1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נאפולי, איטליה 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Napoli
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים באזור נאפולי
  8. »
  9. ארמון קזרטה, נאפולי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Royal Palace of Caserta

ארמון קזרטה, נאפולי – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Royal Palace of Caserta

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בנאפולי וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן ארמון קזרטה, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לארמון קזרטה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון קזרטה בכמה מילים

לא רבים מכירים את הסיפור המיוחד של ארמון קזרטה, ארמון הנמצא בחבל קמפניה סמוך לנאפולי שבאיטליה. הארמון הוא בעת ובעונה אחת יצירת מופת אדריכלית, בעל השפעה מובהקת של ארמון וורסאי הצרפתי שלפי דעות שונות גם עולה על המקור, ואפילו הארמון שהוכתר כגדול ביותר שנבנה באירופה כולה במאה ה-18. זהו אחד הסיורים היומיים הפופאלרים באזור (אפשר לנסוע עצמאית ואפשר להצטרף לקבוצה שתיקח ותחזיר אתכם לארמון – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). אין ספק שעל מנת לבנות פלא אדריכלי שכזה צריך להשקיע את מירב המשאבים, וזה אכן מה שעשה במחצית המאה ה-18 מלך ספרד דאז, שהורה על בנייתו. על התכנון הופקד אחד האדריכלים המומחים ביותר באיטליה באותה התקופה, לואיג’י ונוויטלי, אשר היה אחראי גם על תכנון יצירות מופת אדריכליות אחרות באותה תקופה, ובנייתו ארכה שנים ארוכות. רבים המשקיעים ביקור בארמון בזמן טיולם באזור והתורים יכולים להיות ארוכים לכן מומלץ לשקול הצטרפות לקבוצות מאורגנות, המבקרות בארמון וכך גם לזכות להדרכה וגם להיכנס בכניסה של הקבוצות החוסכת את התורים (מומלץ במיוחד בעונות התיירות). לפרטים והזמנת כרטיסים עם הנחה לגולשי הכל על.

הארמון  והגנים המלכותיים

הארמון  והגנים המלכותיים

היסטורייה אדריכלית ובית המלוכה

סוגיות שונות הקשורות לבניית הארמון השפיעו על תכנונו: למשל, עצם העובדה שהוא מרוחק מהים על אף שנאפולי הסמוכה אליו היא עיר נמל, נעוצה בכך שהמלך רצה להימנע מהתקפה ימית. כמו כן, תוכנן שהארמון יהיה למרכז פוליטי וחברתי ולא רק בית מגורים – כפי שארמון וורסאי תוכנן להיות – ועל כן מבנהו הפנימי תוכנן כדגם של עיר קטנה, כמו גם הגנים והפארקים שיועדו להיות טבע “מאולף”.
לאחר שהושלמה בנייתו בסוף המאה ה-18, ולאורך המאה ה-19, שוכנו בארמון קזרטה בית המלוכה “בורבון – שתי הסיציליות” (Borbon – Two Sicillies) שהסתעף מבית המלוכה הספרדי, ושלט בדרום איטליה ובסיציליה לאורך תקופות אלו. בשנות מלחמת העולם השנייה היה לארמון תפקיד משמעותי מבחינה פוליטית: במהלך פלישת בעלות הברית בשנת 1943 הארמון שימש כמפקדת כוחות בעלות הברית באזור הים התיכון, ובשנת 1945 נחתמה בארמון כניעה ללא תנאי של הכוחות הגרמניים באיטליה.
כל זה בתוספת לעיצוב פנימי מפואר, ריהוט עתיק, פריטי אומנות נדירים וירידה לפרטים הקטנים ביותר, גורמים לביקור בארמון קזרטה להיחוות כהרפתקאה חד פעמית, שתזרוק אתכם שנים אחורה לתקופה תרבותית, מלוכנית וחגיגית.

המבואה הראשית בארמון 

המבואה הראשית בארמון

 

סביבה גאוגרפית

כאמור ארמון קסרטה, הנמצא בצפון פרברי נאפולי, באזור קמפניה שבדרום איטליה. הארמון והגנים המרהיבים שלו, המתפרשים על פני 11 דונם, מהווים דוגמא מופתית לארכיטקטורה הבארוקית האיטלקית ונחשבים לאחד היצירות המרכזיות של התקופה. הארמון נבנה בפרברי קזרטה, עיר המשמשת כבירת המחוז קזרטה באזור קמפניה, והיא נודעת בחשיבותה החקלאית, המסחרית והתעשייתית. קסרטה והארמון שבה מציעים נוף עוצר נשימה, המשלב בין יצירת אדם לטבע, ומספקים חוויה תרבותית והיסטורית עשירה למבקרים. אנו ממליצים לקרוא עוד על האזור והעיר בעמוד הבא: הכל על קזרטה

