כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים כרטיסים לשייט למערה הכחולה בקאפרי | Blue Grotto

מידע כללי על המערה הכחולה בקאפרי | blue grotto

שיט לממערה הכחולה היא אחת האטרקציות הפופלאריות והמבוקשות למי שמבקר באי קאפרי בכלל ובדרום מערב איטליה בפרט.  רבים המתלבטים האם לבקר במערה הכחולה בגלל המחיר שלה , ובגלל הארגונים והעמידה בזמנים אותה היא דורשת. ננסה בעמוד זה להסביר מה תוכלו לראות במערה, מה כל כך מיוחד בה, ולנסות לפרט את האופציות השונות לבקר בה ולשוט אליה.

מה תראו שתבקרו במערה הכחולה של קאפרי?

המערה הכחולה היא מערה ימית טבעית שנמצאת בתוך הר של קפארי היורד לים. המערה היא באורך של 60 מטרים וברוחב של 25 מטרים, אפשר להיכנס אליה רק אם נדחסים בתוך חור קטן ברוחב שני מטרים, בגובה המים. כשמגיע הזמן להיכנס פנימה, נשלחות סירות קטנות של 4 אנשים, שצריכים להתכופף ולהידחס פנימה כשהם שוכבים על הגב שלהם. המערה עצמה היא משגעת ביופיה, כאשר יש מעבר חד בין הכאוס בחוץ, כשכל הסירות מחכות להיכנס, לבין השקט המופתי בתוך המערה. המים הם כחולים ויש אפקט מיוחד של כניסת אור שמש בצורה מאוד מדויקת להגברת החוויה. בדרך כלל, השייט במערה הוא חמש דקות בלבד, אך אלו דקות שלא תשכחו.

הסירות מחוץ למערה הכחולה

הסירות בכניסה למערה הכחולה בקאפרי (צילום: lienyuan lee, רישיון)

איך מגיעים למערה? הכחולה של קאפרי

מרבית האנשים שמגיעים לאזור קאפרי שוכנים באזור חוף אמאלפי הפופולארי, חצי האי סורנטו או אזור נאפולי. להם יש אופציה לשוט לקאפרי בלבד (מאוד מומלץ לקרוא את הסקירה שלנו בנושא: הכל על שיט לקאפרי) או לקחת שיט שמחבר גם את הביקור במערה הכחולה וגם את הביקור באי. האפשרות הפופלארית ביותר היא שיט מאזור סורנטו (לאופיצות רבות ומומלצות כגון אילו ראו פה).  אופציה פופלארית אחרת היא שיט למערה הכחולה כחלק מטיול יומי שלם מנאפולי (שיותר רחוקה מסורנטו, לאופציות רבות ומומלצות ראו פה) אבל רוב התיירים הישראלים יגיעו אחרי שיסעו לקאפרי ויקחו משם שיט שלוקח בין שעה לשעתיים למערה הכחולה. גם לשיט זה יש אופציות רבות (להזמנת שיט למערה הכחולה מהאי קאפרי ראו אופציות אילו) ומגוונות בשלל מחירים (שכולם אינם זולים). יש אפשרות לשיט עם קבוצה גדולה של מבקרים, יש אפשרות לשיט פרטי (ראו למשל פה) ויש אפשרויות משולבות עם חוויות נוספות כמו טעימות יין ואוכל או שיט היקפי ביעדים נוספים של האי קאפרי.

שיט במערה הכחולה

המלצות הכל על למתכננים להזמין שיט למערה הכחולה בקאפרי

  • המערה הכחולה פתוחה בכל ימות השנה, כל עוד מזג האוויר מאפשר זאת. למעשה, המערה סגורה בכל פעם שיורד גשם או שמזג האוויר קר מדי, כך שיוצא שהמערה סגורה ברוב הזמן מנובמבר עד מרץ, אלא אם כן תתפסו כמה ימים נעימים, ואז תוכלו להתקשר ולברר אם האתר פתוח.
  • המערה הכחולה היא אופציה מאוד פופלארית, יש לקחת בחשבון שגם עמוסה וכדאי להבטיח את מקומכם בה. מצד שני, גם אם אחרי שהגעתם לאי היא לא יצאה לפועל בגלל גאות ושפל לא צריך להתבאס. קאפרי הוא אי יפיפה ויש בו המון מה לראות אנו מאד ממליצים לקרוא את העמוד שלנו על מסלול ליום שלם בקאפרי על מנת שיהו לכם חלופות למערה, ושתחשבו אם אילו נקודות עניין באי תשלבו ביחד עם השיט אל המערה.
  • הזמן ביום הכי טוב לבקר במערה הכחולה הוא בין 12:00 ל-14:00, שכן זה הזמן שאור השמש הוא החזק ביותר והצבעים של המים הם הכי עזים. ביום מעונן, מפספסים קצת את החוויה.
  • למי כדאי לבקר במערה? חשוב לזכור המערה הכחולה היא אתר תיירותי לכל דבר ועניין ואחד החשובים והגדולים שיש בקאפרי בפרט באזור דרום מערב איטליה בכלל. מצד שני כדי לדעת שלמרות הציוריות והיופי שבתוכה, לחלק מהתיירים המבקרים בה יש הרגשה של מפעל שמתקתק ויש גם כאלו המתארים אותה בצורה קיצונית ממש כמלכודת תיירים. אנו לא רוצים להכריע בדיון, מצד שני חשוב לזכור שלמרות שהשיט בתוך המערה הוא קצר יחסית, והעלות גבוהה. צריך לזכור כי קאפרי כולו הוא אי יקר יחסית  לתייר המבקר בו, וההוצאה עבור שיט למערה אינה יוצאת דופן אל מול מחירי אטרקציות אחרות בעיר. בנוסף מדובר בחוויה יחודית ושונה מאוד ממרבית האטרקציות באזור.
  • אפשרויות חסכון לאטרקציה:  הכניסה לילדים מתחת לגיל 6 היא חינם, בעוד אזרחי האיחוד האירופי, מתחת לגיל 18, זוכים להנחה של 5 יורו.
  • זכרו – תמיד רצוי לתת טיפ ל”סקיפר” של הסירה. תמיד יש את הדיון בשאלה האם צריך או לא, בנוגע לאטרקציה זו הטיפ הוא העניין מקובל