1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. רתימנו, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Rethymno

רתימנו, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Rethymno

רתימנו בכמה מילים

רתימנו (Rethymno) היא עיר חוף הממוקמת בצפון האי כרתים ביוון על שפת הים האגאי. רתימנו ידועה כעיר תוססת בעלת תרבות עשירה, נופים יפהפיים והיסטוריה מרתקת. זוהי עיר נמל שהוקמה על ידי התרבות המינואית במאה השנייה לפנה”ס והיוותה מוקד מסחרי חשוב לאורך ההיסטוריה. רתימנו היא גם מרכז תרבותי משמעותי, יש שם שלל כנסיות, מנזרים ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים עתיקים מתקופות זמן שונות, אשר עוד עומדים על תילם בימינו. בנוסף, רתימנו מפורסמת בזכות חופי הים היפים שלה, המטבח המצוין וההיצע הגדול של מקומות בילוי כמו ברים או טברנות יווניות קלאסיות. תוכלו למצוא שם את השילוב שהופך חופשות לנפלאות: אפשרויות לנופש ומנוחה על שפת הים, הזדמנויות להרפתקאות ואטרקציות, ארכיטקטורה מקומית ייחודית וחיי לילה תוססים. עם נופי טבע ציוריים, תרבות עשירה ואווירה משמחת, רתימנו היא יעד מושלם לחופשה יוונית חלומית.

מבנה ארכיאולוגי וונציאני של קשת ועמודים בעיר העתיקה של רתימנומבנה ארכיאולוגי וונציאני של קשת ועמודים בעיר העתיקה של רתימנו

מה עושים ברתימנו

רתימנו היא עיר יפהפיה על שפת חוף הים ויש שם מבחר גדול של אפשרויות בילוי, דברים לעשות ומקומות לראות. באזור הנמל (Venetian Harbour) שוכנת העיר העתיקה וזהו אחד האזורים הפסטורליים ביותר ברתימנו, שם תראו סירות דייגים צבעוניות עוגנת במים ולאורך המזח יש טברנות, ברים ובתי קפה. בקצה הנמל ניצב מגדלור מצרי (Egyptian Lighthouse) עתיק שעומד על תילו מאז ראשית המאה ה-19.

מומלץ לטייל בסימטאות הצרות של העיר העתיקה ולהתרשם מהאדריכלות המקומית שהשתמרה היטב. מעט מערבה משם נמצא המבצר פורטזה (Fortezza) העומד על ראש גבעה וצופה לים. פורטזה נבנה במאה ה-16 ומייצג היסטוריה מרתקת, שוכנים שם יחדיו מסגד וכנסייה ותמצאו שם גם תערוכת היסטוריה קטנה. גולת הכותרת של רתימנו היא רצועת חוף הים הזהובה והתכולה שמשתרכת לכיוון מזרח מהמרינה עד לפרברי העיר. זהו אזור מאוד מוסדר ונוח לרחצה, יש לאורכו מגוון גדול של חנויות, מסעדות, דוכני אוכל, בתי קפה ועוד.

כמובן שכדאי לא לפספס את ההנאה מהמטבח היווני העשיר, צאו לארוחה באחת מהטברנות היווניות הקלאסיות שברחבי העיר ותנסו את המטעמים המקומיים. כמו כן, כמו בכל כרתים גם ברתמנו יש תעשיית יין משגשגת, אז חובבי הז’אנר יכולים להינות מביקור ביקבים או ברי יין מקומי. תעשייה משגשגת וטעימה נוספת בכרתים היא של שמן זית מקומי משובח, וישנם סיורים בנושא זה. תוכלו להצטרף לאחד ממליון האופציות לסיורים קולינריים בעיר ובאזור  שיאפשרו לכם להרגיש את הטעמים המקומיים – מומלץ להזמין מקום מראש

אפשר להגיע כמובן באופן עצמאי עם רכב שכור, אך מי שרוצה לחסוך את כאב הראש בוחר להגיע בטיול יומי מאורגן (למשל האפשרות הפופולאריות הזו). מגיעים עם ילדים? כדאי לבקר גם במוזיאון הפרדוקס בו ילדים נהנים מאוד גם מהביקור עצמו וגם מהתמונות שעושים במהלך הביקור (ניתן להזמין כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם כאן). תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו מסעדת Avli שזוכה לשבחים רבים על הגישה החדשנית שלה למטבח הכרתים המסורתי. השף מיכאליס קופסידאקיס לוקח מתכונים קלאסיים ומוסיף טוויסט עכשווי, ויוצר מנות ייחודיות ובעלות טעם, ומסעדת Castelo טברנה שמציעה מגוון רחב של מנות קטנות, המאפשרות לסועדים לטעום מגוון טעמים מקומיים. המסעדה זוכה לשבחים לא פעם בזכות האווירה המסורתית שלה והמוזיקה החיה בערבים.

