שוק הזהב, דובאי – המדריך המקיף | Gold Souk

שוק הזהב בכמה מילים

שוק הזהב (Gold Souk) הוא אחד משווקי הזהב הגדולים בעולם ואחד השווקים העתיקים ביותר באיחוד האמירויות הערביות, והוא ממוקם בלב הרובע המסחרי של דובאי שנקרא דיירה. השוק הוא שוק בסגנון ערבי מסורתי המשמש ביתם של למעלה מ-300 חנויות, המוכרות מגוון רחב של תכשיטי זהב ויהלומים, אבנים יקרות ומטילי זהב. שוק הזהב הוא יעד חובה לכל מי שמתעניין בקניות זהב, עם חנויות המוכרות זהב בצורות שונות כולל שרשראות, עגילים, צמידים, טבעות ועוד. השוק ידוע במבחר העיצובים המסורתיים והמודרניים שלו, כמו גם במחירים התחרותיים שלו.
בנוסף לזהב, שוק הזהב מציע גם מגוון רחב של פריטים אחרים, כולל בשמים, טקסטיל, תבלינים ומזכרות, מה שהופך אותו ליעד נהדר עבור קונים ותיירים כאחד.
הביקור בשוק הזהב מתאים לכל מי שמתעניין בתכשיטי זהב וקניות. זהו יעד פופולרי לתיירים, בעיקר אלו המחפשים לקנות או רק להסתכל על תכשיטי זהב ייחודיים ואיכותיים המוכנים לנווט באווירת השוק העמוסה והתוססת.

הכניסה לשוק הזהבהכניסה לשוק הזהב

מה עושים בשוק הזהב

האטרקציה העיקרית של השוק היא המגוון הרחב של תכשיטי זהב הזמינים לרכישה. המבקרים יכולים להסתובב בין מאות חנויות המוכרות תכשיטי זהב בסגנונות ועיצובים שונים, ממסורתיים ועד מודרניים. בעת הקנייה, מיקוח הוא מנהג נפוץ בשוק, והמבקרים יכולים לנהל משא ומתן על מחירים עם בעלי החנויות כדי לקבל את העסקאות הטובות ביותר. בנוסף, המבקרים יכולים להעריך את העיצובים המורכבים, את האומנות המשובחת של תכשיטי הזהב המוצגים וחנויות רבות מציעות גם עיצובים מותאמים אישית ושירותי תכשיטים בהזמנה אישית. אחת האטרקציות בשוק הזהב של דובאי היא טבעת הזהב הגדולה בעולם שמשקלה כ-64 ק”ג בקוטר של 49 הנקראת Najmat Taiba ואף מופיעה בספר השיאים של גינס. הטבעת מעוטרת בגבישי אבני סברובסקי במשקל 5.17 ק”ג ושוויה הוא כ-400 אלף דולר. המבקרים גם יכולים ללמוד על ההיסטוריה והמשמעות התרבותית של הזהב באיחוד האמירויות ובעולם הערבי. חנויות רבות מספקות גם מידע על טוהר ואיכות הזהב שהם מוכרים. מעבר לכך, שוק הזהב הוא שוק בסגנון ערבי מסורתי, והמבקרים יכולים לשוטט בין הסמטאות והנתיבים הצרים שלו כדי לספוג את האווירה התוססת ולחוות את המראות והקולות של שוק שוקק חיים. בנוסף לזהב, המבקרים יכולים למצוא גם מגוון פריטים נוספים למכירה בשוק, כולל תבלינים, טקסטיל ומזכרות. יתרה מכך, שוק הזהב הוא מקום מדהים מבחינה ויזואלית, והמבקרים יכולים לצלם את החנויות, התכשיטים והסביבה הצבעונית כדי ללכוד את זיכרונותיהם מהביקור. מומלץ לבקר בשוק הזהב כחלק מטיול יום ולחקור מה עוד יש לדובאי להציע.

איש מסתכל בחלון ראווה בשוק הזהבאיש מסתכל בחלון ראווה בשוק הזהב

סרטון על שוק הזהב

כרטיסים לסיורים שעוברים בשוק הזהב

הכניסה לשוק הזהב הינה בחינם אך מומלץ מאוד לבקר בשוק כחלק מסיור שעובר במקום. כאן ננסה לרכז בעבורכם את הכרטיסים המתאימים.

סיור המשלב ביקור בשוק הזהב ושוק התבלינים

זהו סיור עם מדריך מקצועי בו תוכלו לראות רבים מהמבנים העתיקים ביותר של דובאי עם סיור רגלי בדובאי העתיקה, ביקור בשווקי הזהב, התבלינים והטקסטיל, כניסה למוזיאון הקפה ורכיבה מסורתית באברה. כרטיס זה מתאים למי שרוצה לחקור את שווקי דובאי.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול בחינם- לחצו כאן