האדריכלות המרשימה בארמון קזרטה (צילום: האדריכלות המרשימה בארמון קזרטה

מה רואים בארמון קזרטה

ארמון קזרטה מייצג את יצירת המופת האדריכלית החשובה ביותר מתקופת הבארוק באיטליה. הארמון שימש מאז בנייתו כמעון המלכותי של שושלת ממלכת נאפולי, ומהווה למבנה מיוחד במינו בנוף האיטלקי ממספר סיבות: ראשית, הארמון מספק נקודת מבט על שושלת מלכותית איטלקית שצאצאיה חיים עד היום. שנית, הארמון נבנה כמו מבנים אחרים מלכותיים בעולם בהשראת ארמון וורסאי הצרפתי, אך במובנים מסוימים יש האומרים שיופיו מתעלה על הארמון המקורי. שלישית, בארמון נחתם ההסכם ההיסטורי בשנת 1945 של כניעה ללא תנאי בין הגרמניים לבין האיטלקיים, במסגרת סיום מלחמת העולם השנייה.

 

לא סתם נחשב ארמון קזרטה לארמון הגדול ביותר באירופה שנבנה במאה ה-18. הארמון כולל חמש קומות, כ-1,200 חדרים, 34 גרמי מדרגות, ספרייה, תאיטרון וגנים רבי הוד והדר. אופן בנייתו נועד להציג למבקרים שהגיעו אליו בעבר ומגיעים אליו בהווה את העוצמה של המונרכיה המלכותית שגרה בו ומימנה את בנייתו. על כן ביקור בו יכול לנסות לענות על השאלה, איך זה להיות בן אצולה איטלקי במאה ה-18, ולגור בארמון כל כך מפואר. ביקור בחדרי הארמון יחשוף אתכם לאוספי אמנות מתקופות היסטוריות שונות, לבניה אדריכלית בארוקית מעניינת, למרצפות שיש עם דוגמאות אריחים מיוחדות, וליצירות אמנות ענקיות התלויות על כל קיר. בחדרים שונים תוכלו לראות את ציורי התקרה המפוארים, עמודי שיש מרשימים עם עיטורי זהב, מיטות אפיריון מלכותיות, פסלים אמנותיים, ספריות עתיקות, וחפצי אמנות נוספים שונים.

הגנים המקיפים את הארמון גם הם נבנו בהשראת גני וורסאי המפורסמים. הגנים כוללים מספר רב של נקודות חן ששוות ביקור: אחד הגנים הבוטניים בשטח הארמון נקרא “הגן האנגלי”, אשר מייצג סנון בניה יחודי של אדריכלות חוץ בסגנון אנגלי שהיה נהוג במאה ה-19. הגן האנגלי מציג את הנוף האידיאלי של הטבע בצורה אסטתית, מטופחת ומרשימה. מזרקות ומפלים שונים בשטח הארמון נבנו גם הם בתכנון מוקפד. הם ממלאים אגני מים ובנויים בשילוב תעלות בטכניקה מיוחדת. בין היתר קיימות מזרקות ונוס ואדוניס (האלים מהמיתולוגייה היוונית), מזרקת הדולפינים והמזרקה של דיאנה על שם האלה הרומית דיאנה. בכלל המזרקות ניתן לראות פסלי שיש מרשימים של הדמויות השונות מהעת הקלאסית.
אין ספק שביקור בהם יזרוק אתכם לאחור, לתקופה בה משפחות האצולה היו משקיעות את מירב הכספים על מנת לטפח את הגנים האציליים ביותר.

גן הארמון המלכותי בארמון קזרטה (צילום: גן הארמון המלכותי בארמון קזרטה

סרטון על ארמון קזרטה

כרטיסים וסיורים מודרכים בארמון קזרטה

ישנם כמה סוגי כרטיסים שונים לארמון קזרטה, מה שעשוי לבלבל אם לא מכירים את האפשרויות השונות לעומק ולמי הן מתאימות. בחלק זה נעשה עבורכם סדר בסוגי הכרטיסים השונים ובדרכי ההגעה לארמון.

כרטיסי כניסה בלבד

כרטיס כניסה בלבד הכולל דילוג על התור ללא סיור תוכלו למצוא כאן בעלות של כ-22 יורו. כרטיס זה מתאים למבקרים המעדיפים לסייר באופן עצמאי בארמון ואף להגיע באופן עצמאי, ללא תלות בקבוצה או במדריך, ואף רוצה לחסוך בעלויות ככל האפשר אך להזמין כרטיס מראש ולהנות מהזדמנות של ביקור בארמון.