מסעדות על קו המים לצד סירות קטנות העוגנות בנמל הוונציאני ברתימנומסעדות על קו המים לצד סירות קטנות העוגנות בנמל הוונציאני ברתימנו

טיולים יומים פופלארים היוצאים מרתימנו

לחובבי החוף, חוף פרבלי (Preveli Beach) הוא ביקור חובה (לפרטים והזמנה מקום בסיור עם אפשרות ביטול) פופלארי מאור לצאת לטיול יומי לחורבות אפטרה. מומלץ להתאמץ קצת ולהצטרף לטיולים המאורגנים היוצאים להרי לפקה אורי (Lefka Ori), שנמצאים במרחק נסיעה קצרה ומציעים מפלט טבעי עם כפרים ציוריים, מסלולי הליכה, והזדמנות לחוות את אורח החיים הכפרי בכרתים (לפרטים והזמנה מקום בסיור עם אפשרות ביטול).

  • לכל אחד מהסיורים המפורטים פה  אפשר להגיע כמובן באופן עצמאי עם רכב שכור (הנסיעות נוחות וברורות), אך רבים בוחרים לחסוך את כאב הראש ובוחרים באופציה של טיול יומי מאורגן – חשוב מאוד להזמין מקום מראש (לפרטים והזמנה מקום בסיור עם אפשרות ביטול).

רתימנו עם ילדים ומשפחות

מגיעים עם ילדים? כדאי לבקר גם במוזיאון הפרדוקס בו ילדים נהנים מאוד גם מהביקור עצמו וגם מהתמונות שעושים במהלך הביקור. תוכלו לבקר באחד מפארקי המיים באזור, כאשר מאוד פופלארי ומומלץ הואלנסוע ליום כיף ב Acqua Plus פארק המיים המפורסם והפופאלרי (לפרטים והזמנה לכרטיסים והסעה לפארק מרתימניו). תוכלו גם להצטרף לאחד מהסיורים הרבים המותאמים למשפחות באזור או לסדנאות בעיר (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) למגיעים עם ילדים מומלץ לבחור לינה מותאמת כמו White Swan, Menta City Boutique Hotel ו Ionia Suites

 

מסעדות מומלצות ברתימנו

ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו מסעדת Avli שזוכה לשבחים רבים על הגישה החדשנית שלה למטבח הכרתים המסורתי. השף מיכאליס קופסידאקיס לוקח מתכונים קלאסיים ומוסיף טוויסט עכשווי, ויוצר מנות ייחודיות ובעלות טעם, ומסעדת Castelo טברנה שמציעה מגוון רחב של מנות קטנות, המאפשרות לסועדים לטעום מגוון טעמים מקומיים. המסעדה זוכה לשבחים לא פעם בזכות האווירה המסורתית שלה והמוזיקה החיה בערבים

לינה ברתימנו

אחד האזורים האהובים ללינה בקרב תיירים המגיעים לרתימנו הוא העיר העתיקה, זאת משום שהשכונה מקסימה וציורית ומציעה נוף לחוף הים וקירבה למבחר חנויות, טברנות, מסעדות וברים. אנו ממליצים על Atlantis Beach Hotel למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Neratze Hammam Suites. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Veranda Rossa Suites. שימו לב כי בתקופת קיץ המלונות רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.

איך מגיעים לרתמנו?

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לרתמנו באמצעות תחבורה ציבורית. ניתן להגיע לרתמנו משדה התעופה הבינלאומי של הרקליון (Heraklion) (איליו יגיעו רוב הישראלים בטיסה מישראל – לפרטים והזמנת טיסות), באמצעות אוטובוסים שיוצאים כל שעתיים בערך במהלך שעות היום, זמן הנסיעה הוא כשעתיים או במעבורת. חשוב לבדוק את לוחות הזמנים והמסלולים העדכניים ביותר מכיוון שהם יכולים להשתנות בהתאם לעונות השונות.

הגעה במונית – יקר אבל פשוט

להגעה משדה התעופה הבינלאומי של הרקליון (Heraklion) לרתמנו במונית, מדובר בדרך נוחה ומהירה. משך הנסיעה הוא כ-80 קילומטרים ונמשך כשעה ורבע בתנאים רגילים. הנסיעה במונית מציעה נוחות וגמישות ללא הצורך בהתמצאות בדרכים או חיפוש חניה. עלות הנסיעה משתנה בהתאם לשעה ביום ולעונת השנה, ובדרך כלל נעה בין 80 ל-100 אירו. לפרטים על זמינות, טווח מחירים והזמנה של מונית, תוכלו להשתמש בשירותי ההזמנה המומלצים בקישור הבא.

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בהרקליון או בחאניה,. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב. למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

כדי להגיע לרתמנו ברכב, ישנם שני מסלולים עיקריים משדות התעופה הגדולים בכרתים:

  1. משדה התעופה הבינלאומי של הרקליון (Heraklion):
    • כביש: E75
    • סוג הכביש: כביש מהיר ואיכותי שעובר לאורך החוף הצפוני של כרתים.
    • מרחק: כ-80 קילומטרים.
    • זמן נסיעה: כשעה ורבע בתנאים רגילים.
  2. משדה התעופה הבינלאומי של חאניה (Chania):
    • כביש: E75
    • סוג הכביש: כביש מהיר ואיכותי שעובר לאורך החוף הצפוני של כרתים.
    • מרחק: כ-60 קילומטרים.
    • זמן נסיעה: כ-50 דקות בתנאים רגילים.

