בפי תשובי המקום Lēʻahi- גב הטונה, היות וקו הרכס של החרוט דומה לסנפיר של דג הטונה. את השם האנגלי שלו הוא קיבל מחיילים בריטים שהגיעו לחוף במאה ה19 ודימו את גבישי הקלציט ליהלומים.
הוא נמצא דרומית מערבית באי אואהו (O‘ahu) בעיר הונלולו סמוך לים. הוא מתפרס על פני 475 דונם, וראש המכתש מתנשא לגובה 250 מטרים מעל פני הים, אם מודדים מקרקעית המכתש ההר מתנשא ל170 מטרים. לפני כ-2.6 מיליון שנה הייתה סדרה של התפרצויות געשיות בהונלולו שהתחילו מהר הגעש קואולאו וגררו התפרצויות נוספות שיצרו בין היתר את המקומות הייחודיים של האי אואהו (מכתש פונצ’בול, מפרץ האנאומה, קוקו הד והאי מנאנה) אך ההערכות מראות שהדיאמונד הד קיים רק כ-300,000 שנה. בשנת 1968 המכתש הוכר כאתר טבע לאומי.

חזית ההר דומה לסנפיר דג הטונהחזית ההר דומה לסנפיר דג הטונה

מה עושים בדיאמונד הד

ההזדמנות לטייל בראש הר געש היא די נדירה והיא מתאפשרת בדיאמונד הד בזכות ביצורים שארה”ב עשו בשנת 1908 לחיזוק מערכת ההגנה על חופי אואהו, בין היתר נבנה שביל בטון שמקיף את המדרון הפנימי כדי למנוע סחף לטוף הטבעי שבפנים המכתש, השביל אורך כקילומטר וכולל מתגים רבים מצד אחד ומעבר השני מעקה, העלייה בו היא תלולה ומאומצת ותיקח אתכם מקרקעית המכתש אל הפסגה (560 מטרים), העלייה תעשה גם ע”י עליה במדרגות ומעבר במנהרה שאורכה כמעט 70 מטר שמובילה לתחנת בקרת האש שהושלמה בשנת 1911 וממנה היו יורים אל החופים, כיום תוכלו למצוא שם בונקרים ומגדלור משנת 1917 ובעיקר ליהנות מנקודת תצפית מרהיבה ולהנות מנוף פנורמי על חופי האי ובימים בהירים אפילו את האי הסמוך מולוקאי (Molokai), בחורף תוכלו לראות לוויתנים עצומים חולפים על פניכם. ניתן להנות ממדריך אודיו או להצטרף לסיור מודרך כדי להעשיר את החוויה. בחלק מן הסיורים, ניתן לעצור בצד המזרחי של אואהו ולהמשיך לחוף צפוני, לעבור בחווה טרופית ולטעום מאגוזי מקדמיה שמגדלים במקום, לאכול צוהריים בKahuku במגוון דוכני האוכל, להמשיך אל מטע אננס ואפילו לטעום את השוט המפורסם שלהם.

נוף מראש ההר אל הצד המזרחי של האינוף מראש ההר אל הצד המזרחי של האי

נוף מראש היהלום אל פנים המכתש והצד המערבי של האינוף מראש היהלום אל פנים המכתש והצד המערבי של האי

כרטיסים לדיאמונד הד

דיאמונד הד הוכר כאתר טבע לאומי בשנת 1968 ומאפשר לתיירים חוויה ייחודית עם מגוון סוגים של סיורים שונים.
נפרט בפניכם מספר כרטיסים על מנת לעשות סדר:

סיור אדיו עם תוספות אפשריות לשדרוג:

כרטיס זה מאפשר לכם ליהנות ממדריך אודיו בשלל שפות (אנגלית, צרפתית, גרמנית, יפנית, קוריאנית, מנדרינית, ספרדית). יש להצטייד באוזניות או לרכוש אוזניות חד פעמיות בתוספת תשלום, כרטיס זה כולל גם מפה בארבעה צבעים ומדריך של הטיול לפסגת ראש היהלום, תוכלו לשדרג את הכרטיס בתוספת תשלום ולקבל חולצת טריקו רשמית של המקום.
סיור זה מתאים עבור זוגות או משפחות המעוניינות לקבל הדרכה מקיפה אודות המקום במחיר נמוך יחסית.

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה (בהזנת קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

טיול מודרך בדיאמונד הד ובחוף הצפוני:

כרטיס זה כולל מדריך טיולים צמוד (בשפה אנגלית) למשך 10 שעות שייקח אתכם מהמלון ויחזיר אתכם אליו, בסיור תטיילו בראש דיאמונד הד תוך כדי העשרה מהמדריך על התרבות וההיסטוריה של הוואי ובנוסף לעצור ב-Halona Blowhole בצד המזרחי של אואהו ולטייל לכיוון החוף הצפוני שלו.
טיול זה מתאים לזוגות או משפחות שרוצות לנצל את היום ולגלות את האי בלי להתעסק בלוגיסטיקה.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול והחזר כספי לחצו כאן.

