1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון, 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. הרקליון, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Heraklion

הרקליון, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Heraklion

הרקליון בכמה מילים

הרקליון (Heraklion), בירת האי היווני כרתים והעיר הגדולה ביותר בו, ממוקמת בצפון-מרכז האי ונחשבת ליעד נופש פופולארי ואהוב על ידי מטיילים רבים מכל רחבי העולם. העיר מציעה למבקריה שילוב נפלא בין היסטוריה יוונית עשירה ומרתקת לבין תרבות מודרנית אורבנית משגשגת. מבחינה היסטורית הרקליון קיימת כבר מהמאה הרביעית לפנה”ס ונחשבה למרכז משמעותי בציוויליזציה המינואית (Minoan civilization). אחד מהאזורים הפופולארים ביותר בהרקליון הוא המרכז ההיסטורי שנמצא סמוך לנמל הוונציאני (The Venetian harbor), שם מבקרים יכולים לטייל בין הסמטאות העתיקות והצרות ולגלות מבנים מסורתיים ומקסימים, נקודות עיניין היסטוריות ושלל חנויות, טברנות ובתי קפה מקומיים. אזור הנמל הוא נעים לביקור, בקצהו ניצב מגדלור גבוה ופסטורלי (Heraklion Lighthouse), במרינה עוגנות סירות דייגים צבעוניות לצד יאכטות ומהמזח הארוך אפשר להינות מתצפית יפה על הים האגאי. ברחבי הרקליון יש אין-ספור מוקדי עיניין היסטוריים, מוזיאונים, אתרים ארכיאולוגיים, שווקים, מקומות בילוי, חנויות וטברנות יווניות קלאסיות.

שרידי ארמון קנוסוס המפואר על רקע שמי שקיעה שרידי ארמון קנוסוס המפואר על רקע שמי שקיעה

מה עושים בהרקליון

בעת ביקור בהרקליון המטיילים יכולים להינות מהיסטוריה עתיקה, עושר תרבותי ואורבניזם מודרני. בעיר יש המון אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, מוזיאונים ונקודות עיניין שמספרים על המורשת העשירה של האזור. אחד מהמוזיאונים המרתקים ביותר בעיר הוא המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archaeological Museum), ניתן לרכוש כרטיסים באתר טיקטס (מקנה הנחה של 5% – קוד קופון HAKO5). כיאה לעיר גדולה ניתן למצוא שם שלל דברים לעשות ולראות. גולת הכותרת של הרקליון היא המרכז ההיסטורי השוכן בעיר העתיקה בסמוך לנמל, שם ניתן להתרשם מהארכיטקטורה העתיקה והקלאסית של הסמטאות הצרות המשובצות בחנויות מקומיות ייחודיות, בתי קפה מקסימים וטברנות קלאסיות. מהמרכז ההיסטורי כדאי להמשיך לנמל הוונציאני שמציע תצפית ייחודית אל עבר נופי הים האגאי והמגדלור האייקוני של הרקליון. המזח של הנמל הוא ארוך במיוחד, בחלקו הראשון ניצב מבצר קולס (Koules Fortress) שנבנה במאה ה-16 ובהמשך המזח פזורות יצירות אמנות של פסלים וציורי קיר. אחד מהמקומות החשובים ביותר באזור הוא האתר הארכיאולוגי של קנוסוס שנמצא בפאתי העיר מדרום. שם ניצב ארמון קנוסוס (Knossos Palace) שעומד על תילו מאז התקופה המינואית. הטיול ברחבי האתר הזה בין השרידים הארכיאולוגיים שולח את מבקריו אחורה בזמן, לחקור את תקופות העבר המרתקות. ניתן לרכוש כרטיסי כניסה וסיורים מודרכים באתר גטיורגייד (מאפשר ביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול). לצד ההיסטוריה העתיקה יש בהרקליון סצנה אורבנית מודרנית משגשגת שבאה לידי ביטוי במבחר עצום ומגוון של חנויות, שווקים, מסעדות וטברנות יווניות מצוינות, מקומות בילוי ליליים של ברים, מועדונים ומסיבות.

