מסלול טיול ליום אחד בקאפרי – אטרקציות שהן לא רק בחוף | Capri

מידע כללי

האי קאפרי ידוע במיוחד בחופים הקסומים שלו, מה שהפך אותו ליעד מאוד פופלארי, לצד האטרקציות המדהימות ביופיין באזור, בעיקר בעונת הקיץ. הרבה מהנופשים שמגיעים לסורנטו או לנאפולי, לרוב בוחרים לקפוץ לגיחה ליום-יומיים לקאפרי על מנת להכיר את האזור וליהנות ממה שיש לו להציע. בין אם בחרתם להגיע ליום אחד או מספר ימים, ובין אם בחרתם להגיע בצורה מאורגנת או לתכנן בעצמכם את שהותכם באי, אנחנו מאוד ממליצים להגיע, ולא רק בגלל החופים והים. 


מעבורת המגיע מהיבשת עם המוני תיירים מכל העולם לאי קאפרי (צילום מקורי)

מה תראו בקאפרי?

מעבר לשייט במערה הכחולה שתוכלו לקרוא עליו עוד כאן, אנחנו רוצים להציג בפניכם את האופציות היבשתיות שיש לקאפרי להציע. קאפרי היא אי ירוק עם חופים יפהפיים ותווי שטח הררי, מה שאומר שבקאפרי יש מגוון נקודות תצפית שלא כדאי לפספס אם הגעתם עד אליה.

הבולטת שבאופציות לתצפית מוצלחת היא ללא ספק מונטה סולארו (Monte Solaro)שם תעלו ברכבל מיוחד (כיסא תלוי על כבל) לפסגת הר סולארו. ”מונטה (הר) סולארו” מספק לנו את אחת התצפיות הכי יפות באירופה, אשר משקיף על כל קאפרי הכחולה ואפילו על החופים הבתוליים של נאפולי וסאלרנו. את הירידה אפשר לעשות גם ברכבל או ברגל. הירידה עורכת כ30-35 דק’, תלוי בקצב ההליכה שלכם, ובדרך תוכלו לראות את ההרמיטג’ אוף סטרלה (Hermitage of Santa Maria of Cetrella) – כנסיה עתיקה וקטנה בדרך למטה מההר, אשר נותנת מבט חטוף על החיים במקום לפני עשרות שנים. הכנסיה מאוד מטופחת ומרשימה.

נוף מהרכבל של מונטה סולארו

הנוף מהרכבל של מונטה סולארו (צילום:Mister No, רישיון)

עוד שתי אופציות נהדרות למסלולי הליכה עם תצפיות מרשימות הם הגנים הבוטנים ע”ש אוגוסטוס (Giardini di Augusto) והטירה של טיבריוס (Villa Jovis), שבשתיהן יש מסלולי הליכה מרשימים כל אחת בדרכה ותצפית נהדרת לים. בגנים הבוטניים תוכלו להנות מפריחה של מגוון זנים של פרחים והליכה בשבילים ירוקים ורצופי פרחים. לעומת זאת בטירה של טיבריוס תוכלו להנות מהארכיאולוגיה וההיסטוריה במיטבה. (פירוט על ההיסטוריה של האי תוכלו למצוא כאן) מדובר בהריסות טירה שהצליחו להשתמר בצורה מרשימה מאוד, ותוכלו ללכת בין קירות האבן הישנים ולרדת במדרגות אל נקודת התצפית.

אטרקציה נוספת, שיכולה להוות קצת הפסקה מהבחוץ וההליכה המרובה היא ביקור במוזיאון וילה סן מיקלה (Villa San Michele), שהיה ביתו של הסופר הנודע אכסל מונתה, שהיה גם רופא ופסיכיאטר שוודי (שהשפיע רבות על מאיר שלו, לחובבי ספרות ישראלית). במוזיאון אפשר לטייל בין החדרים ולצאת לגינה המקסימה, שגם בה כמובן יש תצפית מהממת לים ולאי כולו.

איך מגיעים לקאפרי?

קאפרי נמצאת במיקום אסטרטגי ומעניין, וכדאי לנצל את העובדה שהיא נמצאת במרחק שייט ממספר מהיעדים היפים בדרום איטליה, כגון נאפולי, סורנטו, פומפיי ואמאלפי. רוב התיירים, במיוחד הישראלים, יבחרו לחבר את הביקור בקאפרי עם יעד נוסף ולעיתים גם שניים. היופי בקאפרי שהוא יכול להשתלב במגוון דרכים בטיול שלכם.

אם בחרתם לקחת מעבורת באופן עצמאי, שימו לב שאתם בודקים את השעות מראש, ותעדיפו להגיע מוקדם כדי להספיק מהיום שלכם כמה שיותר. אם בחרתם לצאת בשייט מאורגן, אין ספק שזו האופציה הנוחה יותר אך מאפשרת פחות גמישות. נסו להבין מראש איזה אטרקציות יותר מושכות אתכם, ולהבין אם אתם מעוניינים להגיע בקבוצה או בנפרד. אם בחרתם בקבוצה, גם שם שימו לב מאיפה השייט יוצא, ומה תכנון המסלול שלו.

אם אתם חושבים להישאר לילה או יותר בקאפרי, שווה לקרוא כאן על מלונות באי קאפרי. 

המלצות למתכננים להגיע לביקור באי קאפרי

  • אם בחרתם לא לקחת שייט מאורגן לקאפרי אל חשש. ההגעה וההתניידות בקאפרי בסופו של דבר היא פשוטה ומובנת, כולל העליה למעבורות וההגעה לאי. ההמלצה הכי חשובה היא לנסות ולהגיע לקאפרי כמה שיותר מוקדם בבוקר. המעברות הראשונות יוצאות ב-8 כך שאפשר להגיע לקאפרי כבר ב-9:00 על מנת למצות את כל היום.
  • גם אם מדובר ביום אחד, בבקשה אל תוותרו על נעל נוחה. אם יש לכם כוונה להסתובב ולהרחיק מעבר לחוף ולגלים, תדאגו שיהיה לכם נוח ונעים לטייל ולטפס במידת הצורך.
  • אם אתם מתכננים להגיע לקאפרי חשוב לדעת שהיא אתר תיירותי עמוס, בעיקר בחודשי הקיץ. כדי באמת למצות את היום ולא לבזבז זמן בחיפושים והתברברות, ממליצים להיערך כמה שיותר מראש.