1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נאפולי, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Napoli
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים באזור נאפולי
  8. »
  9. הקתדרלה של נאפולי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Duomo di San Gennaro

הקתדרלה של נאפולי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Duomo di San Gennaro

עדכון אביב 2024

האביב מביא איתו תיירים רבים המגיעים לחופשה בנאפולי והכמות שלהם תלך ותעלה ככל שהימים ינקפו ונגיע אל הקיץ. על אף שבמרבית המקרים הקתדרלה של נאפולי לא מהאתרים הראשונים עליהם חושבים כשמדובר על הזמנה מראש של כרטיסים לאטרקציות, שלא כמו פארקי שעשועים או ארמונות, כדאי להזמין מראש, במיוחד אם אתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע, וכך להבטיח את כניסתכם בזריזות יותר מאשר המתנה במקום. להזמנת כרטיסים מראש לקתדרלה של נאפולי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הקתדרלה של נאפולי בכמה מילים

הקתדרלה של נאפולי היא המבנה הדתי הגדול והחשוב ביותר בעיר נאפולי. נאפולי היא עיר גדולה וחשובה בדרום איטליה, בקרבה לאמאלפי, פומפיי העתיקה והר הגעש וזוב. נאפולי היא עיר מפנינות התיירות של איטליה יחד עם רומא, פירנצה וונציה. באיטלקית נקראת הקתדרלה די סנטה מריה אסונטה (Cattedrale di Santa Maria Assunta), שם שמשמעותו היא הקתדרלה של עלייתה של מרים לשמיים, אך היא מוכרת ברבים גם בשם קתדרלה די סן ג’נרו (Cattedrale di San Gennaro) על שם הקדוש הפטרון של נאפולי. שם נוסף לקתדרלה הוא הדואומו של נאפולי (Duomo di Napoli), שכן דואומו היא מילה נרדפת באיטלקית לקתדרלה. קתדרלה הוא שם של כנסייה בה מכהן בישוף, שהוא מנהיג דתי של אזור מסוים, המכונה בלטינית דיוקיסיה. קתדרלה עירונית היא בדרך כלל המבנה הדתי החשוב יותר בעיר נוצרית.

היסטוריה ואדריכלות

הקתדרלה של נאפולי החלה להיבנות בסוף המאה ה13 לספירה, שהם ימי שלטונו של שארל הראשון, המכונה שארל מאנז’ו. שארל שלט על נאפולי חלקים גדולים מאיטליה ועל אזורים נוספים באירופה כחלק מבית אנז’ו , שהוא בעצמו בית חסות של בית קאפט – שושלת מלוכה צרפתית חשובה באמצע וסוף ימי הביניים באירופה. בנייתה הקתדרלה העצומה לא הסתיימה בימיו של שארל הראשון, אלא רק בתחילת המאה הבאה. הכנסייה נבנתה בסגנון האדריכלי הגותי, אשר מכונה באיטלקית gotico angioino. הכנסיה שופצה כמה פעמים לאורך שנות קיומה, וכיום סגנונה האדריכלי הוא יחסית מעורב, ומשלב אדריכלות גותית עתיקה ומאוחרת. חפירות ומחקר שנעשו בקתדרלה חשפו כי בקריפטה (שם לחלל תת קרקעי מתחת לכנסיות) שרידים ארכיאולוגיים נוספים של הכנסייה העתיקה של קונסטנטינוס, ובנוסף שרידים קדומים יותר מהתקופה היוונית והרומית של העיר.

פנים הכנסייה

כמיטב הקתדרלות של אירופה, הקתדרלה של נאפולי מלאה ביצירות אומנות, פרסקאות, ציורים ופסלים, שנועדו כולם להעצים את החוויה הדתית של המאמין ולהמחיש את עיקרי האמונה הנוצרית. חלק מהחפצים בקתדרלה נוצרו בידי אמנים איטלקיים נודעים, כמו ג’ובאני לפרנקו וג’וזפה דה ריברה. חלק חשוב מאוד בקתדרלה הוא הקאפלה של סן ג’נרו, שנוספה לשלד המבנה במאה ה17. הקפלה מוקדשת לסן ג’נרו שהוא הקדוש המגן של נאפולי. סן ג’נרו היה איש דת נוצרי שחי במאות השלישית והרביעית, ושימש כבישוף של העיר בנוונטה. סן ג’נרו נרדף ונרצח בשל אמונתו הנוצרית, שכן בתקופתו נערכו רדיפות דתיות בידי האימפריה הרומית. לפי המסורות, שרידים מגופתו נשמרו מיד לאחר מותו, והם מוחזקים בידי הכנסייה עד ימינו, במוזיאון שנמצא סמוך למבנה הקתדרלה (Museo del Tesoro di San Gennaro). שמו של ג’נרו נקשר לניסים ונפלאות, והוא נבחר להיות הקדוש המגן של עיר חשובה כמו נאפולי. בצד השמאלי של הקתדרלה מצויה הבזיליקה של העלייה לשמיים של מרים, אשר נותנת לקתדרלה את אחת משמותיה. מתחת לכנסייה נמצאה כנסייה קדומה ביותר, שמוזכרת בכתבים היסטוריים. הכנסייה נבנתה בידי הקיסר הרומי קונסטנטינוס, שהיה הקיסר הראשון הרומי הראשון שאימץ את עיקרי האמונה הנוצרית. לאחר שהכנסייה העתיקה יצאה משימוש נבנתה על גביה הבזיליקה ושולבה המבנה המרכזי של הקתדרלה.

