מסלול טיול לצפון איטליה וארץ האגמים

צפון איטליה הוא חבל ארץ מקסים במיוחד עם נופים ירוקים, ערים ועיירות ציוריות, המון אגמים קטנים וגדולים והרים נישאים מעל.
כדי להגיע לטייל באזור, מומלץ לטוס למילאנו, אך ניתן להתחיל ולסיים את הטיול גם בוונציה או בוורונה כאשר על מנת למקסם את חווית הטיול, נדרש להשכיר רכב באחת מערי המוצא. לא ניתן לסמוך על התחבורה הציבורית באזור,היות ומדובר במרחבים גדולים,כבישים מפותלים ועיירות קטנות ויחסית לא נגישות באמצעות תחבורה ציבורית. מידע לגבי השכרת רכב באיטליה תוכלו למצוא כאן, ומידע לגבי השכרת הרכב באחת מערי המוצא של הטיול תוכלו למצוא כאן (מילאנו), כאן (ורונה) וכאן (ונציה).
המסלול המוצע להלן מתמקד באגמים של צפון איטליה והוא מחולק לשני חלקים:
החלק הראשון הוא מסלול קצר יותר וממוקד, שעובר בין שלושת האגמים הגדולים והמפורסמים של האזור: גארדה, קומו ומג’ורה.
החלק השני הוא הארכת הטיול ומספק אפשרות ביקור בעוד שישה אגמים קטנים יותר ופחות מוכרים אך גם יותר טבעיים, פראיים וקסומים.




חלק ראשון - מסלול בין שלושת האגמים המפורסמים של צפון איטליה

כדי ליהנות ולמצות את הביקור באגמים הללו, כדאי מאוד ללון ליד כל אחד מהם לפחות לילה אחד (עדיף יותר ככל שניתן), לטייל באגם ובעיירות הסמוכות אליו, לנוח על החוף, לטבול במים ואף לבלות באחת האטרקציות שלצדו.

אגם מג’ורה- מתחילים בלב האלפים

צאו משדה התעופה במילאנו וסעו לאגם הראשון – אגם מג’ורה. זוהי נסיעה של כשעה, תלוי איפה תבחרו ללון ולעצור.
אגם מג’ורה הוא האגם השני בגודלו באיטליה (כאשר חלקו הצפוני נמצא בשוויץ), אורכו כ- 65 קילומטר מדרום לצפון, רוחבו המרבי הוא עשרה קילומטר והעומק המקסימלי שלו למעלה משלוש מאות מטרים.
המים באגם מאג’ורה קרים מאוד במשך כל השנה היות והם מגיעים מקרחונים ומהשלג בהרים סביבו.

אגם מג'ורה תמונה אווירית

אגם מג’ורה ממבט הציפור, מוזן מהקרחונים והשלגים המפשירים של ההרים סביבו.

איפה ללון באגם מאג’ורה

סביב האגם ישנן כמה עיירות שכדאי להתמקם בהן, רובן נמצאות בגדה המערבית של האגם. הראשונה לדעתי היא סטרזה (Stresa) אך ניתן גם ללון בארונה (Arona), בקנוביו (Cannobio) או בכל אחת אחרת – כולן יפות ומתאימות לטיול סביב האגם.

בסביבת אגם מג’ורה קיימים כ-2,000 מקומות לינה אפשריים המפוזרים בעיירות שונות הנמצאות בקרבתו, כמו- סטרזה, ורבאניה, קנוביו ובוואנו. רוב מקומות הלינה נמצאים בקרבת החוף אך ישנם מקומות לינה רבים הנמצאים גם רחוק ממנו. לרוב, המלונות שקרובים לחוף יהיו יקרים יותר מהמלונות המרוחקים ממנו כך שאנו ממליצים לאורחים שלא רוצים להוציא סכום גדול של כסף על הלינה להסתכל עליהם.
בנוסף, שימו לב שקיימים רק 5 מלונות חמישה כוכבים באזור אגם מג’ורה כך שלמבקרים שרוצים ללון במלון כזה אנו ממליצים להזמין מקום בהקדם האפשרי ולא לחכות עם ההזמנה.