מבצר קולס העתיק ניצב על המזח של נמל הרקליוןמבצר קולס העתיק ניצב על המזח של נמל הרקליון

איך מגיעים להרקליון?

יש כמה דרכים בהן ניתן להגיע משדה התעופה הבינלאומי הרקליון ניקוס קאזאנצאקיס להרקליון. האפשרות המומלצת למי שמחפש את הדרך הזולה ביותר היא תחבורה ציבורית, למי שמעדיף נוחות מקסימלית מומלץ להזמין מונית שתמתין לכם בשדה התעופה ותיקח אתכם ישירות למקום הלינה שלכם (להזמנת מונית לחצו כאן). למי שמחפש נוחות אך במחיר נמוך יותר מאשר מונית נמליץ להגיע באמצעות הסעה משותפת (להזמנת הסעה לחצו כאן).
עוד מידע על השדה ודרכי ההגעה ממנו תוכלו לקרוא בעמוד שדה התעופה הבינלאומי הרקליון ניקוס קאזאנצאקיס
ניתן כמובן גם להגיע להרקליון מערים אחרות ביוון בתחבורה ציבורית (כאן תוכלו להשוות בין האפשרויות השונות ולהזמין כרטיסים מראש) או באמצעות רכב שכור. תוכלו לקרוא עוד בנושא בעמוד השכרת רכב בהרקליון ובעמוד השכרת רכב ביוון

לינה בהרקליון

האזור המבוקש ביותר לתיירים המבקרים בהרקליון הוא העיר העתיקה בשל הפסטורליות והיופי של הרחובות והסמטאות העתיקים והקירבה למבחר חנויות, טברנות ובתי קפה, ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור GDM Megaron, Historical Monument Hotel תהיה בחירה מומלצת. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Infinity City Boutique Hotel. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Veneziano Boutique Hotel. תקופת קיץ היא התקופה העמוסה ביותר ב הרקליון ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בהרקליון להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.




המלצות "הכל על" למבקרים בהרקליון

  • הביקור בהרקליון מומלץ לכל סוגי המטיילים, ממשפחות עם ילדים, דרך זוגות אוהבים ועד קבוצות חברים – כל אחד יכול למצוא שם משהו להינות ממנו, בייחוד חובבי היסטוריה ותרבות אורבנית. התקופה האידיאלית לביקור בהרקליון מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • כדאי להשקיע בביקור בהרקליון בין יומיים לשלושה.
  • אפשר לחבר את הביקור בהרקליון עם טיול לערים מרכזיות נוספות בכרתים כמו חאניה (Chania) או רתימנו (Rethymno).
  • הצורה הנוחה ביותר להתנייד בתוך הרקליון היא באמצעות התחבורה הציבורית שבעיר ובעיקר קווי האוטובוסים.
  • למשפחות עם ילדים בהרקליון מומלץ לבקר בנמל הוונציאני ולטייל על המזח הארוך של הנמל.
  • בהרקליון יש היצע כמעט אין סופי של מקומות מצוינים לאכול בהם. זוהי עיר נמל ולכן מסעדות של מאכלי ים הן פופולאריות ביותר, לצד טברנות יווניות קלאסיות. בין המסעדות המומלצות ביותר יש את מסעדת Peskesi שמגישה אוכל יווני קלאסי, את Athali Cretan Cuisine שמגישה אוכל כרתי מקומי ואת מסעדת Xalali המצוינת.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בהרקליון מומלץ לכל סוגי המטיילים, ממשפחות עם ילדים, דרך זוגות אוהבים ועד קבוצות חברים – כל אחד יכול למצוא שם משהו להינות ממנו, בייחוד חובבי היסטוריה ותרבות אורבנית.

התקופה האידיאלית לביקור בהרקליון מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

כדאי להשקיע בביקור בהרקליון בין יומיים לשלושה.

סרטון על הרקליון