המסדרון המרכזי של קתדרלת נאפולי (צילום מקורי) (צילום: המסדרון המרכזי של קתדרלת נאפולי (צילום מקורי)

מה רואים בקתדרלה של נאפולי

הקתרדלה של נאפולי נמצא במרכז העיר העתיקה של נאפולי, ברובע הסנטרו סטוריקו (Centro Storico) המתויר. מול הכנסייה רחבה ניצבת רחבת כניסה קטנה. המראה הראשון שיתגלה למבקר בכנסייה הוא החזית המרשימה שלה, אשר בנויה בסגנון האדריכלי הגותי. הצבע השולט בחזית הקתדרלה הוא הצבע הבז’, והיא מעוטרת במיטב העיטורים והאלמנטים האדריכליים של האמנות הגותית – דלת כניסה גבוהה ורחבה, חלונות מהודרים וצריח גבוה. תכניתה של הקתדרלה היא קלאסית – מבנה ארוך בעל אשר לשני צדדיו מחוברים מבנים קטנים בצורה אנכית (הבזיליקה והקפלה). המבנה המסתיים באפסיס – גומחה חצי מעגלית אליה מכוונת הישיבה והתפילה. בכנסייה טורי עמודים נישאים משני הצדדים של המבנה. פנים הכנסייה מרשים ומהודר לא פחות מאשר החזית שלה. הרצפות והעמודים עשויים משיש, ומעוטרים בקישוטים וציפויים מזהב ומכסף. תקרת המבנה מכוסה בעיטורים אדריכליים ובפרסקאות, יצירות אמנות רבות מצויות בכל רחבי החלל- פרסאות, ציורים, פסלים, תבליטים ומזבחות. כבר מדלת הכניסה יהיה ניתן להבחין בפסל המרשים שמעטר את האפסיס של הכנסייה המציג סצנה שמימית בה מלאכים ורוח הקודש המוצגת כיונה. בצד ימין של הקתדרלה יהיה ניתן להבחין בקפלה של סן ג’נרו, שהוא מבנה שאוחד עם הקתדרלה, ומנציח את סן ג’נרו שהוא הקדוש המגן של נאפולי. הקפלה בעלת מבנה ריבועי וכיפה גדולה המכסה אותו, והיא מרשימה מאוד ומלאה בפרסקאות, ציורים ופסלים הממחישים את חייו של סן ג’נרו. ליד הקפלה שוכן המוזיאון לשרידיו של סן ג’נרו, בו מוצגים שרידיו וחפציו של הקדוש. בצידה שמאלי של הקתדרלה נמצאת הביזיליקה של סנטה מריה אסונטה. הבזיליקה מעוצבת כמבנה ארוך עם שורות עמודים בתוכו, ומירב פריטי האמנות שבו מציגים את חייה של מרים אם ישוע ועלייתה לשמים לפי האמונה הנוצרית. בקריפטה, שהיא החלל התת קרקעי שתחת הקתדרלה, יהיה ניתן לראות שירידם עתיקים מהכנסייה הנוצרית העתיקה ומהתקופות היוונית והרומית.

אזור האפסיס בקתדרלה של נאפולי (צילום: Berthold Werner ,רישיון) (צילום: אזור האפסיס בקתדרלה של נאפולי (צילום: Berthold Werner ,רישיון)

סרטון על הקתדרלה של נאפולי

כרטיסים לקתרדלה של נאפולי

הכניסה למבנה הקתדרלה עצמו היא בחינם.

הכניסה לקפלה של סן ג’נרו ולמוזיאון השרידים של סן ג’נרו היא אינה בחינם ומצריכה רכישת כרטיס. ישנם כמה סוגי כרטיסים שניתן לרכוש:

כרטיס כניסה לקפלת סן ג’נרו עם מדריך אודיו

הכרטיס הבסיסי ביותר, אותו ניתן לרכשו דרך אתר טיקטס כאן, מקנה כניסה לקפלה בלבד המלווה בסיור אודיו. הכרטיס מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור קצר בקפלה בלבד.

כרטיס כניסה למוזיאון השרידים של סן ג’נרו

כרטיס זה מקנה כניסה למוזיאון השרידים של סן ג’נרו בלבד, ללא הקפלה (ניתן לרכוש כאן). הכרטיס מתאים לאלו שמתעניינים יותר בשרידים הידועים של הקדוש מאשר בחלל התפילה הדתי שנבנה לכבודו.