חמש מלונות מומלצים באגם מג’ורה

Hotel Cannero מלון ארבעה כוכבים מפנק שנמצא בקנרו ריביירה על שפת אגם מג’ורה. המלון מספק שירותי בידור ופנאי המתאימים גם לילדים, שירותי בריאות וטיפוח וגם בריכת שחייה. במלון יש שירותי חניה עם כי יקרים יחסית כך שהוא לא אידיאלי עבור אורחים שמשתמשים ברכב אך עדיין מומלץ להסתכל עליו. מומלץ לזוגות המחפשים חופשה רומנטית באגם ולמשפחות עד ארבעה נפשות שמחפשות חופשה רגועה.
Belvedere מלון שלושה כוכבים שממוקם באי איזולה סופיריורה ליד העיירה סטרזה. המלון נמצא על חוף האגם וניתן להגיע אליו באמצעות מעבורת. כתוצאה מכך, אינינו ממליצים להגיע אליו באמצעות רכב שכור. עם זאת, אנו ממליצים למבקרים המחפשים חופשה רגועה על האי ועל האיים הסמוכים שאפשר להגיע אליהם ללא רכב. מומלץ בעיקר לזוגות המחפשים חופשה רומנטית באגם מג’ורה.
Hotel Villa Ruscello מלון שני כוכבים הנמצא על חופי אגם מג’ורה בעיירה באוונו. המלון מספק לינה נוחה במחיר נמוך יחסית כך שאנו ממליצים למבקרים שמתכוונים לחסוך להסתכל על המלון הזה. בנוסף, במלון ישנם חדרים גדולים שיכולים להכיל עד חמישה אנשים כך שאנו ממליצים עליו מאוד עבור משפחות. שימו לב שחדרים אלו מועטים אז כדאי למבקרים המעוניינים ללון בהם להזמין אותם בהקדם. מיקום המלון מאוד נוח ונגיש לרכב והוא מאפשר לאורחים לחנות בחניה חופשית במתחם המלון. מומלץ גם לזוגות וגם למשפחות בעלות עד חמש נפשות המחפשים חופשה רגועה על חופי אגם מג’ורה.
Luna Hotel Motel Lago Maggiore Aronaמלון ארבעה כוכבים הממוקם בעיירה אולג’יו קאסטלו במרחק של 5 דקות נסיעה מהחוף הקרוב של אגם מג’ורה. המלון מאפשר למבקרים בו לחנות במתחם חניה חופשית בשטח המלון כך שהוא אידיאלי עבור אורחים שמתניידים באמצעות רכב שכור. מתאים בעיקר לזוגות המחפשים לטייל באזור אגם מג’ורה.
Blue Relais Maggiore מלון ארבעה כוכבים מפנק שנמצא בקסטלו סופרה טיצ’ינו במרחק הליכה קצר מחופי אגם מג’ורה. המלון מספק לינה נוחה במחיר נמוך כך שהוא מומלץ עבור מטיילים שלא רוצים להוציא סכום כסף גדול על לינה. בנוסף, במלון ישנה חניה חופשית והוא ממוקם בקרבת כביש ראשי כך שהוא אידיאלי עבור אורחים שמשמתמשים ברכב שכור. מומלץ בעיקר לזגות המחפשים חופשה רומנטית בקרבת אגם מג’ורה.
לקריאה נוספת אודות מלונות באגם מג’ורה לחצו כאן.

מה עושים באגם מאג’ורה

קודם כל מתפעלים מהנוף, מהאווירה ומהיופי של האזור והאגם.
בעיירות ובאתרי הטבע שסביב האגם יש מגוון רחב של מסלולי טיול, חופי רחצה ואטרקציות מגוונות.
תוכלו לטבול במים הקרים בחופים מוסדרים בעיירות הרבות סביבו : אנג’ארה (Angera), בוואנו (Bevano), צ’רו (Cerro), סטרזה (Stresa), ארונה (Arona) ועוד.
מהעיירות מסביב לאגם (ובעיקר מסטרזה) ניתן לשוט לאיים הבּורומֶאים, ובעיקר לאי איזולָה בֶּלָה (Isola Bella) בו נמצא הארמון הבּארוקי של משפחת בּורומֶאו, ששלטו באזור במאות ה-16 וה-17 והגנים המרהיבים שסביבו. כרטיסים לשיט תוכלו למצוא כאן או כאן.
אי נוסף שכדאי לבקר בו הוא איזולָה דֶיי פֶּסְקָטורי (Isola dei Pescatori)- אי דייגים ובו בכפר היסטורי, סמטאות צרות עם חנויות ומסעדות דגים משובחות. מסביב לאי טיילת מקסימה, עם נוף לאגם ועיירה לסְטְרֶזָה. בכפר הדייגים כבר אין כל כך דייגים, אבל האווירה והקסם עדיין שם וניתן לחוות אותם באמצעות שיט לאי (למשל כאן).