כרטיסי כניסה המשלבים  הדרכה ודילוג על התור

תוכלו להזמין כאן כרטיס הכולל כניסה לארמון ללא עמידה בתור, וסיור מודרך של כ-3 שעות מטעם מדריך מקצועי ומוסמך, במחיר של כ-70 יורו לאדם. כרטיס זה מתאים למי שאין לו בעיה להגיע לאתר באופן עצמאי, רוצה להבטיח את מקומו על ידי דילוג על התור, ושמעדיף לצרוך את הידע ממקור בעל סמכות ורוצה להחכים וללמוד על ההיסטוריה של האתר באופן מורחב ומעמיק. ישנם גם אופציות ביניים המאפשרים הדרכה ודילוג על התור – אבל ההדרכה היא בעמצאות אודיו גייד. (לפרטים והמזנה עם הנחה לגולשי הכל על).

כרטיסי כניסה המשלבים הסעה מנאפולי או מפומפאי

תוכלו להזמין כרטיסי כניסה ללא תור הכוללים הסעה מאורגנת מהעיר נאפולי, במחיר של כ-90 יורו לאדם, כאן. כרטיס זה מתאים למי שלן באזור נאפולי ומגיע בהרכב משפחתי ומעדיף להימנע מתחבורה ציבורית והגעה באופן עצמאי. הכרטיס יאפשר הגעה ועזיבה בראש שקט וללא דאגות באשר לאופן התחבורה.
בנוסף תוכלו להזמין כרטיסי כניסה לארמון הכוללים סיור מודרך, ארוחת צהריים והסעה מרומא ברכבת, במחיר של כ-150 יורו לאדם, כאן. כרטיס זה מתאים למי שלן בסביבות העיר רומא ומעדיף להגיע לאתר בראש שקט כאשר ההגעה והסיור מאורגנים עבורו. כמו כן הכרטיס מתאים למי שמעדיף להקדיש יום לביקור שיכלול גם ארוחת צהריים אשר התשלום עליה מתבצע מראש.

?איך מגיעים לארמון הקזרטה

מבחינת הגעה לאתר, חשוב לשים לב שארמון קזרטה נמצא מחוץ לעיר נאפולי, בעיר קזרטה הנמצאת כ-10 ק”מ צפונית אליה בקו אווירי. על כן, ישנן מספר דרכים להגיע לארמון.
כרטיס רכבת בעלות של יורו בודדים יהיה האופציה הזולה ביותר עבורכם וההגעה ברכבת מהירה ביחס להגעה עם מכונית (מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לפרטים והזמנה). בעבור מי שרוצה להימנע מהגעה עם תחבורה ציבורית הזכרנו אופציה של כרטיס משולב עם הגעה באמצעות הסעה (מומלץ להזמין מקום מראש – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). רבים יגיעו לפה עם רכב שכור, ההגעה נוחה מאוד (שמים באפליקצית הניווט -ROYAL PALACE OF CASERTA) ויש כמעט תמיד חניה פנויה בקרבת הארמון, אך יש להתחשב בעובדה שיכולים להיות פקקים בדרך.

לינה באזור ארמון קזרטה

לינה ליד הארמון לרוב מאפיינת מי שמטיילים באזור עם רכב. זה אזור נוח לצאת ממנו לביקור בארמון, בעיירה קסרטה ובשאר האתרים הפופלארים של חבל קמפניה. מרבית אפשרויות הלינה באזור יכללו חניה ומותאמים למבקרים עם רכב שכור – (שווה לקרוא עוד בנושא תחת השכרת רכב בנאפולי והשכרת רכב באיטליה). : בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור, ניתן למנות את: Royal Caserta מלון ארבעה כוכבים מומלץ הנמצא בסמיכות לארמון במחיר של כ-100 יורו ללילה ומי שמחפש משהו זול ופונקציונאלי יותר, יכול להסתכל על אופציות כמו:Zeta Rooms  אוAl centro Luxury Home. מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת: מלונות מומלצים בקזרטה ודירות נהדרות למשפחות ולזוגות 

הזמנת כרטיסים לארמון קזרטה - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון קזרטה