סיור בדובאי העתיקה עם אוכל רחוב

עם כרטיס זה תגלו את דובאי העתיקה בסיור רגלי מודרך ברחבי הרובע ההיסטורי אל פאחידי. הוא כולל איסוף והחזרה (אם האפשרות נבחרה), מדריך מקצועי, כניסה למוזיאון דובאי, כניסה למוזיאון הקפה, כניסה למוזיאון המטבעות, נסיעה במונית מים אברה, כניסה לבית מורשת אל-חיימה, תה ערבי או קפה ותמרים, חטיפים (רוגג ולוקאימט), אוכל רחוב (תה קראק וסמוסה), גלידת חלב גמלים (אם נבחרה האפשרות) ובקבוק מים. כרטיס זה מתאים למי שרוצה ללמוד על ההיסטוריה של דובאי ולטעום ממאכליה.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול בחינם- לחצו כאן

סיור באתרים האייקונים של דובאי

זהו סיור בכמה מנקודות הציון האייקוניות של דובאי כלל שוק הזהב, המסגרת של דובאי, אי הדקלים, אטלנטיס, בורג’ אל ערב, מסגד אל פארוק עומאר בן אל חטאב, נחל דובאי, בית מורשת אל-חיימה, מונית מים ושוק התבלינים עם איסוף והחזרה מהמלון. סיור זה מאיתם למי שרוצה לחקור את דובאי העתיקה והחדשה ואת כל נופיה המרשימים.

להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול בחינם- לחצו כאן

סיור משולב עם הגן הזוהר בדובאי

זהו סיור עם מדריך מקצועי עם איסוף והחזרה מהמלון, ביקור בבורג’ אל ערב, גורדי השחקים המתנשאים לאורך דרך שייח’ זאיד, שווקי הזהב והתבלינים של דובאי, נחל דובאי, וכניסה לגן הזוהר. סיור זה מתאים למי שמעוניין לבקר גם בגן הזוהר המרהיב בנוסף לשוק הזהב ולגלות עוד אתרים בדובאי.

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

דוכן תכשיטים בשוק הזהבדוכן תכשיטים בשוק הזהב

הזמנת כרטיסים לשוק הזהב- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בשוק הזהב מומלץ לכל מי שמתעניין בתכשיטי זהב וקניות. זהו יעד פופולרי לתיירים, בעיקר אלו המחפשים לקנות או רק להסתכל על תכשיטי זהב ייחודיים ואיכותיים המוכנים לנווט באווירת השוק העמוסה והתוססת.
  • מומלץ לבקר בשוק הזהב במהלך היום מכיוון שרבות מהחנויות נסגרות מוקדם בערב, אך לא בסמוך לשעת הפתיחה ולשעת הסגירה מכיוון שהחנויות עסוקות בארגונן.
  • כדאי להשקיע בביקור בשוק הזהב כשעה.
  • מומלץ לשלב את הביקור בשוק הזהב יחד עם ביקור במסגרת של דובאי (Dubai Frame) או בגן הזוהר בדובאי (Dubai Garden Glowi) הנמצאים במרחק נסיעה מהשוק, או לבקר בשוק הזהב כחלק מסיור שעובר בו.
  • מומלץ להגיע לשוק הזהב בתחבורה ציבורית ולהימנע מהגעה ברכב לאור הפקקים באזור.
  • ביקור בשוק הזהב לא מומלץ למשפחות עם ילדים מאחר השוק יכול להיות צפוף ועמוס, מה שאולי לא מתאים לילדים צעירים מאוד וכי יש לפקח עליהם שהם לא נוגעים בתכשיטי הזהב, שכן הדבר עלול לפגוע או לשבור את החלקים העדינים.
  • בקרבת שוק הזהב יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל השוק ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח.
    בין המומלצים שביניהם הוא מלון Super 8 by Wyndham Dubai Deira אשר ממוקם במרחק של 300 מטרים משוק הזהב. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון ibis Styles Dubai Deira אשר ממוקם במרחק של 500 מטרים מהשוק. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.

שאלות נפוצות על שוק הזהב

למי מומלץ לבקר בשוק הזהב

הביקור בשוק הזהב מומלץ לכל מי שמתעניין בתכשיטי זהב וקניות. זהו יעד פופולרי לתיירים, בעיקר אלו המחפשים לקנות או רק להסתכל על תכשיטי זהב ייחודיים ואיכותיים המוכנים לנווט באווירת השוק העמוסה והתוססת.

מתי מומלץ לבקר בשוק הזהב

מומלץ לבקר בשוק הזהב במהלך היום מכיוון שרבות מהחנויות נסגרות מוקדם בערב, אך לא בסמוך לשעת הפתיחה ולשעת הסגירה מכיוון שהחנויות עסוקות בארגונן.

כמה זמן כדאי להשקיע בביקור בשוק הזהב

כדאי להשקיע בביקור בשוק הזהב כשעה.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: ימי א-ה’ ויום ש’ בין השעות 21:30-09:30. יום ו’ בין השעות 21:30-16:00.
  • כתובת: Gold Corner Building, 3rd Floor, Gold Souq, Deira
  • דרכי הגעה: במטרו (הרכבת התחתית) יש לקחת את הקו הירוק תגיעו לתחנת אל ראס (Al Ras). באוטובוס יש לקחת את קווים C07, C09, C28, E16 לתחנת אל ראס, ללכת לאורך הגדה, ובצד ימין נמצא שוק הזהב.
  • קישור לאתר הרשמי