האי השלישי שניתן לשוט אליו הוא איזולָה מָדְרֶה Isola Madre אשר שימש בעבר כבית עלמין. כיום יש בו גן בוטני יפה, וארמון הנוסף של משפחת בּורומֶאו עם תצוגה של אוסף בובות ומריונטות עתיקות.שיט לאי תוכלו למצוא כאן. בנוסף לאפשרויות השיט לאיים,ניתן גם לקחת סיורי שיט למספר איים משולבים,  לעלות של שיט באגם לאור השקיעה (חוויה יחודית ומומלצת במיוחד) או להגיע לאיים אחרים באגם. את מכלול אפשרויות השיט באגם מג’ורה תוכלו למצוא כאן.

The Famous Old Isola Bella In The Lake Maggiore One Of The Most Picture Id1351836538האי איזולה בלה, ארמון בארוקי באמצע האגם.

מלבד שיט באגם, ניתן גם לעלות ברכבל למונְטֶה מוטָרונֶה Monte Mottarone.
הרכבל יוצא מגדות האגם צפונית למרכזה של סטרזה ועולה לגובה של יותר מ-1400 מטרים מעל פני האגם. בתחנה הסופית של יחכה לכם נוף מרהיב. בדרך תוכלו לעצור בגן הבוטני בכפר אלפּינו.
בפסגת ההר, ישנו פארק מגלשות הרים אלפילנד Alpyland, שבו מסלול מגלשות הרים (Alpine Coaster) של 1200 מטר. העלייה חזרה לנקודת ההתחלה היא עם רכבל כסאות. אפשר להגיע לאלפילנד ברכבל או ברכב.
בעיירה באבנו Baveno נמצא פארק אקווה-ובו מתחם עם בריכות שחיה, מגלשות מים, פארק הרפתקאות ועוד. הבריכות פועלות לאורך כל השנה וממוקמות מול נוף ההרים המדהים. בקיץ הבריכות החיצוניות פתוחות ובעונות הקרות הן מקורות בחלונות שקופים שנותנים תחושה של שחייה בחיק הטבע.

אגם קומו- עוברים לחלק האצילי

נעזוב את אגם מאג’ורה ונעבור לאגם המוכר ומקסים הבא – אגם קומו אשר נמצא כשעה\שעה וחצי נסיעה צפונית ממילאנו. המרחק בין שני האגמים הוא כשעה וחצי נסיעה, שוב תלוי מאיזה נקודה יוצאים ולאן רוצים להגיע סביב אגם קומו. האגם,המעוצב בצורת הY המפורסמת שלו מתפרש על יותר מ146 קמ”ר (ובכך הוא נופל בגודלו רק משני האגמים המדוברים הנוספים פה במאמר, אגם גארדה ואגם מאג’ורה) ועומקו בחלקים מסוימים מגיע ליותר מ400 מטר, מה שהופך אותו לאחד מהאגמים העמוקים ביותר באירופה. אך הייחודיות של אגם קומו היא במשיכתו את שכבות האצולה והאריסטוקרטיה של איטליה בפרט ושל אירופה בכלל זה יותר מ2,000 שנה (החל מהתקופה הרומית). משיכה זו הובילה לבנייתן של מבני פאר ווילות יפיפיות בעלות גינות מטופחות ומתוחזקות היטב,שנותרו על תילן עד היום. הדוגמאות הטובות ביותר לוילות אלו הן וילה אולמו, וילה סרבלוני ווילה קרלוטה.

Villa Carlotta At Tremezzo, On Lake Como, Italy.

וילה קרלוטה השוכנת על סף האגם,גנים מטופחים ואציליים.

איפה ללון באגם קומו

אופציות הלינה סביב אגם קומו מאוד מגוונות, יש מעל 4,000 אופציות ללינה באזור, הנעות בין בתי דירות לבתי מלון שאחד המדדים המרכזיים במחיר החדר יהיה הקרבה לחוף הים. תיירים רבים מעדיפים לנצל את העובדה שהגיעו לעיירת חוף כדי לישון כמה שיותר קרוב אל שפת האגם, אך למי שמחפש להוריד מחירים, יש אופציות שיהיו במרחק נסיעה של רכב תחבורה ציבורית אל החוף ולרוב תהיה לכם חניה נוחה ונגישה לרכב ששכרתם.

רוב אופציות הלינה מתנקזות בעיירות מרכזיות כמו קומו, בלאג’יו, ורנה, קוליקו, מאנג’יו ולקו. בעיירה קומו למשל Hilton Lake Como היא אופציה מצוינת שתוכלו להנות ממנה גם מבידור וטבילה בבריכה בזמן שהותכם או בNH Lecco pontevecchio מתנאים דומים בעיירה לקו. למעדיפים דירות בקרבת בחוף כדאי לבחון את Rainbow Holiday Apartment Lake Como בעיירה קוליקו. כדי לקרוא עוד מידע על הלינה באגם קומו אפשר להיכנס לקישור הזה

The City Of Lecco, On Lake Como, In Italy

אגם קומו, מוקף עיירות וכפרים.