שייט סמוך לדיאמונד הד עם דילוג על התור:

כרטיס זה חוסך לכם זמן ומאפשר לכם לעלות ישר מנמל אגן קוואלו (Kewalo Basin Harbour) אל דיאמונד הד על סירה בעלת תחתית זכוכית וכך תוכלו להנות מהנוף המרהיב שמעל המים וגם לגלות את העולם שמתחת למים כשאתם נשארים יבשים, מותר לעלות על הסיפון עם משקאות כולל אלכוהול, כרטיס זה מתאים למי שרוצה להיחשף ליופי של הר הגעש בלי להתאמץ ולהרוויח את היופי הימי הקסום.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול והחזר כספי לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לראש היהלומים - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור מומלץ לכל מי שרוצה לגלות אתר גאולוגי והיסטורי בעל משמעות לאומית, מתאים לזוגות ולמשפחות עם ילדים גדולים.
  • הפארק פתוח כל השנה אך בחודשי הקיץ מומלץ להימנע מלטייל באזור, היות והחום מאוד גבוה בתקופה הזאת ורוב המסלול אינו מוצל. לכן מומלץ להגיע באביב או בסתיו וכמה שיותר מוקדם ביום כדי לחמוק מעומס התיירים.
  • המסלול אינו ארוך במיוחד, לכן מומלץ להקדיש בין שעה וחצי לשעתיים לטיול בפארק.
  • מומלץ לשלב את הביקור בדיאמונד הד עם מפרץ פרל הארבור ההיסטורי ובמפלי מנואה המרהיבים שנמצאים כל אחד כחצי שעה נסיעה ברכב מהדיאמונד הד.
  • מומלץ להגיע למקום בתחבורה ציבורית היות והחניה קטנה ומתמלאת במהירות, בכל זאת יש להזמין מקום מראש לאתר.
  • המקום מתאים למשפחות עם ילדים שאינם קטנים מידי, זה אינו מסלול אתגרי אך כן תלול ועליה בלא מעט מדרגות – יש לקחת זאת בחשבון מראש ולהצטייד בנעליים קרם הגנה ומספיק מים.
  • למעוניינים להישאר ללון בקרבה לפארק מומלץ לבדוק את מלון 5 כוכבים The Kahala Hotel and Resort המומלץ בשל 2 בריכות השחייה והקרבה לחוף הים, כמו כן מוזמנים להתעניין במלון 4 כוכבים Lotus Honolulu at Diamond Head המומלץ בשל חדרי המשפחה שלו והסמיכות לחוף הים.
  • מומלץ להתצטייד בנעליים סגורות, קרם הגנה ומספיק מים לשתיה, היות ורוב המסלול אינו מוצל ובתלילות ועלול להיות מסוכן.
  • מומלץ להימנע מלהגיע למקום עם רכב היות והחניה קטנה ומתמלאת במהירות, אם בכל זאת החלטתם להגיע למקום עם רכב מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם ויש לשים לב כי החניה במקום בתשלום ובהזמנה מראש: 10 דולר לרכב פרטי.

שאלות ותשובות

הביקור מומלץ לכל מי שרוצה לגלות אתר גאולוגי והיסטורי בעל משמעות לאומית, מתאים לזוגות ולמשפחות עם ילדים גדולים.

הפארק פתוח כל השנה אך בחודשי הקיץ מומלץ להימנע מלטייל באזור, היות והחום מאוד גבוה בתקופה הזאת ורוב המסלול אינו מוצל. לכן מומלץ להגיע באביב או בסתיו וכמה שיותר מוקדם ביום כדי לחמוק מעומס התיירים.

המסלול אינו ארוך במיוחד, לכן מומלץ להקדיש בין שעה וחצי לשעתיים לטיול בפארק.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: כל יום (למעט חג המולד והשנה החדשה) בין השעות 06:00-18:00 כניסה אחרונה ב16:00
  • מחיר כניסה: מבוגר (3+): 5 דולר
    ילדים מתחת לגיל 3 – חינם
  • כתובת: Honolulu, HI 96815
  • ניתן להגיע למכתש עם אוטובוס בקווים 9/23/24- לרדת בתחנה ‘Diamond Head Rd + Opp 18th Ave’
  • קישור לאתר הרשמי: https://dlnr.hawaii.gov/dsp/parks/oahu/diamond-head-state-monument/
  • הכניסה והחניה דורשות הזמנת מקום מראש.