  • ביקור בארמון קזרטה מומלץ במיוחד לחובבי אמנות והיסטוריה, אבל בהחלט גם מומלץ למי שאינו שוחר תרבות מהמעלה הראשונה אך רואה עצמו נהנה מחוויות מגוונות שלרוב לא חוזרים עליהן יותר מפעם אחת בחיים. אין הרבה הזדמנויות בעולם לחוות קפיצה כזו בהיסטוריה ובמקום אל תרבות מלכותית מיוחדת בחלק מרכזי יחסית של אירופה. בנוסף, בשל היות ארמון קזרטה פחות מפורסם ממקבילו הצרפתי ארמון וורסאי, מדובר במקום פחות מתוייר והמוני, אך עם הוד והדר לא פחות מרשימים. לכן גם אם אתם מחפשים מקומות לא מתויירים בצורה המונית, ביקור בארמון קזרטה מתאים לכם.
  • מומלץ להגיע בשעות הבוקר לארמון כדי להספיק לבקר בשלל מתחמיו בנחת, הן הפנימיים והן החיצוניים. הארמון פתוח ואפשרי לביקור כל השנה אבל כדי להנות מביקור במזג אוויר נעים מומלץ לבקר בו לפני תחילת חודשי הקיץ החמים במיוחד, ובמהלך חודשי הסתיו.
  • בארמון קזרטה מומלץ להשקיע בין חצי יום ליום ביקור, שיכלול הן סיור בחדרים הפנימיים והן סיור בפארקים החיצוניים.
  • מומלץ לשלב את הביקור בארמון קזרטה יחד עם יעדי אדריכלות היסטורית מעניינים נוספים באזור נאפולי כגון הקתדרלה של נאפולי, בזיליקות נאפולי והארמון המלכותי של נאפולי.
  • ניתן להגיע לארמון קזרטה באמצעות רכבת ישירה מתחנת הרכבת המרכזית של נאפולי. הנסיעה אורכת כ-45 דקות ועולה פחות מ-4 יורו.  זו הדרך הזולה ביותר כמובן והיא לא נורא מורכבת. (לפרטים והזמנת כרטיסים).
  • הביקור בארמון ובגנים מתאים למשפחות: הארמון עצמו מותאם לעגלות מבחינת נגישות למשפחות עם ילדים קטנים, וגם שבילי הפארק. ילדים שאוהבים ארמונות, אגדות והיסטוריה יאהבו את הביקור בארמון במיוחד. מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת העמוד המקיף שלנו: נאפולי עם ילדים.
  • כרטיס כניסה לארמון קזרטה נכון לשנת 2022 עולה בין 19-22 יורו כתלות באתר ממנו מזמינים את הכרטיס. ישנן מספר דרכים להוזיל את הביקור בארמון קזרטה: על ידי ביקור בחלקים מתוך הארמון בלבד כגון ביקור או בגנים שלו או רק בארמון ללא הגנים, או כתלות בגיל המבקרים. אם למשל תבחרו לטייל רק בפארקי הארמון תשלמו 10 יורו, בעוד שביקור בארמון מהשעה 17:00 ואילך ללא ביקור בפארקים יעלה לכם 8 יורו. מבחינת הנחות לגילאים שונים, צעירים עם דרכון אירופאי בין הגילאים 18-25 ישלמו רק 2 יורו לכניסה בעוד שילדים מתחת לגיל 17 נכנסים לארמון קזרטה בחינם.
  • ניתן להגיע לארמון קזרטה עם רכב. נסיעה ברכב תארך כ-40 דקות ותצריך מעבר בתוך הערים נאפולי וקזרטה הצפופות באופן יחסי, ועל כן צריך לקחת בחשבון היתכנות של פקקים. סמוך לאתר עצמו יש חניה המיועדת לרכבי המבקרים בו.
  • למי שמתכנן לבקר ללא סיור מודרך בארמון מומלץ לרכוש מפה של האתר בחנות הספרים שבו כדי לוודא שלא תפספסו אף אזור בארמון העצום בגדלו.

שאלות נפוצות על ארמון קזרטה

ביקור בארמון קזרטה מומלץ במיוחד לחובבי אמנות והיסטוריה, אבל בהחלט גם מומלץ למי שאינו שוחר תרבות מהמעלה הראשונה אך רואה עצמו נהנה מחוויות מגוונות שלרוב לא חוזרים עליהן יותר מפעם אחת בחיים. אין הרבה הזדמנויות בעולם לחוות קפיצה כזו בהיסטוריה ובמקום אל תרבות מלכותית מיוחדת בחלק מרכזי יחסית של אירופה. בנוסף, בשל היות ארמון קזרטה פחות מפורסם ממקבילו הצרפתי ארמון וורסאי, מדובר במקום פחות מתוייר והמוני, אך עם הוד והדר לא פחות מרשימים. לכן גם אם אתם מחפשים מקומות לא מתויירים בצורה המונית, ביקור בארמון קזרטה מתאים לכם.

מומלץ להגיע בשעות הבוקר לארמון כדי להספיק לבקר בשלל מתחמיו בנחת, הן הפנימיים והן החיצוניים. הארמון פתוח ואפשרי לביקור כל השנה אבל כדי להנות מביקור במזג אוויר נעים מומלץ לבקר בו לפני תחילת חודשי הקיץ החמים במיוחד, ובמהלך חודשי הסתיו.

בארמון קזרטה מומלץ להשקיע בין חצי יום ליום ביקור, שיכלול הן סיור בחדרים הפנימיים והן סיור בפארקים החיצוניים.