מה עושים באזור אגם קומו

כדאי מאוד לבקר לפחות באחת מהווילות עם הגנים המטופחים שמאפיינים את האזור:

וילה קארלוטה (Villa Carlotta) בעיירה טרמצו, ווילה דה אסט (Villa d’este Cernobbio) בעיירה קרנוביו,  הגנים של וילה צ’יפרסי (Villa Cipressi) בוארנה, או וילה מלצי (Villa Melzi) בבלאג’יו.

בטירת וציו (Castello di Vezio)  שמעל העיירה וארנה נערכת מדי יום בקיץ הדגמת “בזיירות” -אמנות השימוש בבזים ובדורסים לצורכי ציד.

בערים ובעיירות באזור קומו ישנם גם כמה מוזיאונים וגלריות שכדאי לבקר בהם.

Tempio Voltiano- המוזיאון על שם אלסנדרו וולטהש המציא את הסוללה החשמלית בעיר קומו.

 Museo della Seta- מוזיאון המשי בעיר קומו. 

Moto guzzi- מוזיאון האופנועים מוטו גוצי, בעיר מנדלו. (Mandello)  

כמו כן יש הרבה מסלולי הליכה בטבע באזור וגם הרבה מאוד אטרקציות ספורט ביבשה ובים דוגמת שיט בקבוצה קטנה באמצעות קיאקים (למשל כאן) או בסירה (למשל כאן), סיורי אופניים חשמליים במרחב (למשל כאן או כאן) וכן סיורי יין וקולינריה שמזכירים כי לצד הנופים המרהיבים של האגם והעיירות בו,ישנה סצנה ארוכת שנים של אוכל טוב ויין משובח. דוגמה לסיור יין מומלץ תוכלו למצוא כאן, דוגמה לסיור קולינריה מומלץ תוכלו למצוא כאן.

החלק הצפוני (העליון) של אגם קומו ידוע כאזור מעולה לגלישת רוח ולכן בצד הזה יש הרבה אתרי ספורט ימי בעיקר בחופים של קוליקו פיאנו (Colico Piano), סוריקו (Sorico), ג’רה לאריו (Gera Lario) והסביבה.

לילדים יתאים גם ביקור בג’ונגל ריידר פארק (Jungle Raider Park)  – פארק חבלים והרפתקאות בין העצים. 

אגם קומו מורנהמבט על אגם קומו מכיוון ורנה,מגוון גדול של פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.

אגם גארדה- מסיימים בגדול

נמשיך בטיול האגמים לעבר האגם הגדול והמפורסם מכולם – אגם גארדה. הנסיעה מאגם קומו לאגם גארדה עורכת כשעתיים וחצי, שוב תלוי בנקודת המוצא ונקודת היעד.

האגם הוא האגם הגדול ביותר באיטליה כאשר שטחו מגיע קרוב ל370 קמ”ר אשר מתחלקים בין שלוש פרובינציות שונות בצפון איטליה- ורונה,ברשה וטרנטו. אגם גארדה נודע בעיקר בתור יעד תיירותי פופולרי מאוד, הן בקרב המקומיים והן בקרב תיירים זרים (ביניהם גם ישראלים רבים) ואכן, סביב האגם ניתן למצוא כ 25 עיירות, ערים כפרים וישובים, והמון אטרקציות תיירותיות מכל הסוגים.

אגם גארדה

אגם גארדה, אחד מהיעדים התיירותים האטרקטיביים ביותר באיטליה.