כרטיס כניסה לקפלה ולמוזיאון של סן ג’נרו למוזיאון פלינגיארי (Filangieri Museum) עם מדריך אודיו

כרטיס זה מקנה כניסה גם לקפלה וגם למוזיאון של סן ג’נרו, וניתן לרכוש אותו דרך אתר טיקטס כאן. הכרטיס מומלץ לאלו אשר מעוניינים לבקר בקפלה ובמוזיאון במטרה להבין את דמותו של הקדוש המגן של נאפולי ולחזות בעצמם בשרידיו, אך לא מעוניינים בסיור מודרך. כמו כן הכרטיס מומלץ לאלו אשר מעוניינים לראות את האמנות החשובה שמוצגת במוזיאון פלינגיארי.

כרטיס כניסה לקפלה ולמוזיאון עם סיור מודרך

כרטיס נוסף מקנה כניסה וסיור מודרך בקפלה ובמוזיאון השרידים של סן ג’נרו הסמוך לה. ניתן לרכוש את הכרטיס כאן, והוא מומלץ לאלו שמעוניינים בסיור ארוך יותר המלווה במומחה, במטרה להעמיק בחייו ובפועלו של סן ג’נרו, לחזות בשרידים ובחפצים של אחד האנשים החשובים ביותר בהיסטוריה של העיר נאפולי.

הזמנת כרטיסים לקתדרלה של נאפולי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לקתדרלה של נאפולי

  • הביקור בקתדרלה מומלץ במיוחד לחובבי ההיסטוריה, האדריכלות והאמנות, אך מכיוון שהקתדרלה נמצאת במיקום נוח מאוד במרכז העיר, והכניסה אליה היא בחינם, מומלץ לכל מי שעובר באזור להיכנס אליה ולצפות בפאר הדתי והאמנותי הקיים בה.
  • הזמן המומלץ לביקור בקתדרלה הוא עונות המעבר – מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו מזג האוויר בנאפולי נוח, ובנוסף כמות התיירים בעיר פחותה באפון משמעותי אל מול חודשי הקיץ העמוסים.
  • כדאי להשקיע בביקור בקתדרלת נאפולי בין חצי שעה לשעתיים, וזאת בתלוי באם מבקרים בקפלה של סן ג’נרו ובמוזיאון השרידים שלו.
  • מומלץ לשלב את הביקור בקתדרלה עם ביקור ביעדים היסטוריים חשובים נוספים בנאפולי, כמו הקסטל נואובו (Castel Nuovo) והארמון המלכותי של נאפולי (Palazzo Reale di Napoli).
  • הקתדרלה מצויה במרכז של רובע הסטנרו סטוריקו – רובע התיירות העיקרי של נאפולי. לכן, קל מאוד להגיע אליה בהליכה רגלית מאזורים שונים במרכז העיר ואפילו מתחנת הרכבת המרכזית, שנמצאת במרחק של פחות מקילומטר מהקתדרלה.
  • הביקור בכנסייה מומלץ גם לילדים, שכן אין צורך בידע היסטורי רחב או הבנה מעמיקה באדריכלות ואמנות בכדי להתפעל מהיופי השוכן בתוך הקתדרלה. ייתכן וילדים קטנים ישתעממו מהביקור יחסית מהר, ויש לשקול לתחום את הביקור לזמן יחסית קצר.
  • ברובע הסנטרו סטוריקו ובסביבתו אלפי אפשרויות לינה מכל הסוגים (מלונות, דירות, אכסניות וכו’) ובכל רמות המחירים (מאפס עד חמישה כוכבים)
  • הכניסה לקתדרלה של נאפולי היא בחינם. הכניסה לקפלה של סן ג’נרו עולה 4 יורו.
  • במידה ואתם מעוניינים לבקר גם בקפלה וגם במוזיאון של סן ג’נרו מומלץ לרכוש את הכרטיס המשולב המקנה כניסה לשניהם, ובנוסף למוזיאון פלינגיארי בו אמנות דתית והיסטורית חשובה נוספת.
  • בנאפולי, כמו בכל עיר עמוסה ומתוירת, מומלץ לשמור את חפציכם האישיים בתוך תא סגור בקרבה אליכם. כמו כן, מומלץ להסתובב בשעות החשיכה רק באזורים מרכזיים ומתויירים של העיר.
  • כדאי מאוד להימנע מהגעה עם רכב לקתדרלה, שכן היא נמצאת ברובע צפוף ועמוס מאוד בעיר, ללא נגישות טובה לרכבים.

שאלות נפוצות על הקתדרלה של נאפולי

הביקור בקתדרלה מומלץ במיוחד לחובבי ההיסטוריה, האדריכלות והאמנות, אך מכיוון שהקתדרלה נמצאת במיקום נוח מאוד במרכז העיר, והכניסה אליה היא בחינם, מומלץ לכל אחד להיכנס אליה ולצפות בפאר הדתי והאמנותי הקיים בה.

הזמן המומלץ לביקור בקתדרלה הוא עונות המעבר - מרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר. בחודשים אלו מזג האוויר בנאפולי נוח, ובנוסף כמות התיירים בעיר פחותה באפון משמעותי אל מול חודשי הקיץ העמוסים.

כדאי להשקיע בביקור בקתדרלת נאפולי בין חצי שעה לשעתיים, וזאת בתלוי באם מבקרים בקפלה של סן ג'נרו ובמוזיאון השרידים שלו.