חניה ברתמנו:

  • ברוב אזורי העיר רתמנו יש חניונים ציבוריים בתשלום.
  • ישנם גם אזורים עם חניה חופשית ברחובות, אך אלו בדרך כלל פחות זמינים במיוחד בעונת התיירות.
  • מומלץ לבדוק את אפשרויות החניה מראש ולהתעדכן בזמינות המקומות.
  • למגיעים עם רכב ליעד, מומלץ לבחור מלונות או אפשרויות לינה עם חניה נוחה במחיר זול או אפילו חניה חינם כמו: Kleoniki Mare, Urban Studios ו  Grecotel Creta Palace

טיול יומי – הדרך הנוחה והמפנקת

ישנם תיירים רבים אשר בוחרים להגיע לרתמנו ליום אחד בלבד, להנות מהאווירה השונה של העיר ומהאתרים העתיקים סביבה כמו חורבות העיר העתיקה אפטרה (Aptera) בהם עוברים סיורים רבים המגיעים לרתמנו. הדרך הנוחה ביותר לעשות זאת היא באמצעות טיולים יומיים מודרכי היוצא מהעיר חאניה (Chania – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) או מה-הרקליון (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול). סיורים אלו פופולאריים, במיוחד בתקופת הקיץ אז תיירים מכל רחבי העולם מגיעים לחופשה בכרתים, ולכן כדאי מאוד לשריין מקום מראש – תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

חורבות אפטרה בקרבת רתמנו - מרבית סיורי היום יעברו גם בהן

חורבות אפטרה בקרבת רתמנו – מרבית סיורי היום היוצאים לרתמנו יעברו גם בהן




המלצות "הכל על" למבקרים ברתימנו

  • לרתימנו יש מה להציע עבור מבקרים מכל הסוגים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם, מחובבי נופש בסגנון בטן-גב, דרך מטיילים צמאי הרפתקאות, משפחות עם ילדים, צעירים שרוצים לחגוג כל הלילה, עד זוגות אוהבים בחופשה רומנטית. התקופה האידיאלית לביקור ברתימנו מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • מומלץ להקדיש לביקור ברתימנו בין יומיים לשלושה.
  • כדאי לחבר את הביקור ברתימנו עם טיול לערים מרכזיות נוספות בכרתים, כמו הבירה הרקליון (Heraklion) הממוקמת ממזרח או חאניה (Chania) שנמצאת במערב האי.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע אל רתימנו היא באמצעות רכב פרטי מחאניה או הרקליון. בתוך רתימנו עצמה אפשר להתנייד ברגל או עם מוניות. העיר אינה מאוד גדולה. רכב פרטי מאפשר לבקר בכל המקומות בהם אתם מעוניינים ולהתנהל בקצב שלכם. אולם, זה לא זול לשכור רכב, וישנן אופציות נוספות למי שמעוניין באפשרות זולה יותר. יש תחבורה ציבורית סבירה ברחבי כרתים, בייחוד בין הערים הגדולות. התחבורה הציבורית הנפוצה ביותר היא אוטובוסים. כמו כן אפשר להתנייד בהסעת מונית פרטית.
  • למשפחות עם ילדים ברתימנו מומלץ להינות מרצועת חוף הים הארוכה של העיר ולבלות בנחת בשמש, לשחות בים, לעשות ספורט ימי, לצאת לשייט ועוד. ארטקציה חווייתית ומהנה במיוחד היא סיור טרקטורונים בהרים שמסביב לעיר, באתר גטיורגייד (עם אפשרות לביטול בחינם כך שתשארו גמישים במהלך החופשה).
  • הסצנה הקולינרית ברתימנו היא מפותחת מאוד ויש שם מגוון עצום של טברנות ומסעדות ביחס לגודלה של העיר. ניתן למצוא שם טברנות יווניות קלאסיות, דוכני אוכל רחוב ומסעדות מודרניות מתוחכמות. בין המקומות המומלצים ביותר יש את מסעדת Othonas, את הטברנה ובר המזטים VATANIA Taverna meze bar ואת Zefyros שמגישה מאכלי ים.

תשובות לשאלות נפוצות

לרתימנו יש מה להציע עבור מבקרים מכל הסוגים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם, מחובבי נופש בסגנון בטן-גב, דרך מטיילים צמאי הרפתקאות, משפחות עם ילדים, צעירים שרוצים לחגוג כל הלילה, עד זוגות אוהבים בחופשה רומנטית.

התקופה האידיאלית לביקור ברתימנו מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

מומלץ להקדיש לביקור ברתימנו בין יומיים לשלושה.

סרטון על רתימנו