איפה ללון באגם גארדה

אני ממליצה ללון באחת מהערים הגדולות והמרכזיות סירמיונה (בדרום האגם) או ריבה דל גארדה (בצפון האגם) שם תוכלו למצוא את המבחר המגוון ביותר של אפשרויות לינה. מסביב לאגם ישנם למעלה מ3,500 אפשרויות לינה מכל הסוגים, החל ממלונות ארבעה וחמישה כוכבים ועד אתרי קמפינג לחופי האגם. אנו ממליצים לכם לקרוא את העמוד שלנו אודות מלונות באגם גארדה, שם מפורטות כל סוגי אפשרויות הלינה השונות, כמו גם המלצות חשובות ורלוונטיות לעונות השנה ולסוגי המטיילים. תוכלו למצוא באגם מלונות ואפשרויות הלינה  שיענו על כל הצרכים שלכם, בין אם אתם זוג בחופשה רומנטית (ראו גם מלונות לחופשה רומנטית באגם גארדה), משפחה עם ילדים (ראו גם מלונות למשפחות באגם גארדה), דתיים ולשומרי מסורת (ראו גם מלונות לדתיים ולשומרי מסורת באגם גארדה) או מטיילי low budget המבקשים לחסוך (ראו גם אגם גארדה בחינם ומלונות לחופשה זולה באגם גארדה). חשוב לוודא איפה נמצא המלון אותו אתם מזמינים (כאמור,אגם גארדה הוא גדול מאוד ונסיעה מקצה אחד לקצה שני יכולה לארוך יותר משעה) ולתכנן את מסלול הנסיעה שלכם אליו בהתאם.

מה עושים באגם גארדה

העיירה העתיקה סירמיונה נמצאת בצד הדרומי של האגם ובה נמצאת מצודת סקאליג’רו מהמאה ה-13, שרידי ספא רומי הנקרא Grotte di Catullo ומעיינות חמים של גופרית. 

מצודת סקאליג’רו בסירמיונה, מצודה עתיקה בת המאה ה-13.

באזור הגדה הצפונית של האגם נמצאת עיירת הנופש ריבה דל גארדה ובה טיילת יפה לאורך האגם. בנוסף,סמוך לאגם נמצא גם פארק השעשועים גארדלנד, אחד הפארקים המפורסמים באיטליה.

בעיירה לימונה (Limone Sul Garda) תמצאו פרדסי לימונים (איך לא…) שנטועים על טרסות לאורך החוף.

גני סיגורטה (Parco Giardino Sigurta) שנמצאים ליד העיירה וולאג’יו  (Valeggio sul Mincio) הם גנים בוטניים מטופחים וגדולים, עם סוגים רבים של צמחים, מבוך עצים, חוות חיות, עדרי צבאים, בריכות דגים ופסלים. ניתן לטייל בין השבילים, או לשכור שם אופניים או רכב גולף. יש גם סיור ברכבת ברחבי הפארק.

אם אתם מטיילים בעונת הקיץ, כדאי גם לטבול באחד החופים מסביב לאגם, שהמומלצים ביותר הם:

חוף טיפו (Tifù), חוף בלאזיסה(Lazise),  חוף פיסנצה(Pisenze), החוף של לציזה(Lazise) 

או החוף .d’oro Spiaggian 

חוף אגם גארדה

חוף באגם גארדה, מומלצים במיוחד לטבילה בקיץ החם באיטליה.

מאזור אגם גארדה תוכלו לחזור לשדה התעופה במילאנו, הנמצא במרחק של כשעתיים נסיעה, או לזה שבוונציה, הנמצא במרחק של כשעה וארבעים מאזור העיירה ריבה דל גארדה, וגם מזה שבורונה, שהוא הכי קרוב, כחצי שעה נסיעה.

אם לא הספיק לכם ואתם רוצים עוד קצת מהיופי הזה, החלק הבא ייתן לכם הצצה וטעימה מעוד אגמים בצפון איטליה.

חלק שני – האגמים המומלצים באזור הדולומיטים בצפון איטליה

אם החלטתם להאריך את טיול האגמים שלכם, אני ממליצה לעשות את החלק הזה בסגנון טיול כוכב שמרכזו בעיירה טרנטו או בעיירה בולצאנו שבאזור דרום טירול, בקצה הצפוני מערבי של איטליה, סמוך לגבול עם אוסטריה.

הנסיעה מאזור העיירה ריבה דל גארדה לטרנטו עורכת כשעה, והיתרון בלינה בעיירה הזו הוא הקרבה לרוב האגמים שיוזכרו במסלול. נסיעה ממילאנו אורכת קרוב ל3 שעות, אך ניתן גם לנחות בורונה אשר סמוכה לריבה דל גארדה ומרחק הנסיעה ממנה לטרנטו זהה.

אפשרות נוספת היא לינה בבולצאנו אשר נמצאת כחצי שעה צפונה מטרנטו (ולכן מאריכה את הדרך בחצי שעה) אך היתרון בה הוא שהיא נחשבת יפה ומעניינית יותר מטרנטו.

טרנטו

טרנטו (trento) היא עיר באיטליה השוכנת בעמק נהר אדיג’ה במחוז האוטונומי טרנטינו – אלטו אדיג’ה (דרום טירול). היא בירת נפת טרנטו, שהיא אחת משתי הנפות המרכיבות את המחוז. זוהי עיר מודרנית עם שירותים חברתיים מפותחים שמדורגת גבוה בין ערי איטליה במדדי איכות חיים, רמת החיים, והזדמנויות תעסוקה ועסקים.

טרנטו היא אחת הערים העשירות והמצליחות באיטליה. יש בה רובע עתיק יפה שמתחיל בכיכר דנטה וממשיך במצודה העתיקה שהייתה ביתם של הנסיכים ההגמונים ששלטו בטרנטו מאמצע המאה ה-13 עד תחילת ה-14. בכיכר הגדולה תמצאו את מזרקת נפטון, דואומו מרשים וכמובן מסעדות, בתי קפה וחנויות. ברחבי העיר רחובות עם בתים ציוריים המקושטים בציורי קיר ומרפסות בסגנון רומיאו ויוליה. 

טרנטו איטליה

מרכז העיר טרנטו והדואומו המרשים בה, באמצעה תוכלו למצוא את מזרקת נפטון.

בולצאנו

בולצאנו (bolzano) היא עיר בנפת דרום טירול שמשמשת כבירת הפרובינציה האוטונומית של בולצנו. 

מבני העיר מייצגים עירוב בין בנייה בסגנון איטלקי לבנייה אוסטרית. בעיר העתיקה סמטאות צרות מרוצפות אבן, כנסיות, ומבנים מעניינים המשלבים את המסורת האוסטרית – גרמנית עם זו האיטלקית. הכיכר המרכזית נקראת כיכר ולטר פון דר פוגלוויידה (Walther von der Vogelweide) ומעט צפונית ממנה נמצא מדרחוב הקניות המרכזי של העיר Via dei Portici. בעיר נמצא מוזיאון דרום טירול לארכאולוגיה בו מוצג “אצי”, איש הקרח (או מומיית הקרח), יש בה קתדרלה גותית שבנייתה החלה בשנת 1184, כנראה על חורבות בית רומאי, וכן את אנדרטת הניצחון של מלחמת העולם הראשונה, אנדרטה מעוררת מחלוקת שנבנתה על ידי בניטו מוסוליני בשנת 1928. אם יש לכם זמן לערוך סיורים קולינרים והיסטוריים בעיר אנו ממליצים בחום לבחון את מגוון הסיורים המוצעים באתר גט יור גייד.

בולזאנו

העיר בולצאנו, משלבת בין סגנון בנייה איטלקי לזה האוסטרי.

מאחת מהעיירות הללו תוכלו לצאת בקלות לראות ולחוות את ששת האגמים הקטנים יותר והפחות מפורסמים של צפון איטליה.

אגם טובל (Tovel)

אגם יפיפה במיוחד בצבעי טורקיז שסביבו הרים נישאים עם שלג בפסגותיהם. גובהו של האגם, כ1187 מטר מעל פני הים, בתוך שמורת הטבע “אדמלו ברנטה” (Parco Naturale Adamello Brenta)  מספקת דרך גישה מפותלת ומרשימה.

כדאי מאוד לטייל סביב האגם במסלול שעורך כשעה, וכן לטייל לצד הנחל הקטן שמוביל אליו כאשר לאחר הטיול תוכלו לשבת לנוח בבית הקפה של “Chalet Tovel Mountain Lake”  המלון שנמצא בשמורה.

אגם טובל, מי טורקיז מוקפים בפסגות מושלגות.

אגם מולבנו (Molveno)

אגם מולבנו הוא אגם אלפיני מקסים המוקף גם הוא בפסגות הרים, שנמצא מתחת לעיירת הסקי מולבנו. בקיץ פועל בעיירה רכבל שיקח אתכם מהעיירה אל רמת פרדל (Pradel) שם יש פארק חבלים, חוות חיות, מלון ומסעדה. בהמשך יש עוד רכבל כיסאות שעולה גבוה יותר. 

באגם יש חוף עם מדשאות מוצלות, מתקנים וגני שעשועים לילדים, גלידרייה שמבוקשת גם על ידי המקומיים, ואפשר גם לשכור סירות פדלים או סירת מנוע לשיט באגם. ניתן לצאת לטיול המקיף את האגם במסלול שעורך כשלוש וחצי שעות.

אגם טובלנו

אגם מולבנו, אגם אלפיני למרגלות אתר סקי.

אגם טנו (Tenno) 

אגם טנו הוא עוד אגם טורקיזי ויפה שנמצא צפונית לאגם גארדה. כדי לראות אותו יש לחנות ליד מלון Club Hotel Tenno ומשם לרדת ברגל בהרבה מדרגות אל שפת האגם. האגם קטן יחסית וניתן להקיפו בהליכה קלה ונעימה. כמו כן ניתן לשכור סירות פדלים, חסקה או קיאקים לשיט קצר וחוויתי.

ישנם שולחנות מסודרים לפיקניק רגוע וכן בתי קפה שירותים באגם, אך חשוב לזכור שבחודשי הקיץ האגם עמוס והחנייה מלאה אז קחו בחשבון והגיעו מוקדם.

אגם טנו

אגם טנו, קטן וקסום.

אגם טובלינו (Toblino)

אגם טובלינו נמצא 13 ק”מ מהעיר טרנטו והוא חלק משמורת טבע שבה בעלי חיים וצמחים רבים. האגם מוקף בעצי זית, שיחי בר וכרמים והוא רגוע ומתאים לפיקניק ברוב עונות השנה. בנוסף, ישנו מסלול המקיף את האגם בהליכה או רכיבה וליד האגם בית קפה עם עוגות מצוינות.

האטרקציה המרכזית באגם טובלינו היא  מסעדה רומנטית הנמצאת בתוך טירת טובלינו Toblino שבמרכז האגם. הטירה, הבנויה על לשון יבשה, שימשה בעבר מעון קיץ של שליטי טרנטו ונראית כמו טירה מהאגדות. כיום היא משמשת כבית פרטי שבו פועלת המסעדה, שנחשבת מצוינת, והכניסה לטירה היא רק לאורחי המסעדה.

אגם טובלינו

אגם טובלינו, טירה קסומה במרכז האגם.

אגם קלדרו (Caldaro)

אגם קלדרו נמצא על “דרך היין” של דרום הטירול ועל כן הוא מוקף כרמים ומטעי תפוחים. מסביב לאגם יש חופי רחצה מסודרים, אתרי קמפינג, בתי מלון ומסעדות וגם מגוון אטרקציות של ספורט ימי.

ניתן לחנות בחניה של מלון Seespiegel Appartement שלו יש גם רצועת חוף עם דשא, מיטות שיזוף ומעגן סירות כמו כן, מסביב לאגם ישנם כמה חופים ציבוריים וחינמיים וכן חופים בהם ניתן לשכור כיסאות נוח. אנו ממליצים גם לצאת לטיול המקיף את האגם באורך של כ 8 קילומטר ולבקר גם ביקבים הסמוכים אליו.

אגם קלדרו

אגם קלדרו, עצירה יפהפה באמצע דרך היין האיטלקית.

אגם קארצה (Carezza) 

אגם קארצה הוא אגם אלפיני קטן הנמצא מעל עמק Val di Fassa  ובו מים בצבע כחול-ירוק. האגם מוקף עצי אשוח  וסביבו פסגות הרים מושלגות של  רכס הרי לאטמר (Latemar). שמו של האגם בלדינית (השפה המדוברת באזור הרי הדולומיטים) הוא  Lec de Ergobando ומשמעו “אגם הקשת-בענן”. שם זה ניתן לאגם בעקבות הצבעוניות המשתקפת במימיו.

ישנה אגדה לפיה באגם התגוררה בעבר בתולת ים שמכשף שרצה לחטוף אותה יצר עבורה קשת בענן בין ההרים שמעל האגם. החטיפה לא צלחה ולכן המכשף שבר את הקשת והשליך אותה אל מי האגם. מאז, על פי האגדה, מצטיין האגם בצבעי קשת-בענן מגוונים. בתוך האגם מוצב פסל המתאר את בתולת הים מן האגדה, שניתן לצפות בימים מסוימים במהלך השנה ובאחרים לא, בשל השינוי בגובה פני המים באגם.

הקפת האגם הקטן עורכת כחצי שעה ולאורך המסלול ספסלי עץ למנוחה וצפייה בנופים המרהיבים. ישנה חנייה מסודרת ובה גם שירותים, חנות מזכרות, ושני בתי קפה מסעדות בהם כדאי לשבת וליהנות מעוגות ומטעמים מקומיים.

אגם קארצ’ה- אגם הקשת בענן.

המלצות הכל על למטיילים בארץ האגמים

  • מסלול זה מומלץ במיוחד לזוגות המחפשים חופשה רומנטית,אך גם קבוצות ומשפחות עם ילדים גדולים ימצאו מספר רב של נקודות עניין לכל אורכו של המסלול. מי שמבקש להוזיל את העלויות של הטיול יצטרך לוותר על חלקים בו, או לחפש אפשרויות לינה זולות יותר. במידה ואתם מטיילים עם ילדים קטנים מומלץ להאריך את השהות באגם גארדה,בה ישנם אפשרויות רבות ומגוונות עבור ילדים בכל הגילאים- עוד על אפשרויות בילוי באגם גארדה עם ילדים תוכלו לקרוא כאן.
  • משך הטיול המוצע (בין שלושת האגמים הגדולים) ינוע בין 4-8 ימים, תלוי כמה תרצו להשקיע בכל אגם ובאטרקציות בו. אם תוסיפו את האגמים הקטנים הרבים באזור טרנטו ובולצאנו, תוכלו לבנות טיול של שבועיים בו תוכלו לכסות את רוב האגמים המוזכרים לעיל.
  • את המסלול מומלץ להתחיל במילאנו,ורונה או ונציה אשר לשתי הערים הראשונות יש טיסות ישירות משדה התעופה נתב”ג. מידע נוסף אודות טיסות מנתב”ג לשדה התעופה של מילאנו תוכלו למצוא כאן, ואילו מידע על טיסות מנתב”ג לשדה התעופה של ונציה תוכלו למצוא כאן. ניתן גם לנחות בערים רחוקות יותר באיטליה(דוגמת טורינו ,פירנצה או רומא) ולהגיע למילאנו באמצעות רכבת מהירה.
  • ניתן לחבר את מסלול זה יחד עם יעדים נוספים בצפון איטליה, החל מהרי הדולמיטים ועמק אאוסטה לאלו שמבקשים לחוות עוד מהטבע האיטלקי היפהפה, ועד בירות האמנות, האופנה והתרבות העולמיות כגון מילאנו וונציה.
  • כאמור,את המסלול בארץ האגמים בצפון איטליה נדרשים לבצע באמצעות רכב פרטי.אין דרך יעילה לעשות מסלול זה באמצעות התחבורה הציבורית. לכן חשוב לוודא כשאתם משכירים רכב מבעוד מועד (בעיקר בתקופות הקיץ והתיירות העמוסות). בניגוד למלונות וטיסות, בהם לרוב תוכלו למצוא מחירים טובים בדקה ה-90 בהשכרת רכב אין שום יתרון בכך,להפך-כנראה שתצטרכו להתפשר על רכב שלא מתאים לדרישותיכם, ובעלות גבוהה מאוד. ישנם חוקי תנועה רבים באיטליה, החל ממצלמות תנועה בכבישים מהירים, דרך איזורים אסורים לכניסת רכבים פרטיים ומזהמים (זונה טראפיקו) ועד חוקי תנועה וחניה מורכבים. אנו ממליצים לכם לקרוא את העמוד הבא- הכל על השכרת רכב באיטליה על מנת להיערך מבעוד מועד ולא לחזור הביתה בסוף החופשה עם קנסות מיותרים. תוכלו להשוות מחירי השכרת רכב באזור מילאנו כאן ולבחור את הרכב המתאים לכם. שימו לב שבמידה והחלטתם לטפס לכיוון הרי הדולמיטים או האלפים,חשוב להשקיע ולבחור רכב חזק אשר מסוגל יהיה לעמוד בעליות התלולות של ההרים.
  • בכל הנוגע לאינטרנט וכרטיסי סים באיטליה- חשוב לזכור שברוב המלונות באיטליה כיום ישנו וואיפיי חינם לכלל האורחים עליו ניתן להסתמך. אך לנסיעות ולאתרים השונים בהם תבקרו אנו ממליצים לרכוש סים. האופציה הזולה ביותר היא רכישת סים מקומי מאחת החנויות הייעודיות להן באיטליה, אך בשל קשיי השפה והתקשורת (מרבית האיטלקים לא מדברים אנגלית ברמה טובה) ייתכן כי תתקשו לרכוש סים מקומי. עוד אופציה היא לטעון חבילה בינלאומית על כרטיס הסים הישראלי שלכם דרך חברה ישראלית. אפשרות זו היא יקרה יותר, אך היא משתלמת למי שלא רוצה להסתבך בנושא רכישת סים מקומי. עוד על טלפון גלישה ואינטרנט באיטליה תוכלו לקרוא כאן.
  • רוב המטיילים המחליטים לעשות את המסלול בארץ האגמים יעדיפו להגיע בעונת הקיץ,אז מזג האוויר מסביר פנים וכל האטרקציות פתוחות. מי מכם שיחליט לטייל באזור זה בחורף, חשוב שיוודא מראש שכל האטרקציות אליהן הוא מתכנן ללכת אכן פתוחות, וכי הוא מודע לעניינים הכרוכים בנסיעה ברכב פרטי בעונת החורף באיטליה.